Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
za dużo pali co zrobić:/
Autor Wiadomość
Diablo 


Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2012, 19:11   za dużo pali co zrobić:/

Mój fiat tempra pali 16 l gazu na 100km czy w mieście czy poza nim.Zawsze 16 :/
heh czy,m to moze być spowodowane i jak zmniejszyć jego spalanie. Obroty i dawka gazu działaja tylko na 1 ustawieniu nawet mechanik się zdziwił że na innych ustawieniach gaśnie to samo działo się wiosną że tak pali 16 l a na innych ustawieniach gaśnie. Ma ktoś pomysły dlaczego??? za nim silnik złapie z 20 stopni C to gasnie na gazie ale to chyba normalne
_________________
Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A
  
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 08-02-2012, 20:20   

SŁABA kompresja silnik jest już wylatał swoje
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
Diablo 


Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 21:29   

kompresja jest w porządku mechanik powiedział że parownik może być nieodpowietrzony bo zmieniałem pompę wodną i go wtedy nie odpowietrzyłem. Czy to może być przyczyną??
_________________
Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-02-2012, 23:20   

W moim przypadku duze spalanie gazu i problemy z obrotami byl przestawiony rozrzad(chyba 3 zeby)Cudowalem,kombinowalem az do dnia w ktorym sprawdzilem ustawienie rozrzadu-i to byla przyczyna.Przeskoczyl poprostu ale kiedy i dlaczego to nie wiem.Po przywroceniu ustawien rozrzadu skonczyly sie problemy z parownikiem,obrotami i spalaniem...
Jesli pompe wymieniales juz dawno parownik napewno zdazyl sie juz odpowietrzyc sam-pod warunkiem oczywiscie ze w zbiorniczku wyrownawczym masz odpowiedni poziom plynu.
Ja tipka odpalalem nawet do minus 15 z gazu i nie gasl ani parownik nie zamarzal.
Polecam sprawdzic rozrzad choc skoro cisnienie ma dobre to powinno byc ok ale nigdy nic nie wiadomo.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-02-2012, 00:09   

Widze, ze Diablo to tylko jestes z nicku. A tak to siedzisz i placzesz.

Do sprawdzenia:
-zawory, czy nie powypalane
-kompresja
-stan parownika
-swiece
-przewody
-kopulka z palcem
-stan instalacji gazowej oraz jej poprawna regulacja (nie na ucho)
-stan parownika
-przedmuchy w silniku - czy takowe wystepuja
-uszczelka pod glowica
-jakosc gazu - zalezy gdzie tankujesz
-filtr powietrza
-czy filtr nie zasysa cieplego powietrza z silnika (rurka z nad kolektora wydechowego biegnaca do filtra powietrza ma byc zdjeta)
-rozmiar buta i jego nacisk na pedal gazu, styl jazdy

Poki co nic wiecej mi do glowy nie przyszlo...

Widze, ze jestes z warszawy, wiec nie wierze, ze w korkach lub na swiatlach nie stoisz. Moim zdaniem w zime przy tych temperaturach, gdy gasisz i zapalasz auto dajmy na to co 20 km to jest calkiem normalne spalanie i nawet bym sie tego nie czepial...czego oczekujesz? ze spali Ci tak samo, jakby bylo to auto z 2012 roku z nowiusienka instalacja gazowa?

** Dodano: 11-02-2012, 00:15 **
moj silnik 2.0 w grudniu jeszcze, przy temperaturach okolo 10 stopni na + spalal w cyklu mieszanym okolo 11-13 litrow. Obecnie spala 14-17l. Nie widze w tym nic niepokojacego. Nalezy spokojnie poczekac na ocieplenie :) Tempra tez z silnikiem 1,6 w zime tak mi spalala. Okolo 14-16 litrow. A jak sie robilo cieplej to wracala do 10-12 litrow.
Diablo napisał/a:
parownik może być nieodpowietrzony bo zmieniałem pompę wodną i go wtedy nie odpowietrzyłem. Czy to może być przyczyną??

moze to byc przyczyna, ale jakbys tak zapowietrzyl uklad to raczej uwazam, ze juz dawno mialbys kwiatki z ukladem chlodzenia, tudziez ewentualnie brak ogrzewania w samochodzie. Innej opcji nie widze.
Diablo napisał/a:
Obroty i dawka gazu działaja tylko na 1 ustawieniu
Wstepnie ozeklbym, ze parownik sie konczy.
Diablo napisał/a:
za nim silnik złapie z 20 stopni C to gasnie na gazie ale to chyba normalne
to potwierdza konczac sie parownik
shagger78 napisał/a:
Ja tipka odpalalem nawet do minus 15 z gazu i nie gasl ani parownik nie zamarzal.

Potwierdzam, ja palilem (choc wiem, ze to niezdrowe) i przy minus 20 i nigdy mi nic nie zamarzalo.

