Piszczenie (gwizdy) w silniku Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-09-2009, 09:34 Piszczenie (gwizdy) w silniku Tipo 1.4
|
|
|
Witam
Mam problem ostatnio do moich uszu dochodzi niepokojący odgłos piszczenia,gwizdania,świerszczenia
nie wiem co to może być -pompa wody? łożyska na alternatorze i szczotki wymienione jakiś czas temu
Dodam tylko ze mam już zużyty pasek klinowy jednak on przestaje piszczec zaraz po ruszeniu
Dzięki za ewentualne podpowiedzi
Fiat Tipo 1,4 gaźnik 145 000 km |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:00
|
|
|
Panaracer, może i pompa, a może i alternator, a może i napinacz od paska klinowego. Spróbój wymienić napinacz i pasek, tak będzie najtaniej na początek. Ja u siebie niedawno wymieniłem i jest.... sporo ciszej choć jeszcze na luzie skrzynia fajnie "grzechocze" od jakiegoś czasu
A tak poza tym to wypadało by się przywitać na początek:
http://forum.tempra.org/t...itamy-vt728.htm |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:05
|
|
|
Dzięki za odpowiedź
planuje wymiane w/w elementów i zobaczę jaki bedzie efekt
p.s. przywitam się i zasile konto jak tylko wyrobie sie ze zleceniem |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-09-2009, 10:16
|
|
|
Panaracer, przywitać możesz się już. Napisz po wymianie czy coś a raczej ile to pomogło |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:18
|
|
|
Panaracer, Pompa wspomagania najczęściej gwiżdże w Tipo. Na pierwszy ogień przysłuchaj się jej pracy. Chyba, że nie masz wspomagania to tak jak wyżej koledzy pisali |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 19:01
|
|
|
Wymienilem sobie pasek i przestao piszczec-swoja droga nie spodziewałem sie ze pasek ocierajacy sie o kola moze wydawac takie metaiczne dzwieki. |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 20:36
|
|
|
Kożystając że temat podobny a nurtuje mnie jedna rzecz. Od nowości na niskich obrotach moje tipo gwizda, zawsze tak było, gdy się go kręci do wysokich obrotów to poniżej 4tys rpm go nie słychać a powyżej aż do 6tys jest taki dźwięk jak by miał pod sobą jakąś duużą turbine i ten dźwięk jest poprostu boski tylko z kąd on się bierze, macie coś takiego w waszych 1.4gaźnik? |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 20:38
|
|
|
Larry075 napisał/a: | macie coś takiego w waszych 1.4gaźnik? |
kiedyś było takie piszczenie ale ostatnio albo ucichło albo się przyzwyczaiłem ... Teraz mam "prykanie" a'la stożek bo mi troszkę obudowa filtra pękła :p i do 3 tys jak mu się da mocniej w dechę to rasowo mruczy |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 21:14
|
|
|
przez pewien okres nie piszczenie u mnie zanikło, po wymianie rozrządu napinaczy, pasków, świec, oleju i wszystkiego co się zurzyło piszczenie wróciło. Koledzy czasami pytają co tam siedzi u mnie pod maską i nie wierzą że to 1,4. Tylko jeszcze jakby osiągi były lepsze... |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 15-01-2010, 21:17
|
|
|
no być może po wymianie rozrządu to znikło ... nie wiem nie zwróciłem uwagi. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:17
|
|
|
Larry075, ja miałem podobyn numer w Temprze, też tak gwizdała jak się depło mocniej, smiałem się że chodzi jak F-16. Przyczyną było łożysko w napinaczu paska wieloklinowego od altka, po wymianie cisza |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:23
|
|
|
U mnie w 1.4gaznik tez to jest i nie wiem na sto ale wtdaje mi sie gwizdanie to ktorys z paskow i bardziej stawial bym na pasek klinowy a nie rozrzad nie wiem.tylko ze u mnie to jest tylko na malych obrotach najladniej to slycha jak na wolnych chodzi. |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:57
|
|
|
Panaracer, Mam dokładnie to samo i na 200% jest to pasek z alternatora w moim przypadku, taki metaliczny pisk, czasem dzieje się tak gdy odpalam po nocy na mrozie. Mój pasek już dogorywa, bo czasem przy zmianie biegu lubi sobie psiknąć więc nie długo założę sobie nowy. Dźwięk w lecie jest inny niż w zimie prawdopodobnie dlatego iż "guma" w niskich temperaturach trochę bardziej sztywniej i twardnieje. Za pierwszym razem jak przyszły mrozy i usłyszałem to myślałem że zmieliłam jakiegoś kota |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2010, 23:00
|
|
|
lazik666, No właśnie a ja mam alternator zasilany paskem jednoklinowym, mój silnik poprostu tak pracuje a ten gwizd to jeden z dźwięków pracy silnika, bardzo mi sie to podoba. Wielki + |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Panaracer
Wiek: 45 Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łask,
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-01-2010, 10:33
|
|
|
Napiszę tak.
Mi chodziło o nienaturalne świerszczenie takie nieregularne- dzwięk bardzo metaliczny-przyczyna był pasek klinowy.
Znam historie mojego auta od chwili kiedy zjechał z fabryki. na wolnych obrotach wydawał taki fajny dzwięk- coś jak silnik elektryczny ( dzwięk podobny do tego jaki wydaje mechaniczna sprężarka ). Jednak tym razem było to coś innego i mniej przyjemnego więc sprawe rozwiązałem wymianą paska przy okazji naprawy alternatora. Zginęło mi ładowanie więc wymieniłem niedawno wymieniony regulator napięcia na ten oryginalny stary i działa jak należy.
** Dodano: 25-02-2010, 10:08 **
A i jeszcze jedno...po wymianie paska powróciło to przyjemne gwizdanie a'la TURBO |
_________________ FIAT Tipo 1,4 Gaźnik 78 km,benzyna
Włoskie auta są jak kobiety-czasem wyprowadzają cię z równowagi ale i tak oglądasz się za nimi na ulicy |
|
|
|
|
|