|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Niskie ciśnienie w silniku Tempra 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
wiola
Pomogła: 2 razy Wiek: 64 Dołączyła: 05 Lut 2008 Posty: 379 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 00:02 Niskie ciśnienie w silniku Tempra 2.0
|
|
|
witam wszystkich proszę o radę i pomoc mam Temprę z 1991na wtrysk i mam problem od jakiegoś czasu miałam problem z odpaleniem pojechałam do mechanika i na komputer. Gdy odbierałam samochód mechanik powiedział mi żebym sprzedała go bo on długo nie pojeżdzi ma niskie ciśnienie tj.4 (niewiem czym to się mierzy)przy okazji wymienił czujnik temperatury i świece chociaż były nowe.Skasował mnie odpowiednio wiecie jak traktują kobiete kierowcę (znam się trochę)muszę bo mój męszczyzna w delegacji. Miesiąc temu wymieniłam kopułke,swiece i przewody elektryczne teraz odpala odrazu ale mam pytanie o to ciśnienie czy musze dać silnik do remontu od razu czy mogę nim jezdzić niechcę go sprzedawać mam go już trzy lata i lubię go i jeszcze jedno ile taki remont może kosztować Z góry dzikuję za pomoc |
_________________ Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 00:38
|
|
|
hmm... chodziło mu o ciśnienie sprężania, niskie - zły stan silnika, ale niekoniecznie szrot, może tylko pierścienie na tłokach wymienić itp i wróci do życia i mocy, etc...
czy może niskie ciśnienie oleju bo gdzieś nieszczelności , kontrolka oleju się wciąż świeci etc ale to nie znaczy jeszcze, że jest b. źle...
czy o co mu chodziło? ciśnienie w cylindrach?sprężania? jeśli o to i faktycznie zmierzył, że 4 (podejrzewam, skoro świece wykręcał) to jest niskie faktycznie, ale jak trochę się gość zna to pewno by Ci powiedziałe dlaczego tak może być i co ew zrobić w silniku, w zasadzie pod remont silnika to podlatuje, ale niekoniecznie kosmiczna kwota... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 09:45
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze unknown, jeśli chodziło o ciśnienie w cylindrach, to wystarcz półremont, nie wiem jak to jest sinikami 2.0, czy da się od góry czy trzeba od dołu podchodzić, a od tego między innymi zależy koszt takiej naprawy. Jeśli to tylko na jednym cylindrze, to może też być wina uszczelki pod głowicą, lub zaworu
Z mechanikami jest jak z lekarzami, czasem warto zasięgnąć porady innego |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
wiola
Pomogła: 2 razy Wiek: 64 Dołączyła: 05 Lut 2008 Posty: 379 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 17:22
|
|
|
Dzięki za radę na pewno pojadę do innego mechanika ten mi nic nie wyjaśnił tylko to żebym go jak najprędzej sprzedała mam takiego jednego nie jest zdziercą zobaczę co mi powie. chyba chodzi o ciśnienie w cylindrach bo kontrolka oleju się nie świeci a jeszcze jedno ponoć sprawdzał luzy na zaworach i wszystko ok. |
_________________ Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 18:02
|
|
|
czyli ma słabe sprężanie, nie ma już pełnej mocy i jest słabe autko... być może starczy mały remoncik, pierścienie na tłokach co by uszczelniło do wymiany, może uszczeleczka pod głowicą i ew szlif... takie tam trochę to kosztuje, ale jeśli nie było autko zajeżdżone i jest ok to warto to zrobić a jeszcze posłuży dobrze i odzyska mocy |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-02-2008, 18:37
|
|
|
Nie no bez przesady, przy 4-ech to chyba to auto by chiński motorower wyprzedzał |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 19:38
|
|
|
to zależy; z górka większa masa ma lepszy rozpęd |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
wiola
Pomogła: 2 razy Wiek: 64 Dołączyła: 05 Lut 2008 Posty: 379 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 19:48
|
|
|
siłę to on ma nie mogę narzekać na trasie to 120 km pociągnie i przy wyprzedzaniu nie mam kłopotu w sobotę jadę do mechanika zobaczymy co powie |
_________________ Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok |
|
|
|
|
Sir-Rafał
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2007 Posty: 137 Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-02-2008, 20:00
|
|
|
A ile by kosztowała taka regeneracja silnika? Mam na myśli zakup pierścieni i nowych tulei (wogóle w Tipo są tuleje? ) Istnieją jakieś zestawy naprawcze do silników Tipo (poj. 1.4)? Wiecie coś o tym-pytam tak orientacyjnie, bo myślałem o takiej modernizacji na przyszłość (jakbym się bardzo zżył z Tipkiem ) |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-02-2008, 09:47
|
|
|
Sir-Rafał napisał/a: | (wogóle w Tipo są tuleje? |
Nie ma tulei, szlifuje się blok silnika. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-02-2008, 18:51
|
|
|
Witam
Sir-Rafał napisał/a: | A ile by kosztowała taka regeneracja silnika? Mam na myśli zakup pierścieni i nowych tulei (wogóle w Tipo są tuleje? ) Istnieją jakieś zestawy naprawcze do silników Tipo (poj. 1.4)? Wiecie coś o tym-pytam tak orientacyjnie, bo myślałem o takiej modernizacji na przyszłość (jakbym się bardzo zżył z Tipkiem ) |
Koszt naprawy, remontu silnika zalezy od jego stanu.
Niskie ciśnienie w cylindrach może wynikać z dużego zużycia, wtedy trzeba robić szlif, nowe tłoki, pierscienie, szlif wału, nowe panewki, spore koszty i dużo pracy, ile?.. 1000-2000? chyba mniej więcej tyle, doszedłby jeszcze koszt regeneracji głowicy, szlifowania gniazd zaworów, nowe zawory, może lekkie spanowanie głowicy, komplet uszczelniaczy i ..silnik jak nowy
Czasem przyczyną niskiego ciśnienia mogą być: zużyte lub zapieczone pierścienie, wtedy jeśli nie są zużyte tuleje cylindrowe, może wystarczyć wymiana samych pierścieni, ale to nie jest równoznaczne z remontem, to jest półśrodek, podobnie jak wymiana samych panewek wału bez jego szlifu.
Inną przyczyną niskiego ciśnienia w cylindrach, może byc stan zaworów, nieregulowane, czy praca ze zbyt ubogą mieszanką może wypalać gniazda zaworów, wtedy wystraczy sama regeracja głowicy.
Jeśli chodzi o koszty, wiele zależy od tego ile pracy mozemy wykonać sami, optymalnie płacimy tylko za obróbkę mechaniczną i użyte części, o ile posiadamy odpowiednie narzedzia, np. sciągacze, klucz dynamometryczny, garaż itp |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|