pali jak smok |
Autor |
Wiadomość |
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2010, 16:27 pali jak smok
|
|
|
witam to znów ja i moja Tempra diesel. Pozbyłem się już problemów z gaśnięciem, ale pojawił się kolejny otóż moja Tempra pali strasznie dużo, wciągnęła pół zbiornika na 250 km.
gdzie szukac przyczyny, czy możliwe aby 1.9 D 65 koni wciągnęła 15 !!! litrów na 100 km ? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 19:24
|
|
|
a nie masz dziurawego układu paliwowego ewentualnie wtryski ci leja cały casz rope lub masz na pompie przestawione |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:16
|
|
|
Stawiał bym na to co kolega wyżej. Wtryski leją |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:21
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Wtryski leją |
wtedy dymi na czarno ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:27
|
|
|
Luczu, teoretycznie tak, jednak większość doświdczonych użytkowników dieslów mówią że na niebiesko (lub siwo) np. mój dziadek który zęby na tym znajdł i nie raz miał taką awarie jednak na sprzętach bez elektroniki więc na dymienie na czarno też sugeruje awarie końcówek wtryskiwaczy. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:28
|
|
|
Luczu, nie musi miałem starego escorta w dieslu wtryski lały i nie kopcił wogole |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:29
|
|
|
Każdy diesel zakopci, nie wazne czy leją czy nie, zależy w jakiej sytyuacji to się dzieje. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:33
|
|
|
Larry075, no akurat jak sie jechało za nim to nie było zadnej chmury widac na postoju tez nie kopcił |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 20:36
|
|
|
Ale nie ulega wątpliwość że zły skład mieszanki objawia się niekompletnym spalaniem co powoduje kopcenie lub/i wyrzucanie niespalonej benzyny w tłumik. A po za tym po co si zastanawiać czy kopci czy też nie skoro wtryski wyjmuje się tak łatwo jak świece w benzynie i uszkodzony wtrysk bardzo łatwo poznać. Poza tym wychowałem się na tych starszych silnikach, widziałem też kilka w samochodach z roczników 2000 np focus być może w eskortach była jakaś kosmiczna technologia. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-01-2010, 22:18
|
|
|
Larry075, ta kosmiczna technologia to 87 rok produkcji a jestem ciekawy jak ty rozpoznajesz uskodzony wtryk który wali na 130 barów dopiero |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-01-2010, 23:16
|
|
|
Nie sugeruje tu że moja wiedza na temat dieslów jest powyżej przeciętnej ale z reguły da sie zauważyć różnice, no przynajmniej nie spotkałem w swojej krótkiej karierze wtrysku który był by po oględzinach sprawny a w silniku juz nie. Skupmy się na problemie kolegi dolarinho, i zaproponuj jakieś konkretne wyjście z sytuacji. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 12:38
|
|
|
witam panowie odkopuje temat.
Otóż padło mi sprzęgło, mechanik stwierdził iż tarczy to już prawie nie było
Czy zużyte sprzęgło mogło mieć wpływ na podwyższone spalanie ? |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 12:51
|
|
|
dolarinho, tak mogło, ale możesz podać dokładniej? Przez sprzęgło nie powinno jakoś strasznie dużo. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:03
|
|
|
jeździłem kawał czasu na zepsutym sprzęgle nawet nie zdając sobie z tego sprawy.
Troszkę szarpało przy ruszaniu i v-max 120 km/h nie wzbudziły we mnie podejrzeń.
Aż w końcu zaczęło się tak ślizgać, iż ruszenie z miejsca stało się nie lada sztuką.
Mechanik rozebrał sprzęt i stwierdził, iż tarczy nie ma, docisk do wymiany, łożysko również.
Samochód u mechanika stoi jeszcze i tak z ciekawości pytam. Czy auto stanie się bardziej ekonomiczne na nowym sprzęgle bo ostatnio to wskazówka opadała w oczach nawet przy jeździe 80km/h |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:05
|
|
|
dolarinho, to, że wymienisz sprzęgło jest oczywiste, ale podaj, przynajmniej w przybliżeniu jak wzrastało spalanie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:11
|
|
|
w zimę 10/11 litrów a teraz ostatnio 8 jak jeździłem "oszczędnie" a troszeczkę dynamiczniej to dochodziło do 10
Po zalaniu samochodu do pełna i przejechaniu 130 km. Na odcinkach 12 kilometrowych. Na ponownej wizycie na stacji weszło 13 litrów do baku.
