|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
za dużo pali co zrobić:/ |
Autor |
Wiadomość |
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2012, 19:11 za dużo pali co zrobić:/
|
|
|
Mój fiat tempra pali 16 l gazu na 100km czy w mieście czy poza nim.Zawsze 16 :/
heh czy,m to moze być spowodowane i jak zmniejszyć jego spalanie. Obroty i dawka gazu działaja tylko na 1 ustawieniu nawet mechanik się zdziwił że na innych ustawieniach gaśnie to samo działo się wiosną że tak pali 16 l a na innych ustawieniach gaśnie. Ma ktoś pomysły dlaczego??? za nim silnik złapie z 20 stopni C to gasnie na gazie ale to chyba normalne |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-02-2012, 20:20
|
|
|
SŁABA kompresja silnik jest już wylatał swoje |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 21:29
|
|
|
kompresja jest w porządku mechanik powiedział że parownik może być nieodpowietrzony bo zmieniałem pompę wodną i go wtedy nie odpowietrzyłem. Czy to może być przyczyną?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-02-2012, 23:20
|
|
|
W moim przypadku duze spalanie gazu i problemy z obrotami byl przestawiony rozrzad(chyba 3 zeby)Cudowalem,kombinowalem az do dnia w ktorym sprawdzilem ustawienie rozrzadu-i to byla przyczyna.Przeskoczyl poprostu ale kiedy i dlaczego to nie wiem.Po przywroceniu ustawien rozrzadu skonczyly sie problemy z parownikiem,obrotami i spalaniem...
Jesli pompe wymieniales juz dawno parownik napewno zdazyl sie juz odpowietrzyc sam-pod warunkiem oczywiscie ze w zbiorniczku wyrownawczym masz odpowiedni poziom plynu.
Ja tipka odpalalem nawet do minus 15 z gazu i nie gasl ani parownik nie zamarzal.
Polecam sprawdzic rozrzad choc skoro cisnienie ma dobre to powinno byc ok ale nigdy nic nie wiadomo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-02-2012, 00:09
|
|
|
Widze, ze Diablo to tylko jestes z nicku. A tak to siedzisz i placzesz.
Do sprawdzenia:
-zawory, czy nie powypalane
-kompresja
-stan parownika
-swiece
-przewody
-kopulka z palcem
-stan instalacji gazowej oraz jej poprawna regulacja (nie na ucho)
-stan parownika
-przedmuchy w silniku - czy takowe wystepuja
-uszczelka pod glowica
-jakosc gazu - zalezy gdzie tankujesz
-filtr powietrza
-czy filtr nie zasysa cieplego powietrza z silnika (rurka z nad kolektora wydechowego biegnaca do filtra powietrza ma byc zdjeta)
-rozmiar buta i jego nacisk na pedal gazu, styl jazdy
Poki co nic wiecej mi do glowy nie przyszlo...
Widze, ze jestes z warszawy, wiec nie wierze, ze w korkach lub na swiatlach nie stoisz. Moim zdaniem w zime przy tych temperaturach, gdy gasisz i zapalasz auto dajmy na to co 20 km to jest calkiem normalne spalanie i nawet bym sie tego nie czepial...czego oczekujesz? ze spali Ci tak samo, jakby bylo to auto z 2012 roku z nowiusienka instalacja gazowa?
** Dodano: 11-02-2012, 00:15 **
moj silnik 2.0 w grudniu jeszcze, przy temperaturach okolo 10 stopni na + spalal w cyklu mieszanym okolo 11-13 litrow. Obecnie spala 14-17l. Nie widze w tym nic niepokojacego. Nalezy spokojnie poczekac na ocieplenie Tempra tez z silnikiem 1,6 w zime tak mi spalala. Okolo 14-16 litrow. A jak sie robilo cieplej to wracala do 10-12 litrow. Diablo napisał/a: | parownik może być nieodpowietrzony bo zmieniałem pompę wodną i go wtedy nie odpowietrzyłem. Czy to może być przyczyną?? |
moze to byc przyczyna, ale jakbys tak zapowietrzyl uklad to raczej uwazam, ze juz dawno mialbys kwiatki z ukladem chlodzenia, tudziez ewentualnie brak ogrzewania w samochodzie. Innej opcji nie widze. Diablo napisał/a: | Obroty i dawka gazu działaja tylko na 1 ustawieniu | Wstepnie ozeklbym, ze parownik sie konczy. Diablo napisał/a: | za nim silnik złapie z 20 stopni C to gasnie na gazie ale to chyba normalne | to potwierdza konczac sie parownik
shagger78 napisał/a: | Ja tipka odpalalem nawet do minus 15 z gazu i nie gasl ani parownik nie zamarzal. |
Potwierdzam, ja palilem (choc wiem, ze to niezdrowe) i przy minus 20 i nigdy mi nic nie zamarzalo.
