Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica 2.0 16v do 2.0 8v
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2007, 00:00   Głowica 2.0 16v do 2.0 8v

Da się to z czymś zjeść? ;)

Oczywiście mówimy o przekładce razem z kolektorem ssącym i komputerem..
Albo zamiast kompa jakąś świnką- smt6 zestroić.
Jak kanały wodne olejowe wyglądają w tych silnikach?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2007, 00:55   

Uszczelka jest taka sama dla 8V i 16V w ePer nr 7709257.Więc kanały wodne i olejowe są takie same.Z tego co wiem to różnica jest w tłokach TUTAJ katalog z rysunkami.Wałem się różnią i 16V jest taki sam jak w 8V turbo.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2007, 15:40   

Nie ma tam 16v, albo jakiś ślepy jestem. :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-01-2007, 15:55   

Raku napisał/a:
Nie ma tam 16v, albo jakiś ślepy jestem. :roll:

Zapraszamy do okulisty : Croma 2,0 ie 16V
     assistance
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2007, 10:28   

schab napisał/a:
Zapraszamy do okulisty

To poprosze podanie z dwoma zdjęciami.

A jak jest z czujnikami w 16v różnią sie względem 8v, czy jest więcej?
Może ktoś by wypisał? ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2007, 15:58   

Czujniki powinny być takie same.Oba silniki używaja tych samych modeli ECU.Różnica jest w mapach zapłonu i wtrysku.W obu przypadkach są dwa modele ECU Weber Marelli I.A.W. P4Q-P8 i Weber Marelli I.A.W. 4U3.

_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
  
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2007, 16:55   

Raku a nie prościej kupic od razu tipo 2.0 16v :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-01-2007, 20:05   

lordabarth dzięki za odpowiedź.
To bardzo przydatne informacje! 8)

To teraz kolejne pytanie.
Jeżeli zakładamy głowice z 16v do 8v przy starych tłokach to stopien kompresji będzie taki jak był w 8v, tak?
16v ma 10.5:1 a 8v 9.5:1, czyli zostanie 9.5 tak?

Zakładając że podłączyli byśmy komp od 16v to była by różnica mocy spowodowana właśnie mniejszym stopniem sprężania? No i ofcorz węższym wydechem..
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-01-2007, 22:24   

Spadek stopnia sprężania napewno się zmieni.Ale w jakim stopniu to trzeba byłoby policzyć.Pasowałoby poskładać silnik i sprawdzić czy zawory nie spotykają się z tłokiem i ewentualnie podszlifować rowki pod zawory.Polecam lekture GUY CROFT (niestety po angielsku,duża ilość zdjęć).
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-01-2007, 12:27   

Ciekawe...
Plastelina i sprawdzamy ;)

Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś zakaładał głowice 16v na blok 8v by nie mieć wałków równoważących..

Znam tą stronę, niestety nie mam Ci ja talentu do szukania informacji i się zawsze gubie! ;)
Pozostaje chyba nic, tylko próbowanie na własnym silniku.

Ps. A czy ktoś zna jakąś sprytną stronkę, bądź książkę (najlepiej skany) ze zwymiarowanymi korbowodami i wałem w różnych fiatowskich/lanciowskich silnikach?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-01-2007, 17:55   

Raku napisał/a:
To teraz kolejne pytanie.
Jeżeli zakładamy głowice z 16v do 8v przy starych tłokach to stopien kompresji będzie taki jak był w 8v, tak?
16v ma 10.5:1 a 8v 9.5:1, czyli zostanie 9.5 tak?

Jakbyś wiedział jaką ma pojemność komora spalania w głowicy w 2,0 8V to by szło policzyć bo dla 2,0 16V jest to 42 cm^3
Raku napisał/a:
A czy ktoś zna jakąś sprytną stronkę, bądź książkę (najlepiej skany) ze zwymiarowanymi korbowodami i wałem w różnych fiatowskich/lanciowskich silnikach?

Zerknij do poniższego wątku:
http://forum.tempra.org/t...wody-vt3077.htm
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-01-2007, 20:57   

Jakiś czas temu zadałem do downloadu pare plików dotyczących dwulitrowych silników Fiat,Lancia.Tutaj i tutaj .
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-01-2007, 13:50   

Ten pierwszy link jest książką G.Croft'a o tuningu? Mam ją na kompie.. ;)
Później spojrze na ten drugi link.

Generalnie jak myślicie? Dałoby rade założyć na seryjne bebechy czapkę 16v? Bez komplikacji, bez ryzyka spotkania się tłoków z zaworami?
Czy najlepiej dołożyć tłoki i wał -> czytaj zrobić sobie własne 2.0 16v ;)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load