|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipuś mi już kompletnie zwariował! |
Autor |
Wiadomość |
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 09:56 Tipuś mi już kompletnie zwariował!
|
|
|
Witam Was Panowie
Chciałam napisać wcześniej o moim problemie, ale stwierdziłam, że poczekam jeszcze, dopóki mechanik nie rozłoży mi rąk.
Ogólnie zaczęło się wszystko jakieś 2 miesiące temu
Tipuś przestał chodzić mi równo. Najpierw zaczął się problem z LPG. Strzela w wydech, nie trzyma obrotów i strasznie przerywa. Najgorsze jest to, że na początku działo się tak gdy byl tylko zimny, a teraz to już norma. Jeżdżę na studia do Bydgoszczy, gdzie mam 100 km. Dojeżdzam do Bydg a ten potrafi mi zgasnąć na środku skrzyżowania.
Początkowo na benzynie chodził jak pszczółka. Teraz Jest strasznie dziwne uczucie. Bardzo rwie tzn mam noge na gazie jednakowo a on sam jakby zwalnial i za moment z impetem przyspieszał.
Przy tym strzelaniu, rozwaliło mi obudowe do filtra powietrza, wtedy jak dostawal lewe powietrze bylo jeszcze gorzej, po wymianie obudowy przynajmniej dam rade dojechac gdzieś.
Jakby tego było mało, wracam sobie ktoregos pieknego dnia z pracy nagle widze za soba dym i kontrolka oleju sie swieci. gdy sie zatrzymalam, okazało się, że silnik wyglada tak...
korek oleju wywalilo i zalalo silnik. korek zawsze siedział dobrze wiec podcisnienie musialobyc niezle.
a co najfajniejsze - daje samochod do Mechanika a on mówi "wszystko w porzadku pod maska"
wiec co moge zrobic, by tipkowi pomoc?
Chodzi źle mimo ze zaczełam wynajmować garaż bo myślałam, że to wina warunkow pogodowych, ale samochod garażówany zachowuje sie tak samo
dla wyjasnienia dodam, ze w ciagu miesiąca:
wymienilam obudowe do filtra, korek od oleju, z 2 litry oleju ;p
kopułke, przewody wysokiego napięcia, palec, wyregulowano LPG
mnie juz rece opadly. czy jestescie mi w stanie pomoc?
bardzo prosze |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
lipka
Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 12 Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-11-2009, 10:03
|
|
|
Jeśli wywala korek może być to wina pierścieni mogą nie trzymać kompresji i ucieka w środek silnika co za tym idzie wywala korek. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 11:59
|
|
|
no, pan mechanik powinien wziąść i sprawdzić kompresję na cylinderkach, może tak niestety być, jeśli zapłon sam miałaś na nowy zrobiony a silniczek regulowany a teraz wywaliło korek...
