Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ paliwowy prosze o pomoc
Autor Wiadomość
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-04-2011, 18:22   układ paliwowy prosze o pomoc

witam
gdzie w temprze 1.6 ie jest zawór bezzwrotny układu paliwowego??
za pomoc dziękuje pozdrowiam szerokosci.
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-04-2011, 09:08   

--Adamo--, jeżeli chodzi Ci o zaworek który uniemożliwia cofanie się paliwa i utrzymuje ciśnienie w układzie przez jakiś czas po zgaszeniu silnika,to jeżeli mnie pamięć mnie myli jest on umiejscowiony w pompie paliwa.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 14:09   

bo mam taki problem że pompa paliwowa chodzi ale na przewodzie cisnieniowym przy wtrysku po kilkukrotnym przekrenceniu niema żadnego ciśnienia. gdy odepne przewód i wsadze go do bańki paliwo popycha i to dosc sporo. wienc nieutrzymuje sie cisnienie w ukłądzie dodam że układ jest szczelny sprawdzałem powieżchownie i nic niekapie nigdzie. i niewiem czy jest taki zawór bezzwrotny osobno czy pompa za to odpowiada bo pompe jak by niebyło mam nową od 3 miechów niejeżdziłem nigdy na ,,oparach'' wienc dziwne że mogłą sie popsuc

** Dodano: 23-04-2011, 15:12 **
licze na pomoc w rozwiązaniu tej usterki bo jest mi potrzebne auto. a niechce na darmo kupowac nowej pompy choć skoro twierdziesz ZielonyTBG
żę takowy zawór jest w pompie wienc wina spada na nią i musze ją niezwłocznie zamówić. nomen omen rozprawic sie też z sprzedawcą na alegro co to za badziew mi pocis.
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 15:41   

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś?? Może on jest zapchany.
     Moneta
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 16:25   

filtr apliwa też 3 miesiące temu i napewno jest dobry

** Dodano: 23-04-2011, 17:31 **
skoro pompa w baku pompuje, filtr paliwa jest nowy, przewody są raczej całe ,,nie zauważyłem wycieku'' to dlaczego niema cisnienia na wtrysku??
macie jakies propozycje??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 16:41   

--Adamo-- napisał/a:
pompa paliwowa chodzi ale na przewodzie cisnieniowym przy wtrysku po kilkukrotnym przekrenceniu niema żadnego ciśnienia. gdy odepne przewód i wsadze go do bańki paliwo popycha i to dosc sporo. wienc nieutrzymuje sie cisnienie

Poczekaj. Rozłączyłeś przewód przy wtrysku, pokręciłeś rozrusznikiem, z przewodu zaczęło lecieć paliwo? Ale przy podłączonym wężu nie odpala?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 16:51   

odłonczyłem przewód wsadziłem go do bańki paliwo leciało. podłączyłęm go spowrotem. przekręcałęm kilka razy stacyjką i po ponownym odłczeniu niepsikło z niego paliwem czyli niebyło cisnienia.

** Dodano: 23-04-2011, 17:52 **
i co za tym idzie przy podłączonym przewodzie cisnienie jest za małę ,, lub wogóle go niema'' i wtrysk niewtryskuje paliwa do komoey spalania wienc autko niepali

** Dodano: 23-04-2011, 17:58 **
zrobiłem też taki manewr że wyjołem całą pompę podłączyłem do prostownika wsadziłęm do banki z benzyna i podpiołęm ją przewodem pod wtryssk miałem na wyłonczonym zapłonie i gdy ją odpaliłem całę paliwo pompowane obiegowo wracało do baku zwrotnym ale to chyba normalne że gdy jest wyłonczony zapłon paliwo napompowane leci spowrotem dop baku tak?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 16:59   

"Niepsikło" z przewodu, czyli nie poleciało nic czy nie poleciało jak poprzednio?
Spróbowałeś wlać tak z 5ml paliwa do kilku cylindrów i odpalić?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:01   

moje pytanie brzmi czy po przekręceniu zapłony zwrotny jest odcinany pompa paliwowa pompuje paliwo do odpowiedniego cisnienia na wtrysk i gdy je otrzyma następuje wtrysk paliwa a na wyłonczonym zapłonie zwrtony zamyka obwód i paliwo napompowane kieruje sie do baku?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:02   

