[Benzyna] Tipo 1,4 gaźnik nie chce zapali zdechł |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 12:30
|
|
|
Panaracer, Jak by ci się zerwał pasek to byś nic nie usłyszał poza gasnącym silnikiem (teoretycznie bo ponoć 1.4 w T/T są silnikami bez kolizyjnymi, dla nie wtajemniczonych to tłok nie uderzy w otwarty zawór).
Cytat: | masz LPG ? Jeżeli tak sprawdź czy centralka pb/lpg działa |
Panaracer napisał/a: | ps- AUTO NIGDY NIE WIDZIAŁO INSTALACJI lpg - moze i szkoda |
Panaracer napisał/a: | cewka padnięta | jak masz multimetr można to sprawdzić, daj znać to ci to opiszę Panaracer napisał/a: | elektrozawór-nie wiem czy ma znaczenie i czy w jakikolwiek sposób mógł odcią paliwo | fabryczny elektrozawór odcina paliwo tylko dla biegu jałowego. Panaracer napisał/a: | Alarm-fakt nie używam go ale czy mogło mu sie cos popierd... | no cóż alarmy też potrafią namieszać np. dawno temu miałem takie ustrojstwo jeszcze fabrycznie zamotane i po kilku latach zaczął szwankować i autko nie zapalało. Tzw. alarm poszedł na zasłużoną emeryturę na śmietniku i do dziś uważam że te urządzenia niczemu nie służą jak psuciu krwi właścicielom lub innym osobom w okolicy, zaś na pewno nie złodziejom.
** Dodano: 28-02-2010, 12:35 **
P.S: Moja rada: zalej benzyny więcej niż za dwie dychy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2010, 15:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | teoretycznie bo ponoć 1.4 w T/T są silnikami bez kolizyjnymi |
podobno tylko FIRE są bezkolizyjne
JAM_BELFEGOR napisał/a: | jak masz multimetr można to sprawdzić, daj znać to ci to opiszę |
możesz dać info co i jak na PW. Mnie działa ale nie wiem czy w 100% :\ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 15:58
|
|
|
JAM_BELFEGOR, nie baw się w PW, metoda sprawdzenia cewki multimetrem zainteresuje sporą część klubowiczów, pisz na forum |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:04
|
|
|
Panowie brak iskry- dwie mozliwości z czego jedna wykluczyłem.
Pada na cewke
Uzwojenie wtórne jak i pierwotne znacząco odbiega od tych zalecanych przez producenta- CEWKA PADNIETA???
zamontujemy zobaczymy
Jak chcecie to tez moge podrzucic metode sprawdzania.
** Dodano: 28-02-2010, 17:05 **
znaczy sie wartości oporu odbiegają do ustalonych
** Dodano: 28-02-2010, 17:06 **
Pytanie-kupic zamiennik za 40 zeta czy lepiej używany oryginał? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:09
|
|
|
Panaracer, dawaj info jak sprawdzić cewke czy w 100% jest sprawna :p pilne |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:20
|
|
|
Uzwojenie pierwotne cewki-sprawdzamy podłączając multimetr pod dwa srodkowe bolczyki z czterech istniejących w złączu wlielowtykowym cewki-zalecana opornoś od 0,666 oma do 0,814 oma
uzwojenie wtórne-podlączamy multimetr pod wyjscie na kopułkę z lewej strony do dolnego bolca z prawej- zalecane wartości to od 2970 do 3630 oma |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:23
|
|
|
Panaracer napisał/a: | uzwojenie wtórne-podlączamy multimetr pod wyjscie na kopułkę z lewej strony do dolnego bolca z prawej- |
możesz to jakoś inaczej napisać bo kurde nie kumam Jak możesz wytłumacz mi to jak krowie na granicy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:23
|
|
|
no chyba ze cie czepicie to napisze poprawnie Ohma
** Dodano: 28-02-2010, 17:25 **
Tak na marginesie mam przed soba taką książkę..pt. "Obsługa i naprawa Fiat Tipo" z serii Wydawnictwo AUTO
tam ogólnie jest wszystko ogólnie każdy czujnik można sprawdzi nie wymontowywując go z auta
** Dodano: 28-02-2010, 17:29 **
narysowałbym ale nie wiem jak sie obrazki wrzuca na formu-
mam cewke do silnika z gaznikiem
patrząc na cewke z jednej strony masz kabel gruby wysokiego napiecia idący do aparatu zapłobowego-tam wrzucasz jeden kabel z miernika
