Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipuś mi już kompletnie zwariował!
Autor Wiadomość
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 01-11-2009, 09:56   Tipuś mi już kompletnie zwariował!

Witam Was Panowie

Chciałam napisać wcześniej o moim problemie, ale stwierdziłam, że poczekam jeszcze, dopóki mechanik nie rozłoży mi rąk.

Ogólnie zaczęło się wszystko jakieś 2 miesiące temu

Tipuś przestał chodzić mi równo. Najpierw zaczął się problem z LPG. Strzela w wydech, nie trzyma obrotów i strasznie przerywa. Najgorsze jest to, że na początku działo się tak gdy byl tylko zimny, a teraz to już norma. Jeżdżę na studia do Bydgoszczy, gdzie mam 100 km. Dojeżdzam do Bydg a ten potrafi mi zgasnąć na środku skrzyżowania.

Początkowo na benzynie chodził jak pszczółka. Teraz Jest strasznie dziwne uczucie. Bardzo rwie tzn mam noge na gazie jednakowo a on sam jakby zwalnial i za moment z impetem przyspieszał.

Przy tym strzelaniu, rozwaliło mi obudowe do filtra powietrza, wtedy jak dostawal lewe powietrze bylo jeszcze gorzej, po wymianie obudowy przynajmniej dam rade dojechac gdzieś.

Jakby tego było mało, wracam sobie ktoregos pieknego dnia z pracy nagle widze za soba dym i kontrolka oleju sie swieci. gdy sie zatrzymalam, okazało się, że silnik wyglada tak...



korek oleju wywalilo i zalalo silnik. korek zawsze siedział dobrze wiec podcisnienie musialobyc niezle.

a co najfajniejsze - daje samochod do Mechanika a on mówi "wszystko w porzadku pod maska"
wiec co moge zrobic, by tipkowi pomoc?

Chodzi źle mimo ze zaczełam wynajmować garaż bo myślałam, że to wina warunkow pogodowych, ale samochod garażówany zachowuje sie tak samo

dla wyjasnienia dodam, ze w ciagu miesiąca:
wymienilam obudowe do filtra, korek od oleju, z 2 litry oleju ;p
kopułke, przewody wysokiego napięcia, palec, wyregulowano LPG

mnie juz rece opadly. czy jestescie mi w stanie pomoc?
bardzo prosze
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
lipka 


Dołączył: 13 Maj 2008
Posty: 12
Skąd: Przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-11-2009, 10:03   

Jeśli wywala korek może być to wina pierścieni mogą nie trzymać kompresji i ucieka w środek silnika co za tym idzie wywala korek.
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2009, 11:59   

no, pan mechanik powinien wziąść i sprawdzić kompresję na cylinderkach, może tak niestety być, jeśli zapłon sam miałaś na nowy zrobiony a silniczek regulowany a teraz wywaliło korek...

tak dodatkowo - jak wygląda płyn chłodniczy? nie zmienił jakoś koloru, nie zasyfił się czymś? choć wątpię by to uszczeleczka, raczej faktycznie może pierścienie i mały remoncik się zbliża..
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2009, 20:43   

Kolego przedewszystkim zasuwaj jak najpredzej do mechanika i niech Ci zmierzy kompresję w silniku o ile dobrze pamiętam ma być ok.10 nie sluchaj sie mechanika ma Ci zmierzyć kompresje na wszystkich cylindrach.Jeżeli bedzie ok tzn że pierścienie są wporzo i nie musisz robić remontu serducha.Nastepny krok odma.jezeli jest zatkana w misce ojejowej robi sie nadcisnienie efekt: kanałami olejowym przedostaje sie do głowicy gdzie wywali Ci korek zwłaszcza ze Ty masz tzw "frup" czyli tylko jest wsadzany a nie wkrecany.Zrób tak i zobacz jakie bedą efekty.Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-11-2009, 20:45   

robertRK napisał/a:
Kolego


w tym przypadku koleżanko :)

robertRK napisał/a:
o ile dobrze pamiętam ma być ok.10


jak ma 13 jest bardzo dobrze 12 już gorzej ... 10 źle
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-11-2009, 20:47   

