slady na tloku sedicivalvole |
Autor |
Wiadomość |
bodzio82


Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2008, 20:39 slady na tloku sedicivalvole
|
|
|
wlasnie wzialem sie za swoje sedici bo kilka msc temu padly niby panewki nie mnialem kasy na remont i tak tipo stalo do teraz po zdjeciu glowicy doznalem szoku na pierwszym tloku od skrzyni biegow widac wyrazne slady uderzania zaworow i moje podejrzenia padly na stopiona panewke na korbie i mam pytanie czy to jest wlasnie przyczyna panewki czy moze cos innego,chce sie wstepnie zorientowac gdyz to mi nie da spac a w najblizszych dniach nie bede mnial czasu na grzebanie w tipo |
|
|
|
 |
drobek


Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-04-2008, 20:11
|
|
|
moze byl zerwany pasek i wymieniono głowica badz zawory na 4 garze a tłoki zostały stare. |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
 |
Shiden


Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:57
|
|
|
słyszałem też że po jakimś czasie lubią się pojawiać same z siebie takie ślady, ale to tylko opinia zasłyszana. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 10:04
|
|
|
A panewki na tym wale jak wyglądały? Takie "zmasakrowane" tłoki to głównie domena przestawionych lub zerwanych pasków od rozrządu, ale wtedy to zawory się gną i trzeba robić remont. A zawory jak wyglądały? Mają jakieś ślady na sobie, są może pogięte? Jak duże są te uszkodzenia tłoka? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
bodzio82


Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2008, 11:49
|
|
|
to zdjecie tloka na nim widac jak zawory obijaly sie o te rowki
nrazie wyjalem silnik jutro odkrece mise i zobacze w jakim stanie sa panewki
** Dodano: 16-04-2008, 12:06 **
a to widok na wszystkie tloki
** Dodano: 16-04-2008, 12:24 **
a wogole dla wyjasnienia to kupilem od czlowieka ktory mi powiedzial ze byl zerwany pasek i glowica zawory byly naprawiane tzn zawory drugie ,tylko jak to wszystko bylo naprawiane ze olej byl w plynie wiec zwalilem glowice i wymienilem uszczelke pod glowica.po odpaleniu silnika slychac bylo ze sa za duze luzy na zaworach bo przyznam sie ze zrobilem to druciarsko bo nie wyregulowalem ich tylko skrecilem jak bylo i wszystko. Awaria nastapila po 2 msc po wkreceniu na 6 tys cos walnelo i ledwo wrocilem do domu bo silnik gasl i nie sposob bylo jechac ale jakos dociagnalem,a wczesniej na wyzszych obrotach slychac bylo cos takiego jakby blacha tarla o blache przy nizszych obrotach nie bylo tego efektu.W silniku zaczelo pukac glosniej na wyzszych obrotach wiec uznalem ze to panewke obrocilo i tipo stalo do tej pory az wreszcie wzialem sie za remont tylko pytanie co z tego sie da jeszcze zrobic
** Dodano: 16-04-2008, 16:38 **
no i niestety po zdjeciu misy olejowej okazalo sie ze jednak panewka poszla na korbie
** Dodano: 16-04-2008, 17:28 **
to pozostalosc po panewce |
|
|
|
 |
lordabarth


Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:09
|
|
|
A jak wal wyglada? |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
 |
bodzio82


Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:31
|
|
|
ogolnie to nie zjechalo tragicznie gladzi ale sa niestety nierownosci co klasyfikuje wal do szlifu nie wiemm czy to moze papierem sciernym potraktowac, zapodaje zdjecia ale nie sa wyrazne
 |
|
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:31
|
|
|
No to pewnie te ślady są po właśnie zerwanym pasku. Widocznie już nie chciało mu się naprawiać tego na tiptop, więc zostawił taki tłok jak widać.
To jak robisz remont? Szlif wału będzie Cię czekał... pewnie to pierwszy szlif będzie, chociaż kto wie co było robione wcześniej.
** Dodano: 16-04-2008, 18:32 **
bodzio82, wrzucaj fotki jak tutaj jest opisane:
http://forum.tempra.org/t...zdjec-vt727.htm
Bo imgshack długi się wgrywa, a tak fotki są na serwerze i szybko się wgrywają. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
lordabarth


Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:41
|
|
|
To niestety musze cie zmartwic.Tych walow sie nie powinno szlifowac bo maja bardzo cienka warstwe utwardzona a ponowne azotowanie powoduje mikropekiecia.Zawsze mozesz sprobowac. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
 |
bodzio82


Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:41
|
|
|
a powiedzcie czy po takim szlifie silnik nie straci na mocy i ile kosztuje taki szlif bo jestem ograniczony co do kasy i szczerze troche sie waham co do dalszego remontu bo koszty moga mnie przerosnac
sa azotowane wiem ze sie nie powinno a moze poszukac walu nominal w dobrym stanie |
|
|
|
 |
lordabarth


Pomógł: 33 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 18:56
|
|
|
Jesli znajdziesz taki to warto poprawic i wyczyscic kanaly olejowe.Jesli sie nie myle to silniki turbo Lanci i Fiata mialy ten sam wal co sedici ale warto sprawdzic w ePer. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-04-2008, 22:11
|
|
|
bodzio82 napisał/a: | a powiedzcie czy po takim szlifie silnik nie straci na mocy i ile kosztuje taki szlif |
Ja płaciłem za szlif 350 zł plus regenerowanie jednej korby 25 zł... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
bodzio82


Pomógł: 2 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 95 Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2008, 12:38
|
|
|
wie ktos jakie to sa panewki o oznaczeniu 20 fm- i jest takze numer 8G 39G,na drugim koncu jest wybity numer 1150CP.
chodzi mi ktory to szlif!!!!!!!!
zapytanie odnosnie korbowych bo glownych jeszcze nie ogladalem |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2008, 13:28
|
|
|
Według mojej wiedzy na ten temat FM 20 to tzw między szlif,czyli cos pomiędzy nominałem a pierwszym szlifem. Pierwszy szlif u Federala to oznaczenie na panewkach FM 25 a drugi FM 50. Zobacze w domu jakie mam panewki i ci dokładnie juz napisze.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|