Rzyga olejem |
Autor |
Wiadomość |
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 16:17 Rzyga olejem
|
|
|
siemka wszystkim zdarzylo mi sie dzisiaj ze rano jak dojechalem do pracy zajechalem na parking pod autem kapal olej z pod bagnetu...pytanko czy moze bagnet nie szczelny dodam ze te zabki na bagnecie zeby ciezko wchodzil sa wyłamane <wyciete> zxachlapalo mi caly silnik i spod maski na wysokosci Aparat zapl. bagnet, pompa paliwa...czy mozliwe zeby az tak duze cisnienie bylo ze z pod bagnetu przez jego nieszczelnosc az tak zarzyga olejem..??? |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 16:29
|
|
|
dspmatrix, szczerze to nie wiem jak to u Ciebie z nim wygląda, ale to raczej nie może tak chlapać.. Takie objawy o jakich piszesz to miałem jak zapomniałem go włożyć a odpaliłem silnik U mnie też już ten uszczelniacz na bagnecie jest wyjechany i wchodzi on bez żadnego oporu w otwór, ale jedyne co się dzieje to co jakiś czas kropla oleju spłynie po bloku.. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 16:37
|
|
|
Pewnie zamarzła odma, poszukaj było nie raz na forum. |
|
|
|
|
D@wIdS
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 1362 Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 16:40
|
|
|
Albo i tak jak mówi kolega lynx, skoro jest tak duże ciśnienie to to może być przyczyna:) Najlepiej zobacz przy otwartej masce jak to wygląda. |
_________________ OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 17:36
|
|
|
Dokładnie. Stawiam na zamarzniętą odmę. Przeczyść powinno być ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:41
|
|
|
spoko ale ktory to wąz zwany ODMA......bo zadnego foto mi szukajka nie znalazła... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:45
|
|
|
Zaznaczyłem. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:45
|
|
|
wąż wychodzi od przedniej części gaźnika i wchodzi tak jak na zdjęciu w takie coś :d http://forum.tempra.org/t...t5581.htm#66380 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 23-02-2011, 19:46
|
|
|
Jeśli masz gaźnik, to idzie sobie do obudowy gaźnika(tej czarnej) taki wąż czarny z dołu gdzieś(już nie pamiętam dokładnie skąd).
U mnie już 2 razy zamarzła mi w tym roku Na szczęście w pore się skapnąłem, że to odma, odpinałem ją na kilka km, a później już odmarzła sama całkiem. W środku tego węża jest drobniutka siateczka i nawet 2 krople wody wystarczą żeby to zamarzło na całej powierzchni. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-02-2011, 22:49
|
|
|
dspmatrix, to z pewnością odma. Miałem ten przypadek kilka dni temu. Wystraszyłem się już, że to coś w silniku się posypało i wgl a wystarczyło 10min na wyczyszczenie każdy uczy się całe życie jak to mowią nie
Wyjmij ten druciaczek z przewody przeczyść dokładnioe i będzie git |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:15
|
|
|
dzieki chłopaki za info teraz tylko rozłaczyc weze i czyscic m a wiecie ze juz nie produkuje sie wezy odmy ..? dzis sie dowiedzialem ze sklepu fiata zostaly wstrzymane produkcje wezy.. i pozostaje nam czyszczenie......a czym najlepiej wyczyscic??? rozpuszczalnik jakis czy benzin......?? |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2011, 15:26
|
|
|
Jak go wyciągniesz, zabierasz go do ciepłego miejsca i czekasz aż sam odmarznie Zatyka się wodą wymieszaną z olejem, które tworzą "majonez" który dodatkowo potem zamarza. Nic na siłę bo węże są już stare i kruche. Jak ci odmarznie to większośc sama wyleci. Potem najlepiej najpierw troche denaturatu a potem benzyna.
