Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] pytanie odnosnie dokrecania panewek w tipo 2.o 8v
Autor Wiadomość
Wilek154 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-09-2009, 12:40   [Benzyna] pytanie odnosnie dokrecania panewek w tipo 2.o 8v

Jestem w trakcie przekładki silnika w moim tipo 2.0 8v i musiałem sprawdzić czy w nowym silniku jest dobra panewka ale teraz nie wiem z jaką siła mam ja dokręcić z powrotem.Czy ktoś mi doradzi??
  
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-09-2009, 12:45   

Dokręcanie jest bardziej skomplikowane. Trzeba dokręcic określonym momentem (musiał bym sprawdzić jakim) a potem trzeba do klucza dopiąć kątomierz i dokręcić jeszcze chyba o 60 stopni.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2009, 13:08   

żadne stopnie radzę tobie kupić sobie dynamometr i zrobić to po ludzku.

tu masz wykresik co i jak moze sie Tobie przyda,

_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 09-09-2009, 13:11   

Te podane 35 Nm to jest chyba wstępne dokręcenie a nie zasadnicze.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
kazik 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2008
Posty: 147
Skąd: Wołomin/Duczki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2009, 13:35   

nie ma czegoś takiego jak dokręcanie wstępne. 35 Nm to sie może wydaje mało ale tak nawet mnie uczyli na praktykach. tak jak przy dokrecaniu felgi alu też jest ważne z jaką siłą dokręcasz, max do 120 Nm bo im mocniej tym większe prawdopodobieństwo że się urwie szpilka podczas jazdy.
_________________
Było Tipo 1.4S + podtlenek LPG
Trwają poszukiwania godnego zastępcy.
Obecnie Twingo 1.2 2003r. Na Sprzedaż.

     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-09-2009, 14:04   

dawid5451 napisał/a:
felgi alu też jest ważne z jaką siłą dokręcasz, max do 120 Nm bo im mocniej tym większe prawdopodobieństwo że się urwie szpilka podczas jazdy.


weź mnie chłopie nie strasz bo zawsze staję na kluczu i dokręcam : |
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-09-2009, 14:21   

Tak jest,kolega dawid5451 ma racje,stopki dokręca sie tylko odpowiednim momentem,bez stopni...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wilek154 
witamy nowego


Wiek: 47
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-09-2009, 19:22   re

Dzieki za porady.Nie znam sie na tym az tak bardzo i nie wiem czy dobrze sformułowałem pytanie.Posiadam klucz dynamometryczny i chodzi mi o to jaką wartość musze ustawic na kluczu.35nm?Proszę tylko o potwierdzenie czy dobrze zrozumiałem.jescze raz dziękuję i przepraszam za brak wiedzy:)Kamil
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-09-2009, 07:20   

ego napisał/a:
Tak jest,kolega dawid5451 ma racje,stopki dokręca sie tylko odpowiednim momentem,bez stopni...



Głupoty Ego piszesz ...




daNm = 20Nm, podany masz tu moment dokręcania stopy korbowodu i moment dokręcania stopy podpory wału korbowego. Źródło = fabryczna instrukacja serwisowa ASO Fiat. Nie martw się że podałem Ci dla 2.0 16V, w przypadku silniików 8V procedura ta sama, jak widać dokręcasz wstepnie danym momentem i o kąt!!
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load