Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Regulacja przepustnicy
Autor Wiadomość
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:21   [Benzyna] Regulacja przepustnicy

Ponieważ silnik chodzi mi jakoś nierówno na biegu jałowym, a wszystkie pozostałe czujniki pracują niby prawidłowo, wziąłem się za regulację CPP. Czujniczek ten daje się wyregulować, więc jest prawie fajnie, ale odkryłem, że górna śrubka ograniczająca zamknięcie przepustnicy nie jest zaplombowana, jak to zdaje się powinno być fabrycznie. Przepustnicę wymieniałem na używkę, zatem ktoś mógł przy tym majstrować i co mi po tym, że wyreguluję CPP jeśli sama przepustnica wcale nie jest w takim położeniu jakby miała być. Zatem moje pytanie jest takie: co to właściwie znaczy "kąt 0 stopni", czyli przepustnica całkowicie zamknięta? Tak sobie pomyślałem, że zmierzę głębokość pomiędzy przepustnicą a jej obudową z jednej i drugiej strony ośki, gdy jest zamknięta i wyszło mi że z jednej strony jest ok. 32 mm a z drugiej 36 mm. Czyli przepustnica nie leży całkowicie na płask. Próbowałem coś tam wyregulować, żeby leżała płasko, ale to sprawia, że jakby się klinuje między obudową, a i praca silnika wcale się nie poprawiła (oczywiście po wyregulowaniu CPP do tego położenia), wręcz przeciwnie. No i teraz nie wiem. Jak właściwie wyregulować punkt zero przepustnicy?
_________________
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:44   

Wg mnie kąt 0 stopni oznacza przepustnicę zamkniętą. W dziale download masz plik dot. wtrysku monomotronic. Może on Ci pomoże w regulacji.
     Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-06-2011, 21:53   

lynx, też tak właśnie mi się wydawało. Jednakże zamknięcie przepustnicy reguluje wkręt, stąd pytanie jak regulować.
_________________
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2011, 22:01   

voots napisał/a:
wziąłem się za regulację CPP
ten czujnik jest ustawiany fabrycznie,jak czytalem kilka lat do tyłu na forum!Ustawienie go idealnie graniczy z cudem,przerabiałem to bo jak zakupiłem tipko był po zmianie tego ustrojstwa!delikatny ruch a efekt zerowy i tak w kółko!spalanie miałem 14l gazu ,autko było obolałe itd!tego lepiej nie ruszać :lalala:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-06-2011, 22:04   

kamilsitek1983 napisał/a:
voots napisał/a:
wziąłem się za regulację CPP
ten czujnik jest ustawiany fabrycznie,jak czytalem kilka lat do tyłu na forum!Ustawienie go idealnie graniczy z cudem,przerabiałem to bo jak zakupiłem tipko był po zmianie tego ustrojstwa!delikatny ruch a efekt zerowy i tak w kółko!spalanie miałem 14l gazu ,autko było obolałe itd!tego lepiej nie ruszać :lalala:

A jednak podlega regulacji. Widzę, że pojawiły się wątpliwości, więc nadmieniam, że chodzi o pracę na PB. Poza tym proszę nie odbiegać od tematu, dotyczy on regulacji przepustnicy, a nie CPP.
_________________
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2011, 22:12   

piszesz ,że regulowałęś CPP wiec odpisałem,tak samo on ma znaczenie na LPG jak i na PB!Co do regulacji przepustnicy,najlepiej wejsć na aledrogo i pierwsza lepsza fotka pokaże i le ma być wkręcona ta śrubka(jak pisałes jest ona fabrycznie zamalowana farbą)

** Dodano: 05-06-2011, 23:17 **
od
voots napisał/a:
silnik chodzi mi jakoś nierówno na biegu jałowym
tą śrubką zwiekszysz tylko obroty biegu jałowego,ta górna śrubka to jest od...max otwarcia przepustnicy!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
  
     assistance   Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-06-2011, 22:18   

Z tym CPP to taki wstęp miał być. W szkole mnie uczyli, że wypowiedzi się zaczyna od wprowadzanie, później rozwinięcie i na koniec zakończenie, sorki jeśli tym wprowadziłęm w błąd. A powracając do tematu, z tego co mi wiadomo powinna mieć plastikową zatyczkę, ale może mam błędne informacje. A po tych fotkach to miałbym policzyć ilość zwoji gwintu? Nie za bardzo rozumiem, ponadto przyjmuję, że każda przepustnica podlega regulacji tego wkręta indywidualnie, inaczej nie byłoby potrzeby jego umieszczania, a ogranicznik byłby stały.
_________________
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2011, 22:23   

kolego ja zakupiłem używany wtrysk,były śrubki malowane i problem ustał!
voots napisał/a:
Z tym CPP to taki wstęp miał być
spoko,koledzy sie wypowiedzą,dla mnie to był temat który pamietam do dziś!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
voots 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 113
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 05-06-2011, 22:26   

kamilsitek1983, dzięki za pomoc. Może ktoś jeszcze się wypowie.
_________________
  
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-06-2011, 22:28   

na tej aukcji mniej,wiecej widać jak to ma byc http://allegro.pl/mono-wt...1605013102.html

** Dodano: 05-06-2011, 23:29 **
może pod wtryskiem masz uszczelke do wymiany,ciagnie lewe powietrze/!Przyczyn mo że być wiele poczawszy od świec,kabli i kopułki.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load