[Benzyna] Tipo 1,4 gaźnik nie chce zapali zdechł |
Autor |
Wiadomość |
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:41 [Benzyna] Tipo 1,4 gaźnik nie chce zapali zdechł
|
|
|
witam
dziś wracając z pracy moje Tipo 1,4 gaznik zaczal nierowno pracowac az zgasł po pewnym czasie uruchomiłem go- podciagnałem na maksa ssanie i jakos dotelepałem sie do domu jednak na podwórku znow zgasł i juz nie odpalił-Długie krecenie-raz zaskoczył nierowna praca potem znow zgasł.
Moje uwagi:
niedawno wymienione wszystkie filtry
iskra na świecy jest i to bardzo dobra
sama świeca okopcona nagarem ale sucha- nie dostaje paliwa?????
sprawdziłem węzyk doprowadzajacy paliwo do gaznika-podczas krecenia leci z niego paliwo-czy to wyklucza pompe paliwa?
nie wiem co mam zrobic za bardzo nie mam pomysłu jak sie za to zabrac-auto mam od nowosci i jest zadbane wszystko wymieniane na czas. Czy to jakiś czujnik? moduł zapłonowy? cewka?
POMOCY!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:35
|
|
|
kolego a moze cie spotkalo to co mnie dzis wielka kaluza ... ledwo dojechalem do domu...zdjalem kopulke i w srodku mokro szmutka wytarlem do sucha i auto jak nowe |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-02-2010, 00:08
|
|
|
Panaracer, wlej troszkę paliwa bezpośrednio do gardziela i zobacz czy odpali.Jeżeli zapali to masz problem z układem paliwowym.Zobacz czy jest odpowiedni poziom paliwa w komorze pływakowej. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 10:32
|
|
|
Panaracer, W układzie nie ma LPG czasem? lub jakiśkolwiek zabezpieczeń przed kradzieżą? Dwa czy jak trzymasz nogę na gazie to normalnie pracuje i jeździ a jak zdejmiesz to się krztusi i gaśnie? Jak tak z paliwem w baku? wskaźnik czasem potrafi źle pokazywać np u mnie tak jest pokazuje1-2 kreski a w baku susza i dalej nie pojedzie. Wstępnie obstawiam że to elektrozawór w gaźniku ale potrzebuje odpowiedzi na te pytania. Do sprawdzenia jeszcze wszystkie przewody podciśnieniowe, od gaźnika do aparatu zapł. i włoku gaźnika. Dobrze się jest zapatrzeć też w preparat do czyszczenia gaźników albo w spreju albo do dodawania do paliwa np. białe lub czerwone STP. Ponadto zawsze powtarzam że podstawa to kompleksowa regulacja gaźnika raz w roku lub co najmniej raz na dwa lata, oraz sprawdzenie konta zapłonu.
http://www.allegro.pl/ite...acz_paliwa.html
http://www.allegro.pl/ite..._paliwo_33.html
http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-02-2010, 11:26
|
|
|
dziękuję za zainteresowanie
Fakt przed tym jak mi silnik zaczął szwankowac przejechałem przez kałużę wody -spora ale starałem sie wolno jecha-sprawdzałem aparat zapłonowy ale tylko z zewnatrz-nie wyglądał na zamoczony- chętnie go rozbiorę-pytanie czy wystarczy odchylic dwie blaszki by go zdjąc i czy wazne jest jak bym włożył go dobrót?
Co do paliwa-zalalem za 100 i przejechałem 220 km-rezerwa jeszcze sie nie pali-sprawdzałem tez dopływ paliwa pompka pompuje w filtrze tez do połowy widac paliwo
Nie robiłem regulacji gaźnika jakies 4-5 lat- myśle tez ze dlatego ,mi sporo palił- 10-10,5 na 100 po mieście- do tego porozebraniu zastanowił mnie ten nagar czarny na świecach-czy to on wzbogaconej mieszanki w paliwo?
W zasadzie nie wiem czy to wina zapłonu-iskra jest- jesli padłby moduł zapłonowy bądz cewka czy iskra byłaby?
