Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
slady na tloku sedicivalvole
Autor Wiadomość
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2008, 20:39   slady na tloku sedicivalvole

wlasnie wzialem sie za swoje sedici bo kilka msc temu padly niby panewki nie mnialem kasy na remont i tak tipo stalo do teraz po zdjeciu glowicy doznalem szoku na pierwszym tloku od skrzyni biegow widac wyrazne slady uderzania zaworow i moje podejrzenia padly na stopiona panewke na korbie i mam pytanie czy to jest wlasnie przyczyna panewki czy moze cos innego,chce sie wstepnie zorientowac gdyz to mi nie da spac a w najblizszych dniach nie bede mnial czasu na grzebanie w tipo :(
  
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-04-2008, 20:11   

moze byl zerwany pasek i wymieniono głowica badz zawory na 4 garze a tłoki zostały stare.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-04-2008, 09:57   

słyszałem też że po jakimś czasie lubią się pojawiać same z siebie takie ślady, ale to tylko opinia zasłyszana.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2008, 10:04   

A panewki na tym wale jak wyglądały? Takie "zmasakrowane" tłoki to głównie domena przestawionych lub zerwanych pasków od rozrządu, ale wtedy to zawory się gną i trzeba robić remont. A zawory jak wyglądały? Mają jakieś ślady na sobie, są może pogięte? Jak duże są te uszkodzenia tłoka?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2008, 11:49   


to zdjecie tloka na nim widac jak zawory obijaly sie o te rowki
nrazie wyjalem silnik jutro odkrece mise i zobacze w jakim stanie sa panewki

** Dodano: 16-04-2008, 12:06 **

a to widok na wszystkie tloki

** Dodano: 16-04-2008, 12:24 **
a wogole dla wyjasnienia to kupilem od czlowieka ktory mi powiedzial ze byl zerwany pasek i glowica zawory byly naprawiane tzn zawory drugie ,tylko jak to wszystko bylo naprawiane ze olej byl w plynie wiec zwalilem glowice i wymienilem uszczelke pod glowica.po odpaleniu silnika slychac bylo ze sa za duze luzy na zaworach bo przyznam sie ze zrobilem to druciarsko bo nie wyregulowalem ich tylko skrecilem jak bylo i wszystko. :sciana: Awaria nastapila po 2 msc po wkreceniu na 6 tys cos walnelo i ledwo wrocilem do domu bo silnik gasl i nie sposob bylo jechac ale jakos dociagnalem,a wczesniej na wyzszych obrotach slychac bylo cos takiego jakby blacha tarla o blache przy nizszych obrotach nie bylo tego efektu.W silniku zaczelo pukac glosniej na wyzszych obrotach wiec uznalem ze to panewke obrocilo i tipo stalo do tej pory az wreszcie wzialem sie za remont tylko pytanie co z tego sie da jeszcze zrobic :(

** Dodano: 16-04-2008, 16:38 **
no i niestety po zdjeciu misy olejowej okazalo sie ze jednak panewka poszla na korbie :(

** Dodano: 16-04-2008, 17:28 **

to pozostalosc po panewce
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2008, 18:09   

A jak wal wyglada?
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2008, 18:31   

ogolnie to nie zjechalo tragicznie gladzi ale sa niestety nierownosci co klasyfikuje wal do szlifu nie wiemm czy to moze papierem sciernym potraktowac, zapodaje zdjecia ale nie sa wyrazne
  
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2008, 18:31   

No to pewnie te ślady są po właśnie zerwanym pasku. Widocznie już nie chciało mu się naprawiać tego na tiptop, więc zostawił taki tłok jak widać.

To jak robisz remont? Szlif wału będzie Cię czekał... pewnie to pierwszy szlif będzie, chociaż kto wie co było robione wcześniej.

** Dodano: 16-04-2008, 18:32 **
bodzio82, wrzucaj fotki jak tutaj jest opisane:
http://forum.tempra.org/t...zdjec-vt727.htm

Bo imgshack długi się wgrywa, a tak fotki są na serwerze i szybko się wgrywają.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2008, 18:41   

To niestety musze cie zmartwic.Tych walow sie nie powinno szlifowac bo maja bardzo cienka warstwe utwardzona a ponowne azotowanie powoduje mikropekiecia.Zawsze mozesz sprobowac.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2008, 18:41   

a powiedzcie czy po takim szlifie silnik nie straci na mocy i ile kosztuje taki szlif bo jestem ograniczony co do kasy i szczerze troche sie waham co do dalszego remontu bo koszty moga mnie przerosnac
sa azotowane wiem ze sie nie powinno a moze poszukac walu nominal w dobrym stanie :?:
  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 44
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2008, 18:56   

Jesli znajdziesz taki to warto poprawic i wyczyscic kanaly olejowe.Jesli sie nie myle to silniki turbo Lanci i Fiata mialy ten sam wal co sedici ale warto sprawdzic w ePer.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-04-2008, 22:11   

bodzio82 napisał/a:
a powiedzcie czy po takim szlifie silnik nie straci na mocy i ile kosztuje taki szlif

Ja płaciłem za szlif 350 zł plus regenerowanie jednej korby 25 zł...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bodzio82 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Maj 2007
Posty: 95
Skąd: plockie
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2008, 12:38   

wie ktos jakie to sa panewki o oznaczeniu 20 fm- i jest takze numer 8G 39G,na drugim koncu jest wybity numer 1150CP.
chodzi mi ktory to szlif!!!!!!!!
zapytanie odnosnie korbowych bo glownych jeszcze nie ogladalem
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2008, 13:28   

Według mojej wiedzy na ten temat FM 20 to tzw między szlif,czyli cos pomiędzy nominałem a pierwszym szlifem. Pierwszy szlif u Federala to oznaczenie na panewkach FM 25 a drugi FM 50. Zobacze w domu jakie mam panewki i ci dokładnie juz napisze....
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 26 days
Network load