Po pierwsze, mógłbyś używać interpunkcji? Naprawdę ciężko się czyta, żeby zrozumieć. ;)
Jeśli chodzi o pompę to wydaje mi się, że jest dobra, po tym, co opisujesz.
Jeśli paliwo wraca do baku, to coś blokuje wtryskiwacz.
Czy przed tym niepaleniem zdarzyło Ci się, że zgasł Ci silnik z braku paliwa?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:02   

po wlaniu paliwka silniczek na dotyk odpala problem w tym ze paliwa niema żeby odpalił

** Dodano: 23-04-2011, 18:04 **
jasne że mogę tylko piszę na szybko i tak łatwiej:P już ogarniam interpunkcję hah
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:05   

Jaki masz wtrysk - SPI czy MPI?
Załącz stacyjkę, niech pompa popracuje, po pewnym czasie usłyszysz taki "cyk", wtedy spróbuj zapalić. Popa wtedy podnosi ciśnienie w układzie - usłyszałem to kiedyś odnośnie Skody z silnikiem MPI, że nie powinno się zapalać przed tym cyknięciem.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:06   

ale paliwo wraca do baku tylko gdy podłączyłęm pompkę bezpośrednio gdy normalnie to już nieleci tak samo w zwrotnym. co nasuwa nieszczelnosc ukłądu ale niema wycieków wienc jest raczej szczelny

** Dodano: 23-04-2011, 18:07 **
mam monowtrysk boscha
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:08   

Hehe, na szybko. ;)
--Adamo-- napisał/a:
po wlaniu paliwka silniczek na dotyk odpala problem w tym ze paliwa niema żeby odpalił

Miałem to samo, jak zgasł mi z braku paliwa. Zalałem cylindry, odpalił ale zgasł i nie reagował na pedał gazu przy odpalaniu. I tak kilka razy pod rząd. Kołysałem autem, załączałem pompę kilka razy, żeby zrobiła ciśnienie, ale dopiero po kilku razach próbowałem załączyć silnik. W końcu po którymś razie silnik odpalił i dodałem gazu, trzymałem na wysokich obrotach i potem już chodził normalnie na jałowym.
Może elektronika Cie blokuje?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:10   

problem jest taki że niema cisnienia na wtrysku. zawsze gdy odpinałem przewód przed wtryskiem paliwko aż psikło po oczach a teraz ani kropelki
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:12   

Niestety nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Najprostsze rozwiązanie to zmierzyc ciśnienie pompowania pompy. Układ paiwowy działa tak: pompa pompuje do przewodu. Paliwo wchodzi do wtrysku gdzie jest regulator ciśnienia. Ciśnienie z pompy jest wyższe niż powinno byc na wtrysku, dlatego regulator nadmiar puszcza powrotem do baku.
Mam nadzieję że jasno to wytłumaczyłem.
Jesteś pewny że pompa zawsze pracuje na włączonym zapłonie?? Możesz sprawdzic czy na włączonym zapłonie leci paliwo powrotem do baku. Jeżeli nie to po mojemu masz za niskie ciśnienie paliwa. Jeżeli tak to może byc uszkodzony regulator ciśnienia.
     Moneta
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:12   

własnie niemam pojęcia co dolega mej niuni :P ojciec powiedział zę to pompa ale skoro pompuje i jest w miare nowa to niewiem czy ma racje

** Dodano: 23-04-2011, 18:15 **
lynx,
wiem jaki jest schemat układu paliwowego kolego.
mój problem polega na braku ciśnienia w ukłądzie tzn przy wtrysku i pompa pracuje za każdym przekręceniem zapłonu

** Dodano: 23-04-2011, 18:16 **
a jak zmierzyć ile pompa podaje paliwa z jakim ciśnieniem??
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:17   