Nie wiem jak sprawdzi pływak
mam mikro peknięcie na wezu tuz przy gazniku idzie chyba tam koło zapłonu do tej membrany -tak mi sie zdaje-dzis skróc e weza i zobacze czy cos to da
zastanawiam sie nad wymiana modułu itp tylko czy jest sens?
jeszcze jedno czy mozliwe ze gaznik zassał mi wodę z baku? do tej [ry nigdy nie miałem problemów z silnikiem- przy mrozach -20 odpałał na "dotyk" a tu teraz taka kich
Z nerw wczoraj rozwaliłem rozrusznik- zaczął zgrzytac a potem juz przestał krecic
** Dodano: 20-02-2010, 11:27 **
ps- AUTO NIGDY NIE WIDZIAŁO INSTALACJI lpg - moze i szkoda
** Dodano: 20-02-2010, 13:01 **
Sprawa wygląda tak
Rozrusznik-popukałem młotkiem-zaskoczył
zabrałem sie za przewód idacy z gaznika do aparatu zapłonowego pekniecie zlikwidowałem ucinając 2 cm przewodu i założyłem spowrotem
rozebrałem kopółkę - nie zaznaczałem jej położenia gdyż uważałem ze mocujące je blaszki wchosdzą tylko w określone miejsca- po ściągnieciu zobaczyłem ,że na bolcach sa znaczne ubytki pokryte czarną korozja-wyczyściłem to i perzeczyściłem lekko palec rozdzielacza
zakładam
dwie próby auto odpaliło
problem w tym że przy dodawaniu gazu z poczatku daje objawy nierównej pracy. Przejechałem sie kawałek i rzeczywiscie przy przyspieszaniu czasem nierowno pracuje leciutko szrpnie-poza tym ok
Czy to wina kopolki i palca rozdzielacza? Nie załozyłem jej dokładnie w takim polozeniu jak wczesniej? czy moze to byc przyczyna delikatnego prychania przy dodawaniu gazu? (poza tym samo zuzycie tych elementów)
zastanawiałem sie czy przyczyna może byc ten przewód miał delikatne pękniecie ale czy na tyle powazne by wpłynąc tak daleko by nie moc w ogóle odpalic auta czy to wina kopolki-?
Zastanawiam sie czy wymiana palca i kopolki wraz z kablami załatwi problem-czy musze ustawiac zapłon na nowo i czy taka nagła awaria bez wczesniejszych sygnałów jest mozliwa?
na koniec moich chaotycznych wypowiedzi chciałem serdecznie podziękowac kolegom ,którzy swoimi radami pomogli uruchomic mi auto- Dzieki serdeczne |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 20:47
|
|
|
No to ja ci jedszcze dodam ze miewiem czy to załuwazyles ale kopulka ma taki "zabek"a w obudowie zaplonu jest na niego wyciecie musicz to tak zlozyc zeby pasowalo idealnie zeby jedno w drugie zaskoczylo....co do kopulki i palca to mozesz wymienic tonie jest jakis wielki koszt ale moim zdaniem nie jest to potrzebne ja stawial byn na to ze auto zamoklo i mu przejdzie jak troche pojezdzisz....Mozesz tez sprawdzic kable(odpal auto jak jest ciemno otwoz maske i powinienes zobaczys czy skacza iskry)jesli tak to sa do wymiany a jesli nie to juz od ciebie zalezy kiedy je wymienisz jesli dawno tego nie robiles to wymien napewno nie zaszkodzi |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 23:41
|
|
|
Panaracer napisał/a: | do tego porozebraniu zastanowił mnie ten nagar czarny na świecach-czy to on wzbogaconej mieszanki w paliwo? | tak to za bogata mieszanka Panaracer napisał/a: | jesli padłby moduł zapłonowy... | gdzie ty tam masz digiplexa? Cytat: | Nie wiem jak sprawdzi pływak | nie ma takiej potrzeby.
Generalnie proponuje zrobić tak: Zakupić czerwone STP na stacji benzynowej i wyjeździć na nim cały bak, potem udać się na regulacje gaźnika wraz z zapłonem, po drodze bym wymienił kopułkę z placem rozdzielacza, oraz pomyślał o zakupie bendiksa do rozrusznika. Jeśli chcesz możesz też zaopatrzyć się w nową podstawę gaźnika (gumowy element pod gaźnikiem) koszt żaden a najpewniej nikt nigdy go nie wymieniał, a ma on wpływ na falowanie obrotów, spalanie etc. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2010, 10:39
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | po drodze bym wymienił kopułkę z placem rozdzielacza |
a po co?no chyba ze kolega nie wymienial dawno ale moim skromnym zdaniem to nie konieczne jesli nie jest w zlym stanie to nie ma takiej potrzeby wystarczy przeczyscic delikatnie drobnym papierem sciernym |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 00:09
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | a po co? | po to
Panaracer napisał/a: | po ściągnieciu zobaczyłem ,że na bolcach sa znaczne ubytki pokryte czarną korozja- |
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-02-2010, 13:11
|
|
|
Jutro wymienie kopółkę i palec( podobno montuje się go na wcisk bez rozbierania aparatu zapłonowego). W sklepie pwiedzieli mi że jeśli nie mam przebić na kablach to lepiej zostawić te oryginalne.
