Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Thalia 1] Problem z obrotami na biegu jałowym
Autor Wiadomość
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-01-2014, 14:15   [Thalia 1] Problem z obrotami na biegu jałowym

Cześć wszystkim, potrzebuje waszej rady ewentualnie pomocy ;) Może nie typowo bo to nie Tipo ale zawsze może dowiem się jeszcze czegoś więcej skorzystam z Waszej wiedzy

Samochód: Renault Thalia 1 faza 1 silnik 1.4 8v symbol K7J 700

Otóż problem polega na tym, iż samochód pracuje nie równo na biegu jałowym oraz z rury wydechowej wydobywa się dźwięk w postaci ' pyrkania ' Wydech dymi na biało. Wszystko co do tej pory udało mi się sprawdzić oraz potwierdzić przeze mnie osobiście to:

- wtryskiwacze - wyczyszczone, test na wtryski OK
- spalanie w normie
- auto nie szarpię oraz nie jest ," mułowate " przyśpieszenie w OK
- podpięcie do ECU - wszystkie czujniki oraz parametry - OK
- brak lewego powietrza
- pompa paliwa - OK
- świece oraz kable WN świeżo wymienione
- rozrząd wymieniany 8 tys. kilometrów temu
- samochód nie bierze oleju oraz wody
- przepustnica -OK
- cewka - OK
- filtry świeżo wymienione

Do sprawdzenie również czujnik położeni wału.

Powoli kończą mi się pomysły, co może być nie tak. Podejrzewam, iż może zawory są do regulacji, ale jest to mało prawdopodobne ponieważ autko ma dopiero świeżo najechane 95800 km na swoim przebiegu. Mile widziane wszelakie sugestie '' czego można się jeszcze zaczepić " . Z góry dzięki za udzieloną pomoc
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2014, 16:07   

takie rzeczy tylko w erze albo na Renault klub polska
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-01-2014, 20:27   

JAM_BELFEGOR, mega zabawne :P

JAM_BELFEGOR napisał/a:
albo na Renault klub polska


Na Clio Klub Polska już widnieje :)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-01-2014, 10:09   

Sprawdź kompresję w silniku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-01-2014, 10:32   

ZielonyTBG, słuszna uwaga w tym tygodniu, jeżeli tylko wyjdę wcześniej z pracy postaram się załatwić manometr.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2014, 10:35   

...i ustawienie rozrzadu mimo ze byl niedawno wymieniany :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-01-2014, 14:17   

shagger78, dzięki za pomoc. Myślisz że rozrząd może być źle ustawiony, wydaje mi się że już dawno skutki były by opłakane ;) przeskok o jeden ząbek itd. jeśli się nie mylę.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-01-2014, 19:43   

na pewno nie ubywa ci płynu chłodniczego lub nie miesza się z olejem?
ten biały dym z rury...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-01-2014, 21:57   

maxi, kiedys przeskoczyl mi w tipo 2.0 pasek o 3 zabki i tak jezdzilem dosc dlugo.Byly w tym czasie problemy z biegiem jalowym silnika,powiekszone spalanie i nieco mniejsza moc silnika ale na tyle nie dokuczliwe ze jezdzilem ze 2 mce zanim przyszlo mi do glowy sprawdzic rozrzad.Para z tlumika taka ze cofac sie nie dalo bo nie bylo nic widac do tylu a plynu w chlodnicy nic a nic nie ubywalo.Sprawdzilem rozrzad i sie zdziwilem,ze tak mozna bylo tyle czasu jezdzic.Po poprawieniu paska jednak wszystkie objawy ustaly.Proponuje sprawdz dokladnie ustawienie rozrzadu.Najwyzej okaze sie ze to nie to :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2014, 17:01   

konikks, pod korkiem wlewu płynu chłodniczego jak najbardziej wszystko ok :)

shagger78, jeżdżę już z tą usterką od ponad miesiąca. Objawy występują tylko na biegu jałowym oraz przeważnie na postoju na zapalonym motorze. Płynu chłodniczego oraz oleju nie ubywa, uważam że twoja uwaga jest jak najbardziej słuszna. Zamierzam również w tygodniu o ile starczy mi na to czasu dokonać pomiaru kompresji. Zapobiegawczo zapytam - czy uważasz że źle ustawiony rozrząd może być przyczyną zbyt niskiej kompresji na jednym z cylindrów ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-01-2014, 17:07   

tak moze byc mniejsza kompresja ale na wszystkich cylindrach, wałek rozrzadu bedzie przestawiony tak samo dla każdego cylindra
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-01-2014, 17:15   

palidzojnt221, jesteś pewny, iż na wszystkich cylindrach kompresja będzie niska ?
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 20-01-2014, 21:29   

tzn jezeli masz przestawiony rozrząd a z pierscieniami głowicą i zaworami wszystko oki to kompresja bedzie niższa ale porównywalna na kazdym cylindrze, np. prawidłowo powinno byc 12-13 a u Ciebie moze byc 9-10
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-01-2014, 21:26   

palidzojnt221, myślę że pomiar kompresji rozwieje wiele wątpliwości. W poniedziałek zamierzam ostro przysiąść ddo tematu, bo strasznie irytuje mnie już taki stan rzeczy cytując klasyka 8) Podejrzewam również, iż najbliższy czas na regulacje zaworów. Autko nigdy nie widziało instalacji LPG ale warto to wypróbować zapobiegawczo.

** Dodano: 27-01-2014, 16:16 **
Pomiar kompresji jak najbardziej OK także problem mega nurtujący :(
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load