|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Regulacja przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:21 [Benzyna] Regulacja przepustnicy
|
|
|
Ponieważ silnik chodzi mi jakoś nierówno na biegu jałowym, a wszystkie pozostałe czujniki pracują niby prawidłowo, wziąłem się za regulację CPP. Czujniczek ten daje się wyregulować, więc jest prawie fajnie, ale odkryłem, że górna śrubka ograniczająca zamknięcie przepustnicy nie jest zaplombowana, jak to zdaje się powinno być fabrycznie. Przepustnicę wymieniałem na używkę, zatem ktoś mógł przy tym majstrować i co mi po tym, że wyreguluję CPP jeśli sama przepustnica wcale nie jest w takim położeniu jakby miała być. Zatem moje pytanie jest takie: co to właściwie znaczy "kąt 0 stopni", czyli przepustnica całkowicie zamknięta? Tak sobie pomyślałem, że zmierzę głębokość pomiędzy przepustnicą a jej obudową z jednej i drugiej strony ośki, gdy jest zamknięta i wyszło mi że z jednej strony jest ok. 32 mm a z drugiej 36 mm. Czyli przepustnica nie leży całkowicie na płask. Próbowałem coś tam wyregulować, żeby leżała płasko, ale to sprawia, że jakby się klinuje między obudową, a i praca silnika wcale się nie poprawiła (oczywiście po wyregulowaniu CPP do tego położenia), wręcz przeciwnie. No i teraz nie wiem. Jak właściwie wyregulować punkt zero przepustnicy? |
_________________
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:44
|
|
|
Wg mnie kąt 0 stopni oznacza przepustnicę zamkniętą. W dziale download masz plik dot. wtrysku monomotronic. Może on Ci pomoże w regulacji. |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 21:53
|
|
|
lynx, też tak właśnie mi się wydawało. Jednakże zamknięcie przepustnicy reguluje wkręt, stąd pytanie jak regulować. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:01
|
|
|
voots napisał/a: | wziąłem się za regulację CPP | ten czujnik jest ustawiany fabrycznie,jak czytalem kilka lat do tyłu na forum!Ustawienie go idealnie graniczy z cudem,przerabiałem to bo jak zakupiłem tipko był po zmianie tego ustrojstwa!delikatny ruch a efekt zerowy i tak w kółko!spalanie miałem 14l gazu ,autko było obolałe itd!tego lepiej nie ruszać |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:04
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | voots napisał/a: | wziąłem się za regulację CPP | ten czujnik jest ustawiany fabrycznie,jak czytalem kilka lat do tyłu na forum!Ustawienie go idealnie graniczy z cudem,przerabiałem to bo jak zakupiłem tipko był po zmianie tego ustrojstwa!delikatny ruch a efekt zerowy i tak w kółko!spalanie miałem 14l gazu ,autko było obolałe itd!tego lepiej nie ruszać |
A jednak podlega regulacji. Widzę, że pojawiły się wątpliwości, więc nadmieniam, że chodzi o pracę na PB. Poza tym proszę nie odbiegać od tematu, dotyczy on regulacji przepustnicy, a nie CPP. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:12
|
|
|
piszesz ,że regulowałęś CPP wiec odpisałem,tak samo on ma znaczenie na LPG jak i na PB!Co do regulacji przepustnicy,najlepiej wejsć na aledrogo i pierwsza lepsza fotka pokaże i le ma być wkręcona ta śrubka(jak pisałes jest ona fabrycznie zamalowana farbą)
** Dodano: 05-06-2011, 23:17 **
od voots napisał/a: | silnik chodzi mi jakoś nierówno na biegu jałowym | tą śrubką zwiekszysz tylko obroty biegu jałowego,ta górna śrubka to jest od...max otwarcia przepustnicy! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:18
|
|
|
Z tym CPP to taki wstęp miał być. W szkole mnie uczyli, że wypowiedzi się zaczyna od wprowadzanie, później rozwinięcie i na koniec zakończenie, sorki jeśli tym wprowadziłęm w błąd. A powracając do tematu, z tego co mi wiadomo powinna mieć plastikową zatyczkę, ale może mam błędne informacje. A po tych fotkach to miałbym policzyć ilość zwoji gwintu? Nie za bardzo rozumiem, ponadto przyjmuję, że każda przepustnica podlega regulacji tego wkręta indywidualnie, inaczej nie byłoby potrzeby jego umieszczania, a ogranicznik byłby stały. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:23
|
|
|
kolego ja zakupiłem używany wtrysk,były śrubki malowane i problem ustał! voots napisał/a: | Z tym CPP to taki wstęp miał być | spoko,koledzy sie wypowiedzą,dla mnie to był temat który pamietam do dziś! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
voots
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Cze 2008 Posty: 113 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:26
|
|
|
kamilsitek1983, dzięki za pomoc. Może ktoś jeszcze się wypowie. |
_________________
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-06-2011, 22:28
|
|
|
na tej aukcji mniej,wiecej widać jak to ma byc http://allegro.pl/mono-wt...1605013102.html
** Dodano: 05-06-2011, 23:29 **
może pod wtryskiem masz uszczelke do wymiany,ciagnie lewe powietrze/!Przyczyn mo że być wiele poczawszy od świec,kabli i kopułki. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|