Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 SPI na MPI
Autor Wiadomość
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 21:15   1.6 SPI na MPI

Zabrałem się nidawno za rozbieranie silnika z mojej starej Tempry, ot zdziwienie, prawie 400kkm z czego 150 na lpg jak nie więcej, a głowica piękna, paneweczki nówki, wał jak po zdjęciu ze szlifierki, tłoki i pierścienie czyste. Silnik ma być większym serduchem dla mojego Tipo. Tu rodzi się moje pytanie, znalazłem coś ale mało o silniku 1.6MPI, ma 90KM i łatwiej będzie go podkręcić do 100KM. Chętnie zmienił bym swoje SPI na MPI. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym silniku, układzie wtrysku, może jakieś zdjęcia jak by ktoś miał bo na tych z allegro mało widać, a chciałbym bardziej szczegółowe. Czy oprócz dolotu, wtryskiwaczy, pewnie wiązki i kompa musiał bym coś zmieniać? U mnie siedzi Monomotronic, więc cewki chociaż podone, czujnik obrotów wału też. Wypowiedzcie się
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 21:58   

MPI jest sekwencyjnym wtryskiem (jeden wtryskiwacz na jeden cylinder) nie nie będzie w cale łatwo, większość silników (mówie ogólnikowo) MPI różni się od mono-jetronic głowicą, wtrysk jest skierowany na zawór i są takie wycięcia nad mocowaniami kolektorów a wiec i inne rozmieszczenie szpilek. Mam zdięcia ale tylko z schematyczne, jestes zainteresowany?
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 22:33   

Larry075, zapodaj, zastanawiałem się czy głowica jest inna ale zdawało mi się że to to samo a wtryskiwacze są osadzane w kolektorze dolotowym

** Dodano: 30-12-2009, 22:35 **
Ogólnie interesują mnie tylko fotki silnika 1.6MPI fiata, komory silnika z uwzględnieniem rozkładu elementów wewnątrz, przewody itp., schematy układu zasilania i zapłonu.

Mam pytanie, to w czerwonym kwadracie

Co to jest i do czego, jak jest mocowane?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2009, 22:56   

lazik666 ja mam taki silniczek o jakim mówisz - 1.6 MPI :) Mam akurat kilka zdjęć samego silnika to wrzucę :lol:

Widok na pokrywę zaworów:


Widok od strony rozrządu, dolot powietrza, listwa wtrysków:


Widok ogólny na silnik:


Jakby interesowało Cię coś więcej to mów - jutro może uda mi się zrobić 8)
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 23:17   

Z własnego doświadczenia wiem że na ogół głowice się różnią a wtrysk wchodzi w głowice... Próbowałem przerobić mojego poldka na MPI i mimo że wydawało się że wystarczy przełożyć kolektory okazało się że jest co całkiem inny system i głowica do przekładki, rozbierałem też duzo różnych silników i większość tą małą różnice posiadała. Gdybyś się dowiedział jaki to system wtryskowy (np. o boshu k-jetronic, L-jetronik, Ke-jetronic, mono-jetronic i różnych innych wiem niemal wszystko)
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-12-2009, 23:18   

1.6 na MPI to "bratanek" 1.8 i 2.0.
Zaś 1.6 na SPI to inna rodzina silników.

Bynajmniej obydwa motory różnią się znacznie, więc raczej nic nie wykombinujesz.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 23:28   

Kolego a podaj mi wymiary twójej głowicy, rozmieszczenie szpilek o rodzaj rozrządu to może coś uda sie zaadoptować
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2009, 01:55   

miszko, ale to MPI jest na spodzie SPI.Głowica jest inna przez zamontowanie z przodu pierdoły do dopalania spalin,wymagane do uzyskania jakieś tam normy EURO ileś tam.Nie widziałem kanałów ssących więc nie wiem czy się różnią.Pasowało by się dowiedzieć czy skok,sprężanie i takie tam są te same,bo jako blok to jest idento.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 09:38   

Larry075, tu nie ma czego adaptować do innej marki, do maszych SPI jest do przełożenia to MPI które ma Kaputzin.
Chodzi mi tylko o to jak bo wszystkiego o tym znaleść nie mogę, np o tym EGR, czy to potrzebne, pewnie tak ale wolał bym tego nie mieć.
Kaputzin, zrób jeśli możesz dakładne zdjęcia kolektora dolotowego, układu wtryskowego, cewki, miejsca montarzu wtryskiwaczy, tego EGR i jego montarzu.
ZielonyTBG napisał/a:
miszko, ale to MPI jest na spodzie SPI.Głowica jest inna przez zamontowanie z przodu pierdoły do dopalania spalin,

I tego do końca nie wiem czy głowica jest ta sama czy tam jest jakieś mocowanie EGR.
ZielonyTBG napisał/a:
Nie widziałem kanałów ssących więc nie wiem czy się różnią.

