|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Głowica 2.0 16v do 2.0 8v |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 00:55
|
|
|
Uszczelka jest taka sama dla 8V i 16V w ePer nr 7709257.Więc kanały wodne i olejowe są takie same.Z tego co wiem to różnica jest w tłokach TUTAJ katalog z rysunkami.Wałem się różnią i 16V jest taki sam jak w 8V turbo. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-01-2007, 15:55
|
|
|
Raku napisał/a: | Nie ma tam 16v, albo jakiś ślepy jestem. |
Zapraszamy do okulisty : Croma 2,0 ie 16V |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2007, 15:58
|
|
|
Czujniki powinny być takie same.Oba silniki używaja tych samych modeli ECU.Różnica jest w mapach zapłonu i wtrysku.W obu przypadkach są dwa modele ECU Weber Marelli I.A.W. P4Q-P8 i Weber Marelli I.A.W. 4U3.
|
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2007, 16:55
|
|
|
Raku a nie prościej kupic od razu tipo 2.0 16v |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-01-2007, 20:05
|
|
|
lordabarth dzięki za odpowiedź.
To bardzo przydatne informacje!
To teraz kolejne pytanie.
Jeżeli zakładamy głowice z 16v do 8v przy starych tłokach to stopien kompresji będzie taki jak był w 8v, tak?
16v ma 10.5:1 a 8v 9.5:1, czyli zostanie 9.5 tak?
Zakładając że podłączyli byśmy komp od 16v to była by różnica mocy spowodowana właśnie mniejszym stopniem sprężania? No i ofcorz węższym wydechem.. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-01-2007, 22:24
|
|
|
Spadek stopnia sprężania napewno się zmieni.Ale w jakim stopniu to trzeba byłoby policzyć.Pasowałoby poskładać silnik i sprawdzić czy zawory nie spotykają się z tłokiem i ewentualnie podszlifować rowki pod zawory.Polecam lekture GUY CROFT (niestety po angielsku,duża ilość zdjęć). |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2007, 12:27
|
|
|
Ciekawe...
Plastelina i sprawdzamy
Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś zakaładał głowice 16v na blok 8v by nie mieć wałków równoważących..
Znam tą stronę, niestety nie mam Ci ja talentu do szukania informacji i się zawsze gubie!
Pozostaje chyba nic, tylko próbowanie na własnym silniku.
Ps. A czy ktoś zna jakąś sprytną stronkę, bądź książkę (najlepiej skany) ze zwymiarowanymi korbowodami i wałem w różnych fiatowskich/lanciowskich silnikach? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-01-2007, 17:55
|
|
|
Raku napisał/a: | To teraz kolejne pytanie.
Jeżeli zakładamy głowice z 16v do 8v przy starych tłokach to stopien kompresji będzie taki jak był w 8v, tak?
16v ma 10.5:1 a 8v 9.5:1, czyli zostanie 9.5 tak? |
Jakbyś wiedział jaką ma pojemność komora spalania w głowicy w 2,0 8V to by szło policzyć bo dla 2,0 16V jest to 42 cm^3
Raku napisał/a: | A czy ktoś zna jakąś sprytną stronkę, bądź książkę (najlepiej skany) ze zwymiarowanymi korbowodami i wałem w różnych fiatowskich/lanciowskich silnikach? |
Zerknij do poniższego wątku:
http://forum.tempra.org/t...wody-vt3077.htm |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2007, 20:57
|
|
|
Jakiś czas temu zadałem do downloadu pare plików dotyczących dwulitrowych silników Fiat,Lancia.Tutaj i tutaj . |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-01-2007, 13:50
|
|
|
Ten pierwszy link jest książką G.Croft'a o tuningu? Mam ją na kompie..
Później spojrze na ten drugi link.
Generalnie jak myślicie? Dałoby rade założyć na seryjne bebechy czapkę 16v? Bez komplikacji, bez ryzyka spotkania się tłoków z zaworami?
Czy najlepiej dołożyć tłoki i wał -> czytaj zrobić sobie własne 2.0 16v |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|