Przypominam że to diesel |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:12
|
|
|
dolarinho, a termostat masz sprawny ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:16
|
|
|
wskazówka temperatury po odpaleniu rano i przejechaniu kilometra wskakuje na 70 stopni i tak stoi (po mieście łapie 90) . W zimę zakrywałem wloty powietrza to osiągałem 90 stopni |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:17
|
|
|
a kopci bardziej niż powinien ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-06-2010, 13:20
|
|
|
kopci jak to diesel wtedy gdy wcisnę mocniej. Generalnie to aby teraz zaczęła ostrzej kopcić to nie zauważyłem |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-06-2010, 14:32
|
|
|
dolarinho napisał/a: | Czy zużyte sprzęgło mogło mieć wpływ na podwyższone spalanie ? | TAK, ślizgające sprzęgło może bez problemów sprawić że zamiast "ustawowego" spalania np. 6 litrów na "setkę" może pociągnąć nawet 10 litrów i więcej. Opisuję na przykładzie poloneza z LPG, który przez pół roku żłopał mi średnio 17 litrów, a kiedy w końcu zdecydowałem się wymienić kompletne sprzęgło spalanie spadło poniżej 11 litrów. Wymiana zwróciła mi się w ciągu nieco ponad miesiąca.
dolarinho napisał/a: | wskazówka temperatury po odpaleniu rano i przejechaniu kilometra wskakuje na 70 stopni i tak stoi (po mieście łapie 90) . W zimę zakrywałem wloty powietrza to osiągałem 90 stopni | nieważne czy zima czy lato, trasa czy miasto. Temperatura pracy po nagrzaniu to zawsze 90'c. Wymień termostat i zyskasz może nawet literek ropy co 100km. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2010, 09:40
|
|
|
odebrałem samochód od mechanika Nowe kompletne sprzęgło Valeo
Tempra jest jak nowo narodzona |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2010, 13:21
|
|
|
Jeśli w czasie jazdy masz temp cieczy chłodzącej na poziomie 70 st C to jest za mało silnik jest nie dogrzany a w Dieselu to ważne aby temp była na poziomie 82-90 st C.masz zdecydowanie za małą temp i skutkuje to wyższym zużyciem paliwa.Ale zeby 15 ltr/100 km ? W/g mnie albo pompa wtryskowa źle dawkuje albo leją wtryskiwacze. |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Gramatyk
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 188 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-06-2010, 14:32
|
|
|
dolarinho napisał/a: | odebrałem samochód od mechanika Nowe kompletne sprzęgło Valeo
Tempra jest jak nowo narodzona |
Jak zaobserwujesz że spalanie spadło to daj znać, i napisz jak możesz ile kosztowało Cię to sprzęgło + ew. robocizna bo też może będe wymieniał |
|
|
|
|
dolarinho
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2007 Posty: 114 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-06-2010, 16:10
|
|
|
wymiana kompletnego sprzęgła ( tarcza, docisk, łożysko oporowe) + kupienie i założenie nowych linek do ręcznego ( stare pękły)
= 688 złotych
sprzęgło kosztowało 388 ( na allegro za 325 z przesyłką widziałem ale na czasie mi zależało więc wolałem dopłacić)
mechanik skasował mnie 200 zł za robociznę)
Jeśli chodzi o spalanie to jak najbardziej dam znać i oby spadło
** Dodano: 14-09-2010, 16:26 **
Witam to znów ja i moja Tempra
Z ciekawości zbadałem spalanie, zatankowałem do pierwszego odbicia pistoletuna cpn, przejechałem 100km nie przekraczając 90 km/h i znów tak samo zatankowałem na tym samym dystrybutorze.
Weszło 8 litrów
Tak sobie myślę,że silnik ma może za małą temperaturę bo teraz w trasie nie wskakuje więcej niż 70 st. C |
_________________ dolarinho.blogspot.com
Wycieczki osobiste na tematy różniste...
Tempra 1.9D [*] R.I.P. |
|
|
|
|
|