Kontrolka oleju świeci podczas wykonywania zakrętów |
Autor |
Wiadomość |
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 15:44 Kontrolka oleju świeci podczas wykonywania zakrętów
|
|
|
Kontrolka oleju świeci podczas wykonywania zakrętów, po czym po przejachaniu kilku metrów gaśnie. Co może być przyczyną ? Tydzień temu wymieniłem cały układ hamulcowy plus przewody. Może to oznaka wymiany oleju lub niski poziom płynu wspomagania ? |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 16:00
|
|
|
Trzeba dolać oleju i prawdopodobnie wkrótce pożegnać się z panewkami |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-10-2010, 16:50
|
|
|
maxi napisał/a: | lub niski poziom płynu wspomagania ? |
Tobie w końcu chodzi o olej silnikowy czy o płyn do wspomagania ?
Jeżeli o olej to dolej |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 20:30
|
|
|
Cześć Luczu, o olej silnikowy. To prawda, że panewki już mogą polecieć . Mam pękniętą uszczelkę pod głowica i stamtąd porządnie wycieka ; / . |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-10-2010, 20:46
|
|
|
Nie martw się, jeśli jeszcze nic nie słychać, to odstaw samochód, zrób głowice. Mi swego czasu też tak migała (mało oleju) i jakoś działa. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 10-10-2010, 20:58
|
|
|
tak na marginesie ostatnio 2 razy mi na zakręcie się zaświeciła ( zakręty 90 stopni i spora prędkość ) i świeciła się przez około 5 sekund przez ten czas puszczałem nogę z gazu i czekałem aż zgaśnie. Już dolałem oleju na szczęście nic nie stuka |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:07
|
|
|
To mnie kolega Guzik prawie przyprawił o zawał serca hehe. Swoją drogą, jaki polecacie olej i jeśli to tylko możliwe prośba o przedziały cenowy. Choć, pewnie wielu z Was stwierdzi, iż trzeba dobrać olej który już gościł w aucie. |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:17
|
|
|
temat tabu, chcesz wywołać kilko stronnicową dyskusje który olej lepszy? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:20
|
|
|
Spora lekturka do poduszki mnie czeka hehe . Odbiegając od tematu, czy wyjaśniło się coś w sprawie tych nie działających manuali ( pusta strona po kliknięciu w odnośnik ) . |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-10-2010, 21:45
|
|
|
Guzik napisał/a: | prawdopodobnie wkrótce pożegnać się z panewkami |
Nie tak łatwo zajechać 8v trzeba się postarać |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-10-2010, 12:37
|
|
|
Powiedzmy, że tak |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-10-2010, 13:12
|
|
|
ubek napisał/a: | Nie tak łatwo zajechać 8v |
1.4 i 1.6 fakt, ale już 1.8 i 2.0 wystarczy minimalnie zaniedbać i kicha
W opisie nie było jaki silnik, poza tym swoim postem chciałem przestraszyć i uczulić na przyszłość. Nie wolno dopuszczać do tego, żeby ciśnienie spadało poniżej granicy w której zapala się kontrolka oleju :O |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-10-2010, 22:20
|
|
|
Mialem podobny problem, kontrolka zapalala sie losowo podczas zakretow i powyzej 80km/h, okazalo sie ze winna byla elektryka czujnika oleju, gdzies przetarl sie kabel i dotykal masy w ww. okolicznosciach, poziom oleju byl w normie, moze tu szukac przyczyny? |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-10-2010, 22:46
|
|
|
jesli masz 1,4-1.6 to spoko silnikowi nic na 90% nie bedzie nie raz tak mi sie zapalaal kontrolka jak gdzies sie bokiem lecialo pozniej dolewka oleju i lata az milo a co do oleju co za roznica jaki byle lepki takie moje zdanie ja do swojego 1.6 leje co jest pod reka Carlube ,GM,LUKOIL,Mobil,Castrol olej zmieniam dosyc czesto bo max po 10 tys przebiedu a zdarza sie i czesciej a dodatkowo autko robi 85% trasy po autostradzie z predkosciami 160-180 km/h i obroty >4 tys wiec i sobie lyka oliwki nie jest dziwne z tad taka mieszanina oleji zalezy co jest pod reka i jak z kasa stoje |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-10-2010, 23:10
|
|
|
jaką ty masz skrzynie że przy 180 masz 4K rpm?! |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-10-2010, 08:51
|
|
|
Musiałby mieć 1.9 TD a i tak się nie zgadza bo ja przy 180 km/h miałem chyba 4.100 obr |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 31-10-2010, 10:54
|
|
|
sedici przy 170km/h ma 5500 obr.
zresztą kolega tam umieścił znaczek ">4k" czyli miał na myśli obroty powyżej 4tyś ... tylko bardziej pasowałoby, obroty >5k |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|