Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna | LPG] Bardzo duże obroty na zimnym
Autor Wiadomość
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-08-2008, 01:18   [Benzyna | LPG] Bardzo duże obroty na zimnym

Siemanko,
od pewnego czasu mam problem - szczególnie od rana, jak się dobrze schłodzi silnik (ostatnio są zimniejsze noce), po odpaleniu obroty walą mi do góry jak głupie - na LPG utrzymują się na jałowym na 3k, a na PB potrafią dojść i do 5k... Dodam, że jak silnik się rozgrzeje, najczęściej problem obrotów znika. Dodatkowo ostatnio zaczął mi palić jak smok - LPG 15,5l (1.6ie)...

Ponadto - często jak ma tak duże obroty i go wyłączę, mam problemy z ponownym odpaleniem...

Jakie mogą być tego przyczyny?

Czy któryś z czujników steruje zarówno PB jak i LPG?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 30-08-2008, 06:08   

Co do obrotów to mysle ze krokowiec moze szwankowac ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-08-2008, 10:52   

Ale to od LPG i PB jest jeden i ten sam? że objawy podobne na obu paliwach?
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Skopek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 149
Skąd: Legnica/Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-08-2008, 11:01   

Ja bym stawiał na CPP. Mam tylko Pb ale gdy odłączyłem ten czujnik u siebie to miałem właśnie takie objawy.
_________________
"każdy, kto kupuje Alfę, jest chyba stuprocentowym, opóźnionym w rozwoju psycholem"
Komputerowa diagnostyka silnika abs airbag ALFA ROMEO LANCIA FIAT
tel. 665-091-921
  
 
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-08-2008, 11:12   

no ja właśnie kiedyś słyszałem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny i za PB i za LPG, tylko niestety nie powiedziano mi który... :sciana:
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-08-2008, 12:34   

kris_ldz napisał/a:
no ja właśnie kiedyś słyszałem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny i za PB i za LPG, tylko niestety nie powiedziano mi który... :sciana:


Czujnik położenia przepustnicy + czujnik temp. silnika - oba wspólnie odpowiadając za wolne obroty na zimnym silniku, w przypadku silników 2.0 dochodzi do nich Map Sensor + VAE

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 13:35   

silnik krokowy od LPG (attuator) nie wpływa na pracę na PB
ale krokowiec (ściślej regulator przepustnicy) od PB wpływa zarówno na pracę na PB i na LPG

pracą regulatora steruje komputer
dane zbiera przede wszystkim z CPP (TPS) - dość dokładnie opisana jest jego regulacja na forum
a także z niebieskiego czujnik temperatury w kolektorze


w Twoim przypadku sprawdziłbym sprawność samego regulatora:
włącz zapłon, dodaj gazu na max popychając krzywkę gazu, a drugą ręką naciśnij ten popychacz od regulatora - powinien się cofać pod naciskiem
jeśli się nie cofa to prawdopodobnie zasyfił się czujnik styku w tym popychaczu - i regulator trzeba wyczyścić

skoro problem znika po rozgrzaniu to na 90% nie jest to wina CPP

więc następny do sprawdzenia idzie niebieski czujnik w kolektorze dolotowym - tabela jego rezystancji była wielokrotnie podawana na forum

na razie tyle, co byś nie miał za dużo pracy
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
kris_ldz 



Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 279
Skąd: Warszawa / Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 31-08-2008, 12:35   

zapomniałem jeszcze o jednym objawie - dawno nie jeździłem na PB, a tylko na benzynce występuje... Mianowicie, niezależnie czy silnik ciepły czy zimny czasami zaczyna się dławić od 3000 obrotów. I dalej nie chce iść... można deptać na maksa, ekonomizer będzie skakał do maksimum, ale powyżej 3000 nie wkręci się... Dodatkowo często, jak tak się działo, po zatrzymaniu czuć zapach niespalonej benzyny... tak jakby go zalewało. Myślę, że jest to powiązane z tymi obrotami na zimnym. A i czasem na zimnym na PB oborty skakały w przedziale +/- 1500 czyli np. pomiędzy 2000, a 4000...
_________________
Fiat Tipo 1.6ie S 93' LPG morski metalik

powoli do przodu... -->
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load