Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dokrecanie glowicy
Autor Wiadomość
karols77 


Wiek: 46
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 97
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2007, 15:50   dokrecanie glowicy

Witam jakim momentem sie dokreca glowice w 1.4
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2007, 16:06   

na opakowaniu uszczelki powinny byc momenty
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2007, 17:54   

Dokręcamy następującymi momentami:
1. 20Nm
2. 40Nm
3. potem o kąt 90 stopni
4. i jeszcze raz o kąt 90stopni
Oczywiście dokręcamy śruby w odpowiedniej kolejności
Tyle teoria, w praktyce na pewno dokręcamy o 20Nm i 40Nm a potem z czuciem, przy wyeksploatowanych głowicach i starych śrubach raczej nierealne wydaje się ponowne dokręcenie 2 razy o 90st. przynajmniej u mnie tak było.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2007, 18:08   

romano napisał/a:
raczej nierealne wydaje się ponowne dokręcenie 2 razy o 90st.

u Mnie tez tak było,wydaje mi sie,ze jakbym dociagnął drugi raz o 90 stopni to by sie zerwał gwint :?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-10-2007, 18:22   

ego napisał/a:
u Mnie tez tak było,wydaje mi sie,ze jakbym dociagnął drugi raz o 90 stopni to by sie zerwał gwint

Dokładnie, te 2x90st może się udać w nowym silniku, ale tak szczerze to w niczym to nie przeszkadza, że się drugi raz nie dokręci.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-10-2007, 18:39   

romano napisał/a:
ale tak szczerze to w niczym to nie przeszkadza, że się drugi raz nie dokręci.

pewnie,że nie przeszkadza,ja nie dokręcałem drugi raz i jest ok
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
diabelski 


Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 16
Skąd: Kozienice
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2007, 21:19   

Witam, w piątek wymieniałem uszczelkę i dokręcałem 20Nm, 40Nm, 48Nm, 54Nm te dwa ostatnie do dociągnięcie jakieś 60 i 40 stopni. Więcej nie ryzykowalem. Głowica nie była planowana i na razie jest ok. Przejechalem od soboty do dziś (poniedziałek) jakieś 300km. :piwko:
  
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2009, 09:21   

czy ktos zna momenty dokrecania glowicy w silniku tipo 2.0 16v, z tym ze nie te podawane przez producenta tzn 20 70 Nm plus 90stopni plus 90 stopni, tylko odpowiedniki bez uzycia klucza z podzialka katowa? tzn ostatnie 90st to ile bedzie ? 90 100 110Nm? w 8v jakos potrafili podawac wartosci dla uzytkownikow bez podzialek katowych{83 85 Nm, z regoly dowalane na 90 100:) na nowych srubach} czemu do 16v zastosowano "system" z podzialka katowa?
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-09-2009, 09:51   

To do tego trzeba jakiś specjalny klucz?

Weź klucz, przedłużkę, i dokręć po 90' - 1/4 obrotu i tyle. :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-09-2009, 13:58   

spodziewalem sie sensowniejszej odpowiedzi:)

nie zrozumiales o co mi chodzi, wiem jak dokrecic glowice metoda podana przez producenta, akurat do tej sruby zalecaja po 70nm dwa razy po cwierc obrotu jak napisales, to jest latwe bo dosc latwo jest na oko o kat prosty przekrecic 10 srub nawet bez podzialki, z tym ze na przyklad srodkowa podpore walu trzeba dokrecic wg producenta 20 i potem 130 stopni, korbowe 25 i 50 stopni... masz takie wyczucie w lokciu zeby kilka srub identycznie dokrecic na lokiec te 130 stopni? nie masz , dlatego wymyslono klucz z podzialka katowa, ale nie o tym mowa, pytalem czy ktos zna inny niz zalecany sposob dokrecenia glowicy, tzn bez tych cwiartek po 70nm.czyli na przyklad 20- 70 - 93Nm, strzelam z glowy, na opakowaniu z uszczeli pod czapke czesto rozne firmy dodaja sciagawki i moze ktos widzial=zna inny sposob. Na oryginalnej uszczelce fiata{goetze z reszta} oczywiscie nie bylo nic w temacie.
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-09-2009, 15:07   

bart128, nie patrz na podziałkę na kluczu,po pierwsze to przed montażem wyczyść same śruby potem kanały
w bloku,zawsze po demontażu naleci tam oleju i trochę płynu chłodniczego a następnie kierując się instrukcją producenta uszczelki,dokręcaj,tylko z umiarem i rozsądkiem,chyba że masz nowe śruby
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-09-2009, 21:09   

Mniejsze silniki mozna troche bardziej ulgowo potraktowac, ale przy 2.0 16V juz trzeba sie przylozyc do dokrecenia glowicy, kto ja widzial [zna gabaryty, wysokosc i sposob rozmieszczenia srub] wie dlaczego, nie jeden posiadacz 16V juz sie przekonal co znaczy nie zgodnie ze sztuka dokrecic glowice, do puki w miare normlanie sie uzytkuje jest ok, ale wystarczy raz a porzadnie zagonic wszystkie konie spod maski do roboty i mozna tylko bialego dyma z tylu zobaczyc ...