po drugiej stronie cewki masz złącze tam masz cztery bolce- drugi kabel miernika wrzucasz do ostatniego bolca na dole tzn jesli masz przed soba cewke z lewej strony masz wyjscie na aparat zaplonowy z prawej złacze wielowtykowe to ten bolec ostatni najblizej ciebie
** Dodano: 28-02-2010, 17:42 **
Uzwojenie wtórne u mnie ma wartosc 2960 więc miesci sie mniej wiecej w wartosciach zalecanych- ale wartosc uzwojenia pierwotnego to 13 Ohm wiec znacznie wiecej niz zalecane 0,6-0,8 czy to daje mi 100% pewnoś ze to cewka? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-02-2010, 17:46
|
|
|
Panaracer napisał/a: | narysowałbym ale nie wiem jak sie obrazki wrzuca na formu- |
jak masz okienko odpowiedzi to poniżej jest taki czarny napis IMGSHACK - klikasz i później dojdziesz co i jak :"D
Ale nie musisz bo już wiem o co chodzi Dzięki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-02-2010, 22:34
|
|
|
jelcyn napisał/a: | JAM_BELFEGOR, nie baw się w PW, metoda sprawdzenia cewki multimetrem zainteresuje sporą część klubowiczów, pisz na forum | nie miałem zamiaru pisać na PW, acz widzę że kolega sam mnie wyręczył jeszcze tylko sprawdzę czy kolega dobrze oporności podał. Tak rzeczywiście w WKŁ też to jest tylko nie wiem czy do dobrej cewki podane. Cytat: | Pytanie-kupic zamiennik za 40 zeta czy lepiej używany oryginał? | polecam oryginał, zamiennik sam ci mogę sprzedać nowiuśki wydałem pięć dych na niego i to było pięć dych w błoto
** Dodano: 28-02-2010, 22:43 **
P.S Parametry rezystancji podane wyżej są tylko dla cewki BAE 506 czyli z jednym wyjściem,
Oporności macie tu http://www.tempra.org/dane_techniczne.php oj dawno się nie zaglądało na stronę główną klubu |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-03-2010, 08:52
|
|
|
Kuźwa znacie jakiśszrot w lodzi gdzie części do Tipka się trafią?
** Dodano: 01-03-2010, 11:08 **
Znalazłem użwane cewki oryginalne ale te do 1,4 na digiplexie kod 504
nie wiem ale zaraz chyba skocze do sklepu po zamiennik. |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-03-2010, 19:00
|
|
|
sprawdzałem u siebie opór
ten jeden jest w normie a ten drugi co ma miec u mnie 0,67-0,81 ma 0,9 - 1.0 ( nie wiem dokładniej bo nie mam lepszej skali na multimetrze)
Ale kolega ma 1.6 na wtrysku normy to 0,4-0,5 a ma 0.8 i mu działa wszystko OK także cewkę u siebie wykluczam że jest uszkodzona.
Pytałem się dzisiaj w motoryzacyjnym czy zamienniki na prawdę są takie złe a on że zależy jakiej firmy. Jak się trafi np. niemieckie czy jakieś inne cywilizowane to będzie OK a jak się kupi " chińszczyznę " to można żałować. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-03-2010, 19:33
|
|
|
Ja sie poddaje już mnie kuzwa wstrząsa
Sprawdzałem cewke uzywana-identyczne wartości co u mnie
Sprawdzałem napięcia dwa kable pomarańczowe wchodzące do cewki-oba na pozycji zapłonu mają napięcie takie jak aku-czyli w normie-natomiast gdy ściągnę wtyczkę to napięcie jest tylko na jednym.
Sprawdzałem iskre podłączając bezpośrednio świece pod cewkę-efekt jest taki-jedna iskra na początku krecenia i to nie za każdym razem
Nowa obserwacja jest taka-
GDY PO KRĘCENIU ROZRUSZNIKIEM WYLACZAM ZAPŁON I PO CHWILI WLACZAM GO SPOWROTEM AUTEM DELIKATNIE TRZESIE-ROZRUSZNIK SAM NA KILKA STOPNI SIE PRZEKRECA??????????????????
Panowie i panie ja juz zgupiałem i nie wiem co czynic
Alarm wykluczam-po załączeniu alarmu-brak jest napiecia na pomaranczowym kablu ze stacyjki do cewki-po deaktywowaniu napiecie sie pojawia
Czy cewka pomimo pomiarow rezystancji moze i tak nie działa i czy ma właśnie takie objawy?? -jedna krórka iskra? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-03-2010, 19:45
|
|
|
Luczu napisał/a: | ten jeden jest w normie a ten drugi co ma miec u mnie 0,67-0,81 ma 0,9 - 1.0 ( nie wiem dokładniej bo nie mam lepszej skali na multimetrze) | zależny na jakiej podziałce badasz i jak dokładny masz ten multimetr, wyniki raczej ok.
