Silnik zgasł i nie zapalił |
Autor |
Wiadomość |
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:49 Silnik zgasł i nie zapalił
|
|
|
Witam. Pisze poniewaz przeydarzył mi sie dziwny przypadek. i nie za bardzo wiem co jest grane. Otóz gdy jechałem w swieta, przy predkosci ok 100km/h w moim tipo nagle dwa razy cos wybuchlo, spadły obroty i zgasl.i juz nie zapalil wiecej. jeden zaczep od obudowy filtra powoetrza wyrwało. jesli to ma jakies znaczenie, to w chwili wybuchu, auto bylo na luzie. Prosze o pomoc, nie wiem co robic. jest to tipo1.4 na gazniku. Dzieki z góry pozdrawiam. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2009, 15:53
|
|
|
posiada LPG ? Jeżeli tak to problemy z WN i gaz cofnęło. Po naprawie filtra i ewentualnie wizycie u gazownika i wymianie przewodow WN i świec powinno być ok |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:05
|
|
|
denek, pasek rozrządu jest na swoim miejscu? Jako że o LPG nic nie piszesz, przypuszczam że go nie masz. Strzały w dolot mogą być spowodowane zbyt bogatą mieszanką lub źle ustawionym zapłonem. Oczywiście świece, kable WN, kopułkę też należy co jakiś czas wymienić. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:23
|
|
|
Rozrzad jest ok, zapłon raczej tez. Na gaz jest tipo, zapomnialem napisac. Kable , swiece, palec i kopulka maja miesiac. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-12-2009, 16:31
|
|
|
denek napisał/a: | Kable , swiece, palec i kopulka maja miesiac. |
ciekawe czemu walnęło ... |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2009, 17:24
|
|
|
a jak krecisz rozrusznikiem to daje iskre sprawdzales?mialam podobny przypadek tylko ze u mnie nic nie wybachlo. u mnie pomogla wymiana modulu |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 00:31
|
|
|
daje iskre, przy probie odpalenia, gdy rozrusznik kreci, nagle go cos blokuje, i z chwile znowu zaczyna krecic. nie wiem co jest grane |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 15:11
|
|
|
denek, odpalasz go na LPG czy na Pb? Jeśli strzały były podczas jazdy na LPG to przejedź się przede wszystkim na regulację gazu. Powinno się to wykonywać raz/dwa razy w roku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 16:57
|
|
|
Na beznynie probuje go odpalic i nic. na gaz go nie przelaczam |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 20:57
|
|
|
No teraz to nic nie da, Skoro nie chce odpalić to trzeba się zastanowić dlaczego. Wybuch był spowodowany zebraniem się duzej ilości gazu w układzie dolotowym, jeśli strzał był mocny to sprawdź dokładnie stan gaźnika, być może juz po przepustnicach albo samedo dyfuzora. Jeśli masz chwile czasu to odkręć cały gaźnik, i spokojnie go rozkręć szukając luzów i pęknięć, sprawdź też (po odkręceniu korektowa) czy nie masz jakiś odłamków przy zaworach ssących, byc może (jeśli coś się oderwało) jest juz na tłoku.
Martwi mnie tylko jedno:
Cytat: | nagle go cos blokuje, i z chwile znowu zaczyna krecic. |
Powiedz czy go przyblokowuje nagle, czy tylko przygasa rozrusznik (ma ciężej). |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 23:17
|
|
|
nagle blokuje rozrusznik, a za chwile znowu kreci. sprawdze jutro gaznik |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-12-2009, 23:31
|
|
|
no jestem ciekaw, sprawdź |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 23:34
|
|
|
m.m1981 napisał/a: | Rozrzad jest ok, zapłon raczej tez |
Na jakiej podstawie twierdzisz że rozrząd jest ok?? Może pasek rozrządu przeskoczył o ząbek czy dwa bo był za słabo naciągnięty. Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny przy awarii głowicy. Druga sprawa która się nasuwa - denek napisał/a: | nagle blokuje rozrusznik, a za chwile znowu kreci. sprawdze jutro gaznik |
O wiele za wczesny zapłon - kręcisz rozrusznikiem, ale iskra powstaje nie w górnym położeniu tłoka, tylko wcześniej co w wypadku zapalenia mieszanki paliwowo- powietrznej skutkuje cofnięciem tłoków i zablokowaniem rozrusznika. Te 2 rzeczy obstawiałbym w pierwszej kolejności, jeśli to jest OK to dalej nie mam pomysłów... |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:22
|
|
|
meter30 napisał/a: | Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny |
ja słyszałem co innego ... możesz dać linka bo sam jestem ciekaw jak to jest |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:27
|
|
|
Luczu, Na forum kiedyś (z rok temu albo i lepiej) czytałem że silniki 1.4 i 1.6 są bezkolizyjne, osobiście nie miałem przyjemności się o tym przekonać, ale poszukam i podeślę link jak coś
http://forum.tempra.org/t...c1ad7b2ffcde9b7
tu kolega luki21 i lolo88 piszą o bezkolizyjności tych silników ale zaraz potem wszyscy ich potępiają więc chyba cofnę moją tezę na tez temat |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:28
|
|
|
denek, silnik się skończył, podejrzewam że poszedł wał a nie miałeś przypadkiem wcześniej tak że coś Ci dziwnie stukało w silniku ? może luzy na któejś panewce no i się skończył teraz.
meter30 napisał/a: | Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny |
chyba bezawaryjny ale mniejsza o większość
** Dodano: 30-12-2009, 00:30 **
meter30 napisał/a: | O wiele za wczesny zapłon |
ale raczej nie podczas jazdy na luzie i to nagle... ja obstawiam korbowód. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-12-2009, 00:33
|
|
|
meter30 napisał/a: | 1.4 i 1.6 są bezkolizyjne |
ja czytałem, że zależy w jakim momencie się pasek zerwie .. czasem nic się nie stanie a czasem silnik do dupy.
Świstak napisał/a: | ja obstawiam korbowód. |
a ja obstawiam, że nic poważnego się nie stało :p W końcu mnie strzelał kilka razy i w najgorszym wypadku kończyło się na rozwalonym filtrze powietrza. Tyle tylko, że zawsze odpalił :/ |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
denek
Wiek: 38 Dołączył: 31 Lip 2009 Posty: 6 Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-12-2009, 08:49
|
|
|
Moze jestem wyczulony, ale takie mailem wrazenie ze dziwnie motor chodzil od niedawna. No ustawienie rozrzadu bylo sprawdzane i wszystko bylo ok. pasek tez byl naciagniety.zobaczymy jeszcze raz zaplon. i bedziemy dalej rozbierac silnik |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:15
|
|
|
Cytat: | ja czytałem, że zależy w jakim momencie się pasek zerwie .. czasem nic się nie stanie a czasem silnik do dupy. |
No to właśnie jest kolizyjny, czyli w czasie gdy zawory są otwarte to wystają poza górną krawędź pracy tłoka. Raczej nie produkuje sie juz takich silników z uwagi na to że nie możliwe jest uzyskanie większego stopnia spreżania. Jedyny silnik bezkolizyjny jaki znam to maluch... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 30-12-2009, 13:35
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Jedyny silnik bezkolizyjny jaki znam to maluch... |
Wszystkie silniki z rodziny FIRE (8 zaworowe) są silnikami bezkolizyjnymi
A tu macie wykaz tych silników i modele aut w jakich były montowane http://pl.wikipedia.org/wiki/FIRE_(silniki) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|