jeśli silnik po tej operacji nie będzie pracował jak kiedys zastanowie sie nad wymiana cewki lub sterownika elektronicznego.
Najchętniej udałbym sie na przegląd gaznika. |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2010, 19:26
|
|
|
Panaracer napisał/a: | sie nad wymiana cewki lub sterownika elektronicznego. | hmm... co nazywasz sterownikiem elektrycznym? pokaż foto tego cuda. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2010, 09:11
|
|
|
Sterownik elektroniczny drogi kolego to wg producenta to cos przypominające radiator przykręcone do aparatu zapłonowego.
A autku juz "przeszło" i to bez wymiany kopółki-praca sie ustabilizowała. Jednak i tak zmienie te elementy-może ograniczę spalanie.
jeszcze mam pytanie- czym różnią się przewody wysokiego napięcia zamienniki od oryginalnych. zastanawia mnie ogromna różnica cenowa 40-60 pln za komplet w stosunku do 280-340 pln za oryginał ????? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:21
|
|
|
Panaracer napisał/a: | czym różnią się przewody wysokiego napięcia zamienniki od oryginalnych. zastanawia mnie ogromna różnica cenowa 40-60 pln za komplet w stosunku do 280-340 pln za oryginał ????? | przede wszystkim ceną! Moim zdaniem lepiej kupić Janmory za 50zł i wymieniać je co 10-20 tyś km, niż oryginał za 300zł który i tak wymienisz najpóźniej po 30-40 tyś km. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2010, 11:40
|
|
|
O rany
To ja mam jeszcze oryginalne przewody od nowości- przejechały 152 tyś km. Kfalifikują sie do wymiany?
Swoją drogą zastanawiam się czy uzasadnionym jest wymiana przewodów wysokiego napięcia już po 30-40 tys km a jeśli tak to czym jest to spowodowane? Może koszt nie jest wielki ale nie mam zamiaru kupować części do auta jak moja babka leki (" a wezme chora nie jestem ale nie zaszkodzi"). |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-02-2010, 17:55
|
|
|
Panaracer napisał/a: | To ja mam jeszcze oryginalne przewody od nowości- przejechały 152 tyś km. Kfalifikują sie do wymiany? | Ciężko mi w to uwierzyć, ale jeśli to prawda: TAK, KWALIFIKUJĄ SIĘ DO WYMIANY W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM!
Panaracer napisał/a: | Swoją drogą zastanawiam się czy uzasadnionym jest wymiana przewodów wysokiego napięcia już po 30-40 tys km a jeśli tak to czym jest to spowodowane? | To już można było "wygooglać"
Pierwsze z brzegu: http://www.startech.pl/index.php?cms=18#8 |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-02-2010, 19:13
|
|
|
Panaracer napisał/a: | Sterownik elektroniczny drogi kolego to wg producenta to coś przypominające radiator przykręcone do aparatu zapłonowego. | a o to ci chodziło, to nic innego ja moduł wzmocnienia sygnału z czujnika Halla, niczym nie steruje to raczej element nie psujliwy Co do kabli to ja miałem kiedyś takie i dość długo na nich jeździłem: http://www.allegro.pl/ite...we_wloskie.html w sumie to dalej są sprawne ale je prewencyjnie wymieniłem. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-02-2010, 10:02
|
|
|
Odnośnie googl'a i materiałów tam zamieszczonych-Ciechu nie uważasz ,że artykuł w twoim linku jest ..."lekko" sponsorowany?
poza tym co inny producent zachwala inną (pod swoją produkcję) konstrukcję kabla.
Jeśli nie widze uszkodzeń, nie mam problemów z odpalaniem-nie skaczą iskry to dlaczego mam wymieniać kable?
