Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zgasł i nie odpala
Autor Wiadomość
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-12-2013, 18:18   Zgasł i nie odpala

Witam,
ostatnio jechałem przez miasto 30km/h na trójeczce, usłyszałem jakby coś delikatnie strzeliło (aczkolwiek pewny nie jestem :) ), obroty silnika podskoczyły na chwilkę do 3 tyś. i auto zgasło. Po tym zajściu nie udało się już go odpalić. Kręci normalnie ale nie chce zaskoczyć tak jakby paliwa nie dostawał. Delikatnie śmierdzi paliwem pod maską podczas odpalania. 1.6 na wtrysku. U mechanika jeszcze nie byłem. Macie jakiś podejrzenia co się stało?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-12-2013, 19:31   

Przy 30/ h na 3 biegu to mógł przeskoczyć pasek rozrządu a że masz pewnie rozdzielacz na wałku to nie łapie iskry - sprawdź rozrząd ! Nie odpalaj żeby nie pogorszyć !
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2013, 12:24   

pit14, dzięki za sugestię. Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić samemu czy to o czym mówisz miało miejsce? Jeszcze pod maskę nie zaglądałem po twoim poście. Czy widać to jakoś gołym okiem? I jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli pasek się przesunął mogło się to wydarzyć bez poważniejszych konsekwencji (kontaktu tłoków z zaworami) czy na pewno coś już się pogięło? Na wiosnę chce kupić nowe autko i nie wiem czy będzie się opłacało to robić. Kilka stówek jeszcze wchodzi w grę ale więcej nie chcę inwestować :lol:
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2013, 13:14   

U góry osłony jest okienko wyciąga się do góry i widać pasek sprawdź czy nie jest zerwany jeśli cały to otwórz okienko na skrzyni i wałem ustaw znak 0 ma się pokrywać z kreską na wieńcu jak tak ustawisz to w okienku które jest na górze jest znak i ma się pokrywaćze znakiem na kółku rozrządu jeśli tak jest to obróć wałem 2 pełne obroty ma być tak samo znaki mają się pokrywać jeśli tak nie jest to pasek przeskoczył , ie wiadomo o ile przeskoczył o 1-2 ząbki to by palił ale straciłby na mocy 3-5 to mogły zawory pocałować tłok sprawdź jeszcze kopułkę i palec rozdzielacza może upalił się węglik na rozdzielaczu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-12-2013, 21:32   

Dziś po pracy poszedłem do auta na szybkie oględziny. No i sprawa się wyjaśniła. Strzelił rozrząd :( Także chyba temperówkę czeka złomowanie. Szkoda autka, 16 lat było w rodzinie. pit14, dzięki za wskazówki, pozdro
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-12-2013, 05:35   

Jeśli podłoga nie zgnita to kup drugi silnik za 500 i dalej jeździj tylko kupując drugi nie zapomnij zmienić rozrządu
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2013, 08:37   

roli8, nie raz sie zdarzalo na forum ze pasek sie komus zerwal ale tez czesto sie zdarzalo ze zakladal nowy na probe i okazywalo sie ze wszystko smiga :) Jest mala szansa ze zawory nie oberwaly a koszt samego paska to bodajze 30 zl :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2013, 09:03   

Pasek zerwał mi się przy 30km/h, później próbowałem jeszcze parę razy autko odpalić. Także wątpię, żeby odbyło się bez szkód. Ale może masz rację. Wymienię sam pasek i zobaczymy co się będzie działo. Powiedzcie mi jeszcze czy da radę zrobić to od góry? Czy muszę ściągać koło i od dołu się za to brać? Pasek chyba od góry da się założyć ale gorzej będzie z ustawieniem kół zębatych, dobrze myślę?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2013, 09:13   

Ja w 1.6 wymienialem od gory na parkingu:) Bez lewarka,bez kanalu dalo rade :)Ok 1.5 h mi zeszlo z kompeksowa wymiana rozrzadu i pozostalych paskow.Najgorzej zdjac kolo na wale korbowym.Trzeba miec solidny klucz.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-12-2013, 10:34   

