Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 1,4 Tipo a silnik 1,4 Uno...
Autor Wiadomość
Rudiger 


Wiek: 47
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 04-01-2008, 14:50   Silnik 1,4 Tipo a silnik 1,4 Uno...

Witam
Kolega mnie pytał czy do Tipo 1,4 benzyna będzie pasować silnik od Uno 1,4. Wyglądowo są takie same oprócz tego że u niego aparat zapłonowy jest w bloku a w Uno w głowicy. Ale to chyba nie ma większego znaczenia.
Proszę o opinię osób które zetknęły się z takim zagadnieniem.
Dzięki z góry :)

Podobny silnik jak w UNo i Tipo był chyba też w Palio i Sienie jeśli się nie mylę..
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-01-2008, 15:41   

wszystko jest to samo tyle ze jak jest aparat zapłonowy to masz inaczej podpiętą cewkę i jeszcze idzie od aparatu taka wiązka do "mini kompa" który znajduje się po prawej stronie silnika tuż za reflektorem

a jeżeli chciałbyś zakładać silnik z aparatem na bloku (typ A) w samochód który aparat ma na obudowie zaworów (typ B) to musisz wkręcić zaślepkę z B z bloku oraz aparat zapłonowy z A i zamienić, obudowy zaworów też

ja taki swap robiłem u siebie w aucie i jak do tej pory już 5 tkm przeleciał i jak na razie nic się nie dzieje
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Rudiger 


Wiek: 47
Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 130
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 07-01-2008, 11:17   

Zaraz zaraz.....
Przykładowo:Mam gaźnikowego Tipo z blokiem A (ap.zapłonowy w bloku). Chcę SWAP-a na silnik Uno typ B (ap.w głowicy).
Przekładam silnik, zmieniam pokrywy zaworów (przekładam swoją starą pokrywę bez dziury na aparat do nowego silnika), wyjmuję zagłuszkę z nowego silnika i wkręcam w to miejsce aparat ze starego silnika, w blok.
Czy dobrze zrozumiałem?

A gdyby nie zamieniać aparatów? Co zrobić z tym mini kompem? Czy tego typu rozwiązanie stosowane było w silnikach z wtryskiem?
A jak wygląda sprawa ze sprzęgłem, wyciskiem itp?
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-01-2008, 13:21   

Rudiger, sprzęgło i wszystko inne zostaje takie jak było a ten mini komp jest tylko podłączony do aparatu i do niczego on ci nie posłuży a nawet jak byś chciał zostawić silnik z aparatem na obudowie zaworów to byś musiał cała instalkę zapłonową zmieniać

co do wtrysku to nie mam pojęcia ale chyba zasada ta sama
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 54 days
Network load