 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik 1,4 Tipo a silnik 1,4 Uno... |
Autor |
Wiadomość |
Rudiger

Wiek: 47 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 14:50 Silnik 1,4 Tipo a silnik 1,4 Uno...
|
|
|
Witam
Kolega mnie pytał czy do Tipo 1,4 benzyna będzie pasować silnik od Uno 1,4. Wyglądowo są takie same oprócz tego że u niego aparat zapłonowy jest w bloku a w Uno w głowicy. Ale to chyba nie ma większego znaczenia.
Proszę o opinię osób które zetknęły się z takim zagadnieniem.
Dzięki z góry
Podobny silnik jak w UNo i Tipo był chyba też w Palio i Sienie jeśli się nie mylę.. |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-01-2008, 15:41
|
|
|
wszystko jest to samo tyle ze jak jest aparat zapłonowy to masz inaczej podpiętą cewkę i jeszcze idzie od aparatu taka wiązka do "mini kompa" który znajduje się po prawej stronie silnika tuż za reflektorem
a jeżeli chciałbyś zakładać silnik z aparatem na bloku (typ A) w samochód który aparat ma na obudowie zaworów (typ B) to musisz wkręcić zaślepkę z B z bloku oraz aparat zapłonowy z A i zamienić, obudowy zaworów też
ja taki swap robiłem u siebie w aucie i jak do tej pory już 5 tkm przeleciał i jak na razie nic się nie dzieje |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
Rudiger

Wiek: 47 Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 130 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 07-01-2008, 11:17
|
|
|
Zaraz zaraz.....
Przykładowo:Mam gaźnikowego Tipo z blokiem A (ap.zapłonowy w bloku). Chcę SWAP-a na silnik Uno typ B (ap.w głowicy).
Przekładam silnik, zmieniam pokrywy zaworów (przekładam swoją starą pokrywę bez dziury na aparat do nowego silnika), wyjmuję zagłuszkę z nowego silnika i wkręcam w to miejsce aparat ze starego silnika, w blok.
Czy dobrze zrozumiałem?
A gdyby nie zamieniać aparatów? Co zrobić z tym mini kompem? Czy tego typu rozwiązanie stosowane było w silnikach z wtryskiem?
A jak wygląda sprawa ze sprzęgłem, wyciskiem itp? |
|
|
|
 |
luki21


Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-01-2008, 13:21
|
|
|
Rudiger, sprzęgło i wszystko inne zostaje takie jak było a ten mini komp jest tylko podłączony do aparatu i do niczego on ci nie posłuży a nawet jak byś chciał zostawić silnik z aparatem na obudowie zaworów to byś musiał cała instalkę zapłonową zmieniać
co do wtrysku to nie mam pojęcia ale chyba zasada ta sama |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|