Wymiana silnika z 1.4 8V na 1.6 16V lub 1.8 16V |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:11 Wymiana silnika z 1.4 8V na 1.6 16V lub 1.8 16V
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich klubowiczów. Mam takie pytanie. Posiadam silnik 1.4 i.e. 8V i chciałbym go wymienić na inny mocniejszy np. 1.6 16V lub 1.8 16V. Czy wogóle jest taka możliwość wymiany takiego silnika i co należało by zmienić (wymienić). Czy niektóre elementy np jak zawieszenie, pompa hamulcowa, serwo, chłodnica i inne. Czy to się wogóle opłaca?? Proszę o propozycje |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:14
|
|
|
kamyk0077, było takich tematów wiele nie połaca sie musisz miec inne zawieszenie skrzynie heble insalacje elektryczna itp nie opłaca sie |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Sucre79
Pomógł: 30 razy Wiek: 45 Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 1051 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:17
|
|
|
1.6 8V wsadzisz bez problemu nawet skrzynia z 1.4 będzie pasowała. Z większymi silnikami typu 1.8 i 2.0 jest duży problem- tak jak wyżej kolega pisze hamulce, skrzynia i dużo innych pierdół jest do wymiany tak więc nie opłacalny interes. |
_________________ Mój Chomik GSM
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 23:15
|
|
|
kamyk0077, najlepsze rozwiazanie dla Ciebie jesli chcesz zyskac przede wszystkim moc (a teraz masz najwyzej 71KM) to zmien na 1.6 w gazniku (86KM). Troche wiecej bedziesz mial grzebania niz przy pozostawionym wtrysku, ale 1.6 na monowtrysku maja ledwie 78KM. Za to na multi nawet 90KM. Ale te 86KM w gazniku jest lepszym rozwiazaniem i ma mniej pier*ol ktore sie psuja Ja mam Tempre z tym silnikiem i calkiem przyzwoici sie zbiera |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-12-2008, 23:50
|
|
|
Raku napisał/a: | Najlepsze rozwiązanie to 1.6 16v z fiata bravo | no jest taka opcja (103KM!) ale nie wiem czy to bedzie tak proste jak tradycyjne 1.4-1.6 OHC 8V. Chodzi też raczej o w miarę jak najmniejsze kombinowanie. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-02-2009, 05:34
|
|
|
Silnik 1.6 16v pasuje na skrzynie od 1,4 większy problem z zawieszeniem silnika w komorze bo nie ma jak przykręcić łapy od str. rozrządu.. ale ja sobie poradziłem |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-02-2009, 11:48
|
|
|
rożek, mówisz o 1.6 16v z bravo ? Bo tipo 1.6 było 8v i ten silnik będzie jechał w miarę normalnie ze skrzynią od 1.4 ale 16v ... jakoś tego nie widzę |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:01
|
|
|
LUCIACIA, przedwczoraj rozmawiałem o tym z człowiekiem który zna się na włoszczyźnie naprawdę dobrze (na spotach wszyscy korzystamy z jego porad ) i nie ma problemu z przełożeniem np. 1.6 16V z Bravo do Tempry 1.6. Więc z Tipo 1,4 będzie tak samo, ale tu może trochę wkurzać za krótka skrzynia. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 18:32
|
|
|
Tak skrzynia 1.4 pasuje i będzie to działać ale tak jak poprzednik mówi przełożenia są krótkie przez co zyskujemy bardzo dobre przyspieszenie ale mniejszą prędkość max... Dla niektórych zle innym to się podoba jak start z zera do 100 zajmuje poniżej 8s
Inna kwestia to wytrzymałość takiej skrzyni.... |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 18:58
|
|
|
kup sobie bite bravo 1,6 wezmiesz co potrzeba reszte sprzedasz i nie wyjdziesz najgorzej na tym |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Acia
witamy nowego
Dołączyła: 05 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-01-2011, 08:38
|
|
|
a ja odswieże temat...
