Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o silnik 2.0
Autor Wiadomość
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2007, 15:43   Pytanie o silnik 2.0

Witam

Wczoraj poddała się moja pompa wody w Tipku 2.0 8v i mam teraz następujące pytanie...

W związku ze musiałem troche tam rozbebeszyć żeby ją wyciągnąc, mam pytanie co to są, do czego służą i co napędzają rolki nr. 5 i 6 na foto...

1 i 2 to wiadomo od wałków rozrządu

2 i 3 to napinacze jeden paska rozrządu drugi tego właśnie dwustronnego.

i chodzi mi o te rolki 4 i 5 jedno to napewno pompa oleju a moze to są 2 pompy??

jak wspomniałem napędza je dwustronny pasek.

Pozdrawiam



  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2007, 16:07   

wałki balansujące/balastujące/równoważące
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2007, 16:10   

Raku napisał/a:
wałki balansujące/balastujące/równoważące

wyważające
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-11-2007, 20:16   

Panowie piszecie tak do skutku aż ktoś poda własciwą nazwe ?

jak juz to wałki wyrównoważajace
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2007, 20:37   

czyli każdy miał trochę racji. ja nie pamiętałem jak się dokładnie nazywają, i wsio :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2007, 20:52   

Dziękuje bardzo chłopaki a może mi ktoś tak z czystej ciekawości powiedzieć do czego one służą i czy one nie pływają przypadkiem w oleju?? i czy jeden i drugi to ten wyrównoważający?? gdzie w takim razie jest napęd pompy oleju??

Bo one zachowują się tak jak by w oleju pływały.
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-11-2007, 20:56   

dziara1987, te wałki są montowane w celu uzyskania równiejszej pracy silnika w sensie takim że zmniejszają wibracje całej jednostki. Oczywiscie poruszają się w oleju. Pompa oleju napędzana zaś jest bezpośrednio od wału korobowego z tego co się orientuje.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-11-2007, 21:04   

I jest nad miską olejową. Nie widać jej "normalnie". Byś musiał zdjąc miskę oleju.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2007, 21:43   

Yhym rozumiem.

Ja niestety z mechaniki to jestem raczej dupa i teraz mam do was pytanie kolejne bo ja ten pasek porozczepiałem pokręciłem tym sobie itp...

Czy na tym też są jakieś znaki tak jak na rozrządzie jakos to trzeba specjalnie ustawiać czy tak byle jak pospinać.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-11-2007, 22:20   

dziara1987 tak są tam znaki,temat był dokładnie opisywany przeze Mnie na forum,jak poszukasz to znajdziesz :!: jeden znak jest na obudowie od rozrządu a drugi na pompie wodnej (16v) Jak poszukasz to znajdziesz na ten temat wszystko...

** Dodano: 04-11-2007, 22:22 **
Hipo napisał/a:
jak juz to wałki wyrównoważajace

różnie to nazywają,więc nie ma,że "...jak już" bo każda nazwa jest prawidłowa
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
dziara1987 


Wiek: 43
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 29
Skąd: Czeczenia
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-11-2007, 22:38   

O.K. dzięki wam bardzo chłopaki

Jak zwykle dużo się od was dowiedziałem i już jestem mądry :lol:
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2007, 07:37   

ego napisał/a:
różnie to nazywają,więc nie ma,że "...jak już" bo każda nazwa jest prawidłowa


Taa ? a to dobre żeś chłopie pojechał :badgrin: tyle czasu siedze w motoryzacji i pierwsze widze żeby były wałki balansujące bo balansowanie to mi sie kojaży z tym że koleś chodzi po linie w cyrku i balansuje, ew balansuje się na skraju bankructwa, ale nie ma takich wałków !

Natomiast wyważać to sobie możesz koła w samochodzonie a nie ma napewno wałków wyważajacych ! przyjmij to do wiadomości wreszcie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2007, 10:47   

Ehh...
A nie można wyważyć silnika żeby się nie bujał i równo pracował? tymi wałkami ow cors
A te wałki nie balansują w silniku, jak gość na linie, żeby się nie trzęsło?

Czy twoje musi być zawsze na wierzchu? :doubt: Razy kilka na forum były podawane nazwy i jakoś wszyscy wiedzą o co się rozchodzi..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2007, 11:24   

Raku, ja tylko dąże do tego żeby używać poprawnych określeń .... nie mówie że moje ma być na wierzchu, nazywajcie sobie te wałki jak chcecie .... 8)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-11-2007, 13:31   

A ja tylko mówię, że nie pamiętałem dokładnej nazwy stąd padły 3 określenia,które zresztą padały już na forum..

Wiadomo, że powinniśmy używać fachowych określeń, ale czasami wypadają one po prostu z głowy.

Tyle w gwoli wytłumaczenia, wszystko zostało powiedziane.

temat zamykam :)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load