Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika z 1.4 8V na 1.6 16V lub 1.8 16V
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 12-12-2008, 22:11   Wymiana silnika z 1.4 8V na 1.6 16V lub 1.8 16V

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Mam takie pytanie. Posiadam silnik 1.4 i.e. 8V i chciałbym go wymienić na inny mocniejszy np. 1.6 16V lub 1.8 16V. Czy wogóle jest taka możliwość wymiany takiego silnika i co należało by zmienić (wymienić). Czy niektóre elementy np jak zawieszenie, pompa hamulcowa, serwo, chłodnica i inne. Czy to się wogóle opłaca?? Proszę o propozycje
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 22:14   

kamyk0077, było takich tematów wiele nie połaca sie musisz miec inne zawieszenie skrzynie heble insalacje elektryczna itp nie opłaca sie
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-12-2008, 22:17   

1.6 8V wsadzisz bez problemu nawet skrzynia z 1.4 będzie pasowała. Z większymi silnikami typu 1.8 i 2.0 jest duży problem- tak jak wyżej kolega pisze hamulce, skrzynia i dużo innych pierdół jest do wymiany tak więc nie opłacalny interes.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 23:15   

kamyk0077, najlepsze rozwiazanie dla Ciebie jesli chcesz zyskac przede wszystkim moc (a teraz masz najwyzej 71KM) to zmien na 1.6 w gazniku (86KM). Troche wiecej bedziesz mial grzebania niz przy pozostawionym wtrysku, ale 1.6 na monowtrysku maja ledwie 78KM. Za to na multi nawet 90KM. Ale te 86KM w gazniku jest lepszym rozwiazaniem i ma mniej pier*ol ktore sie psuja :) Ja mam Tempre z tym silnikiem i calkiem przyzwoici sie zbiera :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2008, 23:32   

Najlepsze rozwiązanie to 1.6 16v z fiata bravo. Nie pamiętam kto, ale ktoś wsadził.

Wszystko pasuje na miejsce poprzednika, choć potrzeba wiązki i kompa dodatkowo.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-12-2008, 23:50   

Raku napisał/a:
Najlepsze rozwiązanie to 1.6 16v z fiata bravo
no jest taka opcja (103KM!) ale nie wiem czy to bedzie tak proste jak tradycyjne 1.4-1.6 OHC 8V. Chodzi też raczej o w miarę jak najmniejsze kombinowanie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-12-2008, 00:30   

Raku napisał/a:
Nie pamiętam kto, ale ktoś wsadził.
http://forum.tempra.org/t...ht=silnik+brava :D

a tak ogólnie to i to można wsadzić:D http://pl.youtube.com/watch?v=fQtJ18YGhZ8

babka wymiata :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-02-2009, 05:34   

Silnik 1.6 16v pasuje na skrzynie od 1,4 większy problem z zawieszeniem silnika w komorze bo nie ma jak przykręcić łapy od str. rozrządu.. ale ja sobie poradziłem :D
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-02-2009, 11:48   

rożek, mówisz o 1.6 16v z bravo ? Bo tipo 1.6 było 8v i ten silnik będzie jechał w miarę normalnie ze skrzynią od 1.4 ale 16v ... jakoś tego nie widzę
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-02-2009, 18:01   

LUCIACIA, przedwczoraj rozmawiałem o tym z człowiekiem który zna się na włoszczyźnie naprawdę dobrze (na spotach wszyscy korzystamy z jego porad :D ) i nie ma problemu z przełożeniem np. 1.6 16V z Bravo do Tempry 1.6. Więc z Tipo 1,4 będzie tak samo, ale tu może trochę wkurzać za krótka skrzynia.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-03-2009, 18:32   

Tak skrzynia 1.4 pasuje i będzie to działać ale tak jak poprzednik mówi przełożenia są krótkie przez co zyskujemy bardzo dobre przyspieszenie ale mniejszą prędkość max... Dla niektórych zle innym to się podoba jak start z zera do 100 zajmuje poniżej 8s :badgrin:
Inna kwestia to wytrzymałość takiej skrzyni....
  
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-03-2009, 18:58   

kup sobie bite bravo 1,6 wezmiesz co potrzeba reszte sprzedasz i nie wyjdziesz najgorzej na tym
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Acia 
witamy nowego


Dołączyła: 05 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-01-2011, 08:38   

a ja odswieże temat...
wymiana silnika z 1.4 na 1.6 w Bravo. czy jest to mozliwe??
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2011, 12:07   

Acia, jak masz kompletne bravo to da rade, jest na forum tipo 1.6 16v z motorem z bravo. Pozdro ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Acia 
witamy nowego


Dołączyła: 05 Sty 2011
Posty: 3
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-01-2011, 15:08   

hmm dzieki a to duzo roboty by bylo? bo niestety na bbtp mi to odradzili... :?
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2011, 15:48   

No wymiana żarówek to to nie jest, trzeba wszystko przekładać dlatego warto mieć kompletny przód z brawo żeby sobie spokojnie przełożyć wszystko i mieć wszystko pod ręką ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2011, 18:00   

