Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
gaźnik zamiast wtrysku w 1.4i.e.
Autor Wiadomość
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2009, 21:31   gaźnik zamiast wtrysku w 1.4i.e.

witam mam taki pomysł i jeśli jest możliwy to zacznę go realizować w lipcu :) mianowicie chciałbym zamienić moj wtrysk na gaźniczek... wiadomo mniej elektroniki itd. a w dodatku chciałbym usunąć z auta instalację LPG :) co do LPG to już postanowione że jej tam nie będzie a z gaźnikiem to się waham. Czy podejdzie pod dolot od 1.4i.e. gaźnik od 1.6 8v?

http://moto.allegro.pl/it...znik_weber.html

co musiałbym zmienić oprócz samego gaźnika? i czy jest to opłcalne? wszystko chce zrobić na urzywkach. prawdopodobnie do wymiany była by pompka paliwa na mechaniczną ale co oprócz tego?

dzięki i pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2009, 21:35   

nie wiem jak z aparatem zapłonowym bo ty masz w tej głowiczce a gaźnik ma w bloku silnika, a co do tego linka z allegro to nie jest gaźnik tylko jedno punktowy wtrysk z 1.6 na dwóch wałkach
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2009, 21:45   

Maciek1991 napisał/a:
aparatem zapłonowym bo ty masz w tej głowiczce


całkiem o tym zapomniałem, wydawało mi się że ojciec w temperce ma też w głowicy, on ma gaźnik 1.6, jutro sprawdze

Maciek1991 napisał/a:
jedno punktowy wtrysk z 1.6 na dwóch wałkach


no własnie nie byłem pewny, bo u ojca to większy z deka ten gazior jest ale myślałem że się nie znam i że to może jaki inny gaźnik w tym linku...
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2009, 21:48   

ja jestem w trakcie przygotowania drugiego silnika do siebie więc możliwe że będę miał na sprzedaż gaźnik aparat zapłonowy itp.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-05-2009, 21:50   

Maciek1991, jak coś to będę pisał bo najpierw muszę się dowiedzieć co i jak a potem będę kombinował :) bo tak na jana wymieniać to wolę nie, wymienić to nie problem kwestia żeby to chodziło potem :)
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-05-2009, 21:52   

Świstak, nie ma sprawy
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-05-2009, 23:43   

Świstak, to co jest w aukcji to nie gaźnik tylko wtrysk. Do wymiany byś miał:
- pompa paliwa z el. na mech.
- aparat zapłonowy z wałka na mechaniczny w korpus
- wywalasz podstawę z wtryskiem na rzecz gaźnika weber 32/34 tlde
- potrzebujesz w kolektorze dolotowym dwa czujniki termiczne (lub od biedy jeden)
- nową puszkę filtra w nadkole lub zrobisz sobie dolot ze stożkiem jak wolisz. Gaźnik bez LPG na pokładzie lubi się z dobrej jakości stożkiem więc no problemo.
- kopułkę na gaźnik do podłączeni rury dolotowej.
- może być do wymiany cewka zapłonowa w zależności od tego jaką masz obecnie, do gaźnika jest potrzebna z jednym wyjściem.
- cięgno ssania
- zbiorniczek wyrównawczy na benzynę
- podstawa pod gaźnik
- metalowa zaślepka na głowiczkę z wałkiem
- 1-2m przewodów paliwowych.
- 2m silikonowych przewodów ~4mm do podciśnienia
to chyba wszystko, choć mogłem coś pominąć, roboty nie ma strasznie dużo.
Wywalasz:
- digiplex
- pompę el.
- kompa
- aparat z wałka
- wtrysk z podstawą i przepustnicą
To możesz sprzedać i za to kupisz potrzebne elementy i jeszcze ci zostanie podejrzewam.
Gaźnik około 100zł, aparat podobnie (no ewentualnie plus koszty nowej kopułki z palcem, mogę ci odsprzedać z a gorsze bo mam zapasowe), zestaw naprawczy do gaźnika ok 50zł, kopułka na gaźnik i zbiorniczek wyrównawczy razem nie więcej jak 50zł, nowa pompa mech. około 40-50zł (zamiennik) przewody do 30zł, używany czujnik termiczny w kolektor parę złoty, nowa podstawa pod gaźnik około 20-30zł. (zamiennik)

Tak wygląda gaźnik w T/T (obydwa moje, jeden samochodzie drugi na półce :D )

Rozebrałem kilka wiec służę radą http://www.belfegor.neost...32_34_TLDE.pdf.

