Czuć benzyną |
Autor |
Wiadomość |
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:28 Czuć benzyną
|
|
|
Witam
Mój kłopot polega na tym gdy przełącze z gazu na benzynę strasznie czuć w powietrzu zapach benzyny żadnych wyciekow benzyny nie widać. Co może być przyczyną tego objawu. Pozdrawiam |
|
|
|
|
lisvegas
Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 55 Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 14:10
|
|
|
witam zobacz czy nie masz nieszczelnosci w układzie wydechowym u mnie puszczała plecionka po wymianie było ok ale teraz znowu czuć myslałem że to plecionka ale ona trzyma gdzies mi uciekaja spaliny przez rurke do zaworu egr i czuć benzyne jesli włacze wentylacje |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 14:55
|
|
|
Spaliny nie smierdzą jak benzyna a tu ewidentnie czuć benzynę tak jakby auto jej nie przepalało w całości tylko wyrzucało w uklad wydechowy ;) |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:34
|
|
|
jeśli pierścień uszczelniający (pleciony)masz do D to będzie mocno zalatywać beną jak i LPG... benzyną nieprzepaloną też...a jak nie z wydechu to nieszczelność choćby mała musi być,może np przewód paliwowy gdzieś w takim miejscu że zbytnio nie widać...niewielki wyciek czuć dobrze a paruje szybko i nie zauważysz.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 22-01-2007, 18:46
|
|
|
Gazem nie czuć jak na nim jeżdże a wystarczy że na benę przelącze i jest smrod. Sprawdze przewody paliwowe :) Dzięki za rady |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 01:42
|
|
|
I to dokładnie. Jak czujesz benzynę to znaczy, że gdzieś musi ona parować, czyli wyciekać. A silnik po przełączeniu na benzynę jak chodzi? Bo może nie dopala benzyny? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 08:23
|
|
|
Silnik glupieje wolne obroty falują ale myśle żeto powód elektrozaworu ponieważ nie wiem dlaczego ale jest on odłączony probowalem go podlączyć to chyba jest zepsuty bo nie otwiera go. Jak jade na benie to przy wiekszych predkościach dlawi auto takjakby nie dostawal paliwa:( |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 13:26
|
|
|
Zapewnie elektrozawór, to że auto dławi się na wyższych obrotach może być spowodowane tym, że .... dostaje za dużą dawkę mieszanki (zmieszany gaz+paliwo) i poprostu nie ma wystarczająco dużo powietrza, aby mieszanka zapaliła się.
Bardzo szybko można to zauważyć na silnikach gaźnikowych. Jak się przełącza na LPG z Pb to trzeba odczekać, aż Pb się wypali z gaźnika, bo jak przełączysz szybciej to silnik zgaśnie bo do "zalejesz".
Prawdopodobnie tak jak mówisz, tobie nie trzyma elektrozawór i dlatego czujesz benzynę. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 13:46
|
|
|
Mowię o elektrozaworze od wolnych obrotow ktory jest w gaźniku a nie o elektrozaworze od gazu |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 22:06
|
|
|
jak świruje /pada elektrozawór to przynajmniej u mnie i tam gdzie widziałem też efekty - na wolnych i przy ruszaniu szarpie i zalewa, na szybkich da radę wypalić tak, że jedzie równo; dasz ssanie od momentu ruszania to od początku pojedzie OK; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 22:10
|
|
|
unknown napisał/a: | jak świruje /pada elektrozawór to przynajmniej u mnie i tam gdzie widziałem też efekty - na wolnych i przy ruszaniu szarpie i zalewa, na szybkich da radę wypalić tak, że jedzie równo; dasz ssanie od momentu ruszania to od początku pojedzie OK; |
O ktorym elektrozaworze mowa?? |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2007, 22:24
|
|
|
ja ćwiczyłem przycinający się elektrozawór ofkozzzz cut-off, wkręcony w gaźnik, ten o który Tobie też chodzi. Zazwyczaj po czasie się psuje w ten sposób, że pracujący w nim krociec wypycha 'obudowę'/osłonę tego szpikulca, jakby wydłuża elektrozawór i wtedy się przytyka i psuje albo też prędzej wtedy krociec się zawiesza w otwarciu lub zamknięciu bo po wypchaniu nieco obudowy, jak ma dłuższe pole ruchu to ta się krzywi i go hamuje; starczy o takiej fi jak gwint zaworu podkładkę 1,5mm dać na gwint i nieco podłubać z tą obudową , sprężynką na niej (skrócić i rozciągnąć, ciut tylko) (obudową->częścia elektrozaworka którą możesz z niego wysunąć i widzisz krociec-szpikulec); wtedy wkręcasz elektrozawór jakby o 1,5 mm mniej niż do końca zachowując szczelność; taki zabieg nieraz pomaga na elektrozawór zamiast nowy za np 6 dych; ale wpierw sprawdź jak na 12V pracuje sam wykręcony elektrozawór i wykąpaj go/utop w benzynie i wyczyść;
** Dodano: 23-01-2007, 22:26 **
prócz tego uszczeleczk w gaźniczku na siłę można/warto wymieniać jak coś z gaźnikeim i go wyregulować, chodzi lepiej wtedy na pewno... ale jak pisałem na początku - jak mocno zalatuje oparami PB a oparami LPG nie - to nieszczelność raczej w dopływie benzynki gdzieś czy nawet nie w dopływie a powrocie nadmiaru do baku (wąż powrotny); |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 24-01-2007, 07:49
|
|
|
Dięki za rady zrobi sie cieplej to bede walczył u mnie zima :) |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2007, 14:50
|
|
|
Witam
U mnie tak samo czuć było benzynę po przełaczeniu na gaz. Okazało się, że przewód dostarczający paliwo był nieszczelny przy łączeniu (rurka na ściance dzielącej komorę silnika od pasażerskiej). Nie było widać wycieku, ponieważ benzyna sączyła sę i od razu odparowywała. Dopiero jak wężyk strzelił, zlokalizowałem wyciek.
Sprawdź, czy wężyki nie mają pęknięć jak je zginasz. Jak są, to tam można poszukać powodu smrodu. |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 26-01-2007, 15:40
|
|
|
Witam
Nio tak bede szukal czy przewody nie są uszkodzone ale u mnie smrod sie pojawia jak przełącze na benzyne z gazu jak jeżdze na gazie smrodu nie ma a przecież pompka paliwa caly czas daje paliwo tylko że ono wraca spowrotem do zbiornika. Pozdrawiam |
|
|
|
|
nessuno
Pomógł: 1 raz Wiek: 63 Dołączył: 20 Gru 2005 Posty: 170 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-01-2007, 19:54
|
|
|
Ja słyszałem, że w pewnych przypadkach (np.awaria sondy lambda)podawane paliwo nie jest spalane do końca i pewna jego część trafia do układu wydechowego, co może być odczuwalne.Jeśli już rozwiążesz swój problem, to daj znać, co było w Twoim przypadku przyczyną zapachu benzyny. |
_________________ Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046 |
|
|
|
|
|