Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana pompy paliwa
Autor Wiadomość
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2012, 18:07   wymiana pompy paliwa

Witam wszystkich forumowiczów. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata Tipo 1.4 benzyna + lpg. Kupiłem autko z kilkoma awariami. Jedną z nich jest cieknąca pompa paliwa (silnik gaźnikowy). Ogólnie to ciekawa sprawa bo moje tipo rocznik 95 jest na gaźniku a jeździłem wcześniej tipulcem 1.4 rocznik 91 a już na wtrysku. Sam nie wiem co lepsze ale to czas wszystko wyjaśni. Przechodzę do rzeczy mianowicie chciałbym się Was doradzić czy jest możliwość zamontowania elektrycznej pompki paliwowej (wkładanej do baku z silnika z wtryskiem) zamiast tej mechanicznej. Pytam ponieważ mimo że na instalacjach gazowych w ogóle się nie znam tak się zastanawiam patrząc na moją instalację że jeśli elektrozawór (lpg) wpięty w instalację odcina dopływ paliwa do gaźnika - to przy zamkniętym zaworze (gazda na lpg) pompa paliwa produkuje cały czas ciśnienie i gdzieś się ono musi podziać. Jadę do gazownika w przyszłym tygodniu z przeglądem instalacji. Nie zanudzając chciałbym się zapytać czy ktoś z Was dokonywał kiedyś takiej operacji zamiany sposobu dostarczania paliwa do gaźnika.??
Pozdrawiam Vlad
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-03-2012, 18:22   

Witaj Kolego...pompka od tipo z wtryskiem nie bedzie sie nadawala bo za duze cisnienie ona podaje i bedzie sie benzyna przez gaznik przelewala.mozna jednak to zrobic bo sam robilem w maluchu z silnikiem cinqecento 903cm tyle ze nalezy zastosowac pompe niskocisnieniowa do ukladu gaznikowego.Montuje sie ja na przewod a nie do zbiornika.Dzialalo to ok a pompe taka znajdziesz pewnie na allegro.
Odnosnie roznic miedzy silnikiem gaznikowym a wtryskowym.Wtrysk jesli sprawne ma elektryke spali napewno mniej za to gaznik dysponuje wieksza moca ale jesli jezdzisz na lpg to i tak nie ma to znaczenia.Obydwa beda podobnie palic i jezdzic.Ja mialem tipo 2.0 8v z 90 r i bylo na wielopunktowym wtrysku...Obecne moje 1.6 z 94 roku tez jest na wtrysku ale jednopunktowym.Nie wiem jaka byla zasada i od czego to zalezalo.Moze nie tyle od roku a ceny nowego samochodu.Pozdrawiam.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kaminkrz 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 547
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-03-2012, 18:42   

Jest jeszcze jeden plus gaźnikowca - brak lambdy :)
_________________
Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 15-03-2012, 18:51   

porównanie gaźnika i wtrysku http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk

Temat odnośnie przerobienia silnika http://forum.tempra.org/t...a%BCnik++wtrysk

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2012, 18:57   

Dziękuje wszystkim za natychmiastowe odpowiedzi. W takim razie będe raczej szukał pompki mechanicznej. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje!!
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-03-2012, 19:54   

a ja w tipo miałem założoną pompkę od wtrysku jednopunktowego i bylo ok...zasilanie do niej dałam od elektrozaworu tego co zamyka/otwiera benzynę i chodziło elegancko...
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2012, 16:22   

wielkie dzięki Panowie za rady coś będę działał jak tylko poradzę sobie z tym problemem dam znać. Szukam pompki niskociśnieniowej. Pozdrawiam Vlad
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-03-2012, 21:06   

Czytam i czytam co wy kombinujecie?!?! Po pierwsze to gaźnik ma zbiornik przelewowy więc tematu w ogóle nie powinno być. Miałem dokładnie taki sam układ LPG jak ty, po zamknięciu się elktrozaworku paliwo krążyło w obiegu: bak--> filtr--> pompa--> zbiorniczek przelewowy---> bak. Problem może wysępić tylko wtedy gdy masz dość rzadko spotykaną wersje gaźnika bez takiego zbiorniczka, wtedy gaziarz przy zakładaniu lpg powinien ci taki zrobić, bo ciśnienie dość szybko rozerwie membranę pompy paliwowej. Po drugie gaźnik występowały nie zależnie od rocznika i były tańszą odmianą, co nie znaczy gorszą bo w/g. mnie te silniki są zdecydowanie lepsze od wersji i.e.
1. tańsze w eksploatacji bo odpada: sonda lambda, cpw, cpp, silnik krokowy, el pompa, problemy z elektroniką / kompem / modułem zapłonowym (choć nie które gaźniki miały digiplexa).
2. Żwawsze od i.e który nawet w danych te miały przeciętnie o ok 8 koników mniej, a gaźnikowce po prostych modyfikacjach były jeszcze zwinniejsze, jak przestawienie zapłonu (czego nie zrobisz przy i.e.)
3. Spalanie przy dobrze wyregulowanym gaźniku jest identyczne z jak w wer. wtryskowych.
Jedyna zaleta wtryskowców to mniej zabawy przy odpalaniu i czystsze spaliny.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-03-2012, 21:52   

