Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Na PB dławi sie ?
Autor Wiadomość
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-05-2007, 20:02   [Benzyna] Na PB dławi sie ?

Witam Panowie

Odgrzewam troche mój stary problem:

Na LPG smiga az miło, a zabawa zaczyna sie po przelaczeniu na PB: albo sie dławi albo przy wysprzeglaniu spada ponizej 800 obr i kaputt gasnie.

Kilka krokowców sprawdzałem to samo, do kompa był podłaczany, wydaje mi sie ale moze sie myle ze problem tkwi w nierównym wtryskiwaniu PB.

Ale moze sie myle, please o sugestie ;D

Pozdr.
     assistance   Moneta
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-05-2007, 20:17   Re: Na PB dławi sie ?

raques napisał/a:
Witam Panowie

po przelaczeniu na PB: albo sie dławi albo przy wysprzeglaniu spada ponizej 800 obr i kaputt gasnie, please o sugestie ;D


Faktycznie coś tu może być z wtryskiwaczem - może on być poprostu zabrudzony - proponuje kupić w jakimś sklepie motoryzacyjnym taki płyn do oczyszczania wtrysków. Wlewa się go do pełnego baku z benzyną i on przepływając przez wtryskiwacz oczyszcza go - to czasami działa, robiłem już tak kilka razy w różnych samochodach i zawsze trochę pomgło więc polecam.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-05-2007, 20:25   

Co komputer powiedział o sondzie Lambda? Rozumiem, że gazownia to I gen? Wtryskiwacze, to jest opcja, ale nie liczyłbym na to.. większe prawdopodobieństwo, to awaria lambda. A jak tam spaliny? Śmierdzi wachą? Jaki jest tam przepływomierz?
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-05-2007, 22:03   

A w całym zakresie temperatury się dławi? Jak zimny i rozgrzany?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
picek 



Wiek: 50
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 400
Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-05-2007, 22:23   

Też mam takie objawy-gaz super-pb do bani.Zimny pali normalnie z tym że o przyspieszaniu nie ma mowy bo zaczyna szarpać i się dławić.Nie bawię się z tym bo jak na razie nie ma po co-ale też stawiam na sondę.W przypadku raques, -a to może być pompa paliwa.
_________________
Audi
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 09-05-2007, 22:40   

Jak sonda padnie to auto bedzie słabsze, ale powinno chodzić no i dużo palic.

Panowie, ale spradzcie sobie jeszcze czujnik temp. wody (ten od kompa, nie wskaźnika).

Tak jest, że jak ten czujnik padnie, to jego opór jest albo bardzo duży (np. w MΩ) albo rośnie do nieskończoności (przerwany).

Wtedy komputer myśli, że silnik cały czas jest zimny i zmienia kąt zapłonu oraz dawkę paliwa, tak aby silnik się szybciej zagrzał. Właśnie w takiej sytuacji silnik może nie wkręcać się na obroty, mogą falować obroty, strzelać, lecieć czarny dym z rury i czuć niedopalone Pb, jak ciepły zgaśnie to nie odpali zaraz.

Łatwo sprawdzić ten czujnik. Trzeba odpiąć wtyczke i podłączyć omomierz (multimetr ma sekcje do mierzenia oporu). Przy temp. 20-25C powinień mieć rezystancję w okolicach 1700-2000 Ω (1,7-2kΩ). Przy 90C, około 200Ω czy 250 Ω.

Jeżeli te wartości będą inne to czujnik jest do wymiany.
Ja mialem podobnie, mam Uno 1.0 na Pb, auto świrowało jak się rozgrzało. Nie trzymał obrotów, strzelał, jak ostygł chodził. Mi czujnik pokazał 2,7MΩ!!! Czyli ewidentnie do wymiany. Męczyłem się z tym jak nigdy. Już miałem wymieniać kompa. Sondę wymieniłem, Map sensor też, krokowca wyjalem, świecie nowe, kable WN nowe, nowe przekaźniki + bezpieczniki. Nie miałem siły.

Jakoś czujnik temp. wody odrzucałem, bo gdy go odpinałem nic się nie działo, ale to był błąd, bo jak odpinałem to opór rósł do nieskończoności, czyli dla kompa informajca, że silnik zimny.