Cytat: | Czy cewka pomimo pomiarow rezystancji moze i tak nie działa i czy ma właśnie takie objawy?? -jedna krórka iskra? | podmień na inną do się dowiesz.
P.S:
Jak chcesz możesz dostać nówkę, jest jedno ale, jak ją zalejesz to dalej nie pojedziesz ale w normalne dni i lekkie deszcze działa wzorowo. Wyśle ci po kosztach transportu i jakiegoś piwka
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:02
|
|
|
Panaracer napisał/a: |
Sprawdzałem napięcia dwa kable pomarańczowe wchodzące do cewki-oba na pozycji zapłonu mają napięcie takie jak aku-czyli w normie-natomiast gdy ściągnę wtyczkę to napięcie jest tylko na jednym. |
Tak ma być.Zasilanie dochodzi jednym przewodem a w cewce jest mostkowany z drugim który zasila moduł.
Panaracer napisał/a: | Sprawdzałem iskre podłączając bezpośrednio świece pod cewkę-efekt jest taki-jedna iskra na początku krecenia i to nie za każdym razem |
To jest normalny objaw.
Panaracer napisał/a: | Nowa obserwacja jest taka-
GDY PO KRĘCENIU ROZRUSZNIKIEM WYLACZAM ZAPŁON I PO CHWILI WLACZAM GO SPOWROTEM AUTEM DELIKATNIE TRZESIE-ROZRUSZNIK SAM NA KILKA STOPNI SIE PRZEKRECA??????????????? |
Przeglądałeś może rozrusznik.Nie wygląda to zbyt dobrze.
Sprawdzałeś czy cewka w aparacie ma jakąś rezystancję Czy do modułu dochodzi zasilanie Czy moduł wysyła impulsy do cewki |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-03-2010, 22:57
|
|
|
rezystancja sprawdzona-ta pierwotna odstaje ale moze to wina temperatury-pokazuje 1,4 a powinna 0,9
kak sprawdzic impulsy do cewki?
** Dodano: 01-03-2010, 22:59 **
jesli jedna iskra bezposrednio z cewki to nrmalny objaw to moze wina lezy po stronoe palca-jeden kolega pisal ze u niego wszystko bylo wymienione i dopiero wymiana dobrze wygladajacego palca zalatwila sprawe? jak go wymienic? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-03-2010, 23:18
|
|
|
Panaracer, chodzi mi o rezystancję cewki (taka malutka-czujnik indukcyjny) ale w aparacie zapłonowym.
Do sprawdzenia dobrze by było wyjąć aparat z bloku,ale wtedy musisz mu przykręcić przewód masowy na czas testów
Wyjmujesz wtyczkę z cewki i zwierasz ze sobą dwa pomarańczowe-sąsiadujące przewody(wtyczki już nie wkładasz).Podłączasz miernik pod masę i któryś z pozostałych brązowych,wolnych (dwa jeśli masz obrotek) przewodów we wtyce od cewki (sąsiadujący przewód z pomarańczowym) i włączasz zapłon.Przy powolnym obracaniu ośką aparatu,w momencie kiedy do cewki indukcyjnej zbliży się wypust (jest ich 4-po jednym na cylinder) to miernik powinien wskazać coś koło 12V.
Łapiesz za palec i ciągniesz go do góry i tyle.Jest na nim wypust więc inaczej go nie założysz. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-03-2010, 08:36
|
|
|
Zielony a czy jest mozliwość sprawdznia aparatu nie wykręcająć go np. Nie zdejmuję wtyczek-podłączam voltomierz pod jedyny kabel brązowo-biały i krece rozrusznikiem-pytanie tylko czy nie będzie to za szybkie krecenie i co w zwiazku z tym nie pozwoli mi zaobserwowac zmian napiecia?
Jest jeszcze jedno pytanie które nie daje mi spokoju
Przed awaria wymieniłem kopułkę - czy możliwe jest ze sie zepsuła np. grafitowy bolec stykajacy sie z palcem nie ma połączenia z kablem od cewki
Chciałem sprawdzić opór palca rozdzielacza-podobno ma być 5000 ohm- pytanie jak go sprawdzic- ja sprawdzałem stykając jeden przewód z miejscem styku z kablem od cewki a drugi na koniecpalca- nie ma takiej rezystancji ale moze zle sprawdzałem bo w sumie jeśli to palec zbudowany jest z jednego kawałka metalu to w zyciu nie da rezystancji 5000 ohm- nie widze całego przebiegu palca bo jest zatopiony w plastiku.