Dokładnie, po co przerabiać lub kombinować przy czymś, co doskonale spełnia swoje zadania. Tipek na wtrysku, zawsze, będzie miał przygody. A to sonda padnie, czujnik poleci, pompa się skończy nie wspominając o nie wielkich problemach, które z czasem urastają do rangi skomplikowanych. Ciesz się, iż użytkujesz gaźnik, bo to tylko same zalety, a mianowicie mniejsze wydatki oraz w 100 % mniejsza awaryjność.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2012, 11:57   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Czytam i czytam co wy kombinujecie?!?! Po pierwsze to gaźnik ma zbiornik przelewowy więc tematu w ogóle nie powinno być. Miałem dokładnie taki sam układ LPG jak ty, po zamknięciu się elktrozaworku paliwo krążyło w obiegu: bak--> filtr--> pompa--> zbiorniczek przelewowy---> bak. Problem może wysępić tylko wtedy gdy masz dość rzadko spotykaną wersje gaźnika bez takiego zbiorniczka, wtedy gaziarz przy zakładaniu lpg powinien ci taki zrobić, bo ciśnienie dość szybko rozerwie membranę pompy paliwowej. Po drugie gaźnik występowały nie zależnie od rocznika i były tańszą odmianą, co nie znaczy gorszą bo w/g. mnie te silniki są zdecydowanie lepsze od wersji i.e.
1. tańsze w eksploatacji bo odpada: sonda lambda, cpw, cpp, silnik krokowy, el pompa, problemy z elektroniką / kompem / modułem zapłonowym (choć nie które gaźniki miały digiplexa).
2. Żwawsze od i.e który nawet w danych te miały przeciętnie o ok 8 koników mniej, a gaźnikowce po prostych modyfikacjach były jeszcze zwinniejsze, jak przestawienie zapłonu (czego nie zrobisz przy i.e.)
3. Spalanie przy dobrze wyregulowanym gaźniku jest identyczne z jak w wer. wtryskowych.
Jedyna zaleta wtryskowców to mniej zabawy przy odpalaniu i czystsze spaliny.





Pewnie jakąś gafę w opisie zrobiłem, przepraszam domyślam się iż takie posty jak moje zaniżają poziom tego forum. Postaram się poprawić. Pozdrawiam :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2012, 19:24   

transilvanian, nie no nie przepraszaj :lalala: forum jest po to żeby właśnie wyjaśniać sobie takie rzeczy, nie każdy wie wszystko ;D Cyknij jeszcze fotkę silnika to powiem ci na 100% czy masz zbiornik przelewowy

** Dodano: 19-03-2012, 22:16 **
P.S: popraw profil... ja ci dam transylwanie :lalala: to nie forum anonimowych alkoholików.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-03-2012, 17:21   

doskonale JAM_BELFEGOR to ujął. Ja też mam takiego gaźnikowca i to jest doskonały sprzęt pod względem niezawodności jednostki napędowej. Nigdy bym się nie zamienił na i.e. :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 18:41   

JAM_BELFEGOR'ze z tego co się dopatrzyłem to założony mam "trójnik" tak aby po zamknięciu elektrozaworu (przełączeniu na gaz) paliwo wracało do baku zamiast szło na gaźnik. Jutro jadę na przegląd instalacji gazowej - to popytam dokładnie co i jak. Udało mi się zamówić pompę paliwa - mechaniczną Valeo jutro ją odbieram i montuje. Koszt podobny do pompki elektrycznej - dlatego wybrałem mechaniczną.

PS. Poprawiłem też profil :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 18:57   

Lepszy byłby jednak zbiorniczek, tu masz jak wygląda to w oryginale. Z tyłu za gaźnikiem, z lewej obok parownika.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 20:13   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Lepszy byłby jednak zbiorniczek, tu masz jak wygląda to w oryginale. Z tyłu za gaźnikiem, z lewej obok parownika.
Obrazek


To dokładnie takie coś samego mam, kurde ale silnik się świeci to Twoje cacko może??
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 20:31   

to poco ci ten trójnik? bezsensu.
transilvanian napisał/a:
Twoje cacko może??
Tak moje byłe cacko :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 20:53   

JAM_BELFEGOR, zaniżając poziom forum nazwałem ten zbiornik trójnikiem ;)
Cacko niesamowite, mój świniak brudny jak cholera. Poprzedni właściciel kiepsko raczej o niego dbał.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-03-2012, 22:01   

Tu masz historię tego cacka http://forum.tempra.org/t...ora-vt17995.htm :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
transilvanian 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 30
Skąd: Olszowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2012, 18:20   

JAM_BELFEGOR, przeczytałem wszystko, chyba szkoda było sprzedawać tak dopieszczony samochód...
Zamontowałem mechaniczną pompę paliwa - temat uważam za zamknięty. Dziękuje za pomoc i rady.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load