Swoją drogą dorobienie tych węży to też nie jest duży problem - ja mam 1.6 na wtrysku i z orginalnej odmy został już tylko kawałek od silnika z trójnikiem. |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:13
|
|
|
wszystko mialo byc pieknie gdyby nie to ze waz juz byl tak sparcialy ze ten cienki łamał sie a ten gruby z pokrywy gaznika zaczal pekac wzdłuz....i teraz dup..... nie mam weza i nie wiem gdzie go kupic na alledrogo nie ma a na sklepie fiatowskim tez nie i do tego juz nie produkuja wezy odmy...a moze pasuje waz od innego auta???ktos to moze wie lub przerabial juz????pomocy.... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:18
|
|
|
Znajdź inny wąż, dopasuj od czegos innego. On tylko odpowietrza skrzynię korbową, nie musi być super wytrzymały. Niektórze odpowietrzenie skrzyni dają tez w atmosfere i jest dobrze. Dopasuj podobny wąż, skręć i będzie git
** Dodano: 28-02-2011, 19:18 **
Ewentualnie poszukam u siebie z Tempry 1.6 na gaźniku(raczej był taki sam) ale nie wiem czy nie spaliłem w ognisku... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:46
|
|
|
W sklepie moto dostaniesz na metry węże olejoodporne i sobie posztukujesz. Kupisz większe, mniejsze i będzie git. superszczelne to nie musi być. Od biedy tymczasowo możesz dać nawet węże ogrodowe. |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 19:53
|
|
|
Guzik, a ten cienki wezyk co do spodu gaznika idzie jakie ma zadanie????
jego tez gdzies w powietrzu ewentualnie zostawic???no i waz od pokrywy gaznika co z tym mam zrobic tez dosztukowac i w powietrze???? |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2011, 20:10
|
|
|
Nie wiem jak jest w gaźniku, ale przy wtrysku jest tak że odma rozdziela się na 2 węże : jeden idzie do obudowy fitra, drugi pod przepustnicę. Bez odmy te dwa węże/krućce muszą być zaślepione, bo będzie zasysał powietrze z ominięciem filtra. Części idącej od silnika nie możesz zaślepić, bo będzie znowu to samo. Na jakiś czas można założyć kawałek węża i drugi koniec włożyć np do butelki żeby łapało krople oleju i nie łapało za dużo syfów z powietrza. |
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 20:25
|
|
|
cud nad Odra udalo mi sie dosztukowac waz odmy oryginalny waz zastapilem wezem od pralki tym co wode pralka do kanalizy wylewa....hehehe....a waski wężyk zalozylem nowy i sobie wisi luzno przy silniku...ehhh jak cudownie pojezdzic znow Tipo Tempra to nasz druh....hehe ale mi sie rymnelo... foto z wezem od pralki.... |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 21:11
|
|
|
To teraz masz na tyle sprawne auto, żeby pojeździć po sklepach i poszukać porządnych węży Nie jest to pilne, ale lepiej to zrobić porządnie, bo to długo nie wytrzyma. Zostawienie któregoś z węży wolno zwisającego, na dłuższą metę to też kiepskie rozwiązanie. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-03-2011, 21:14
|
|
|
dspmatrix, osiągnąłeś nowy poziom doświadczenia Naprawić T/T przy użyciu węża od pralki |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:30
|
|
|
lynx napisał/a: | To teraz masz na tyle sprawne auto, żeby pojeździć po sklepach i poszukać porządnych węży |
Po co porządnych? To tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej, a nie węże olejowe |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
dspmatrix
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 251 Skąd: Długołęka,Kamień
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-03-2011, 10:33
|
|
|
najwazniejsze ze sie waz trzyma i nie nagrzewa sie no i wszędołaz jezdzi....jeszcze tylko umyc silnik po tym zarzyganiu olejem ale jak sie za to zabrac nie mam pojecia....nie mam mozliwosci podłaczenia szlałfu zeby umyc go lekkim cisnieniem poprzez zatkanie palcem weza...hehe a myjnie wychodzi z tego ze troche biora za mycie silnika dziela sobie mycie silnika od gry i od dołu....nawet nie wiem co mam pozakrywac....wiadome ze elektryke ...itd ??? |
_________________ 1.4=1372 ccm =R4/8 OHC=gaźnik=78 KM / 6000 obr. =106 Nm / 2900 obr.=Max 167 km/h |
|
|
|
|
|