wymiana silnika z 1.4 na 1.6 w Bravo. czy jest to mozliwe?? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2011, 12:07
|
|
|
Acia, jak masz kompletne bravo to da rade, jest na forum tipo 1.6 16v z motorem z bravo. Pozdro |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Acia
witamy nowego
Dołączyła: 05 Sty 2011 Posty: 3 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-01-2011, 15:08
|
|
|
hmm dzieki a to duzo roboty by bylo? bo niestety na bbtp mi to odradzili... |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2011, 15:48
|
|
|
No wymiana żarówek to to nie jest, trzeba wszystko przekładać dlatego warto mieć kompletny przód z brawo żeby sobie spokojnie przełożyć wszystko i mieć wszystko pod ręką |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2011, 18:00
|
|
|
Czyli zakladajac ze kupuje taki silnik http://moto.allegro.pl/si...1397499972.html
Przekladam go normalnie w miejsce od 1.4 8V ? skrzynia mocowania wszystko pasuje wysktarczy poodpinac/odkrecac i wymienic ? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-01-2011, 20:29
|
|
|
pisario, do 1.4 powinno podejść bez problemu, ale za te pieniądze to mogę ci pogonić 2.0 a za 1000 cała ćwiartkę przednią |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-01-2011, 16:03
|
|
|
też sie podepne pod temat. chcę w swoim uno zmienić właśnie silnik, mam zdrowiutkie 1.4 i.e. ale chcę to zamienić na 1.6 gaźnik z tempry mojego ojca, tempra umiera, ruda ją tak opier*** że do wiosny może cudem dojeździ, już z ojcem uzgodniłem że tempre zabieram i utylizacją zajmę się ja... tylko teraz tak ponieważ mam komplet to co muszę włożyć razem z nowym motorem? wystarczy że go odepnę od skrzyni i razem z rozruchem altkiem i pompą przełożę do uniacza? w uniaczu jest ten problem, jest strasznie ciasno, np. ramię od mocowania altka i pasek klinowy jest zupełnie inny niż w T/T wszystko jest krótsze, ojciec ma pasek chyba bez rowka ja mam z dwoma więc tu będzie podmiana z uno, LPG w nim nie będzie więc butla out, parownik out, jak nie będzie wtrysku to pod maskę zrobi się trochę miejsca. Dalej, chłodzenie, czy ta chłodnica od 1.4 da radę ochłodzić 1.6?
Sprzęgło w 1.4 jest nowe i wolałbym go nie oddawać na złom czy będzie pasowało na blok 1.6? bo skrzynia z 1.4 zostaje (lepiej będzie się zbierał) na mój głupi łeb będzie pasować bo mocuje się to między skrzynią i blokiem więc skoro skrzynia podejdzie to sprzęgło też, ale nie mam pewności. oprócz tego wywalam digiplex, wycinam katalizator, sondę lambda, reszta zostaje seryjna, może w lato się tym pobawię
przewody paliwowe, w uniaczu do wtrysku idą mi 2 przewody ojciec w gaźniku ma chyba 1 tylko od pompy paliwa (ale nie jestem pewny bo powinien być chyba drugi powrotny.
kwestia oleju: olej w temprze to minerał (przelot prawie 220tysięcy ja w uniaku mam 207 tysi i jeszcze lata jak wściekły na półsyntetyku, czy mogę w temprze zalać półsyntetyk?
to chyba tyle wątpliwości jakie mam
** Dodano: 06-01-2011, 16:10 **
aha jeste jeszcze jedna przeszkoda, śliczna nie wysoka brunetka która ciągle mi nie daje poszaleć z takimi przeróbkami... ale pertraktacje co do przeróbki trwają |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 06-01-2011, 16:34
|
|
|
1.6 jest bardzo podobny do 1.4 z tym, że w 1.6 jak dobrze pamiętam jest większy skok tłoka. Nie pamiętam czy różniły się też średnicami, ale chyba nie. Różnica polegałą na skoku. Cały blok i tak dalej są takie same, więc tak naprawdę to tak jakby przekładał 1.4 do Uno, które... jak wiadomo było montowane. Z pewnością będzie ciasno.
** Dodano: 06-01-2011, 16:36 **
Głównie różnice między 1.4, a 1.6 to inne przełożenia na skrzyni i sprzęgło chyba było większe - to też do sprawdzenia.
T/T są szerze więc półosie byś musiał z 1.4 Uniacza wziąć. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-01-2011, 17:21
|
|
|
Jeśli ktoś chce robić swapa aby do TT wstawić motor do bravo to mam kompletne bravo 1.6 16V z idealnym silnikiem i skrzynią, sprawne, jeżdżące, opłacone, tylko poobijane. Mam już drugi wóz więc będę się go pozbywał. Na temat silnika to ma on w tej chwili przebieg 48tys km i ręczę za to własnym słowem, jeździ na syntetyku mobila wymienianym co 10 tys i nie zużywa nic oleju, ma jeszcze fabryczne świece i rozrząd, nigdy nie był otwierany, zero wycieków. Skrzynia z anglika obecnie jakieś 90 tys km przebiegu. Za cały wóz 2 tys zł na stalówkach tak już do wzięcia, bez możliwości negocjacji |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-01-2011, 20:30
|
|
|
BDM chyba kupie od Ciebie w koncu ten silnik z przyzwoitosci kolejny temat w ktorym probujesz mi go pogonic
btw. Czyli przesiadka w T/T z 1.4 na 1.6 nie bedzie problemu tak? pytanie... jak z moca? zakaldajac ze przesiadamy sie z 1.4 gaznik?? jaka bedzie na 1.6? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-01-2011, 20:32
|
|
|
pisario, wzrost mocy o 8KM pod warunkiem, że przekładka z 1.4 gaźnik na 1.6 gaźnik. Czasem można tego nie wyczuć. Zależy do kondycji samego silnika. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-01-2011, 20:35
|
|
|
Ale poza wzrostem mocy przypuszczam ze i moment sie delikatnie zmienia nie? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-01-2011, 20:37
|
|
|
pisario, delikatnie. Nie wiem czy to odczujesz. Druga sprawa, że ten z linku silnik jest na monowtrysku i w sumie nic nie zyskujesz poza nieco większym spalaniem niestety |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|