Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czuć benzyną
Autor Wiadomość
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-01-2007, 11:28   Czuć benzyną

Witam
Mój kłopot polega na tym gdy przełącze z gazu na benzynę strasznie czuć w powietrzu zapach benzyny żadnych wyciekow benzyny nie widać. Co może być przyczyną tego objawu. Pozdrawiam
     assistance
 
 
lisvegas 


Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 55
Skąd: krakow
Województwo: Małopolskie
Ostrzeżeń:
 2/3/5
Wysłany: 22-01-2007, 14:10   

witam zobacz czy nie masz nieszczelnosci w układzie wydechowym u mnie puszczała plecionka po wymianie było ok ale teraz znowu czuć myslałem że to plecionka ale ona trzyma gdzies mi uciekaja spaliny przez rurke do zaworu egr i czuć benzyne jesli włacze wentylacje
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-01-2007, 14:55   

Spaliny nie smierdzą jak benzyna a tu ewidentnie czuć benzynę tak jakby auto jej nie przepalało w całości tylko wyrzucało w uklad wydechowy :) ;)
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:34   

jeśli pierścień uszczelniający (pleciony)masz do D to będzie mocno zalatywać beną jak i LPG... benzyną nieprzepaloną też...a jak nie z wydechu to nieszczelność choćby mała musi być,może np przewód paliwowy gdzieś w takim miejscu że zbytnio nie widać...niewielki wyciek czuć dobrze a paruje szybko i nie zauważysz....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 22-01-2007, 18:46   

Gazem nie czuć jak na nim jeżdże a wystarczy że na benę przelącze i jest smrod. Sprawdze przewody paliwowe :) :) Dzięki za rady :)
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-01-2007, 01:42   

I to dokładnie. Jak czujesz benzynę to znaczy, że gdzieś musi ona parować, czyli wyciekać. A silnik po przełączeniu na benzynę jak chodzi? Bo może nie dopala benzyny?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-01-2007, 08:23   

Silnik glupieje wolne obroty falują :( ale myśle żeto powód elektrozaworu ponieważ nie wiem dlaczego ale jest on odłączony probowalem go podlączyć to chyba jest zepsuty bo nie otwiera go. Jak jade na benie to przy wiekszych predkościach dlawi auto takjakby nie dostawal paliwa:(
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-01-2007, 13:26   

Zapewnie elektrozawór, to że auto dławi się na wyższych obrotach może być spowodowane tym, że .... dostaje za dużą dawkę mieszanki (zmieszany gaz+paliwo) i poprostu nie ma wystarczająco dużo powietrza, aby mieszanka zapaliła się.

Bardzo szybko można to zauważyć na silnikach gaźnikowych. Jak się przełącza na LPG z Pb to trzeba odczekać, aż Pb się wypali z gaźnika, bo jak przełączysz szybciej to silnik zgaśnie bo do "zalejesz".

Prawdopodobnie tak jak mówisz, tobie nie trzyma elektrozawór i dlatego czujesz benzynę.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-01-2007, 13:46   

Mowię o elektrozaworze od wolnych obrotow ktory jest w gaźniku a nie o elektrozaworze od gazu ;)
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 22:06   

jak świruje /pada elektrozawór to przynajmniej u mnie i tam gdzie widziałem też efekty - na wolnych i przy ruszaniu szarpie i zalewa, na szybkich da radę wypalić tak, że jedzie równo; dasz ssanie od momentu ruszania to od początku pojedzie OK;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-01-2007, 22:10   

unknown napisał/a:
jak świruje /pada elektrozawór to przynajmniej u mnie i tam gdzie widziałem też efekty - na wolnych i przy ruszaniu szarpie i zalewa, na szybkich da radę wypalić tak, że jedzie równo; dasz ssanie od momentu ruszania to od początku pojedzie OK;

O ktorym elektrozaworze mowa??
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2007, 22:24   

ja ćwiczyłem przycinający się elektrozawór ofkozzzz cut-off, wkręcony w gaźnik, ten o który Tobie też chodzi. Zazwyczaj po czasie się psuje w ten sposób, że pracujący w nim krociec wypycha 'obudowę'/osłonę tego szpikulca, jakby wydłuża elektrozawór i wtedy się przytyka i psuje albo też prędzej wtedy krociec się zawiesza w otwarciu lub zamknięciu bo po wypchaniu nieco obudowy, jak ma dłuższe pole ruchu to ta się krzywi i go hamuje; starczy o takiej fi jak gwint zaworu podkładkę 1,5mm dać na gwint i nieco podłubać z tą obudową , sprężynką na niej (skrócić i rozciągnąć, ciut tylko) (obudową->częścia elektrozaworka którą możesz z niego wysunąć i widzisz krociec-szpikulec); wtedy wkręcasz elektrozawór jakby o 1,5 mm mniej niż do końca zachowując szczelność; taki zabieg nieraz pomaga na elektrozawór zamiast nowy za np 6 dych; ale wpierw sprawdź jak na 12V pracuje sam wykręcony elektrozawór i wykąpaj go/utop w benzynie :D i wyczyść;

** Dodano: 23-01-2007, 22:26 **
prócz tego uszczeleczk w gaźniczku na siłę można/warto wymieniać jak coś z gaźnikeim i go wyregulować, chodzi lepiej wtedy na pewno... ale jak pisałem na początku - jak mocno zalatuje oparami PB a oparami LPG nie - to nieszczelność raczej w dopływie benzynki gdzieś czy nawet nie w dopływie a powrocie nadmiaru do baku (wąż powrotny);
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 24-01-2007, 07:49   

Dięki za rady zrobi sie cieplej to bede walczył u mnie zima :) :)
     assistance
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2007, 14:50   

Witam

U mnie tak samo czuć było benzynę po przełaczeniu na gaz. Okazało się, że przewód dostarczający paliwo był nieszczelny przy łączeniu (rurka na ściance dzielącej komorę silnika od pasażerskiej). Nie było widać wycieku, ponieważ benzyna sączyła sę i od razu odparowywała. Dopiero jak wężyk strzelił, zlokalizowałem wyciek.

Sprawdź, czy wężyki nie mają pęknięć jak je zginasz. Jak są, to tam można poszukać powodu smrodu.
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 26-01-2007, 15:40   

Witam
Nio tak bede szukal czy przewody nie są uszkodzone ale u mnie smrod sie pojawia jak przełącze na benzyne z gazu jak jeżdze na gazie smrodu nie ma a przecież pompka paliwa caly czas daje paliwo tylko że ono wraca spowrotem do zbiornika. Pozdrawiam
     assistance
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-01-2007, 19:54   

Ja słyszałem, że w pewnych przypadkach (np.awaria sondy lambda)podawane paliwo nie jest spalane do końca i pewna jego część trafia do układu wydechowego, co może być odczuwalne.Jeśli już rozwiążesz swój problem, to daj znać, co było w Twoim przypadku przyczyną zapachu benzyny.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load