Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wał korbowy
Autor Wiadomość
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-07-2009, 15:51   Wał korbowy

Witam wszyskich :)Koledzy padł mi silnik a dokładnie obróciło panewke na 3-im korbowodzie jesłi chodzi o korby nie ma problemu można kupic nowe 90 zł/szt ale mam problem z wałem otóż nowy jest nie osiągalny a starego nie umiem nigdzie znaleść wiec jesłi ktoś z Was wie gdzie moge dostać wał korbowy do Fiata Tipo 2.0 8V 113 KM to bardzo prosze o podpowiedz.Pozdrawiam
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-07-2009, 18:37   

Hej jutro Ci dam znać.
Zagadałem ze znajomym. Pogada jutro bo mają tipka z 2.0 na części. Nie wiem czy uda sie sam wał ale możę cały pion silnika na normalną kase.
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-07-2009, 08:07   

robertRK, twoje Tipo to automat?? Jeśli tak, to na 90% wał od 2.0 w manualu nie będzie pasował.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2009, 19:30   

Za sam silnik gość powiedział ok 500zł.

GrzesiekK. napisał/a:
twoje Tipo to automat?? Jeśli tak, to na 90% wał od 2.0 w manualu nie będzie pasował.


A niby czemu??
Z tego co wiem to to te same silniki były 2.0 115KM, więc nie rozumiem czemu miałby nie pasować?
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2009, 20:37   

Najlepiej sprawdzic w ePer po Vin-ie (jezeli to automat orginalny)czy jest taki sam.Moze brakowac tylko lozyska w wale od walka sprzeglowego.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-07-2009, 22:10   wał korbowy-ePER

Panowie prosze o rade : moje Tipo to orginalny 4-ro biegowy automat skrzynia i komp z VW typ skrzyni AG-4.Silnik 2.0 115 KM sprawdzałem w ePER-rze wszystko sie zgada tzn wpisalem VIN i wyskoczyło wyposarzenie auta zgodne ze stanem faktycznym.Nie wiem tylko jak porównać nr wału do automatu i do manuala.Prosze o podpowiedz I Pozdr
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2009, 22:13   

kliknij na numer walu i sie wyswietli cena lub zamiennik.Jak nie bedzie modeli pod tym to beda zamienniki i klikasz numer zamiennika
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2009, 08:12   

Witam :) zrobiłem jak mówiliście i pogrzebałem troche w ePER-rze.Chyba uśmiechnęło sie szczeście wał korbowy jest taki sam dla wszystkich wersji 2.0 8V patrzylem dla automata i manuala do Tipo Tempra Croma i Lancia Dedra kod cześci jest identyczny : 5882223 dostępność:TAK cena: 1.063 EURO !!!!!!!!!!!!!!! czyli jakieś 5.000 zł wiec dalej szukam po szrotach .....
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2009, 08:38   

Napisałem Ci info że jest silnik za ok 500zł
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2009, 08:41   

Tak tak czytałem :) 500 zł za silnik to jeszcze mozna strawic a jest/był on na chodzie ? znasz kondycje tego silnika ?
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-07-2009, 08:43   

kondycji nie ale auto dojechało o własnych siłach. Z tego co wiem to jest jeszcze chyba w aucie więc raczej można by sprawdzić jej kompreche.

czekaj dzwonie

daj na PW
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2009, 18:20   Wał korbowy 2.0/1.8

Panowie kiedys zapodałem temat "szukam wału" bo obróciło mi panewkę na 3-ej korbie wał okazał się złom.Jednak znalezieie wału do 2.0 8V graniczy z cudem:( nowy jest dostępny niecałe 4 tyś (!!!) zł.Znalazłem rozwiązanie i kompromis jednocześnie :) otóż silnik 1.8 i 2.0 są bliżniaczo podobne tzn ta sama śr cylindrów układ smarowania i co najważniejsze ten sam blik silnika.Wiec zrobiłem tak : przełożyłem blok z 1.8 wraz z wałem korbowym i korbowodami UWAGA !!! tłoki są inne !!! reszta czyli tłoki głowica i cały osprzet zostawiłem z 2.0.Róznica jest taka że korbowody są krótsze i jest inne wykorbienie wału korbowego w 1.8 niż w 2.0 jednak gdy założymy tłoki z 2.0 to pozostaje ten sam górny martwy punkt co jest BARDZO WAŻNE !!!! Silnik ma teraz pojemność pomiedzy 1.8 a 2.0 ale zwiększył się stopień sprężania efekt : bardzo mało odczuwalny spadek mocy ale za to lepiej "zbiera" sie z dołu :) jak na razie jest git i oby tak dalej !!! pozdr Robert
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-11-2009, 20:12   

robertRK, no to niezły wynalazek powstał, jak to na PB95 jezdzi?? Nie "stuka"??


A tak na przyszłość, do 2.0 8V pasuje wał od 1.9TD Fiata.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2009, 01:45   

GrzesiekK. napisał/a:
do 2.0 8V pasuje wał od 1.9TD Fiata.

do 16v też ;D

Teraz zacząłbym lać 98oktanowe paliwo, bo niedługo będziesz wymieniał tłoki również na te z 1.8, i kompa.
Chociaż w sumie 8v nie ma mocnych zapłonów, więc to delikatna zwiększenie st. sprężania nie zmieni wiele.

Zobacz może jakby dać więcej paliwa, z listwy to było by szybciej :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
robertRK 


Pomógł: 7 razy
Wiek: 49
Dołączył: 23 Maj 2009
Posty: 523
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2009, 13:02   

A wiecie nie poyślałem zeby lać 98 oktan muszę spróbować :) fakt że jeżdzę nim normalnie (nie szaleje) bo szkoda i silnika i automatu a i autko też jest wiekowe ... wiecie to tak jakby kazać 60-cio latkowi wygrać maraton albo skoki w dal hi hi hi zastanawiałem sie zeby dać kompa z 1.8 ale nie wiem czy coś to zmieni i czy podejdzie wogóle ... napiszcie swoje przemyslenia na ten temat i odpiszcie chętnie zapoznam się ze zdaniem kolegów :) w razie "W" służe radą pozdr Robert
_________________
Roberto :)
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load