|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Bardzo wysokie obroty |
Autor |
Wiadomość |
Jarek-72
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 16:30 [Benzyna] Bardzo wysokie obroty
|
|
|
Witam wszsytkich forumowiczów i jednocześnie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
W autku był uszkodzony elektrozawór VAE06, zablokowany w pozycji zamkniętej,
udało mi się kupić używkę, sprawdzany przed montażem,
wyglądało, że jest ok, ładnie pracuje a po zamontowanie zaczęły się problemy,
silnik trzyma obroty na około 2000-3000 na biegu jałowym,
zarówno na zimnym jak i na gorącym,
po odpięciu wtyczki od elektrozaworu na zimnym trzeba potrzymać trochę na gazie do momentu rozgrzania i wszystko jest ok,
aukto sprawuje się wysmienicie jak jest rozgrzane,
wszytko wyglada na to, że zawór jest utrzymywany cały czas w pozycji otwartej,
gdzie szukać rozwiązania?
czy możliwe aby to jednak zawór był uszkodzony?
przy podpinaniu wtyczki słychać, przy dotknięciu, czuć jak pracuje, to znaczy natychmiast chyba otwiera się na max. |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 20:27
|
|
|
Na zapłonie czujnik powinien charakterystycznie "cykać". Zakupiłeś uszkodzony czujnik, bądz taki który ktoś rozbierał i czyścił po czym źle skręcił śrubkę ściskająca sprężynkę wewnątrz elektrozaworu. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
Jarek-72
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 20:51
|
|
|
Po przekręceniu zapłonu cyka pieknie, jak najbardziej,
a potem na 2000-3000 obrotów i tak już trzyma |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 21:09
|
|
|
Do regulacji CPP i ręczna korekta uchylenia przepustnicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jarek-72
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 21:33
|
|
|
CPP podobno ustawiony,
przy zamknięcu 0,49, przypełnym otwarciu 4,89, także tutaj raczej wszsytko ok,
JAM_BELFEGOR napisz więcej na temat ręcznej korekty uchylenia przepustnicy,
może tutaj tkwi problem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:01
|
|
|
Jarek-72, przepustnica ma śrubę regulacyjną, te starsze modele mają na górze śrubę skontrowaną nakrętką. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Jarek-72
Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:04
|
|
|
Aha, to też zrobione,
przynajmniej tak mechanik stwierdził,
na ciepłym silniku przy odłączonym VAE śruba ustawiona na 800-900 obrotów i trzyma idealnie, silnik pracuje równo i spokojnie,
po podpięciu wtyczki z VAE natychmiast skacze na 3000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|