Czujnik w końcu sprawdziłem i nie wierzyłem co miernik pokazuje.
Poszedłęm do sklepu, kupiłem go (32zł nieoryginalny, w ASO coś >100zł), założyłem i .... auto chodzi!

Teraz człowiek troche mądrzejszy, chociaż 8)

W downloadzie jest dokładna specyfikacja tego czujnika (nazwa WTS) oraz jego dokładne rezystancje przy danych temp. C.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
irekub 



Wiek: 54
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 239
Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2007, 04:49   

A jak to jest w gaźnikowcach?
_________________
Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty

http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2007, 07:57   

W gaźnikowcach niestety elektroniki jest tylko co w wyrobach czekoladopodobnych kakao.

Gaźnik ma DigiPlexa który otrzymuje informacje w CPW do sterowania zapłonem oraz informacje o podciśnieniu. Reszta - jak za utrzymywanie obrotów i dawkowanie paliwa odpowiada gaźnik.

Jeżeli odpalasz zimnym silnik to czy na Pb czy LPG trzeba ssanie włączyć.

Moja rada taka, że zagrzej autko wyreguluj obroty na Pb (kreć śrubką od linki na gaźniku). Ustaw np. 900 obrotów. Później przerzuć na LPG i na reduktorze jest śruba od regulacji obrotów. Ustaw ją. Powinno być ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2007, 15:39   

Po kolei:

Sonda nowa OK, II generacja LPG, na kompie wyszło Ok, dławi sie na zimnym i ciepłym.
Czasem nie jestem w stanie odpalic na PB, wtedy robie reset kompa wyciagajac wtyczke od kompa.


Spaliny nie smierdza, wtedpne mu pedał głebie na 3000 i puszcze to obroty spadaja ponizej 800 i skacze :)

Gdzie jest ten czujnik wody?

pozdr.
     assistance   Moneta
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-05-2007, 15:56   

Przepływomierz. Nie miałeś strzału przypadkiem? Może ciągnie Ci lewe powietrze? Przepływomierz powietrza masz klapkowy?
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-05-2007, 17:47   

Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza.
raques napisał/a:
Gdzie jest ten czujnik wody?
Poszukaj koło termostatu. Niebieska końcówka.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
raques 


Wiek: 51
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 29
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2007, 17:52   

miszko napisał/a:
Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza.
raques napisał/a:
Gdzie jest ten czujnik wody?
Poszukaj koło termostatu. Niebieska końcówka.


wlasnie :lol: , juz miałem szukać przepływomierza........
     assistance   Moneta
 
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 10-05-2007, 20:31   

miszko napisał/a:
Przepływomierz jest w TD. A tu silnik benzynka. Tutaj nie ma przepływomierza.


Ja mam benzynkę na wtrysku i mam przepływomierz. raques, nie napisał jaki ma silnik. Gaźnik czy wtrysk. Zakładam więc, że wtrysk, stąd pytam jaki przepływomierz.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-05-2007, 21:31   

jak wtrysk wielopunktowy to musi byc przepływka.
Ale jak gaznik albo jednopunkt to wątpie.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-05-2007, 10:57   

a tam musi byc... u mnie w 1,8 nie ma zadnej przepływki...w 2.0 8V tez nie ma...a jeszcze po co w gaxniku przepływka he he he he
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-05-2007, 11:44   

mhm, czyli co? sama elektronika? czujniki polozenia przepustnicy etc? :)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
William 



Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 63
Skąd: Trsow
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-05-2007, 12:29   

A co to ma do rzeczy? Jeśli wtrysk paliwa sterowany jest komputerem bezpośrednio na cylindry (nie w gaźnik o czym pisał Ninja - jednopunktowy), to w jaki sposób dobiera on stosunek mieszanki? Na podstawie odczytu sondy lambda i przepływomierza. Czujnik położenia przepustnicy również z tym zestawem współpracuje. Sprawa w przypadku zasilania LPG I gen ma się o tyle dobrze, ze instalacja nie opiera się na odczytach z żadnego czujnika i komputeraz, stąd różnice w pracy motoru na LPG i Pb. Do sprawnej pracy LPG istotny jest dopływ strumienia powietrza (brak lewego ssania) i prawidłowy cykl zapłonów.

