|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
1.6 SPI na MPI |
Autor |
Wiadomość |
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 21:15 1.6 SPI na MPI
|
|
|
Zabrałem się nidawno za rozbieranie silnika z mojej starej Tempry, ot zdziwienie, prawie 400kkm z czego 150 na lpg jak nie więcej, a głowica piękna, paneweczki nówki, wał jak po zdjęciu ze szlifierki, tłoki i pierścienie czyste. Silnik ma być większym serduchem dla mojego Tipo. Tu rodzi się moje pytanie, znalazłem coś ale mało o silniku 1.6MPI, ma 90KM i łatwiej będzie go podkręcić do 100KM. Chętnie zmienił bym swoje SPI na MPI. Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o tym silniku, układzie wtrysku, może jakieś zdjęcia jak by ktoś miał bo na tych z allegro mało widać, a chciałbym bardziej szczegółowe. Czy oprócz dolotu, wtryskiwaczy, pewnie wiązki i kompa musiał bym coś zmieniać? U mnie siedzi Monomotronic, więc cewki chociaż podone, czujnik obrotów wału też. Wypowiedzcie się |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 21:58
|
|
|
MPI jest sekwencyjnym wtryskiem (jeden wtryskiwacz na jeden cylinder) nie nie będzie w cale łatwo, większość silników (mówie ogólnikowo) MPI różni się od mono-jetronic głowicą, wtrysk jest skierowany na zawór i są takie wycięcia nad mocowaniami kolektorów a wiec i inne rozmieszczenie szpilek. Mam zdięcia ale tylko z schematyczne, jestes zainteresowany? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 22:33
|
|
|
Larry075, zapodaj, zastanawiałem się czy głowica jest inna ale zdawało mi się że to to samo a wtryskiwacze są osadzane w kolektorze dolotowym
** Dodano: 30-12-2009, 22:35 **
Ogólnie interesują mnie tylko fotki silnika 1.6MPI fiata, komory silnika z uwzględnieniem rozkładu elementów wewnątrz, przewody itp., schematy układu zasilania i zapłonu.
Mam pytanie, to w czerwonym kwadracie
Co to jest i do czego, jak jest mocowane? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 22:56
|
|
|
lazik666 ja mam taki silniczek o jakim mówisz - 1.6 MPI Mam akurat kilka zdjęć samego silnika to wrzucę
Widok na pokrywę zaworów:
Widok od strony rozrządu, dolot powietrza, listwa wtrysków:
Widok ogólny na silnik:
Jakby interesowało Cię coś więcej to mów - jutro może uda mi się zrobić |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 23:17
|
|
|
Z własnego doświadczenia wiem że na ogół głowice się różnią a wtrysk wchodzi w głowice... Próbowałem przerobić mojego poldka na MPI i mimo że wydawało się że wystarczy przełożyć kolektory okazało się że jest co całkiem inny system i głowica do przekładki, rozbierałem też duzo różnych silników i większość tą małą różnice posiadała. Gdybyś się dowiedział jaki to system wtryskowy (np. o boshu k-jetronic, L-jetronik, Ke-jetronic, mono-jetronic i różnych innych wiem niemal wszystko) |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 23:18
|
|
|
1.6 na MPI to "bratanek" 1.8 i 2.0.
Zaś 1.6 na SPI to inna rodzina silników.
Bynajmniej obydwa motory różnią się znacznie, więc raczej nic nie wykombinujesz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 23:28
|
|
|
Kolego a podaj mi wymiary twójej głowicy, rozmieszczenie szpilek o rodzaj rozrządu to może coś uda sie zaadoptować |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2009, 01:55
|
|
|
miszko, ale to MPI jest na spodzie SPI.Głowica jest inna przez zamontowanie z przodu pierdoły do dopalania spalin,wymagane do uzyskania jakieś tam normy EURO ileś tam.Nie widziałem kanałów ssących więc nie wiem czy się różnią.Pasowało by się dowiedzieć czy skok,sprężanie i takie tam są te same,bo jako blok to jest idento. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 09:38
|
|
|
Larry075, tu nie ma czego adaptować do innej marki, do maszych SPI jest do przełożenia to MPI które ma Kaputzin.
Chodzi mi tylko o to jak bo wszystkiego o tym znaleść nie mogę, np o tym EGR, czy to potrzebne, pewnie tak ale wolał bym tego nie mieć.
Kaputzin, zrób jeśli możesz dakładne zdjęcia kolektora dolotowego, układu wtryskowego, cewki, miejsca montarzu wtryskiwaczy, tego EGR i jego montarzu.
ZielonyTBG napisał/a: | miszko, ale to MPI jest na spodzie SPI.Głowica jest inna przez zamontowanie z przodu pierdoły do dopalania spalin, |
I tego do końca nie wiem czy głowica jest ta sama czy tam jest jakieś mocowanie EGR.
ZielonyTBG napisał/a: | Nie widziałem kanałów ssących więc nie wiem czy się różnią. |
Widziałem na jednym ze zdj z allegro że się nie różnią, napewno kształt mocowań kolektora, co do średnic nie wiem. ZielonyTBG napisał/a: | czy skok,sprężanie i takie tam są te same,bo jako blok to jest idento |
Dół jest ten sam więc skok też, stopień sprężania to już od głowicy zależy, ale chyba to samo, cała rodzina silników ma w granicach 9.2-9.3 |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2009, 10:34
|
|
|
lazik666, czyli po zaślepieniu tego zaworu EGR powinno być git.Zaznaczyłeś go na fotce w 3 poście.