- Gaźnik http://www.allegro.pl/ite...4_i_1_6_cc.html od razu z kopułką
- Zestaw naprawczy http://www.eter-mot.com/d...t=-3&pro=280199 oczywiście w sklepie moto taniej. Wklejam ci żebyś wiedział o co chodzi
Większość części dostaniesz u nas od chłopaków o ile nie wszystko. A gdy będziesz kupował gaźnik daj znać to ci powiem na co masz zwracać uwagę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-05-2009, 07:50   

Tak czytam i się zastanawiam czy jest sens wywalać Digiplex? Po co? Trzeba się bawić w nowy układ zapłonu a przecierz juz jest. Ojciec ma Temperówke na gazniku i Digiplex'ie i smiga że aż miło. I wydaje mi się że cały kolektor dolotowy miał by kolega Świstak do wymiany na ten od gaznika bo tam jest podgrzewanie mieszanki i miejsca juz wykonane na czujniki podciśnień. Kolektory z odlewu są te same ale proces technologiczny obróbki skrawaniem inny i dlatego otwory mają różne
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2009, 10:41   

lazik666, a widzisz czyli jednak zapomniałem o podgrzewaczu :lalala: Co do digiplex'a też by mogło być ale musiał by dorwać ten z wersji gaźnikowej, ciężko mu go będzie znaleźć. Niemniej jednak będzie mniej przerabiania. Niestety straci przy tym bardzo fajną możliwość delikatnie podkręcenia silnika na zapłonie. U mnie po wyprzedzeniu zapłonu różnica w przyspieszaniu jest jednak odczuwalna. A druga rzecz zapłaci za digiplex tyle co za cały aparat. Poza tym o ile dobrze zrozumiałem kolegę te przeróbki maja na celu pozbycia się elektroniki w jak na większym stopniu.

** Dodano: 19-05-2009, 11:53 **
Świstak, A Dodam że gaźnik można również lekko podrasować, niestety do naszego Webera nie ma gotowych zestawów. Niemniej jednak można poszukać większych dysz i poeksperymentować na własną rękę. Swoim drugim gaźniku, jak go regenerowałem wypolerowałem dodatkowo obydwa kanały.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-05-2009, 19:20   

JAM_BELFEGOR, ale też nie ma co przesadzać ze zwiększaniem kąta wyprz. zapłonu bo jeżeli zapłon jest zbyt wczesny to gwałtowny wzrost ciśnienia następuje wtedy, gdy tłok jest jeszcze znacznie oddalony od GMP, co przeciąża układ tokowo-korbowy, powoduje spadek mocy silnika i wywołuje tzw. spalanie detonacyjne, które ma dosłownie zły wpływ na silnik, wywala dziury w denku tłoka, obrywa półki pierścieni, tłoki pękają, oczywiście przy dłuższej jeździe. Warto natomiast poprawić współczynnik napełnienia cylindra co poprawi nam ogólną sprawność silnika, np. polerka dolotu lub jak piszesz gardzieli gaznika. A zamiast filtrów stożkowych lepiej zamontować dobry duży filtr powietrza (o dużej czynnej powierzczni), stożki przepuszczają syfy do komory spalania.
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2009, 20:21   

