Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo do Tipo 1.4, wkład filtra i niskie obroty?
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-11-2006, 20:02   Turbo do Tipo 1.4, wkład filtra i niskie obroty?

Chciałem zapytać czy są jakieś turbo kity do zamontowania w Tipo i czy trudne to w ogóle (pewnie sporo zabawy). Mam silnik jak w opisie - jednopunkt. Pytam tylko teoretycznie i być może na przyszłość 8) ale chodzi mi dokładnie o tę jednostkę napendową - lepiej montować osobno, czy zmienić na 1.4 T? (podobno awaryjne). Pozdro :)

a... i druga sprawa czy te sportowe wkładki do filtra coś dają? mam seryjny wkłąd filtrujący, i nie wiem ile on tam czasu jest. Możliwe, że jeśli jest on zabrudzony (raz go wytrzepałem:P) to silnik sie czasem zadławi na niskich obrotach?

Trzecia sprawa...od czasu jak kupiłem Tipka wszystko było ok. Potem dałem go do naprawy - wymiana sprzęgła, rozrządu, płynów itp. prawie zawsze jak go zapale to ma tak niskie obroty, że aż buda się trzęsie. Do tego jak jadę to moge sobie wcisnąć pedał w deche, a on jedzie jakby chciał, a nie mógł - jakby dostawał paliwo jakimiś porcjami - pod pedałem takie uczucie że cisnę a on albo nie przyspiesza albo wręcz zwalnia. Po chwili dostaję mocy i rwie jak wściekły. Potem jak sie silnik rozgrzeje jest ok, ale na zimno strasznie!
_________________
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-11-2006, 20:50   

ssanie, wzbogacanie mieszanki... u ciebie jest to dobierane przez układ bodajże na podst odczytu temperatury między innymi, może czujniki tem są już ten tego...? bo ew. sonda i reszta - to cały czas by były problemy...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-11-2006, 00:16   

daruj sobie turbo do 1,4 czlowieku. Lepiej sobie zrob swap silnika. Wsadz sobie cos mocniejszego i juz. 2,0 16v nie wsadzisz bo bys musial reszte zmieniac. Heble itd. Ale 1,8 spokojnie.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-11-2006, 15:51   

mrk69 napisał/a:
raz go wytrzepałem:P

wytrzepac to mozesz co innego, ale filtr sie wymienia... :P
a swap pewnie nie wchodzi w rachubę, jedynie jakis dolot zrób, to by troche moment wzrosł...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2006, 17:24   

Dolot dolotem, ale nie wiem jaką dać obudowę. Czytałem gdzieś na forum, że od vw pasuje, ale jaki model?
_________________
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-11-2006, 17:48   

Z tym chwilowym muleniem, to może zrób reset kompa i zobacz co wtedy. Jak pomoże, to może jedź na sprawdzenie komputera czy nie ma jakiś błędów. Ale zapłacisz za to.
A świecie i kable WN ok?

A co do turbo, to nawet jak byś zamontował turbo to by się to wiązało z przeróbką całych bebechów w silniku. A i koszt jaki...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-11-2006, 16:58   

tu nie ma kompa tylko modul wtryskowy

a co do wciskania gazu na zimnym, opisales wlasnie to czego sie nie powinno robic
na szczescie ssanie automatyczne jest tak ustawione ze nie pier*ol mu na chama mocnej mieszanki tylko poczeka az choc troszke sie zagrzeje do pierwszego przeskoku, od rozruchu z temp ok 5st wystarcza zwykle spokojne przejechanie 20-30 metrow.
Gdyby jednak robil jak napisalem to wtedy dziwilbys sie czemu w zimie pali 20 litrow na setke po miescie.

co do swapu, to wszystko zalezy od tego do czego sluzy auto, a tego juz nie opisales.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 20-11-2006, 20:22   

Aha, ok to wszystkie rady wykorzystam - dzięki!

Pytanie tylko co z tym dolotem i obudową do filtra?

http://forum.tempra.org/t...%BFkowy+obudowa
_________________
     Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-11-2006, 21:27   

poki nie odpowiesz sobie na zajebiste pytanie pod katem egzystencjonalnym w jakim celu to robisz nie ma sensu czegokolwiek polecac nie polecac.

Polecam odwiedziny na pozadnej hamowni i przejrzenie tematu o tym z identycznym silnikiem jaki masz w roli glownej
http://forum.tempra.org/t...1046-vt6071.htm

a poki co zostaw auto w spokoju :aniolek:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-11-2006, 19:01   

Nie chodzi mi o osiągi, bo te ani mi specjalnie nie potrzebe ani nawet jak będzie przyrost to minimalny. Raczej zrobiłbym stożek z ciekawości. Jak nie będzie grąło to zdejme, mam akurat możliwość wzięcia"zestawu rur, złączek i stożka "na próbę", ale nie wiem do jakiej obudowy skoro fiatowska odpada. Na hamownie pewnie pojadę - też z ciekawości, bo w sumie to mi to nie potrzebne do niczego. Samochód mi jeździ dobrze, a skoro nadarzyła się okazja sprawdzenia czegoś jakby "za pół darmo" to czemu nie?
_________________
     Moneta
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-11-2006, 21:28   

no to git

probuj, ale ja bym odwrocil kolejnosc, najpierw shamowac pozniej sie bawic :idea:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-11-2006, 22:26   

MiKuS napisał/a:
wytrzepac to mozesz co innego
:badgrin:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load