Widziałem na jednym ze zdj z allegro że się nie różnią, napewno kształt mocowań kolektora, co do średnic nie wiem.
ZielonyTBG napisał/a:
czy skok,sprężanie i takie tam są te same,bo jako blok to jest idento

Dół jest ten sam więc skok też, stopień sprężania to już od głowicy zależy, ale chyba to samo, cała rodzina silników ma w granicach 9.2-9.3
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2009, 10:34   

lazik666, czyli po zaślepieniu tego zaworu EGR powinno być git.Zaznaczyłeś go na fotce w 3 poście.
A kanały dolotowe wyglądają tak samo jak w SPI i nawet też jest otwór od płynu chłodniczego.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 11:02   

Po zaślepieniu EGR zawsze w starszych silnikach trochę się poprawia. Mówiłem że wtryski są w kolektorze. Tylko jeden z otworów do płynu jest zaślepiony, ciekawe czemu, to ogrzewanie to pewnie taki bajer tylko. Łatwiej było zmienić kolektor niż konstrukcję silnika chyba
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 31-12-2009, 11:08   

lazik666, u mnie w SPI ten drugi otwór też jest zaślepiony.A ten kanał jest po to,żeby nawet przy zamkniętej nagrzewnicy był obieg płynu chłodniczego żeby się silnik równomiernie rozgrzewał.
Co do EGR to nawet gdy będzie zaślepione.to pasowało by aby wtyczka była włożona w to ustrojstwo,bo nie wiadomo czy komp nie łapał by błędów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 11:18   

ZielonyTBG napisał/a:
pasowało by aby wtyczka była włożona w to ustrojstwo

Też tak myślę. Szukam tego na allegro i nic, przydał by mi się samochód z całą instalacją MPI to miał bym z czego brać bo do wakacji chcę wsadzić większe serducho. Na allegro nic nie ma praktzcynie a i ceny zajefajne. Przydała by się instrukcja do tego układu ale nie wiem nawet kto go robił i jak się nazywa.
Kaputzin, jakie masz oznaczenie silnika?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 11:42   

lazik666 jesli chodzi Ci o model silnika to 159B9.000

_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 11:47   

Kaputzin, tak, właśnie o to. Jak byś mógł to zrób tych kilka fotek o które prosiłem wcześniej

** Dodano: 31-12-2009, 11:50 **
Skubany ma wyższy stopień sprężania niż mój
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 12:06   

Kolego właśnie byłem w garażu i obydwa komplety baterii mi w aparacie padły a w telefonie nie mam:sciana: Fotki będą po południu :D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 13:07   

Z tego co tu widze to może jedank podejdzie, jest to troche starszy system niż obecnie montowane w samochodach. Zawór recyrkulacji spalin EGR spokojnie można zaślepić, niektórzy to robią w nowych samochodzach.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 15:34   

Larry075 napisał/a:
Z tego co tu widze to może jedank podejdzie

No i właśnie o to chodzi, tylko trzeba wiedzieć co przełożyć, jak tam jest z cewką i sygnałami wtrysku, bo czujnik obrotów widze podobny do mojego. A u mnie jest jednopunkt więc paliwo leci ciągle a zapłon jest zawsze w dwuch cylindrach jednocześnie. Starsze silniki miały kopółkę i pacec rządził zapłonem, a w tym MPI jak jest
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 15:35   

lazik666, W MPI zapłonem rzadzi czujnik połozenia wału i komputer z tego co mi wiadomo
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 15:43   

albert1991, no tak ale czy nie ma czegoś jeszcze, u mnie cewka jest na 3 przewody, tu jest podobna i jest na 4 czy 5 i to mnie zastanawia
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 16:11   

lazik666, u mnie w MPI sa 2 cewki po 2 przewody mozliwe ze to kwestia masy bo albo jest stałe zasilanie i impuls albo sma impuks i podaje prad na swieczki
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-12-2009, 16:17   

albert1991, czyli masz podobnie jak u mnie, jedena iskra zawsze na dwa cylindry
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 31-12-2009, 16:44   

lazik666, dokładnie tak jest jak mowisz :)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-01-2010, 10:28   

lazik666 przepraszam Cie ale wczoraj już nie zdążyłem zrobić fotek za widoku, ale za to udało mi się z samego rana dzisiaj :D

To widok ogólny na silnik (zaznaczonym miejscom robiłem potem zbliżenia według opisu cyfrowego):



Widok ogólny silnika od strony pasażera:



Widok ogólny silnika od strony kierowcy:



Widok na 1 - czyli to jest chyba ten EGR (nie jestem pewien czy to akurat to? ... Znajduje się nad 3 świecą licząc od rozrządu a poniżej pokrywy zaworów silnika ... przewód metalowy w otulinie wchodzi do dolotu powietrza nad listwą wtrysków a kabelki od czujnika wchodzą w peszel i idą tam gdzie chcą :lol: )



Widok na 2 - czyli cewka. Oznaczenia producenta i kolejności zapłonu tak jak na zdjęciu. Tylko 4 kable do świec.



Widok na 3 - czyli zespół wtrysków paliwa wraz z dolotem powietrza, czujnikami, przepustnicą ... Powyżej skrzynka w której są dwa przekaźniki - jeden od pompy paliwa a drugi nie jestem pewien :lol:



Widok na 4 - czyli chyba wtrysk paliwa i kanał dolotowy:



Widok na 5 - czyli tez chyba wtrysk wraz z kanałem dolotowym:



Gdybyś potrzebował jeszcze kilka fotek to pisz 8) Powodzenia :D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-01-2010, 10:48   

Kaputzin, spoko, sylwek był, dzięki wielkie za zdjęcia. Jak coś to napisze jeszcze. A tak wogóle to gdzie w Temprze masz ECU?
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load