Ok Ok nie jestem mechanikiem i byc może ma to znaczenie ale wymiana oryginalnych kabli w dobrym stanie na zamiennik za 50 pln wydaje mi się bllleeee pomysłem.
A i owszem część objawów wskazujących na zużycie kabli zaobserwowałem...np czarny nalot na świecy i rurze wydechowej jak i smród paliwa wydobywający się z owej rureczki. Tylko czy winowajcą nie była ta kopółka z zanieczyszczonymi stykami? tego nie wiem i pewnie jedynym sposobem na sprawdzenie będzie jej wymiana plus wymiana kabli. Dylemat przed jakim teraz stoje to czy wydać kase na porządne kable czy lepiej wydać to na mechanika który zbada mi skład mieszanki i wyreguluje gaźnik. na dwoje babka wróżyła
Co do podzespołów auta... tak kable mam od nowości jak i wszystkie części poza termostatem i materiałami eksploatacyjnymi jak tarcze czy filtry. Auto do 2004 serwisowane przez FIATa i co mi się podoba to fakt ,że znam historie auta od wyjazdu z fabryki i to czasem pomaga mi jeśli mam jakiś problem-automatycznie skreślam pewne przyczyny ewentualnych awarii.
na koniec napiszę tak... nie twierdze ,że nie macie z tymi kablami racji- nadmierne zużycie paliwa może być właśnie tym spowodowane plus notorycznie ptrzepalający się bezpiecznik od wstepnego podgrzewania mieszanki-to już koszmar.Ale tak zbudowana jest elektryka we Fiatach
Z tego co ojciec mówił zimą po mieście największe zużycie paliwa jakie odnotował to 8,5 l na 100
Mi spala ponad dychę . pamiętam jeszcze latem na trasie spalał mi 6 więc różnica 4 litrów albo i więcej jest spora.
Martwi mnie ten zapach bezyny wydobywający się z rury. Ale jak nie mogłem odpalić auta i sprawdzałem świece to były suche-tyle że pokryte czrnym nalotem- z tego co mi wiadomo powinien być raczej rdzawawy.
Tyle z moich wypocin. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-02-2010, 10:54
|
|
|
odnośnie "koloru" świec i problemów
** Dodano: 25-02-2010, 10:55 **
fajnie by było jak by ktoś znalazł to w wersji PL :p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 11:05
|
|
|
Panaracer napisał/a: | Odnośnie googl'a i materiałów tam zamieszczonych-Ciechu nie uważasz ,że artykuł w twoim linku jest ..."lekko" sponsorowany? | napisałem, że to artykuł pierwszy z brzegu. Nie obchodzi mnie reklama ich firmy, tylko podałem Ci jakie są objawy uszkodzeń i zużycia kabli. Bo o to pytałeś. Żaden mechanik nigdy Ci tego nie podpowiedział?
Panaracer napisał/a: | Co do podzespołów auta... tak kable mam od nowości jak i wszystkie części poza termostatem i materiałami eksploatacyjnymi jak tarcze czy filtry. Auto do 2004 serwisowane przez FIATa i co mi się podoba to fakt ,że znam historie auta od wyjazdu z fabryki i to czasem pomaga mi jeśli mam jakiś problem-automatycznie skreślam pewne przyczyny ewentualnych awarii.
| a od kiedy auto macie w rodzinie, że taki pewny jesteś, ze kable są od nowości?
Panaracer napisał/a: | na koniec napiszę tak... nie twierdze ,że nie macie z tymi kablami racji- nadmierne zużycie paliwa może być właśnie tym spowodowane plus notorycznie ptrzepalający się bezpiecznik od wstepnego podgrzewania mieszanki-to już koszmar.Ale tak zbudowana jest elektryka we Fiatach | znaczy jak? Ja problemów z elektryką większych nie miałem nigdy. W dwóch Temprach. W każdym aucie należy wymieniać okresowo kable WN, a te napędzane LPG nawet częściej.