Klucz do koła 36 dasz radę założyć pasek od góry ale myślę że to reanimacja nieboszczyka. Chociaż ..... czasem się udaje wrazie co to będziesz miał pasek i rolkę do drugiego silnika
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2013, 11:08   

Silnika już na pewno nie będę wymieniał. Na wiosnę chcę kupić nowe autko także w to już nie będę ładował kasy (a ostatnio naprawdę dużo w niego włożyłem). Podziałam z nowym paskiem na weekend. Kilkadziesiąt złoty mnie nie zbawi ale biedę miał spokojne sumienie, że spróbowałem zanim go na złom zawiozę :) Powiedzcie mi chłopaki czego się mogę spodziewać jak odpalę autko z nowym paskiem. Domyślam się, że jak silnik szlag trafił to nie odpali. Ale jakby się przypadkiem udało go zapalić to czego się mam spodziewać (hałasy, nierówna praca itp.)?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-12-2013, 14:20   

Silnik z krzywym zaworem odpali tylko będzie się tłukł i strzelał to będziesz widział co się dzieje żeby odkręcić koło pasowe to otwórz okienko w skrzyni i ustaw znak na 0 a następnie zablokuj wieniec zębaty dużym wkrętakiem albo łyżką do opon jak nie znajdziesz dosyć mocnego klucza 36 to pożycz od hydraulika duży klucz do rur pójdzie wtedy łatwo i zanim odpalisz upewnij się że rozrząd jest poprawnie założony i poprawnie napięty zbyt mocno strzeli po czasie a słabo przeskoczy sprawdzasz w najdłuższym miejscu ma się przekręcić o 90 stopni. Życzę powodzenia i trzymam kciuki
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-12-2013, 16:31   

Dzięki za pomocne rady. Na weekend pochwale się jak mi poszło, pozdrawiam
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-12-2013, 17:45   

co do tego że zawory oberwały to nai ma pewności ja miałem przypadek w 1.4 ze pasek pękł i nic się nie stało zawory przeżyły i głowica jezdzi do dziś ijz w innym silniku ale jeżdzi (tez pekł podczas jazdy z mała predkością )
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-12-2013, 18:10   

1,4 ma mniejsze grzybki zaworów wylotowych tak więc i mniejsze szkody widziałem w 1,6 jak zawór przedziurawił tłok. Tym bardziej że kolega jak pisze że jechał 30/h na 3 biegu obroty były małe rzędu 1600 ale po zerwaniu podskoczyły do 3000 tak więc 2x wszystko zależy w jakim położeniu zostały zawory życzę Mu powodzenia po naprawie najlepiej pojechać na sprawdzenie ciśnienia wtedy wiadomo który gar oberwał najmocniej
     assistance   Moneta
 
 skype
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-12-2013, 20:00   

ja bym załozyl pasek i zobaczyl co bedzie
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-12-2013, 14:58   

m.m1981, też bym tak zrobił a narazie trzymajmy kciuki żeby się koledze udało szkoda by było samochodu jeśli w dobrym stanie bo t.t już jest coraz mniej :(
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-12-2013, 21:25   

Noi poległem. Niestety nie odkręciłem koła napędowego bo moja płaska 36 nie dała rady :sciana: . Ale już załatwiłem sobie nasadową i jutro kolejna próba :) Obejrzałam sobie to wszystko i mam parę pytań:
1. Znacznik na kole zębatym wału rozrządu ma się pokrywać z plastikowym wypustem gdy otworzę okienko?
2. Opiszcie dokładnie jaki macie sposób na zablokowanie koła napędowego (najpierw ściągnąć pasek klinowy czy nie ma potrzeby)?
3. Żeby wymontować pasek rozrządu w serwisówce pisze: "ustawić tłok cylindra nr 1 w pozycji GMP po suwie sprężania (oba zawory zamknięte)". pit14, ty chyba pisałeś o tym samym: "żeby odkręcić koło pasowe to otwórz okienko w skrzyni i ustaw znak na 0 a następnie zablokuj wieniec zębaty". Nie do końca kumam o co chodzi. Możecie napisać konkretnie które koło pasowe mam jak ustawić. Czy pisząc okienko w skrzyni miałeś na myśli to okienko co się wysuwa z plastikowej obudowy paska rozrządu? I czy w ogóle ja muszę to ustawiać przed odkręceniem, skoro paska nie ma bo jest zerwany?
To chyba na tyle, z resztą sobie poradzę. Sorki za pytania ale mechanikiem nie jestem i nie wszystkie instrukcje z serwisówki są dla mnie jasne :lol:
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:06   