Zbieraj na regeneracje parownika na poczatek
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Diablo 


Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-02-2012, 18:24   

dzięki za odpowiedzi. No z mechaniki jestem zielony jestem informatykiem a nie mechanikiem:P
_________________
Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2012, 19:02   

podstawowe pytanie brzmi czy benzynie również pali za dużo ? bo jeśli na pb jest ok to pozwoli nam wyeliminować sporo przyczyn jak świece, kable , zawory , upg itd
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-02-2012, 20:52   

Leśniczy napisał/a:
podstawowe pytanie brzmi czy benzynie również pali za dużo ?
a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz?
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2012, 22:20   

a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz?

jak kupiłem samochód to zalałem do pełna i gaz i benzyne i jeździłem sporo na benzynie rzeczy wtrysk troche przeczyscic, i polecam co jakis czas zrobic z 50km na benzynie bo układ sie nie zabrudzi tak że kiedys nie odpali, a mi tipo tez kiedys 16l paliło gazu, co było przyczyna nie wiem bo juz sie gole tym tipem
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2012, 22:21   

kamilsitek1983 napisał/a:
a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz?

rozwalają mnie takie odpowiedzi... rozumiem, że twój silnik już dawno nie powąchał nawet PB bo pompka i wtryski dawno padły .... a pytanie kierowałem do kolegi który ma problemy ze zbyt dużym spalaniem.

jeśli komuś szkoda sprawdzić może dalej jeździć z zawyżonym spalaniem gazu, wymieniać po kolei graty, które są sprawne albo przerzucić się na rower
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2012, 22:30   

zreszta jak gazu pali 16 to jakby mu benzyny 8 spalił to koszta prawie te same :lalala:
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2012, 23:05   

8 litrow beny bardzo dobry wynik kolego mi podtlenku LPG palil od 20 do 16 w miescie i bylem szczesliwy w trasie fakt oddawal swoje bo od 10litrow LPG do 18 litrow (na autostradzie naszej kochanej A4 depcac pod odcine przez minimum 50km ze kolektor wydechowy swiecil ale to stare dobre czasy jak na legnice jezdzilem ale dawal czadu bo lewy pas byl ciagle Tipa czasami jakis nowy wynalazek mnie wyprpzedzil badz policja (choc ci drudzy tylko przez chwile) ale wszytko inne zostawalo w tyle a i tak najlepsze miny mielin w golfach 3 i pasatach jak ich robill\ jakis tam stary fiat :D ) zaloz opaske zaciskowa na srobe na waz dolotowy gazu do wtrysku i go troche zkrec zobacz jak sie zachowa bo albo go zalewa z spalanie i mniejsza moc albo za ubogo i to samo
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-02-2012, 23:42   

MARIOVIRUS, może umówmy się tak :
po pijaku postów nie piszemy, a jak już koniecznie chcemy się czymś pochwalić na fazie to poświęcamy temu parę minut dłużej ( przeglądarka podkreśla błędy ) :) przynajmniej jak tak robię, żeby nie mordować ludzi próbujących odczytać o co mi chodzi :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Panaracer 


Wiek: 45
Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-02-2013, 18:09   

Tez sie zastanawiam co może byc przyczyna dużego spalania-kiedyś palił od 5 do 8,5 litra benzyny maks (1,4 gaznik) a teraz pali od 9 do-nie sprawdzalem ale w chust.
Gaznik niby ok-plywak podgiety-ustawienia sa ok wymiary szczelin na przepustnicach ok, silnik pali na dotyk czy zima czy lato nie szarpie, rowno pracuje-nie bieze grama oleju, zawor odciecia paliwa przy hamowaniu silni9kiem-chyba ok napiecie spada do zera. Nie mam zielonego pojecia co moze byc- hamulce ok-kola sie nie grzeja. ma ktos jakiś pomysł?
_________________
FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy
     Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-02-2013, 18:53   

W mojego Tipo 1.4 gaźnik wpakowałem lekko 5 tysiaków przez rok i szczerze mówiąc nie wiem co zostało jeszcze do zrobienia poza lakiernikiem i PALIWOŻERSTWEM skubańca.. W trasie przy równej jeździe ok 90kmh udało mi się zejść poniżej 7 litrów, ale w mieście bierze lekko 12 przy żwawej ale umiejętnej jeździe, a jak było zimno to brał ponad 14..
Gaźnik był regenerowany w zeszłym roku i regulowany oczywiście też.

Z dziwnych (dla mnie) objawów pracy:
1.Na zimno po odpaleniu mam głośno - wysokie obroty, a jak zdejmę ssanie to schodzą niżej i silnik pracuje równo, ale wtedy ciężko ruszyć delikatnie, żeby nie zgasł. Trzeba dać więcej gazu, bo robi się jakby dziura w mocy i auto chce zdechnąć.
2.Jak jest ciepły to tego braku mocy przy niskich obrotach już nie ma, ale podczas przyspieszania ma jakby zastój przy obrotach 2.5-3 (na słuch, nie mam obrotomierza) i trzeba chwilę poczekać żeby ciągnął dalej.
To normalne?
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2013, 18:55   

Tak... spalanie tego silnika w mieście powinno być w granicach 10l w trasie 7-8l i jak czytam że palił 5l to chyba coś nie tak 5l to nawet moja nowa bezynówka nie chce spalić a co dopiero konstrukcja oparta na gaźniku z lat 80tych :doubt:

** Dodano: 27-02-2013, 18:56 **
Ludzie cudów nie osiągniecie te silniki tak palą !!!!!!!
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2013, 22:31   

Mi sie akurat trafilo tipo z najslabszym motorem 1.6 na wtrysku i musze powiedziec,ze niskie spalanie milo zaskoczylo i to do tego stopnia ze zrezygnowalem z montazu lpg choc mial byc zalozony w pierwszych tygodniach.Jezdze nim od roku i spalanie w trasie troche ponizej 6 l to norma przy 100-110 kmh.Jestem w stanie nawet w 5 sie zmiescic ale wtedy maks.trzeba by do 70 kmh jechac.W miescie wychodzi 7 do 8 l.Spalanie nigdy nie zblizylo sie do 10l nawet w ogromnych korkach gdy 30 km jechalo sie 2 h.Tak wiec ze spalania jestem naprawde zadowolony.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load