To weż kawałek przewodu i podłącz na sztywno pompę do akumulatora i wtedy spróbuj odpalic. Z tego co doczytałem to problem leży chyba w elektryce. Ciśnienie sprawdzisz manometrem. przy monowtrysku to było chyba coś niewiele ponad 100 kPa. To że pompuje to nie znaczy że jest dobra, może miec za niskie ciśnienie. Niestety to że jest nowa też nie znaczy że jest dobra.
     Moneta
 
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:21   

już tak robiłem. tzn. wyjołem pompę podpiołem do aku podpiołem do wtrysku,, z obejsciem całego układu'' miałem na wyłonczonej stacyjce i paliwo zamiast zatrzymac sie aby nabic ciśnienie uciekało zwrotnym do baku
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:26   

--Adamo-- napisał/a:
moje pytanie brzmi czy po przekręceniu zapłony zwrotny jest odcinany pompa paliwowa pompuje paliwo do odpowiedniego cisnienia na wtrysk i gdy je otrzyma następuje wtrysk paliwa a na wyłonczonym zapłonie zwrtony zamyka obwód i paliwo napompowane kieruje sie do baku?

Tak i nie. Tak, bo pompa pompuje, zwrotny jest "odcięty", paliwo trafia na regulator ciśnienia i z niego idzie na wtryskiwacz.
Nie, bo na wyłączonym zapłonie zwrotny jest "uruchamiany" i blokuje cofanie się paliwa przewodem, którym paliwo powinno się kierować do zespołu wtryskiwacza. Czyli utrzymuje ciśnienie po wyłączeniu zapłonu, jak to napisał ZielonyTBG.

** Dodano: 23-04-2011, 18:28 **
--Adamo-- napisał/a:
wyjołem pompę podpiołem do aku podpiołem do wtrysku,, z obejsciem całego układu'' miałem na wyłonczonej stacyjce i paliwo zamiast zatrzymac sie aby nabic ciśnienie uciekało zwrotnym do baku

Wychodzi na to, że pompa jest dobra, paliwo idzie do regulatora a z niego do baku, bo wtryskiwacz nie przyjmuje go (wył. zapłon).
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:30   

no to nasuwa sie ze pompa niewytwarza dostatniego cisnienia

** Dodano: 23-04-2011, 18:34 **
a gdybym ponownie wyjoł pompe podpioł ją pod aku do bańki i podpioł do wtrysku lecz tym razem na przekręconym zapłonie to powinno sie nabic cisnienie vczy znuw wrócic do baku zwrotnym bo wydaje mi sie że powinno na przekręconym zapłonie odciąć zwrotny mam racje ?
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 17:52   

Poniżej masz schemat pompy. Widać zawór zwrotny.


Paliwo nie wraca zwrotnym. Może wrócić drogą od zespołu wtryskiwacza do baku.

** Dodano: 23-04-2011, 19:01 **
Może ten temat Ci coś pomoże.
http://forum.tempra.org/t...tor+ci%B6nienia

** Dodano: 23-04-2011, 19:13 **
Hm, nie wiem, czy tak może się stać, ale czy regulator ciśnienia paliwa mógł się zablokować w pozycji powrotu paliwa do baku? Może ktoś bardziej znający się by wiedział?
Bo skoro pompa zewnętrznie zasilana daje ciśnienie, włożona do baku pompuje ale paliwo wraca do baku, to albo zwrotny się blokuje w pozycji otwartej, albo zwrotny zamyka ale ciśnienie ucieka przez zespół wtryskiwacza. Sprawdzałeś, czy pompa zewnętrznie zasilona pompuje, ale jak wężyk masz na pionowo? Czy wtedy po wyłączeniu zasilania, odczekaniu i przechyleniu wężyka wylatuje z niego paliwo? Jeśli nie, to zwrotny.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
--Adamo-- 


Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 51
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 19:19   

jesli wężyk jest podpięty pod wtrysk i przekręce zapłon to po odczekaniu chwili i zdjęciu go niezastaje paliwa w nim co za ym idzie i cisnienia.