A kanały dolotowe wyglądają tak samo jak w SPI i nawet też jest otwór od płynu chłodniczego.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:02
|
|
|
Po zaślepieniu EGR zawsze w starszych silnikach trochę się poprawia. Mówiłem że wtryski są w kolektorze. Tylko jeden z otworów do płynu jest zaślepiony, ciekawe czemu, to ogrzewanie to pewnie taki bajer tylko. Łatwiej było zmienić kolektor niż konstrukcję silnika chyba |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:08
|
|
|
lazik666, u mnie w SPI ten drugi otwór też jest zaślepiony.A ten kanał jest po to,żeby nawet przy zamkniętej nagrzewnicy był obieg płynu chłodniczego żeby się silnik równomiernie rozgrzewał.
Co do EGR to nawet gdy będzie zaślepione.to pasowało by aby wtyczka była włożona w to ustrojstwo,bo nie wiadomo czy komp nie łapał by błędów. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:18
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | pasowało by aby wtyczka była włożona w to ustrojstwo |
Też tak myślę. Szukam tego na allegro i nic, przydał by mi się samochód z całą instalacją MPI to miał bym z czego brać bo do wakacji chcę wsadzić większe serducho. Na allegro nic nie ma praktzcynie a i ceny zajefajne. Przydała by się instrukcja do tego układu ale nie wiem nawet kto go robił i jak się nazywa.
Kaputzin, jakie masz oznaczenie silnika? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:42
|
|
|
lazik666 jesli chodzi Ci o model silnika to 159B9.000
|
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 11:47
|
|
|
Kaputzin, tak, właśnie o to. Jak byś mógł to zrób tych kilka fotek o które prosiłem wcześniej
** Dodano: 31-12-2009, 11:50 **
Skubany ma wyższy stopień sprężania niż mój
|
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 12:06
|
|
|
Kolego właśnie byłem w garażu i obydwa komplety baterii mi w aparacie padły a w telefonie nie mam:sciana: Fotki będą po południu |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 13:07
|
|
|
Z tego co tu widze to może jedank podejdzie, jest to troche starszy system niż obecnie montowane w samochodach. Zawór recyrkulacji spalin EGR spokojnie można zaślepić, niektórzy to robią w nowych samochodzach. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 15:34
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Z tego co tu widze to może jedank podejdzie |
No i właśnie o to chodzi, tylko trzeba wiedzieć co przełożyć, jak tam jest z cewką i sygnałami wtrysku, bo czujnik obrotów widze podobny do mojego. A u mnie jest jednopunkt więc paliwo leci ciągle a zapłon jest zawsze w dwuch cylindrach jednocześnie. Starsze silniki miały kopółkę i pacec rządził zapłonem, a w tym MPI jak jest |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 15:35
|
|
|
lazik666, W MPI zapłonem rzadzi czujnik połozenia wału i komputer z tego co mi wiadomo |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 15:43
|
|
|
albert1991, no tak ale czy nie ma czegoś jeszcze, u mnie cewka jest na 3 przewody, tu jest podobna i jest na 4 czy 5 i to mnie zastanawia |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 16:11
|
|
|
lazik666, u mnie w MPI sa 2 cewki po 2 przewody mozliwe ze to kwestia masy bo albo jest stałe zasilanie i impuls albo sma impuks i podaje prad na swieczki |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 16:17
|
|
|
albert1991, czyli masz podobnie jak u mnie, jedena iskra zawsze na dwa cylindry |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 31-12-2009, 16:44
|
|
|
lazik666, dokładnie tak jest jak mowisz |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Kaputzin
Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 12 Sty 2009 Posty: 157 Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-01-2010, 10:28
|
|
|
lazik666 przepraszam Cie ale wczoraj już nie zdążyłem zrobić fotek za widoku, ale za to udało mi się z samego rana dzisiaj
To widok ogólny na silnik (zaznaczonym miejscom robiłem potem zbliżenia według opisu cyfrowego):
Widok ogólny silnika od strony pasażera:
Widok ogólny silnika od strony kierowcy:
Widok na 1 - czyli to jest chyba ten EGR (nie jestem pewien czy to akurat to? ... Znajduje się nad 3 świecą licząc od rozrządu a poniżej pokrywy zaworów silnika ... przewód metalowy w otulinie wchodzi do dolotu powietrza nad listwą wtrysków a kabelki od czujnika wchodzą w peszel i idą tam gdzie chcą )
Widok na 2 - czyli cewka. Oznaczenia producenta i kolejności zapłonu tak jak na zdjęciu. Tylko 4 kable do świec.
Widok na 3 - czyli zespół wtrysków paliwa wraz z dolotem powietrza, czujnikami, przepustnicą ... Powyżej skrzynka w której są dwa przekaźniki - jeden od pompy paliwa a drugi nie jestem pewien
Widok na 4 - czyli chyba wtrysk paliwa i kanał dolotowy:
Widok na 5 - czyli tez chyba wtrysk wraz z kanałem dolotowym:
Gdybyś potrzebował jeszcze kilka fotek to pisz Powodzenia |
_________________ *** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***
"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie" |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-01-2010, 10:48
|
|
|
Kaputzin, spoko, sylwek był, dzięki wielkie za zdjęcia. Jak coś to napisze jeszcze. A tak wogóle to gdzie w Temprze masz ECU? |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|