1 pytanie tak do ustawienia rozrządu okienko ma być otwarte 2 otwórz okienko na skrzyni tam gdzie jest sprzęgło i zobaczysz zęby wieńca wsadź duuuuży płaski śrubokręt i odkręć nakrętkę dobrze żeby go ktoś trzymał 3 pytanie - jak ustawisz wałek rozrządu na znaku i koło wieńca na 0 znak to wtedy masz 1 tłok w GMP i jeszcze jedno wykręć świece przed ustawianiem żeby nie było ciśnienia , jeśli przy ustawianiu jednego wałka poczujesz opór to nie kręć już nim tylko rusz drugim bo się spotkał tłok z zaworem i można pogorszyć . Pytanie - gdzie masz aparat zapłonowy - na wałku rozrządu czy w korpusie ?
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:06   

Aha, jeszcze jedna sprawa. Kręciłem wałem rozrządu i przez pewną część obrotu ciężko idzie. Czy to oznaka, że silnik dostał po dupie czy to normalne?
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:11   

to oznaka że tłok spotkał się z zaworem wtedy kręcisz wałem głównym albo wytworzyło się ciśnienie w komorze spalania dlatego karzę ci wykręcić świece - to nornalne
     assistance   Moneta
 
 skype
 
roli8 


Wiek: 40
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 28
Skąd: Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:16   

No to mogłem pogorszyć sytuację bo kręciłem jak był opór. Ararat zapłonowy jest na prawym boku silnika (stojąc przed autem zaglądając pod maskę).
_________________
Tempra 1.6, 94r
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:21   

myślę że nie pogorszyłeś jeśli dało się przekręcić to ok raczej wytworzyło się ciśnienie dlatego lepiej po zerwanym pasku wykręcić świece co do aparatu to też dobrze - masz na wałku więc nie będzie ólu z ustawieniem bo sam się ustawi masz na rozrządzie
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:24   

1.tak ale to dopiero jak nowy pasek będziesz zakładał...2.Dzisiaj właśnie odkręcałem koło pasowe bo mój tipek wypluł uszczęlkę pod głowicą....mój sposób-wejdź pod auto i odkręć osłonę koła zamachowego mocowana bodajże trzema nakrętkami 2xm6 i 1xm8.Po odkręceniu zobaczysz koło zamachowe i zobaczysz że są w nim gwintowane otwory w które możesz wkręcić śrubę M8...wkręcasz taką i potem obracasz wałem tak żeby wkręcona śruba oparła się gdzieś w miejscu śrub miski olejowej...odkręcasz koło pasowe bo wał masz zablokowany.Ten sam sposób możesz wykorzystać przy przykręcaniu koła pasowego.Pasek klinowy ściąg sobie przed całą operacją.3.Okienko o którym pisał kolega znajduje się na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.Musisz patrzeć z góry na silnik gdzieś między akumulatorem a kopółką aparatu.Jest tam takie okienko zakryte czarną zaślepką.Ściągasz zaślepkę i kręcisz wałem aż w okienku na kole zamachowym pojawi się nacięćie które ustawiasz na znak 0 który też tam będzie.Tak ustawiasz wał do założenia nowego paska rozrządu...
  
 
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-12-2013, 23:29   

jeśli silnik Ci naprawdę padł a blachy masz zdrowe (podwozie ) to naprawdę pomyśl o zmianie silnika , daleko mieszkasz bo bym Ci wstawił za free , 16 lat w jednych rękach to podejrzewam że pojazd zadbany a dostać na złomie 700 to trochę mało
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load