Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik zgasł i nie zapalił
Autor Wiadomość
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 15:49   Silnik zgasł i nie zapalił

Witam. Pisze poniewaz przeydarzył mi sie dziwny przypadek. i nie za bardzo wiem co jest grane. Otóz gdy jechałem w swieta, przy predkosci ok 100km/h w moim tipo nagle dwa razy cos wybuchlo, spadły obroty i zgasl.i juz nie zapalil wiecej. jeden zaczep od obudowy filtra powoetrza wyrwało. jesli to ma jakies znaczenie, to w chwili wybuchu, auto bylo na luzie. Prosze o pomoc, nie wiem co robic. jest to tipo1.4 na gazniku. Dzieki z góry pozdrawiam.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-12-2009, 15:53   

posiada LPG ? Jeżeli tak to problemy z WN i gaz cofnęło. Po naprawie filtra i ewentualnie wizycie u gazownika i wymianie przewodow WN i świec powinno być ok
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 16:05   

denek, pasek rozrządu jest na swoim miejscu? Jako że o LPG nic nie piszesz, przypuszczam że go nie masz. Strzały w dolot mogą być spowodowane zbyt bogatą mieszanką lub źle ustawionym zapłonem. Oczywiście świece, kable WN, kopułkę też należy co jakiś czas wymienić.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 16:23   

Rozrzad jest ok, zapłon raczej tez. Na gaz jest tipo, zapomnialem napisac. Kable , swiece, palec i kopulka maja miesiac.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-12-2009, 16:31   

denek napisał/a:
Kable , swiece, palec i kopulka maja miesiac.


ciekawe czemu walnęło ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2009, 17:24   

a jak krecisz rozrusznikiem to daje iskre sprawdzales?mialam podobny przypadek tylko ze u mnie nic nie wybachlo. u mnie pomogla wymiana modulu
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 00:31   

daje iskre, przy probie odpalenia, gdy rozrusznik kreci, nagle go cos blokuje, i z chwile znowu zaczyna krecic. nie wiem co jest grane
  
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 15:11   

denek, odpalasz go na LPG czy na Pb? Jeśli strzały były podczas jazdy na LPG to przejedź się przede wszystkim na regulację gazu. Powinno się to wykonywać raz/dwa razy w roku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 16:57   

Na beznynie probuje go odpalic i nic. na gaz go nie przelaczam
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-12-2009, 20:57   

No teraz to nic nie da, Skoro nie chce odpalić to trzeba się zastanowić dlaczego. Wybuch był spowodowany zebraniem się duzej ilości gazu w układzie dolotowym, jeśli strzał był mocny to sprawdź dokładnie stan gaźnika, być może juz po przepustnicach albo samedo dyfuzora. Jeśli masz chwile czasu to odkręć cały gaźnik, i spokojnie go rozkręć szukając luzów i pęknięć, sprawdź też (po odkręceniu korektowa) czy nie masz jakiś odłamków przy zaworach ssących, byc może (jeśli coś się oderwało) jest juz na tłoku.

Martwi mnie tylko jedno:
Cytat:
nagle go cos blokuje, i z chwile znowu zaczyna krecic.

Powiedz czy go przyblokowuje nagle, czy tylko przygasa rozrusznik (ma ciężej).
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-12-2009, 23:17   

nagle blokuje rozrusznik, a za chwile znowu kreci. sprawdze jutro gaznik
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-12-2009, 23:31   

no jestem ciekaw, sprawdź
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-12-2009, 23:34   

m.m1981 napisał/a:
Rozrzad jest ok, zapłon raczej tez

Na jakiej podstawie twierdzisz że rozrząd jest ok?? Może pasek rozrządu przeskoczył o ząbek czy dwa bo był za słabo naciągnięty. Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny przy awarii głowicy. Druga sprawa która się nasuwa -
denek napisał/a:
nagle blokuje rozrusznik, a za chwile znowu kreci. sprawdze jutro gaznik

O wiele za wczesny zapłon - kręcisz rozrusznikiem, ale iskra powstaje nie w górnym położeniu tłoka, tylko wcześniej co w wypadku zapalenia mieszanki paliwowo- powietrznej skutkuje cofnięciem tłoków i zablokowaniem rozrusznika. Te 2 rzeczy obstawiałbym w pierwszej kolejności, jeśli to jest OK to dalej nie mam pomysłów...
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2009, 00:22   

meter30 napisał/a:
Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny


ja słyszałem co innego ... możesz dać linka bo sam jestem ciekaw jak to jest
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-12-2009, 00:27   

Luczu, Na forum kiedyś (z rok temu albo i lepiej) czytałem że silniki 1.4 i 1.6 są bezkolizyjne, osobiście nie miałem przyjemności się o tym przekonać, ale poszukam i podeślę link jak coś


http://forum.tempra.org/t...c1ad7b2ffcde9b7
tu kolega luki21 i lolo88 piszą o bezkolizyjności tych silników ale zaraz potem wszyscy ich potępiają więc chyba cofnę moją tezę na tez temat :)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
  
     assistance
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 00:28   

denek, silnik się skończył, podejrzewam że poszedł wał ;) a nie miałeś przypadkiem wcześniej tak że coś Ci dziwnie stukało w silniku ? może luzy na któejś panewce no i się skończył teraz.

meter30 napisał/a:
Czytałem że silnik 1.4 jest bezkolizyjny


chyba bezawaryjny :D ale mniejsza o większość :P

** Dodano: 30-12-2009, 00:30 **
meter30 napisał/a:
O wiele za wczesny zapłon


ale raczej nie podczas jazdy na luzie i to nagle... ja obstawiam korbowód.
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 30-12-2009, 00:33   

meter30 napisał/a:
1.4 i 1.6 są bezkolizyjne


ja czytałem, że zależy w jakim momencie się pasek zerwie .. czasem nic się nie stanie a czasem silnik do dupy.


Świstak napisał/a:
ja obstawiam korbowód.


a ja obstawiam, że nic poważnego się nie stało :p W końcu mnie strzelał kilka razy i w najgorszym wypadku kończyło się na rozwalonym filtrze powietrza. Tyle tylko, że zawsze odpalił :/
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
denek 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Lip 2009
Posty: 6
Skąd: wieliczka
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-12-2009, 08:49   

Moze jestem wyczulony, ale takie mailem wrazenie ze dziwnie motor chodzil od niedawna. No ustawienie rozrzadu bylo sprawdzane i wszystko bylo ok. pasek tez byl naciagniety.zobaczymy jeszcze raz zaplon. i bedziemy dalej rozbierac silnik
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-12-2009, 13:15   

Cytat:
ja czytałem, że zależy w jakim momencie się pasek zerwie .. czasem nic się nie stanie a czasem silnik do dupy.


No to właśnie jest kolizyjny, czyli w czasie gdy zawory są otwarte to wystają poza górną krawędź pracy tłoka. Raczej nie produkuje sie juz takich silników z uwagi na to że nie możliwe jest uzyskanie większego stopnia spreżania. Jedyny silnik bezkolizyjny jaki znam to maluch...
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-12-2009, 13:35   

Larry075 napisał/a:
Jedyny silnik bezkolizyjny jaki znam to maluch...

Wszystkie silniki z rodziny FIRE (8 zaworowe) są silnikami bezkolizyjnymi :lalala:
A tu macie wykaz tych silników i modele aut w jakich były montowane http://pl.wikipedia.org/wiki/FIRE_(silniki)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load