Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Bardzo wysokie obroty
Autor Wiadomość
Jarek-72 


Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2011, 16:30   [Benzyna] Bardzo wysokie obroty

Witam wszsytkich forumowiczów i jednocześnie proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu.
W autku był uszkodzony elektrozawór VAE06, zablokowany w pozycji zamkniętej,
udało mi się kupić używkę, sprawdzany przed montażem,
wyglądało, że jest ok, ładnie pracuje a po zamontowanie zaczęły się problemy,
silnik trzyma obroty na około 2000-3000 na biegu jałowym,
zarówno na zimnym jak i na gorącym,
po odpięciu wtyczki od elektrozaworu na zimnym trzeba potrzymać trochę na gazie do momentu rozgrzania i wszystko jest ok,
aukto sprawuje się wysmienicie jak jest rozgrzane,
wszytko wyglada na to, że zawór jest utrzymywany cały czas w pozycji otwartej,
gdzie szukać rozwiązania?
czy możliwe aby to jednak zawór był uszkodzony?
przy podpinaniu wtyczki słychać, przy dotknięciu, czuć jak pracuje, to znaczy natychmiast chyba otwiera się na max.
     Moneta
 
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-12-2011, 20:27   

Na zapłonie czujnik powinien charakterystycznie "cykać". Zakupiłeś uszkodzony czujnik, bądz taki który ktoś rozbierał i czyścił po czym źle skręcił śrubkę ściskająca sprężynkę wewnątrz elektrozaworu.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
Jarek-72 


Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2011, 20:51   

Po przekręceniu zapłonu cyka pieknie, jak najbardziej,
a potem na 2000-3000 obrotów i tak już trzyma :(
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2011, 21:09   

Do regulacji CPP i ręczna korekta uchylenia przepustnicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jarek-72 


Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2011, 21:33   

CPP podobno ustawiony,
przy zamknięcu 0,49, przypełnym otwarciu 4,89, także tutaj raczej wszsytko ok,
JAM_BELFEGOR napisz więcej na temat ręcznej korekty uchylenia przepustnicy,
może tutaj tkwi problem
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2011, 22:01   

Jarek-72, przepustnica ma śrubę regulacyjną, te starsze modele mają na górze śrubę skontrowaną nakrętką.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Jarek-72 


Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 5
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-12-2011, 22:04   

Aha, to też zrobione,
przynajmniej tak mechanik stwierdził,
na ciepłym silniku przy odłączonym VAE śruba ustawiona na 800-900 obrotów i trzyma idealnie, silnik pracuje równo i spokojnie,
po podpięciu wtyczki z VAE natychmiast skacze na 3000
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load