|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tempra nie chce palic |
Autor |
Wiadomość |
mallcin
witamy nowego
Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 5 Skąd: Z pokoju
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2006, 22:26 tempra nie chce palic
|
|
|
Witam! Co prawda osbiscie jestem urzytkowinikem innego pojazdu niz tempra, ale ojciec ma tempre od nowosci i od dłuzszego czasu boryka sie z takim problemem...
Tempra ta to 1.6 w gazniku z instalacjia lpg... Mianowicie problem dotyczy iz nagle nie spodziewanie nie chce zapalic i na gazie i na paliwie... Robiony był kapitalny remont silika, wymienony przewody wysokiego napiecia, swiece, filtry a problem tkwi dalej. Podam przykład... rano (silnik zostawiony na paliwie) kreci sie a silnik nawet sie nie odezwie, mozna krecic do usranej smierci i na gazie i na paliwie i nic. Na popych tez nawet sie nie odezwie dopiero po pociagnieciu go pare metrów załapie, nie mam pojecia co to moze byc podobnie jak paru mechaników... Wiec moze wy mi pomozecie...
A generalnie Tempre uwazam za dobry samochód tyle ojciec jezdzi i niec powanego sie z nia nie dzieje no prócz odpalania...
Pozdrawiam |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2006, 22:40
|
|
|
Niestety , niewiele ci pomogę, bo mam na wtrysku. Ale mam pytanie: Gdy kręcisz rozrusznikiem i nie chce zapalić, to czuć benzynę , czy nie? Bo jeśli czuć benzynę, to wina leży po stronie układu zapłonowego, a jeśli nie, to coś z zasilaniem paliwa. Innej możliości nie ma. |
|
|
|
|
mallcin
witamy nowego
Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 5 Skąd: Z pokoju
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2006, 22:50
|
|
|
ciezko swierdzic czy palwio idzie ale iskra jest tylko... A mechanik nie moze ztwierdzic gdyz przy nich zawsze na styk pali... |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2006, 23:59
|
|
|
Jak paliwo idzie, a nie zapala, to powinno śmierdzieć benzyną jak cholera po długotrwałym kręceniu rozrusznikiem. Może pływak się zawiesza w gaźniku i odcina paliwo? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 00:27
|
|
|
A sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego? Jego oporność?
** Dodano: 18-12-2006, 00:28 **
BTW, mówisz była kapitalka robiona? A dobrze ustawili koledzy mechanicy zawory i pasek klinowy? Wszystko się zgadza na "znakach"? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 08:15
|
|
|
miszko napisał/a: | A sprawdzałeś czujnik położenia wału korbowego? Jego oporność? |
Przy zasilaniu gaźnikowym ?
miszko napisał/a: | mówisz była kapitalka robiona? A dobrze ustawili koledzy mechanicy zawory i pasek klinowy? Wszystko się zgadza na "znakach"? |
Gdyby było źle - nie zapaliłby nigdy , a podobno zapala ... |
|
|
|
|
mallcin
witamy nowego
Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 5 Skąd: Z pokoju
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2006, 08:36
|
|
|
zapala tylko cos mu odbija i nagle nie pali, ale własnie paliwem nie smierdzi bynajmniej nie zwóciło to mojej uwagi. Ale jak by pompka nie dawała to by na holu nie odpalał...
Dzieki za pomoc. Jak nie bedzie chciał zapalic to sprawdze czy idzie paliwo... |
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 18:47
|
|
|
Osławiony CPW dostał szajby. Do wymiany!SEM8N.To jest chyba najbardziej felerna część w tych autach. Ja zdzieram w ciągu roku już trzeci.Ale sposób na niego jest prosty.Któryś z kolegów podrzucił to wcześniej,mianowicie:jak padnie i nie chce palić na żadnym paliwie to potraktuj go wodą (czystą kranówą) ale ostrożnie bo blisko masz kolektor.Zlej go jakimiś 2litrami i spróbuj odpalić .Powinno pomóc. Przynajmniej ja sobie w ten sposób radziłem prawie 3 miechy |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
mallcin
witamy nowego
Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 5 Skąd: Z pokoju
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2006, 20:07
|
|
|
szukam tego tematu o cpw ale jakos nie moge znalesc... |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-12-2006, 22:26
|
|
|
To przy gaźnikach jest CPW? Do tej pory myślałem, że tylko przy wtryskach. Co się tyczy żywotności ja mam ten sam od 13 lat (212 tys. przebiegu) i na razie nie myśli odmówić posłuszeństwa. Trochę mnie myli ten gaźnik, bo ja przy moim silniku (835.C1 .000) miałem podobne objawy, ale wtedy był walnięty przekaźnik elektrycznej pompy paliwa. |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-12-2006, 22:32
|
|
|
valdmidi napisał/a: | To przy gaźnikach jest CPW? |
Jest.
