Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
podswietlenie rejestracji
Autor Wiadomość
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-08-2008, 17:49   podswietlenie rejestracji

Witam kupilem sobie żarówki z ledami podswietlenie tablicy rejestracyjnej i lewa strona mi sie co chwile przepala najpierw zaczyna mrógac jak stroboskop przez jakies 3 dni a puzniej sie przepala i tak za kazdym razy jak wymienie wytrzymuje moze 2 tygodnie wymienialem juz z 5 razy i to samo tylko lewa prawa jest ok mam jeszcze taka w bagarzniku i tez jest ok co to moze byc ze tak sie dzieje wie moze ktos :sciana:

Pozdrawiam.
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-08-2008, 20:46   

poldek, zobacz kable co idą w tym gumowym łączniku ( klapa - buda) może masz przerwany i raz daje większe a raz mniejsze napięcie i po parunastu razach takiego świrowania się przepala
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-08-2008, 22:45   

to co luki21 napisał może być przyczyną... ja łatałem już większość tych przewodów, raz lutowałem, na 3 lata starczyło, tera zastosowałem konektory (żeński + męski - małe) a na na to koszulki termokurczliwe... zobaczymy na ile wystarczy.
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-08-2008, 06:32   

jutro sprawdze zobaczym moze to kable ale dziwna sprawa ze tylko jedna sie przepala
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-08-2008, 18:13   

jak LEDy pracują przy zbyt dużym prądzie porzepływającym (efek za wysokiego napięcia w instalacji bo rezystor przy LEDach masz stały, napięcie rośnie, prąd też) to efektem tego jest ich przepalenie i wtedy zaczynają wpierw migać, a potem już całkiem zdychają; masz jakieś skoki w instalacji; ew jeśli chcesz leczyć syfa pudrem to możesz tam gdzie dajesz te ledy jeszcze z nimi na kablu w szeregu dać jakiś mały rezystor na próbę np 100 ohm czy nawet 50 ohm, zacznij od 100 ohm...
tylko to jest dziadowanie, nie usunięcie przyczyny; nie wiem ile tych ledów masz w tej 'żarówce', jak kilka to zwykły rezystor za 4 grosze starczy na jedną żarówkę, jak więcej ich jest/mocniejsze jakieś to daj rezystor większej mocy (w W , ohm ma dalej tyle samo) niż typowy malutki, ew (większe dziadowanie) zamiast jednoego 100 ohm weź dwa 200ohm i równolegle je ze sobą, prąd się rozłoży, a taki 'rezystor' dopiero w szeregu z 'żarówką' LED
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-08-2008, 10:37   

poldek, mam to samo. Lewa się przepaliła już 2 razy - prawa nic. Zmieniłem te rurkowe na zwykłe bo by mnie zrujnowało płacenie po 8 zł za żarówkę na 3 tygodnie. Kable nie mają nic do tego. Po prostu te malutkie diody są czulsze niż żarnik w zwykłej rurkowej. nie pamiętam jak to jest podłączone, ale jakby np. szeregowo, to może by dać równolegle, żeby rozłożyć napięcie?
_________________
     Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 21:26   

mrk69, dioda ma większą żywotność od żarówki...
dajcie oporniki tak jak pisał unknown i po sprawie. ja tak miałem z podświetleniem deski. bez oporników przepalały się z opornikami spokój.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-08-2008, 23:00   

konikks, a gdzie ja na pisałem o żywotności? ;D bardziej o odporności i czułości na zmiany napięcia.
_________________
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-08-2008, 17:57   

LEDy są bardziej czułe... za duży prąd o nawet kilkanaście mA ( 0,0xx A ) płynący nawet przez krótki czas może je tak załatwić... najlepiej jak są równolegle , każda dioda osobno przez swój osobny rezystor do zasilania... rurkowe są w obudowie żarówkopodobniej w szeregu i mają jeden rezystor, bo tak kilka grozy taniej.. nic z nimi nie zrobicie.. albo zrobicie jakimś cudem w aucie idealną instalację bez skoków zasilania albo dajcie rezystory w szereg z każdą żarówką... inna opcja - zrobić sobie osobno zasilanie na podświetlenie tablicy na czymś co będzie go wygładzało i uśredniało, stabilizator jakiś np 7812 i za nim kondensator jakiś duży np 2200uF czy coś w tym stylu... 7812 w zasadzie nie , bo na we musi mieć o kilka V więcej, ale coś podobnego... popytać w elektronicznych o inny... albo rezystory - najtaniej, najprościej....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
poldek 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 470
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2008, 18:51   

cos pomysle ale ja mam taki układ w sklepie ze jak mi sie przepali to wymieniaja na nowa za darmo juz chyba 3 razy wymieniałem
_________________

Byl 126p-fiat128-fiat125-bmw e21 rekin 2.0 TIPO 1.4 sedici :) jest focus 1.6 Zetec
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-08-2008, 19:00   

unknown napisał/a:
stabilizator jakiś np 7812 i za nim kondensator jakiś duży np 2200uF czy coś w tym stylu... 7812 w zasadzie nie , bo na we musi mieć o kilka V więcej, ale coś podobnego...


niegdyś, gdny nie było mnie jeszcze stac na cd radio do kanciaka, to na stabilizatorach 7812 i 7805 zrobiłem zasilanie do cd komputerowego i hulało
myślę, że 7812 spokojnie można zastosować, bo podczas pracy silnika i tak napięcie jest nieco wyższe w instalacji
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2008, 21:39   

7812 zazwyczaj daje radę, ale jednak czasem ma spadki, teoretycznie, jeśli dobrze pamiętam, wejściowe powinno być o min 2V wyższe niż chciane wyjściowe, albo 2,5V .. jakoś tak... ale są też serie 7812 o kilka zeta droższe, jeśli znowu się nie mylę i dobrze pamiętam, które są doskonalsze i ten próg - różnicę we i wy mają mniejszą, więc już od 13V by hulały ok, a bez ładowania , przy 12V na we spadek na wy poniżej 12V byłby minimalny...

** Dodano: 30-08-2008, 22:41 **
a CD kiedyś sam robiłem lata temu, dlatego hulało na 7812, bo i tak miałeś często na jego wy spadek na np 11V, 11,5 V ale CD-ki miały zapas na to, a większość nawet nie potrzebowała 12V dostawać bo jedyne co to brało to napęd - silniczek od płyty który i tak miał wpierw 7809 na 9V na wejściu, więc taki CD od 11V spokojnie musiał iść...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load