Przy skladaniu 2.0 16V zawsze jesli demontuje glowice daję ja do planowania, nowe sruby i dokrecane zgodnie z fabrycznymi danym, 4 stopnie, w razy kluczem dynamometrycznym, potem dwa razy o kat. Efekt nigdy przy upalaniu zaden silnik nie wydmuchal uszczelki.

Co do obaw niektorych o gwinty, szybciej urwiecie srube niz pusci gwint w bloku ;]
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2011, 09:28   

A trzeba 2gi raz dokręcać głowice po przejechaniu 1000km?

** Dodano: 17-04-2011, 21:58 **
A czy trzeba 2gi raz dokręcać głowice po wymianie uszczelki przejechaniu 1000km?
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-04-2011, 13:02   

Koledzy, a z kad wiecie o tych 90stopniach???

Z tego co ja wiem, to zaczynając od środka dokręca się ręką (nasadka), później klucz dynamometryczny z gotowym juz momentem, dokręcamy a potem jeszcze raz każdą śrube luzujemy i tym samym momentem dokręcamy - śruba mimo tego samego momentu wkręca się bardziej.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-04-2011, 15:50   

Larry075,

Głowicę dokręca się zgodnie z zaleceniem producenta. Każdy ma inaczej. W naszych fiatach jest chyba określony moment + dany kąt.

radmar20, Chyba nie, ale dla pewności sprawdziłbym w książce "sam naprawiam" albo coś w tym stylu.
     Moneta
 
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 22:48   

szukałem i nie znalazłem nic takiego.
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 13:01   

Skoro nic nie wspominają nic o ponownym dokręcaniu, to znaczy że nie trzeba. Zresztą chyba ostatnim silnikiem w którym trzeba było ponownie dokręcac głowicę był silnik mercedesa z początku lat 80`
     Moneta
 
 
radmar20 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 11
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 16:12   

np w polonezach http://www.forum.fsoautok...opic.php?t=3923
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-04-2011, 17:17   

radmar20, z podanego przez Ciebie linku nic takiego nie wynika :D . Ja uważam że w wypadku dokręcania głowicy należy trzymac się zaleceń producenta, i jeżeli piszą np. żeby dac nowe śruby to tak trzeba zrobic :)
     Moneta
 
 
MarcinWrocław 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 280
Skąd: Bochnia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 20:38   

Ale porównanie co najmniej nie na miejscu -silnik Poloneza ( więc w sumie FSO 125P ) pochodzi konstrukcyjnie z lat 40 ( poprawcie mnie, jeśli się mylę...)

Od tego czasu technika jednak trochę poszła do przodu... ( jak miałem Poldka, to nie dokrecałem 2-gi raz i jakos jeździł jeszcze 10 tysi aż sprzedałem..)

Co do wymiany śrub na nowe - śruby wymiania się zazwyczaj gdy osiągną maksymalną dopuszczalną długość - a nie przy każdym odkręceniu.
Przykład - w poprzedniej Viki głowice zrywałem 3 razy przez 10 lat - cały czas na oryginalnych śrubach. Mieściły się jeszcze w max dopuszczalnym rozmiarze.


Przy głowicy najważniejsza jest w pierwszym rzędzie kolejność dokrecania. A później jak polecił producent: czasem Nm, czasem katy, a czasem jedno i drugie. W Hoplu było np. 15Nm a później 3 x 60 stopni.
_________________
była.... Temperówka, 92 1.6
była.... Vectra A '95 1.6 + LPG
była Vectra X18XE - nareszcie z klimą!!
C5 FL 2,0 HDI Break Exclusive
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-04-2011, 20:44   

Ja u siebie nie dokręcałem 2 raz :) zrobiłem już 12tys po obróbce głowicy, zebrane 1mm materiału przy planowaniu, kompresja po 15bar :) kilka razy dostała po garach dość mocno i kompletnie nic się nie dzieje :) Głowica dokręcona książkowo tak jak podał romano, .
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-04-2011, 07:25   

MarcinWrocław, Z tego co wiem to w poldkach chyba były jeszcze silniki Rovera. Z tą wymianą śrub to jest różnie. Żadko można znaleźc nominalne rozmiary śrub, żeby wiedziec czy jeszcze się nadają. Czasami są zastosowane śruby które są jednorazowe tzn. podczas dokręcania naciągają się do tego stopnia, że nie można ich użyc drugi raz. Ale tak jak napisałeś najważniejsza jest kolejnośc dokręcania. Moment dokręcania jest już mniej istotny. Jak dokręcisz za słabo to poleci UPG, a jak za mocno, to można zerwac śruby.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load