tak dodatkowo - jak wygląda płyn chłodniczy? nie zmienił jakoś koloru, nie zasyfił się czymś? choć wątpię by to uszczeleczka, raczej faktycznie może pierścienie i mały remoncik się zbliża.. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:43
|
|
|
Kolego przedewszystkim zasuwaj jak najpredzej do mechanika i niech Ci zmierzy kompresję w silniku o ile dobrze pamiętam ma być ok.10 nie sluchaj sie mechanika ma Ci zmierzyć kompresje na wszystkich cylindrach.Jeżeli bedzie ok tzn że pierścienie są wporzo i nie musisz robić remontu serducha.Nastepny krok odma.jezeli jest zatkana w misce ojejowej robi sie nadcisnienie efekt: kanałami olejowym przedostaje sie do głowicy gdzie wywali Ci korek zwłaszcza ze Ty masz tzw "frup" czyli tylko jest wsadzany a nie wkrecany.Zrób tak i zobacz jakie bedą efekty.Pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:45
|
|
|
robertRK napisał/a: | Kolego |
w tym przypadku koleżanko
robertRK napisał/a: | o ile dobrze pamiętam ma być ok.10 |
jak ma 13 jest bardzo dobrze 12 już gorzej ... 10 źle |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:47
|
|
|
No tak zgadza sie Koleżanko , przepraszam za pomyłkę
** Dodano: 01-11-2009, 20:49 **
Luczu masz rację przecież stopień spreżania a kompresja to dwie różne sprawy a ja pomyliłem te wartości.Pozdr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-11-2009, 06:29
|
|
|
Nilka, No tu by się rzeczywiście pomiar kompresji przydał, jeśli pomiar wypadnie w granicy 11-13 bar to jest ok i nie ma co się przejmować od 10 w dół świadczy o spadku kompresji i tu można zacząć szukać przyczyny, czy pierścienie czy zawory, czy uszczelka, prosta próba olejowa już wiele pokarze beż rozkręcania silnika. Strzał w dolot może sugerować kilka rzeczy rozregulowany gaz, źle następujący zapłon (albo z powodu przebić na kablach, albo kłopotami w układzie zapłonowym), lub nieszczelnościami na zaworach (i tu pomiar kompresji wykaże to). Nierówna praca na benzynie możne wynikać z lewego powietrza w układzie, kłopotów z momentem zapłonu (tu znowuż układ odpowiadający za zapłon od aparatu aż po czujniki), lub nieszczelnościami w silniku. Dobrze było by też zajrzeć do rozrządu czy jest wszystko na właściwym miejscu, czy po obracaniu kół pasowych zgadzają się znaczniki, czy coś czasem sobie nie przeskoczyło. Kuknąć również na stan świec zapłonowych, takie historie z reguły są kumulacja kilku usterek nie jednej, obejrzeć czy w oleju jak i płynie chłodniczym nie pływa coś dziwnego. Obydwa media maja mieć swój własnościowy kolor czyli płyn przezroczysty a olej od bursztynowego do czarnego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Nilka
Wiek: 36 Dołączyła: 13 Sty 2009 Posty: 159 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2009, 09:45
|
|
|
to mnie panowie zmartwiliscie, postaram sie posprawdzac wszystko tak jak trzeba;)
** Dodano: 17-11-2009, 18:29 **
ok Panowie, zeby nie bylo ze zbagatelizowalam sobie Wasze rady zdaje relacje:D
kopresja silnika ok:)
jesli chodzi o strzelanie na gazie, winne sa przewody wysokiego napiecia. mam te tansze i gdzies widocznie przebija.
na benzynie mechanik powiedzial, ze Tipus musi zostac na dluzej w warsztacie bo nie wiedza co jest. wiem poki co ze na benzynie faluje bo Tipek dostaje porcjami benzyne zamiast ciagle tylko nikt nie wie z jakiej przyczyny
wjezdzajac do garazu mechanika samochod chodzil jak czolg, okazalo sie ze przy wjezdzie ma wystajace blachy a mi rura wydechowa opadla. tym oto sposobem pekl tlumik i wynaleziono jeszcze pare defektow wiec uklad wydechowy zrobiony. jak wymienie tylko kable na te lepszejsze dam znac jak postepy
a i bym zapomniala.....
DZIĘKUJĘ PANOWIE ZA POMOC, jestescie na wage zlota!!
** Dodano: 01-12-2009, 22:33 **
na kichanko Tipka pomogła wymiana kabli zapłonowych, jednak zamiast kupić zwykłe zamówiłam bosha (koszt 78 zł) ale auto pszczolka;)
** Dodano: 18-02-2010, 18:03 **
Panowie, nie wiem czy to coś da, ale chcialabym powiedziec, ze mechanik ostatnio rozwiazal moje problemy zwiazane z benzyna. przyczyna byla pompa paliwowa, zaspiewal troche a konkretnie 200 zł, ale jak sam stwierdzil, podobno wymienic pompe paliwa w tipkach to nie takie proste. w kazdym razie Tipek juz dziala jak nalezy:) |
_________________ TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|