Jako że nie są to wielkie koszta, ZAWSZE po zakupie auta wymieniam świece, kable, (czasem kopułkę), olej, rozrząd (jeśli nie jest udokumentowana wymiana), filtry. To taka podstawowa pierwsza inwestycja w nowo nabyte auto. Twoje pali wyjątkowo dużo (tyle co bracika Bravo 1.6 16V), i skoro... Panaracer napisał/a: | A i owszem część objawów wskazujących na zużycie kabli zaobserwowałem...np czarny nalot na świecy i rurze wydechowej jak i smród paliwa wydobywający się z owej rureczki. | to dlaczego ich po prostu nie wymienisz? Ja na GAZIE wymieniam kable co około 20tyś (janmory) zanim zacznie się coś dziać. Ty pewnie na nadmierne spalanie benzyny wydałeś już dużo więcej
Panaracer napisał/a: | Z tego co ojciec mówił zimą po mieście największe zużycie paliwa jakie odnotował to 8,5 l na 100
Mi spala ponad dychę . pamiętam jeszcze latem na trasie spalał mi 6 więc różnica 4 litrów albo i więcej jest spora. |
Dlaczego porównujesz spalanie w cyklu miejskim ze spalaniem na trasie? Ja mam stosunek miasto/trasa 13/9 na setkę w LPG. I jest całkiem w porządku. Tak jak i Bravo w Pb o którym wspomniałem ma stosunek 10/6-7. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-02-2010, 11:17
|
|
|
Odnośnie kabli- jestem pewny bo właściwie jestem pierwszym właścicielem auta( po ojcu i wzasadzie tylko dlatego nie kupowałem innego auta bo szkoda było oddac w obce ręce)
Codo elektryki: poza przepalonymi żarówkami i wspomnianym bezpieczniku od jeża nic mi sie nie dzieje-a opinia na temat elektryki zasłyszana-więc przepraszam jeśli uraziłem
Co do wymiany kabli- masz absolutną rację-gdybym kable wymienił wczesniej przed zimą i okazałoby się ze to główna przyczyna zwiększonego zużycia paliwa to koszt dawno by się zwrócił-śmigam tylko na benzynie.
Porównanie zużycia miasto trasa-tylko poglądowe Wcześniej napisałem ,że w mieście maksymalnie palił 8,5 a teraz 10-11 i tylko to mnie zastanawia WHY?
A jeśli okaże się ,że po wymianie kabli i kopółki spalanie mi spadnie to prześle flache pod wskazany adres Ciechu
** Dodano: 25-02-2010, 11:23 **
http://www.data.com.pl/2_...ech/swiece.html
są zdjęcia świec i diagnozy po polsku |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-02-2010, 11:35
|
|
|
Panaracer napisał/a: | są zdjęcia świec i diagnozy po polsku |
dzięki Właśnie tego szukałem i jakoś nie mogłem znaleźć to dałem po angielsku |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 16:17
|
|
|
Panaracer napisał/a: | A jeśli okaże się ,że po wymianie kabli i kopółki spalanie mi spadnie to prześle flache pod wskazany adres Ciechu | haha ten kawałek przeczytałem trzy razy
Świece też nie drogie (NGK VLine 19 za 40zł komplet kupiłem) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 10:59
|
|
|
a teraz mam newsa
Wczoraj grubo po 21 zapitalam z Pabianic na Łask i nw pewnym momencie silnik najzwyczajniej w świecie przestał pracowac.Dotoczyłem sie jakieś 500 metrów na lizie i to były ostatnie metry jakie auto przejechało samo
Nie wiem co jest masakra
przypuszczenia sa takie:
cewka padnięta
elektrozawór-nie wiem czy ma znaczenie i czy w jakikolwiek sposób mógł odcią paliwo
Alarm-fakt nie używam go ale czy mogło mu sie cos popierd...
ostatia przyczyna-wszystko zaczęło sie od założenia nowych kołpaków...może autku sie nie spodobały i stwierdził ,że w takich jeździ nie będzie
czekam z niecierpliwościa na odpowiedzi ( właściwie to smutny jestem ) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2010, 11:14
|
|
|
Panaracer napisał/a: | ostatia przyczyna-wszystko zaczęło sie od założenia nowych kołpaków...może autku sie nie spodobały i stwierdził ,że w takich jeździ nie będzie |
najmożliwsza przyczyna
A taka mniej prawdopodobna ... Rozrząd czasem nie strzelił lub nie przeskoczył ?
** Dodano: 28-02-2010, 11:14 **
masz LPG ? Jeżeli tak sprawdź czy centralka pb/lpg działa |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 11:24
|
|
|
Chyba nie-byłoby słycha jakieś rechotanie czy coś |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
|