Symbol podał już irekub
Nie lubi za bardzo wody, bo mój zdechł po myciu silnika, a któremuś z chłopaków (chyba Bronkowi) po wjechaniu w zaj... kałużę. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
irekub
Wiek: 54 Dołączył: 04 Sty 2006 Posty: 239 Skąd: Brzeźnica
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 09:52
|
|
|
Emf napisał/a: | valdmidi napisał/a: | To przy gaźnikach jest CPW? |
Jest.
Symbol podał już irekub
Nie lubi za bardzo wody, bo mój zdechł po myciu silnika, a któremuś z chłopaków (chyba Bronkowi) po wjechaniu w zaj... kałużę. |
Wody faktycznie nie lubi ale zbyt wysokich temperatur także. Nie znam konktetnej zasady działania tego ustrojstwa ale z własnego doświadczenia wiem że jak mi silnik łapnął ok.90°C to nagle było po jeździe.I za chiny nie chciał ze mną współpracować na żadnym paliwie.No to wodą po nim i w dalszą drogę
** Dodano: 20-12-2006, 11:58 **
mallcin napisał/a: | Witam! Co prawda osbiscie jestem urzytkowinikem innego pojazdu niz tempra, ale ojciec ma tempre od nowosci i od dłuzszego czasu boryka sie z takim problemem...
Tempra ta to 1.6 w gazniku z instalacjia lpg... Mianowicie problem dotyczy iz nagle nie spodziewanie nie chce zapalic i na gazie i na paliwie... Robiony był kapitalny remont silika, wymienony przewody wysokiego napiecia, swiece, filtry a problem tkwi dalej. Podam przykład... rano (silnik zostawiony na paliwie) kreci sie a silnik nawet sie nie odezwie, mozna krecic do usranej smierci i na gazie i na paliwie i nic. Na popych tez nawet sie nie odezwie dopiero po pociagnieciu go pare metrów załapie, nie mam pojecia co to moze byc podobnie jak paru mechaników... Wiec moze wy mi pomozecie...
A generalnie Tempre uwazam za dobry samochód tyle ojciec jezdzi i niec powanego sie z nia nie dzieje no prócz odpalania...
Pozdrawiam |
No daj znać jak poszło! Sam jestem ciekaw. |
_________________ Irek
Tempra1 1,6+LPG 95r 287000km
Tempra2 1,6+LPG 95r 149000km
Stosując znaki interpunkcyjne i zasady ortografii wyrażasz szacunek dla czytających Twoje posty
http://www.tempra.org/images/userbar/tttblue.jpg |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:33
|
|
|
Witam
U mnie zaczyna się dziac to samo. Benzynka czy gaz, silnik ciepły czy zimny, kręcic można do padnięcia aku i nic.
Różnica taka, że czasem na moment zagada, ale tylko w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Tak samo miałem kiedyś w dieslu, jak świece padły.
Za pierwszym razem ciągnęlismy wóz jakies 500m i dopiero zagadał, ale bardzo opornie chodził.
Za drugim razem (dziś) w końcu chwycił, ale dłuuuugo go kręciłem.
Do tej pory dwa takie "razy" w ciągu miesiąca. Wcześniej takich grymasów nie było.
Czy winny może być np elektrozawór w gaźniku czy to CPW? Beznyny nie czuć. |
|
|
|
|
Juby
witamy nowego
Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 4 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2007, 20:39
|
|
|
U mnie występowały podobne objawy ale pomogła wymiana elektrozaworu który raz łapał a raz nie. |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2007, 08:43
|
|
|
Jeśli dobrz łapię, to jak nie będzie chciał zapalić:
- sprawdzić iskrę - CPW
- sprawdzić, czy idzie paliwo (el'zawór) |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 20:35
|
|
|
valdmidi napisał/a: | To przy gaźnikach jest CPW? Do tej pory myślałem, że tylko przy wtryskach. |
Przy gaźnikach, aparat zapłonowy rozdziela tylko iskrę, zapłonem steruje mikroprocesor (Digiplex), który ma zakodowaną mapę kątów wyprzedzenia i na podstawie m. in. sygnałów z czujnika położenia i prędkości obrotowej wału korbowego CPW, wybiera optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu.
Jeśli coś pokręciłem proszę mnie poprawić |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-03-2007, 09:33
|
|
|
Brawo..dokładnie tak ..chyba tylko tipo 1,4 na gaźniku ma zwykły bezstykowy aparat zapłonowy |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|