Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niskie ciśnienie w silniku Tempra 2.0
Autor Wiadomość
wiola 



Pomogła: 2 razy
Wiek: 64
Dołączyła: 05 Lut 2008
Posty: 379
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2008, 00:02   Niskie ciśnienie w silniku Tempra 2.0

witam wszystkich :) proszę o radę i pomoc mam Temprę z 1991na wtrysk i mam problem od jakiegoś czasu miałam problem z odpaleniem pojechałam do mechanika i na komputer. Gdy odbierałam samochód mechanik powiedział mi żebym sprzedała go bo on długo nie pojeżdzi :sciana: ma niskie ciśnienie tj.4 (niewiem czym to się mierzy)przy okazji wymienił czujnik temperatury i świece chociaż były nowe.Skasował mnie odpowiednio :?: wiecie jak traktują kobiete kierowcę (znam się trochę)muszę bo mój męszczyzna w delegacji. :sciana: Miesiąc temu wymieniłam kopułke,swiece i przewody elektryczne teraz odpala odrazu ale mam pytanie o to ciśnienie czy musze dać silnik do remontu od razu czy mogę nim jezdzić niechcę go sprzedawać mam go już trzy lata i lubię go :D i jeszcze jedno ile taki remont może kosztować :?: Z góry dzikuję za pomoc :lol:
_________________
Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 00:38   

hmm... chodziło mu o ciśnienie sprężania, niskie - zły stan silnika, ale niekoniecznie szrot, może tylko pierścienie na tłokach wymienić itp i wróci do życia i mocy, etc...
czy może niskie ciśnienie oleju bo gdzieś nieszczelności , kontrolka oleju się wciąż świeci etc ale to nie znaczy jeszcze, że jest b. źle...
czy o co mu chodziło? ciśnienie w cylindrach?sprężania? jeśli o to i faktycznie zmierzył, że 4 (podejrzewam, skoro świece wykręcał) to jest niskie faktycznie, ale jak trochę się gość zna to pewno by Ci powiedziałe dlaczego tak może być i co ew zrobić w silniku, w zasadzie pod remont silnika to podlatuje, ale niekoniecznie kosmiczna kwota...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-02-2008, 09:45   

Dokładnie tak jak pisze unknown, jeśli chodziło o ciśnienie w cylindrach, to wystarcz półremont, nie wiem jak to jest sinikami 2.0, czy da się od góry czy trzeba od dołu podchodzić, a od tego między innymi zależy koszt takiej naprawy. Jeśli to tylko na jednym cylindrze, to może też być wina uszczelki pod głowicą, lub zaworu :?
Z mechanikami jest jak z lekarzami, czasem warto zasięgnąć porady innego :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
wiola 



Pomogła: 2 razy
Wiek: 64
Dołączyła: 05 Lut 2008
Posty: 379
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2008, 17:22   

Dzięki za radę na pewno pojadę do innego mechanika ten mi nic nie wyjaśnił tylko to żebym go jak najprędzej sprzedała mam takiego jednego nie jest zdziercą :!: zobaczę co mi powie. :idea: chyba chodzi o ciśnienie w cylindrach bo kontrolka oleju się nie świeci a jeszcze jedno ponoć sprawdzał luzy na zaworach i wszystko ok.
_________________
Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 18:02   

czyli ma słabe sprężanie, nie ma już pełnej mocy i jest słabe autko... być może starczy mały remoncik, pierścienie na tłokach co by uszczelniło do wymiany, może uszczeleczka pod głowicą i ew szlif... takie tam :P trochę to kosztuje, ale jeśli nie było autko zajeżdżone i jest ok to warto to zrobić a jeszcze posłuży dobrze i odzyska mocy ;)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2008, 18:37   

Nie no bez przesady, przy 4-ech to chyba to auto by chiński motorower wyprzedzał ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-02-2008, 19:38   

to zależy; z górka większa masa ma lepszy rozpęd :D :P
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
wiola 



Pomogła: 2 razy
Wiek: 64
Dołączyła: 05 Lut 2008
Posty: 379
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-02-2008, 19:48   

siłę to on ma nie mogę narzekać na trasie to 120 km pociągnie i przy wyprzedzaniu nie mam kłopotu w sobotę jadę do mechanika zobaczymy co powie :?
_________________
Lancia Lybra 1.9JTD Kombi 105km 2000rok
     Moneta
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-02-2008, 20:00   

A ile by kosztowała taka regeneracja silnika? Mam na myśli zakup pierścieni i nowych tulei (wogóle w Tipo są tuleje? :? ) Istnieją jakieś zestawy naprawcze do silników Tipo (poj. 1.4)? Wiecie coś o tym-pytam tak orientacyjnie, bo myślałem o takiej modernizacji na przyszłość (jakbym się bardzo zżył z Tipkiem :D )
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-02-2008, 09:47   

Sir-Rafał napisał/a:
(wogóle w Tipo są tuleje?


Nie ma tulei, szlifuje się blok silnika.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-02-2008, 18:51   

Witam
Sir-Rafał napisał/a:
A ile by kosztowała taka regeneracja silnika? Mam na myśli zakup pierścieni i nowych tulei (wogóle w Tipo są tuleje? :? ) Istnieją jakieś zestawy naprawcze do silników Tipo (poj. 1.4)? Wiecie coś o tym-pytam tak orientacyjnie, bo myślałem o takiej modernizacji na przyszłość (jakbym się bardzo zżył z Tipkiem :D )


Koszt naprawy, remontu silnika zalezy od jego stanu.
Niskie ciśnienie w cylindrach może wynikać z dużego zużycia, wtedy trzeba robić szlif, nowe tłoki, pierscienie, szlif wału, nowe panewki, spore koszty i dużo pracy, ile?.. 1000-2000? chyba mniej więcej tyle, doszedłby jeszcze koszt regeneracji głowicy, szlifowania gniazd zaworów, nowe zawory, może lekkie spanowanie głowicy, komplet uszczelniaczy i ..silnik jak nowy :)
Czasem przyczyną niskiego ciśnienia mogą być: zużyte lub zapieczone pierścienie, wtedy jeśli nie są zużyte tuleje cylindrowe, może wystarczyć wymiana samych pierścieni, ale to nie jest równoznaczne z remontem, to jest półśrodek, podobnie jak wymiana samych panewek wału bez jego szlifu.
Inną przyczyną niskiego ciśnienia w cylindrach, może byc stan zaworów, nieregulowane, czy praca ze zbyt ubogą mieszanką może wypalać gniazda zaworów, wtedy wystraczy sama regeracja głowicy.
Jeśli chodzi o koszty, wiele zależy od tego ile pracy mozemy wykonać sami, optymalnie płacimy tylko za obróbkę mechaniczną i użyte części, o ile posiadamy odpowiednie narzedzia, np. sciągacze, klucz dynamometryczny, garaż itp :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load