|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Turbo do Tipo 1.4, wkład filtra i niskie obroty? |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:02 Turbo do Tipo 1.4, wkład filtra i niskie obroty?
|
|
|
Chciałem zapytać czy są jakieś turbo kity do zamontowania w Tipo i czy trudne to w ogóle (pewnie sporo zabawy). Mam silnik jak w opisie - jednopunkt. Pytam tylko teoretycznie i być może na przyszłość ale chodzi mi dokładnie o tę jednostkę napendową - lepiej montować osobno, czy zmienić na 1.4 T? (podobno awaryjne). Pozdro
a... i druga sprawa czy te sportowe wkładki do filtra coś dają? mam seryjny wkłąd filtrujący, i nie wiem ile on tam czasu jest. Możliwe, że jeśli jest on zabrudzony (raz go wytrzepałem:P) to silnik sie czasem zadławi na niskich obrotach?
Trzecia sprawa...od czasu jak kupiłem Tipka wszystko było ok. Potem dałem go do naprawy - wymiana sprzęgła, rozrządu, płynów itp. prawie zawsze jak go zapale to ma tak niskie obroty, że aż buda się trzęsie. Do tego jak jadę to moge sobie wcisnąć pedał w deche, a on jedzie jakby chciał, a nie mógł - jakby dostawał paliwo jakimiś porcjami - pod pedałem takie uczucie że cisnę a on albo nie przyspiesza albo wręcz zwalnia. Po chwili dostaję mocy i rwie jak wściekły. Potem jak sie silnik rozgrzeje jest ok, ale na zimno strasznie! |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-11-2006, 20:50
|
|
|
ssanie, wzbogacanie mieszanki... u ciebie jest to dobierane przez układ bodajże na podst odczytu temperatury między innymi, może czujniki tem są już ten tego...? bo ew. sonda i reszta - to cały czas by były problemy... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 00:16
|
|
|
daruj sobie turbo do 1,4 czlowieku. Lepiej sobie zrob swap silnika. Wsadz sobie cos mocniejszego i juz. 2,0 16v nie wsadzisz bo bys musial reszte zmieniac. Heble itd. Ale 1,8 spokojnie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 15:51
|
|
|
mrk69 napisał/a: | raz go wytrzepałem:P |
wytrzepac to mozesz co innego, ale filtr sie wymienia...
a swap pewnie nie wchodzi w rachubę, jedynie jakis dolot zrób, to by troche moment wzrosł... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-11-2006, 17:24
|
|
|
Dolot dolotem, ale nie wiem jaką dać obudowę. Czytałem gdzieś na forum, że od vw pasuje, ale jaki model? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-11-2006, 17:48
|
|
|
Z tym chwilowym muleniem, to może zrób reset kompa i zobacz co wtedy. Jak pomoże, to może jedź na sprawdzenie komputera czy nie ma jakiś błędów. Ale zapłacisz za to.
A świecie i kable WN ok?
A co do turbo, to nawet jak byś zamontował turbo to by się to wiązało z przeróbką całych bebechów w silniku. A i koszt jaki... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2006, 16:58
|
|
|
tu nie ma kompa tylko modul wtryskowy
a co do wciskania gazu na zimnym, opisales wlasnie to czego sie nie powinno robic
na szczescie ssanie automatyczne jest tak ustawione ze nie pier*ol mu na chama mocnej mieszanki tylko poczeka az choc troszke sie zagrzeje do pierwszego przeskoku, od rozruchu z temp ok 5st wystarcza zwykle spokojne przejechanie 20-30 metrow.
Gdyby jednak robil jak napisalem to wtedy dziwilbys sie czemu w zimie pali 20 litrow na setke po miescie.
co do swapu, to wszystko zalezy od tego do czego sluzy auto, a tego juz nie opisales. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2006, 21:27
|
|
|
poki nie odpowiesz sobie na zajebiste pytanie pod katem egzystencjonalnym w jakim celu to robisz nie ma sensu czegokolwiek polecac nie polecac.
Polecam odwiedziny na pozadnej hamowni i przejrzenie tematu o tym z identycznym silnikiem jaki masz w roli glownej
http://forum.tempra.org/t...1046-vt6071.htm
a poki co zostaw auto w spokoju |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 19:01
|
|
|
Nie chodzi mi o osiągi, bo te ani mi specjalnie nie potrzebe ani nawet jak będzie przyrost to minimalny. Raczej zrobiłbym stożek z ciekawości. Jak nie będzie grąło to zdejme, mam akurat możliwość wzięcia"zestawu rur, złączek i stożka "na próbę", ale nie wiem do jakiej obudowy skoro fiatowska odpada. Na hamownie pewnie pojadę - też z ciekawości, bo w sumie to mi to nie potrzebne do niczego. Samochód mi jeździ dobrze, a skoro nadarzyła się okazja sprawdzenia czegoś jakby "za pół darmo" to czemu nie? |
_________________
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2006, 21:28
|
|
|
no to git
probuj, ale ja bym odwrocil kolejnosc, najpierw shamowac pozniej sie bawic |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2006, 22:26
|
|
|
MiKuS napisał/a: | wytrzepac to mozesz co innego | |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|