lazik666 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, ale też nie ma co przesadzać ze zwiększaniem kąta wyprz. zapłonu
a kto powiedział żeby przesadzać? Napisałem wyraźnie tu cytuje siebie "możliwość delikatnie podkręcenia silnika na zapłonie" :lalala: Czyli przejdźmy do liczb maksymalnie do 12 stopni jeśli śmigasz na 95 dla 98'miki możesz sobie pozwolić do 13 stopni bez efektu spalania stukowego. Taki mały zabieg jak pisałem daje realne odczucia w przyspieszeniu jednocześnie jest bezpieczny dla silnika.
lazik666 napisał/a:
stożki przepuszczają syfy do komory spalania.
i tu się również zacytuje "Gaźnik bez LPG na pokładzie lubi się z dobrej jakości stożkiem" Tak więc nie zgodzę się z tą opinią w całości. Tak stożki przepuszczają syf ale to się tyczny Chińszczyzny z allegro. Dobre filtry np. K&N mają lepszy współczynnik wyłapywania i przepuszczalności od standardowego filtru papierowego. Sam mam u siebie wkładkę do oryginalnej puszki tej że firmy i powiem działa rewelacyjnie. Filtr jest dożywotni myje się go tylko co 15-20tyś i impregnuje specjalnymi olejkami. Odkąd jest u mnie na pokładzie gaźnik jest czyściusieńki w środku. Stożki K&N są robione z tego samego materiału czyli wielowarstwowej bawełny, nasączonej specjalnymi impregnatami na bazie olejków. Może są drogie ale działają tak jak powinny http://www.knfilters.com/cold_air_intakes.htm

** Dodano: 19-05-2009, 21:36 **
Tu jest np. gotowy zestaw do Sedici http://www.knfilters.com/...px?Prod=57-0076
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 19-05-2009, 20:54   

powiem tak: plan sie pojawił i najprawdopodobniej będzie realizowany, kwestia tylko jest taka że mój tipol śmiga w miarę na benzynie na tym monowtrysku, jeśli w lipcu się okaże że po wymianie "niebieskiego czujnika" i lambdy będzie śmigał na PB perfekto to zostaje twtrysk, jeśli będzie tak jak jest teraz to znaczy, jak będzie mi na zimnym silniku dalej dymił na czarno/niebiesko i będzie trząsło autem po lekkim dodaniu gazu to wymieniam osprzęt. Bo chce nim trochę pojeździć.

Ogólnie jak jest ciepły to na PB śmiga pięknie, nie dymi nie muli sie nie trzęsie autem ale zanim temp osiągnie 60-70 stopni to jest katastrofa... a po ostatnim resecie kompa nawet zdarzy mu się zgasnąć na wolnych obrotach na zimnym i na ciepłym silniku, ale to bardzo żadko.
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-05-2009, 21:41   

troszkę nie z tej beczki, ale swoją drogą to porażka, ze po przejściu na wtrysk ten sam silnik ma mniejszą moc...

Świstak, jak już kombinujesz z gaźnikiem to może warto pobawić się z czymś nieoryginalnym, lub np zespołem 2 gaźników
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-05-2009, 09:55   

JAM_BELFEGOR, owszem zgodze się z tym że można o jeden stopień zapłon przestawić i bedzie lepiej ale cytuje napisałem "nie ma co przesadzać".
Bardziej fachową nazwą jest spalanie detonacyjne a nie stukowe.
I owszem filtry dedykowane są dobre, tu nic nie mówie, a stożki firmowe, drogie i dobre owszem, ale do dużych pojemności
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-05-2009, 11:13   

Cytat:
JAM_BELFEGOR, owszem zgodzę się z tym że można o jeden stopień
nawet o dwa, ja jeżdżę na 12 topniach od ponad pół roku i wszystko gra zarówno na LPG jak i Pb.
lazik666 napisał/a:
Bardziej fachową nazwą jest spalanie detonacyjne a nie stukowe.
zawał jak zawał wiadomo o co chodzi :D w Wikipedii znajdziesz np. na takie hasło http://pl.wikipedia.org/wiki/Spalanie_stukowe

** Dodano: 20-05-2009, 12:22 **
Jest nawet czujnik wykrywający to zjawisko o czym nie wiedziałem :lalala:
"Czujnik spalania stukowego - montowany na kadłubie tłokowego silnika spalinowego czujnik rozpoznający drgania powstałe w wyniku spalania detonacyjnego mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania, jest wykonywany jako czujnik piezoelektryczny."
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
rożek 


Wiek: 39
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 44
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-05-2009, 15:40   

Założysz gaźnik to dopiero będziesz miał problemy. Obecne problemy masz od źle założonego lpg. A jak wywalasz gaz to spi doprowadzisz do porządku bezproblemowo. A ja i tak bym zakładał MPI od uno 1.5 ;D
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load