No tak zgadza sie Koleżanko , przepraszam za pomyłkę :)

** Dodano: 01-11-2009, 20:49 **
Luczu masz rację przecież stopień spreżania a kompresja to dwie różne sprawy a ja pomyliłem te wartości.Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-11-2009, 06:29   

Nilka, No tu by się rzeczywiście pomiar kompresji przydał, jeśli pomiar wypadnie w granicy 11-13 bar to jest ok i nie ma co się przejmować od 10 w dół świadczy o spadku kompresji i tu można zacząć szukać przyczyny, czy pierścienie czy zawory, czy uszczelka, prosta próba olejowa już wiele pokarze beż rozkręcania silnika. Strzał w dolot może sugerować kilka rzeczy rozregulowany gaz, źle następujący zapłon (albo z powodu przebić na kablach, albo kłopotami w układzie zapłonowym), lub nieszczelnościami na zaworach (i tu pomiar kompresji wykaże to). Nierówna praca na benzynie możne wynikać z lewego powietrza w układzie, kłopotów z momentem zapłonu (tu znowuż układ odpowiadający za zapłon od aparatu aż po czujniki), lub nieszczelnościami w silniku. Dobrze było by też zajrzeć do rozrządu czy jest wszystko na właściwym miejscu, czy po obracaniu kół pasowych zgadzają się znaczniki, czy coś czasem sobie nie przeskoczyło. Kuknąć również na stan świec zapłonowych, takie historie z reguły są kumulacja kilku usterek nie jednej, obejrzeć czy w oleju jak i płynie chłodniczym nie pływa coś dziwnego. Obydwa media maja mieć swój własnościowy kolor czyli płyn przezroczysty a olej od bursztynowego do czarnego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Nilka 



Wiek: 36
Dołączyła: 13 Sty 2009
Posty: 159
Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 02-11-2009, 09:45   

to mnie panowie zmartwiliscie, postaram sie posprawdzac wszystko tak jak trzeba;)

** Dodano: 17-11-2009, 18:29 **
ok Panowie, zeby nie bylo ze zbagatelizowalam sobie Wasze rady zdaje relacje:D

kopresja silnika ok:)
jesli chodzi o strzelanie na gazie, winne sa przewody wysokiego napiecia. mam te tansze i gdzies widocznie przebija.

na benzynie mechanik powiedzial, ze Tipus musi zostac na dluzej w warsztacie bo nie wiedza co jest. wiem poki co ze na benzynie faluje bo Tipek dostaje porcjami benzyne zamiast ciagle tylko nikt nie wie z jakiej przyczyny

wjezdzajac do garazu mechanika samochod chodzil jak czolg, okazalo sie ze przy wjezdzie ma wystajace blachy a mi rura wydechowa opadla. tym oto sposobem pekl tlumik i wynaleziono jeszcze pare defektow wiec uklad wydechowy zrobiony. jak wymienie tylko kable na te lepszejsze dam znac jak postepy

a i bym zapomniala.....

DZIĘKUJĘ PANOWIE ZA POMOC, jestescie na wage zlota!!

** Dodano: 01-12-2009, 22:33 **
na kichanko Tipka pomogła wymiana kabli zapłonowych, jednak zamiast kupić zwykłe zamówiłam bosha (koszt 78 zł) ale auto pszczolka;)

** Dodano: 18-02-2010, 18:03 **
Panowie, nie wiem czy to coś da, ale chcialabym powiedziec, ze mechanik ostatnio rozwiazal moje problemy zwiazane z benzyna. przyczyna byla pompa paliwowa, zaspiewal troche a konkretnie 200 zł, ale jak sam stwierdzil, podobno wymienic pompe paliwa w tipkach to nie takie proste. w kazdym razie Tipek juz dziala jak nalezy:)
_________________
TIPO 1.4 DGT, LPG, '89, grafitowy
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load