Czyli zakladajac ze kupuje taki silnik http://moto.allegro.pl/si...1397499972.html
Przekladam go normalnie w miejsce od 1.4 8V ? skrzynia mocowania wszystko pasuje wysktarczy poodpinac/odkrecac i wymienic ? :roll:
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-01-2011, 20:29   

pisario, do 1.4 powinno podejść bez problemu, ale za te pieniądze to mogę ci pogonić 2.0 :P a za 1000 cała ćwiartkę przednią :P
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-01-2011, 16:03   

też sie podepne pod temat. chcę w swoim uno zmienić właśnie silnik, mam zdrowiutkie 1.4 i.e. ale chcę to zamienić na 1.6 gaźnik z tempry mojego ojca, tempra umiera, ruda ją tak opier*** że do wiosny może cudem dojeździ, już z ojcem uzgodniłem że tempre zabieram i utylizacją zajmę się ja... :nietoperz: tylko teraz tak ponieważ mam komplet to co muszę włożyć razem z nowym motorem? wystarczy że go odepnę od skrzyni i razem z rozruchem altkiem i pompą przełożę do uniacza? w uniaczu jest ten problem, jest strasznie ciasno, np. ramię od mocowania altka i pasek klinowy jest zupełnie inny niż w T/T wszystko jest krótsze, ojciec ma pasek chyba bez rowka ja mam z dwoma więc tu będzie podmiana z uno, LPG w nim nie będzie więc butla out, parownik out, jak nie będzie wtrysku to pod maskę zrobi się trochę miejsca. Dalej, chłodzenie, czy ta chłodnica od 1.4 da radę ochłodzić 1.6?
Sprzęgło w 1.4 jest nowe i wolałbym go nie oddawać na złom czy będzie pasowało na blok 1.6? bo skrzynia z 1.4 zostaje (lepiej będzie się zbierał) na mój głupi łeb będzie pasować bo mocuje się to między skrzynią i blokiem więc skoro skrzynia podejdzie to sprzęgło też, ale nie mam pewności. oprócz tego wywalam digiplex, wycinam katalizator, sondę lambda, reszta zostaje seryjna, może w lato się tym pobawię ;)

przewody paliwowe, w uniaczu do wtrysku idą mi 2 przewody ojciec w gaźniku ma chyba 1 tylko od pompy paliwa (ale nie jestem pewny bo powinien być chyba drugi powrotny.

kwestia oleju: olej w temprze to minerał (przelot prawie 220tysięcy ja w uniaku mam 207 tysi i jeszcze lata jak wściekły na półsyntetyku, czy mogę w temprze zalać półsyntetyk?

to chyba tyle wątpliwości jakie mam

** Dodano: 06-01-2011, 16:10 **
aha jeste jeszcze jedna przeszkoda, śliczna nie wysoka brunetka która ciągle mi nie daje poszaleć z takimi przeróbkami... ale pertraktacje co do przeróbki trwają ;)
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-01-2011, 16:34   

1.6 jest bardzo podobny do 1.4 z tym, że w 1.6 jak dobrze pamiętam jest większy skok tłoka. Nie pamiętam czy różniły się też średnicami, ale chyba nie. Różnica polegałą na skoku. Cały blok i tak dalej są takie same, więc tak naprawdę to tak jakby przekładał 1.4 do Uno, które... jak wiadomo było montowane. Z pewnością będzie ciasno.

** Dodano: 06-01-2011, 16:36 **
Głównie różnice między 1.4, a 1.6 to inne przełożenia na skrzyni i sprzęgło chyba było większe - to też do sprawdzenia.
T/T są szerze więc półosie byś musiał z 1.4 Uniacza wziąć.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-01-2011, 17:21   

Jeśli ktoś chce robić swapa aby do TT wstawić motor do bravo to mam kompletne bravo 1.6 16V z idealnym silnikiem i skrzynią, sprawne, jeżdżące, opłacone, tylko poobijane. Mam już drugi wóz więc będę się go pozbywał. Na temat silnika to ma on w tej chwili przebieg 48tys km i ręczę za to własnym słowem, jeździ na syntetyku mobila wymienianym co 10 tys i nie zużywa nic oleju, ma jeszcze fabryczne świece i rozrząd, nigdy nie był otwierany, zero wycieków. Skrzynia z anglika obecnie jakieś 90 tys km przebiegu. Za cały wóz 2 tys zł na stalówkach tak już do wzięcia, bez możliwości negocjacji ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2011, 20:30   

BDM chyba kupie od Ciebie w koncu ten silnik z przyzwoitosci :D kolejny temat w ktorym probujesz mi go pogonic :D

btw. Czyli przesiadka w T/T z 1.4 na 1.6 nie bedzie problemu tak? pytanie... jak z moca? zakaldajac ze przesiadamy sie z 1.4 gaznik?? jaka bedzie na 1.6?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2011, 20:32   

pisario, wzrost mocy o 8KM pod warunkiem, że przekładka z 1.4 gaźnik na 1.6 gaźnik. Czasem można tego nie wyczuć. Zależy do kondycji samego silnika.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-01-2011, 20:35   

Ale poza wzrostem mocy przypuszczam ze i moment sie delikatnie zmienia nie?
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-01-2011, 20:37   

pisario, delikatnie. Nie wiem czy to odczujesz. Druga sprawa, że ten z linku silnik jest na monowtrysku i w sumie nic nie zyskujesz poza nieco większym spalaniem niestety
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load