Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie jak hamuję
Autor Wiadomość
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:29   Gaśnie jak hamuję

Mam problem, otóz jak zaczynam hamować to mi silnik dusi i wkońcu zgaśnie, jak juz się zatrzymam to obroty powracają do ok 900, silnik pracuje równo, zjawisko występuje na zimnym i na ciepłym silniku, i pojawiło się nagle od wczoraj... :(
Pomocy!
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:39   

Objaw występuje na gazie czy na benzynce??
Na benzynce bym obstawiał reguację gaźnika (za bogata mieszanka)
_________________

  
     assistance   Moneta
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:42   

U mnie to samo się pojawiło dzisiaj, czyżby przez wilgoć? Lało cały dzień.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2006, 20:42   

widze 1.4gaznik z 93r. taki jak moj ja mialem takie cos jak dojezdzalem do swiatel to prawie zawsze gasnal jak hamowalem bylem u mechanika i : regulacja zaworow,czyszczenie gaznika,nowe swiece wymiana filtra powietrza paliwa....tyle tego bylo bo jak go kupilem to wyciagal ledwo 130 wiec wymagal regulacji teraz juz nie gasnie wiec prawdopodobnie jedna z tych rzeczy ktore wymienilem miala na to wplyw...jest jeszcze cos takiego jak czujnik podcisnienia czy cos takiego podobno ma wplyw na takie zachowanie ale to sie musi wypowiedziec ktos kto sie bardziej zna :) POzdr.. :)

** Dodano: 05-11-2006, 20:55 **
aha jeszcze jedno zmienialem mianowicie kable WN
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-11-2006, 22:11   

...Na benzynce... swiece, kable i filtry odpadają...
Gaźnik był czyszczony latem, może regulacja...
Tak coś mnie "tkneło" ze to coś od podciśnienia... Bo przecież do serwa idzie jeden wężyk od podciśn. tylko po co?
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-11-2006, 23:38   

MiKuS napisał/a:

Tak coś mnie "tkneło" ze to coś od podciśnienia... Bo przecież do serwa idzie jeden wężyk od podciśn. tylko po co?


Jest to przewód podciśnienia do wspomagania hamulców.Mogła szczelić membrana w serwie,albo przewód w tamtej okolicy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 08:33   

U mnie dochodzi jeszcze do tego nierówna praca silnika, dlatego przypuszczam, że to przewody, po prostu jest strasznie mokro, leje już drugi dzień bez przerwy.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 12:06   

kolega mowil ze w mial takie cos w escorcie ale na wtrysku lekarstwqem byla wymiana tego wlasnie urzadzonka co to robi mieszanke i ja podaje pozniej jakos tak,jakis znawca z forum na pewno bedzie wiedzial o co mi chodzi :)
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-11-2006, 12:16   

Czyli chodzi o wtrysk,który rozpyla mgiełkę paliwa w powietrzu.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-11-2006, 12:19   

Skoro ty nie nie wiesz dokładnie o co chodzi, nawet nie potrafisz tego wytłumaczyć dokładnie, to poco się udzielasz? Po to aby kolejnego posta napisać?
Wyluzuj troszkę...
To pisałem Ja, moderator.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 15:38   

nie po to aby napisac kolejnego posta tylko probuje pomoc...nie jestem mechanikiem samochodowym i nie potrafie wytłumaczyc tego tak pieknie jak fachowiec!!!jak widzisz kolegaZielonyTBG,juz napisal co to takiego dokladnie....a ty mnie jedziesz za to ze sie dziele tym co mi mowil kolega bo mial taki problem i to mu wymieniali...sorki ale chyba nie zasłuzylem sobie :sciana:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
maxio 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 73
Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-11-2006, 18:13   

witam kolegów-- ja podobną sytuacje miałem w polonezie -auto słuzbowe- i na warsztacie wymienili całe serwo-nowe ,a objawy to były takie ,jak hamowałem to obroty spadały i silnik gasł zarówno podczas jazdy i na postoju , tzn, na postoju wciskałem pedał hamulca im więcej wciskałem tym mniejsze obroty aż silnik zgasł :red_kartka:
_________________
siemka / było tipo 1.4 ie
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 20:26   

w gaźnikowcu, to nie jeden raz, zdarza się prócz w/w podciśnienia, że gaśnie przed światłami ale nie tylko, ogólnie przy wysprzęglaniu, wtedy przyczyną możliwoą bardzo do sprawdzenia jest elektrozaworek, o nim było już wiele na forum; elektrozaworek cut-off, od odcięcia dopływu paliwka na wolnych obrotach, właśnie m. in. by oszczędzać na luzie czy prędzej przy hamowaniu silnikiem paliwko a potem dopuszczając dawki paliwka gdy trzeba.... gdy zaworek szwankuje to jednym z objawów jest zalewanie i gaśnięcie silnika na benzynce; często wystarczy wyciągnąć rączkę ssania do połowy i już jedzie OK (ale to nie jest ekonomiczna jazda :P ) i wtedy widać, że to to......
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 20:53   

U mnie dzisiaj jeszcze jeden objaw doszedł - po zgaśnięciu na skrzyżowaniu zrobił się strasznie twardy pedał hamulca, aż do ponownego uruchomienia.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-11-2006, 21:00   

Tobi napisał/a:
po zgaśnięciu na skrzyżowaniu zrobił się strasznie twardy pedał hamulca, aż do ponownego uruchomienia.
no bo jak silnik nie pracuje to normalne po odpaleniu zaczyna pracowac ta pompka od hamulca i wtedy pracuje lekko
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2006, 00:17   

Tobi napisał/a:
U mnie dzisiaj jeszcze jeden objaw doszedł - po zgaśnięciu na skrzyżowaniu zrobił się strasznie twardy pedał hamulca, aż do ponownego uruchomienia.