Auto więc musi posiadać swojego rodzaju pomiernik przepływu powietrza w kolektorze ssącym. Pytanie teraz, czy membranowy, klapkowy, czy jeszcze inny. Najczęściej ulegają uszkodzeniu przepływomierze klapkowe.

chyba, że kolega ma zwykły gaźnik, lub jednopunktowy wtrysk do gardzieli.
_________________
BMW E32 735i
Alpina B11 Project |||||||||| 40%
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 11-05-2007, 12:52   

ot własnie 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 13:08   

miszko napisał/a:
Tak jest, że jak ten czujnik padnie, to jego opór jest albo bardzo duży (np. w MΩ) albo rośnie do nieskończoności (przerwany).

Wtedy komputer myśli, że silnik cały czas jest zimny i zmienia kąt zapłonu oraz dawkę paliwa, tak aby silnik się szybciej zagrzał. Właśnie w takiej sytuacji silnik może nie wkręcać się na obroty, mogą falować obroty, strzelać, lecieć czarny dym z rury i czuć niedopalone Pb, jak ciepły zgaśnie to nie odpali zaraz.

Nie do końca tak jest, jeżeli wskazania czujnika "wychodzą" poza zaprogramowane w sterowniku to sterownik przyjmuje, że czujnik jest uszkodzony i ustala dla tego czujnika wartość awaryjną, dla czujnika temp silnika jest to 90 stC.
Oczywiście pojawiają się wtedy problemy z odpalaniem samochodu nierówną pracą silnika itp, ale samochód będzie jechał.

** Dodano: 11-05-2007, 14:16 **
William napisał/a:
Auto więc musi posiadać swojego rodzaju pomiernik przepływu powietrza w kolektorze ssącym. Pytanie teraz, czy membranowy, klapkowy, czy jeszcze inny. Najczęściej ulegają uszkodzeniu przepływomierze klapkowe.

Może inaczej bym to sformułował, serownik musi wiedzieć ile jest zassysanego powietrza, ale może się to odbywać bez tradycyjnego przepływomierza, np metodą pośrednią
z czujnika temperatury i ciśnienia powietrza do tego potencjometr przepustnicy i korekcja do lambdy i wszytko w dużym uproszczeniu działa.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 11-05-2007, 13:40   

no właśnie ...romano, dobrze godosz hi hi hi
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2007, 14:55   

romano, uwierz mi w Uno 1.0 nie szło jechać. No może jak byś cały czas trzymał na wysokich obrotach to byś jakoś ujechał, ale po co męczyć silnik. Strzelał, prychał, czarny dym z rury leciał. A wystarczyło lekko puścić nogę z gazu i amen. Silnik gasł i przez parenaście minut nie szło go odpalić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-05-2007, 18:12   

Cytat:
romano, uwierz mi w Uno 1.0 nie szło jechać. No może jak byś cały czas trzymał na wysokich obrotach to byś jakoś ujechał, ale po co męczyć silnik. Strzelał, prychał, czarny dym z rury leciał. A wystarczyło lekko puścić nogę z gazu i amen. Silnik gasł i przez parenaście minut nie szło go odpalić.

Nie mam powodów Ci nie wierzyć.
To jest tylko "głupia" elektronika i jeżeli komputer przejdzie w tryb awaryjny to rzeczywiście mogą dziać się cuda.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2007, 21:32   

nie masz przeplywomierza.

Czujnik temp, czujnik powietrza, regulator cisnienia wtrysku.. ogolnie cos w elektonice- podjedz do kogos kto ma komputer, bo inczaej szlag Ciebie trafi ;) .

ps- te czujniki zusamen wziete do kupy sa tansze od sprzwdzenia, wiec moze warto je wczesniej zmienic ;) .


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 03-11-2007, 22:54   

raques, odświeżam temat bo sam mam podobne problemy, jak u Ciebie sie sprawa zakończyła??

U mnie po zdjęciu obudowy filtra okazało się że wtrysk trochę leje, czy wie ktoś może czy da się go jakoś zregenerować??
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-11-2007, 01:11   

ubek w twoim przypadku ratunkiem moze byc jeszcze dodatek do paliwa . taka buteleczka 0.25 czarna firmy STP. mi pomogl. ale jesli ruszy to musisz uzywac wtrysku a nie cieszyc sie ze ruszylo i dalej jezdzic na LPG. jesli oczywiscie masz.
koszt to jakies 15 pln +/- 10 zl
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load