Zbieraj na regeneracje parownika na poczatek |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-02-2012, 18:24
|
|
|
dzięki za odpowiedzi. No z mechaniki jestem zielony jestem informatykiem a nie mechanikiem:P |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 19:02
|
|
|
podstawowe pytanie brzmi czy benzynie również pali za dużo ? bo jeśli na pb jest ok to pozwoli nam wyeliminować sporo przyczyn jak świece, kable , zawory , upg itd |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-02-2012, 20:52
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | podstawowe pytanie brzmi czy benzynie również pali za dużo ? | a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz? |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 22:20
|
|
|
a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz?
jak kupiłem samochód to zalałem do pełna i gaz i benzyne i jeździłem sporo na benzynie rzeczy wtrysk troche przeczyscic, i polecam co jakis czas zrobic z 50km na benzynie bo układ sie nie zabrudzi tak że kiedys nie odpali, a mi tipo tez kiedys 16l paliło gazu, co było przyczyna nie wiem bo juz sie gole tym tipem |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 22:21
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | a kto dzisiaj na pb jezdzi jak ma gaz? |
rozwalają mnie takie odpowiedzi... rozumiem, że twój silnik już dawno nie powąchał nawet PB bo pompka i wtryski dawno padły .... a pytanie kierowałem do kolegi który ma problemy ze zbyt dużym spalaniem.
jeśli komuś szkoda sprawdzić może dalej jeździć z zawyżonym spalaniem gazu, wymieniać po kolei graty, które są sprawne albo przerzucić się na rower |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 22:30
|
|
|
zreszta jak gazu pali 16 to jakby mu benzyny 8 spalił to koszta prawie te same |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 23:05
|
|
|
8 litrow beny bardzo dobry wynik kolego mi podtlenku LPG palil od 20 do 16 w miescie i bylem szczesliwy w trasie fakt oddawal swoje bo od 10litrow LPG do 18 litrow (na autostradzie naszej kochanej A4 depcac pod odcine przez minimum 50km ze kolektor wydechowy swiecil ale to stare dobre czasy jak na legnice jezdzilem ale dawal czadu bo lewy pas byl ciagle Tipa czasami jakis nowy wynalazek mnie wyprpzedzil badz policja (choc ci drudzy tylko przez chwile) ale wszytko inne zostawalo w tyle a i tak najlepsze miny mielin w golfach 3 i pasatach jak ich robill\ jakis tam stary fiat ) zaloz opaske zaciskowa na srobe na waz dolotowy gazu do wtrysku i go troche zkrec zobacz jak sie zachowa bo albo go zalewa z spalanie i mniejsza moc albo za ubogo i to samo |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-02-2012, 23:42
|
|
|
MARIOVIRUS, może umówmy się tak :
po pijaku postów nie piszemy, a jak już koniecznie chcemy się czymś pochwalić na fazie to poświęcamy temu parę minut dłużej ( przeglądarka podkreśla błędy ) przynajmniej jak tak robię, żeby nie mordować ludzi próbujących odczytać o co mi chodzi |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 27-02-2013, 18:09
|
|
|
Tez sie zastanawiam co może byc przyczyna dużego spalania-kiedyś palił od 5 do 8,5 litra benzyny maks (1,4 gaznik) a teraz pali od 9 do-nie sprawdzalem ale w chust.
Gaznik niby ok-plywak podgiety-ustawienia sa ok wymiary szczelin na przepustnicach ok, silnik pali na dotyk czy zima czy lato nie szarpie, rowno pracuje-nie bieze grama oleju, zawor odciecia paliwa przy hamowaniu silni9kiem-chyba ok napiecie spada do zera. Nie mam zielonego pojecia co moze byc- hamulce ok-kola sie nie grzeja. ma ktos jakiś pomysł? |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-02-2013, 18:53
|
|
|
W mojego Tipo 1.4 gaźnik wpakowałem lekko 5 tysiaków przez rok i szczerze mówiąc nie wiem co zostało jeszcze do zrobienia poza lakiernikiem i PALIWOŻERSTWEM skubańca.. W trasie przy równej jeździe ok 90kmh udało mi się zejść poniżej 7 litrów, ale w mieście bierze lekko 12 przy żwawej ale umiejętnej jeździe, a jak było zimno to brał ponad 14..
Gaźnik był regenerowany w zeszłym roku i regulowany oczywiście też.
Z dziwnych (dla mnie) objawów pracy:
1.Na zimno po odpaleniu mam głośno - wysokie obroty, a jak zdejmę ssanie to schodzą niżej i silnik pracuje równo, ale wtedy ciężko ruszyć delikatnie, żeby nie zgasł. Trzeba dać więcej gazu, bo robi się jakby dziura w mocy i auto chce zdechnąć.
2.Jak jest ciepły to tego braku mocy przy niskich obrotach już nie ma, ale podczas przyspieszania ma jakby zastój przy obrotach 2.5-3 (na słuch, nie mam obrotomierza) i trzeba chwilę poczekać żeby ciągnął dalej.
To normalne? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2013, 18:55
|
|
|
Tak... spalanie tego silnika w mieście powinno być w granicach 10l w trasie 7-8l i jak czytam że palił 5l to chyba coś nie tak 5l to nawet moja nowa bezynówka nie chce spalić a co dopiero konstrukcja oparta na gaźniku z lat 80tych
** Dodano: 27-02-2013, 18:56 **
Ludzie cudów nie osiągniecie te silniki tak palą !!!!!!! |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-02-2013, 22:31
|
|
|
Mi sie akurat trafilo tipo z najslabszym motorem 1.6 na wtrysku i musze powiedziec,ze niskie spalanie milo zaskoczylo i to do tego stopnia ze zrezygnowalem z montazu lpg choc mial byc zalozony w pierwszych tygodniach.Jezdze nim od roku i spalanie w trasie troche ponizej 6 l to norma przy 100-110 kmh.Jestem w stanie nawet w 5 sie zmiescic ale wtedy maks.trzeba by do 70 kmh jechac.W miescie wychodzi 7 do 8 l.Spalanie nigdy nie zblizylo sie do 10l nawet w ogromnych korkach gdy 30 km jechalo sie 2 h.Tak wiec ze spalania jestem naprawde zadowolony. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|