Daje sobie (nam ) czas do końca tygodnia jesli nie naprawie to zdewastuje auto:)
** Dodano: 02-03-2010, 08:38 **
Nastepna dygresja
jak sprawdzic opór cewki w aparacie zapłonowym?
wczoraj cos mnie ruszyło i o 1 w nocy pobiegłem sprawdzić rozrząd- pasek jest na miejscu
** Dodano: 02-03-2010, 10:45 **
Kupiłem palec rozdzielacza-ciekawe czy będzie pasował
A tak na marginesie nie mogłem wybrac jaki-jest kilka rodzajów
Wybrałem taki który najbardziej wygladem pasował do tego starego a teraz .
Z tego co wyczytałem palec w moim modelu powinien mieć oporność 5 kohm
Zastanowiło mnie to bardzo
A czemu?
Skoro palec rozdzielacza to kawałek blachy to nie może mieć tak dużej oporności. Wniosek? Kawałek blachy zatopiony kawałkiem plastiku-on nie jest oblany tylko przerwany jakimś materiałem półprzewodnikowym-Wczoraj sprawdziłem oporność starego-brak wskazań na mierniku-czyli albo całkowity brak oporu albo opór nieskończenie wielki.
Nowy rozdzielacz ma inna budowe-blacha przedzielona jest taka plastyczna substancja-a rezystancja może nie jest 5 kOhm bo posiada 1kOhm czyli piec razy mniejsza-ale-jest.
Skłania mnie to do optymistycznych konkluzji z których wynika jak bardzo dla mnie dobra nowina
Co jeśli winowajcą jest ów nieszczęsny palec? Być może rezystancja ta jest potrzebna do wytworzenia przez czujnika hall’a impulsu który wzmacniany przez moduł wzmocnienia sygnału idzie do cewki nadając jej impuls, który potem zamieniany jest na wysokie napięcie i wędruje powrotem na palec rozdzielacza a potem na poszczególne świece? mniej więcej
** Dodano: 02-03-2010, 19:23 **
Sprawa wyglada tak-
Wyciagnąłem stary palec i z ciekawosci sciągnalem osłone przeciwpylkowa
to co zobaczyłem troszke mnie zmartwiło- chodzi o to co jest pod osłona chyba nadajnik impulsów-taki talez metalowy osadzony na wałku-ma wygieta jedna czesc chyba ta stykajaca sie z obudowa aparatu-nie wiem jak sciagnac to zdjalem zabezpieczenie i podkladki ale samego taleza nie moge wysunac- poza tym zólty bolec od sterownika podcisnieniowego nie wyglada za dobrze-jest jakis taki upalony i do niczego nie przymontowany. Czy ten talez nadajnik powinien obracac sie razem z palcem czyu moze powinien byc nieruchomy?
zaraz wrzuce fotki
** Dodano: 02-03-2010, 19:32 **
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008385.jpghttp://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0008385.jpg
** Dodano: 02-03-2010, 19:34 **
** Dodano: 02-03-2010, 20:04 **
To chyba czujnik halla tylko czy on powinien byc zamontowany na stałe do obudowy czy sie ruszac czy na stałe z osią obrotu i krecic sie razem z palcem tylko co wtedy z kablami?
jak go zdemontowa?
pomocy |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-03-2010, 22:33
|
|
|
Panaracer, nie dawno ktoś miał podobny problem.Pogięło blachę w środku i urwało przewody od czujnika.Poszukaj może coś się dowiesz.A czujnik halla jest przykręcony do blachy która wykonuje obrót o parę stopni.Blachą tą obraca regulator podciśnieniowy w celu regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu.
Na fotkach nic nie widać więc nie wiem jak to się demontuje.
Z aparatu wychodzą dwa przewody,więc do nich przykładasz końcówki od miernika w celu pomiaru.Odłącz czujnik przed pomiarem.
Co do palca to są różne rodzaje.Z blachą i z zatopionym opornikiem.W zwykłym układzie zapłonowym taki jak u Ciebie powinien chyba być z opornikiem,a w elektronicznym jest już zwykły palec. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-03-2010, 08:41
|
|
|
Mam do wymiany czujnik-raczej nie będę próbował go prostować
Co do montażu to on powinien pływać na ośce obrotu aparatu zapłonowego
nie wiem tylko jak mam zamontowac ten sprawny-natomiast na bank będę musiał kupić sobie czujnik podcisnienia bo tam wszystko urwane.
mam identyczna sytuację jak kolega o którym wspomniałeś-ba nawet blacha pogieta jest w ten sam sposób.
** Dodano: 05-03-2010, 09:07 **
Zakończenie tematu jest takie-
Wymiana czujnika i podciśnieniowego regulatora wyprzedzenia zapłonu
Po zamontowaniu wszystkiego auto zapaliło od pierwszego tyknięcia.
Pozdrawiam |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
|