** Dodano: 23-04-2011, 20:20 **
lecz jesli zdejme go i ktos przekręci zapłon to paliwo wyleci.obojętnie czy mam go pionowo czy poziomo
_________________
te kilka sekund po starcie czuje sie wolny...
jest:
Tempra 1.6 abarth tunning
będzie:
Nissan 200sx s13
  
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2011, 20:55   

--Adamo-- napisał/a:
już tak robiłem. tzn. wyjołem pompę podpiołem do aku podpiołem do wtrysku,, z obejsciem całego układu'' miałem na wyłonczonej stacyjce i paliwo zamiast zatrzymac sie aby nabic ciśnienie uciekało zwrotnym do baku


to znaczy że uciekało do baku wężem powrotnym paliwa czy cofało się do pompy? Według mnie masz problem z elektryką. Może zaśniedziały połączenia albo styki przekaźnika, ewentualnie masa pompy.
     Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-04-2011, 21:44   

--Adamo--, musimy zrobić tu porządek, jeśli chcesz pomocy.
--Adamo-- napisał/a:
wyjołem całą pompę podłączyłem do prostownika wsadziłęm do banki z benzyna i podpiołęm ją przewodem pod wtryssk miałem na wyłonczonym zapłonie i gdy ją odpaliłem całę paliwo pompowane obiegowo wracało do baku zwrotnym ale to chyba normalne że gdy jest wyłonczony zapłon paliwo napompowane leci spowrotem dop baku tak?

Paliwo cofało się do baku przez zaworek zwrotny będący w pompie? Jesteś pewien? Jeśli tak, to winny może być zaworek. Jeśli nie jesteś pewien i nie sprawdziłeś, jak napisałem (bo nie zauważyłem tego, byś napisał o tym) to zrób tak. Sprawdź, czy paliwo cofa się przez zwrotny. Użyj przeźroczystego wężyka. Jeśli się cofa, napisz. Jeśli nie, też napisz.

--Adamo-- napisał/a:
zawsze gdy odpinałem przewód przed wtryskiem paliwko aż psikło po oczach a teraz ani kropelki

Albo się cofa przez zwrotny, opis wyżej, albo pompa chce pompować, ale może powrotny z wtryskiwacza jest zatkany i nie może przepchać. Ale przejdźmy niżej.

--Adamo-- napisał/a:
wyjołem pompę podpiołem do aku podpiołem do wtrysku,, z obejsciem całego układu'' miałem na wyłonczonej stacyjce i paliwo zamiast zatrzymac sie aby nabic ciśnienie uciekało zwrotnym do baku

Pytanie, czy teraz jesteś pewien, że paliwo wracało do baku przez wężyk powrotny z zespołu wtryskiwacza? Jeśli tak, to stawiam na regulator ciśnienia lub inny element (nie mam SPI więc nie jestem aż tak rozeznany) odpowiedzialny za odprowadzanie nadmiaru paliwa do baku. Jeśli nie jesteś pewien, to sprawdź - np. przez wypięcie przewodu powrotnego z zespołu wtryskiwacza, ale przy pomnie paliwa. Jeśli będzie tą powrotną lecieć to znaczy, że powrót jest drożny.

--Adamo-- napisał/a:
lecz jesli zdejme go i ktos przekręci zapłon to paliwo wyleci.obojętnie czy mam go pionowo czy poziomo

Nie chodzi, czy poleci jak jest rurka pionowo, tylko czy paliwo się utrzymuje w rurce właśnie przez zaworek zwrotny.

Gdy już wszystko sprawdzisz to napisz, co zaobserwowałeś.

Pozdrawiam i Wesołych Świąt. ;)

** Dodano: 23-04-2011, 22:49 **
lynx napisał/a:
Według mnie masz problem z elektryką. Może zaśniedziały połączenia albo styki przekaźnika, ewentualnie masa pompy.

W jaki sposób ma problem z elektryką, skoro miał włączony obwód zasilania fabryczny, wyjął wężyk z zespołu wtrysku i paliwo leciało?
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load