|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tipo 2.0 16v "czujniki" sterownika wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 22:54 tipo 2.0 16v "czujniki" sterownika wtrysku
|
|
|
Koncze powoli skladac 2.0 z sedicivalvole 1 serii, typ 160A8 z 90 roku, silnik kupilem dzialajacy, wlasnorecznie wymontowalem ze "zmeczonej" obudowy, motor dzialal, ale nie jezdzilem tym,sprawdzilem tylko podstawowe parametry przed rozebraniem na atomy= remontem.Chcialbym zapytac kolegow czy sonda i map ktore mam podpiete do wiazki sa dedykowane do tego silnika, wiem ze roznie z tym bywa:)
sonda to trzyprzewodowa golden lodge{magneti marelli zdaje sie to robi} 18w 4 ohm
map sensor to magneti marelli niebieska obudowa PRT 03/03 0581AD 15-105kPa
sterownik jest chyba ok, dedykowany: WF4Q1.08/AQL.AF
Bede mial moze jeszcze pare pytan nt. tego silnika zeby to w miare bezpiecznie dotrzec po remoncie |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:01
|
|
|
bart128 napisał/a: | sonda to trzyprzewodowa golden lodge{magneti marelli zdaje sie to robi |
Ja miałem Bosch,aktualnie jakiś zamiennik
bart128 napisał/a: | map sensor to magneti marelli niebieska obudowa PRT 03/03 0581AD 15-105kPa |
u mnie jest Weber a co do kompa to jutro dam Ci znać,bo u mnie inny siedzi |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:11
|
|
|
MAP masz prawidłowy, sonda w oryginale szła Bosch 0 258 003 061, komp wtrysku masz prawidłowy.
Późniejszy silnik po 93roku czyli 836A3.000 posiadał sterownik IAW 4Q3.P8, większe wtryski, brak EGR. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-11-2009, 23:26
|
|
|
Dzieki, jutro popatrze za cewka w garazu, odczytam numerki, napewno byla Bosch-owska
EGR wywalilem, zaslepilem w obu kolektorach i podcisnienie w kolektorze ssacym. Te wieksze wtryski beda sie komunikowac z moim sterownikiem? opornosci itp te same? po dotarciu moze cos dlubne ten silnik zeby nabral mocy:)
A ktos sie orientuje czy walki rozrzadu byly takie same w 160A8 jak w 836A3? moje byly mocno zjechane, moze z 5 krzywek zachowalo profil, wiec te walki przeznaczylem do ewentualnego napawania i szlifowania na jakies ostrzejsze, a zalozylem prawie nowe, ale z fiata coupe 2.0 16v czyli tego nowszego typu 16v, zdaje sie byly ciut gorsze niz te z pierwszej serii tipo sedicivalvole i tipo 1800 sport 16v?
Tloki starsze wersje sedici tez maja ciut "lepsze" na wyzsze sprezanie:) |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 07:48
|
|
|
Wtryski z silnika 836A3 bez zmiany mapy paliwa nic poza przelewaniem nie dadzą ;] Co do wałków, te z silnika 836A3 mają mniejszy wznios i inne czasy otwarcia niż wałki od 160A8, stąd różnica w mocy silnikow miedzy innymi, co do tłoków zgadza się, silnik 160A8 ma płaskie denka tłoków w celu mocniejszego doprężenia. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-11-2009, 11:42
|
|
|
cewka:
na metalowym denku cewki wybite:
bosch 0 221 600 001 { jest jeszcze wybite na cewce 244 050 1227 020 009}
z przodu cewki zdejmowana plastikowa oslonka? z numerem 1 220 522 014
modul przykrecony pod cewka do wspolnego wspornika/radiatora:
bosch 1227 022 008 {tz1 050} 7 pinow.
kopulka jest jeszcze fiat lancia B669, ale padlina 20 letnia:)pewnie ,styki prawie "uciete" w polowie , tak ze od razu kupuje nowa.
aha, jeszcze jedno, przyjrzalem sie sondzie, wyglada na dosc niedawno zmieniana, tyle ze cos grzechocze lekko w srodku w czasie potrzasania:){nie uszczelka sonda/gwint} sonda kaput?
** Dodano: 13-02-2010, 15:36 **
kolejne pytanie o sedicivalvole,mianowicie: jaka jest srednica przewodow paliwowych 6? 8mm? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|