Jak pompa hamulcowa nie pracuje to miękki nie będzie ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2006, 12:28   

Generalnie , żeby uporządkować :
Gaśnięcie silnika przy hamowaniu ( przy gaźnikowcu ) spowodowane jest zbyt niskim poziomem paliwa w komorze pływakowej . Gaźnik jest tak skonstruowany , aby przy ruszaniu paliwo przelewało się w kierunku dyszy - wzbogacając mieszankę , przy hamowaniu - odpływa , zubożając ją . Jeżeli paliwa jest w gaźniku zbyt mało - odpływa całe i silnik gaśnie . Zjawisko takie może powstać nagle i samoistnie , np. przez pojawienie się jakiegoś paprocha na zaworze iglicowym , w wyniku czego zamyka się on wcześniej .
Zmniejszanie obrotów , aż do całkowitego zgaśnięcia podczas hamowania - to objaw pękniętej membrany serwa hamulcowego .
Natomiast jeżeli padnie elektrozawór cut-off , to nie powoduje on zalania silnika , tylko właśnie jego zgaszenie . Gdyby on zalewał silnik , a ty włączyłbyś jeszcze ssanie - to dopiero wtedy miałbyś powódź ! Elektrozawór ten ma odcinać paliwo ale tylko przy hamowaniu silnikiem , a nie podczas postoju na wolnych obrotach - bo nie miałoby to sensu .
Twardnięcie pedału hamulca po zgaszeniu silnika to normalne zjawisko . Przy zgaszonym silniku znika podciśnienie w kolektorze ssącym i serwo przestaje działać .
     assistance
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 07-11-2006, 14:50   

moze to serwo...
Ale predzej wymienie te wężyki od podciśnienia i dokładnie wyczyszcze gaziora i obejrze sobie ten elektrozaworek...

** Dodano: 10-11-2006, 18:14 **
dzisiaj wyczyściłem gaziora, i wymienilem te male wezyki z tyłu od podciśn. i nic.-dalej to samo...czyli zostaje serwo...:(
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
magi-marcin 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 20 Maj 2006
Posty: 323
Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2006, 13:28   

Dosyć ciekawy temat.
Powiem że mam ten sam problem w seicento.
Wiec poczekam aż trafi cię konkretny mówca który bedzie to wiedzał na 100%
Filtr powietrza i te inne pierdoły wymienione.
Tylko na gazie tak ma na benzynce jest git.

P.S. wiem co mam w podpisie ale on LPG juz miał jak był kupywany
_________________
Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek
     assistance   Moneta
 
 skype
 
geronimo23 


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-11-2006, 19:49   

witam widzialem juz podobny problem i rozwiazaniem bylo przestawienie wlotu powietrza tak zeby nie lapal go od porzdu zawirowania powietrza powoduja przygasanie przy dojezdzaniu np do swiatel napisz czy dzieje sie to tylko na gazie pozdro
  
 
 
Tobi 



Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 287
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2006, 14:46   

geronimo23 napisał/a:
witam widzialem juz podobny problem i rozwiazaniem bylo przestawienie wlotu powietrza tak zeby nie lapal go od porzdu zawirowania powietrza powoduja przygasanie przy dojezdzaniu np do swiatel napisz czy dzieje sie to tylko na gazie pozdro


No tak, ale to dotyczy LPG.
_________________
Tempra 1.6S gaźnik + LPG

Zamawiaj jedzenie przez internet.
Moje domeny na sprzedaż.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2006, 15:06   

magi-marcin napisał/a:
Wiec poczekam aż trafi cię konkretny mówca który bedzie to wiedzał na 100%

To poczekasz dłużej ... nie ma takiego mądrego , który na odległość zdiagnozuje auto , majac do tego szczątkowe dane !
Chyba , że za pomocą szklanej kuli , różdżki i wahadełka . Jeszcze fusy z kawy dają dobre odczyty ...
     assistance
 
ManiekPIM 



Wiek: 42
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 120
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-11-2006, 15:17   

geronimo23 napisał/a:
witam widzialem juz podobny problem i rozwiazaniem bylo przestawienie wlotu powietrza tak zeby nie lapal go od porzdu zawirowania powietrza powoduja przygasanie przy dojezdzaniu np do swiatel napisz czy dzieje sie to tylko na gazie pozdro
Przestawienie wlotu powietrza za silnik powodować będzie łapanie ciepłego - rzadszego powietrza co nie jest korzystne przy spalaniu. Ja miałem podobny problem ze mi gasł podczas hamowania. Po wymianie świec i przewodów WN problem zniknął.
_________________
W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy ;) .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load