|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Astra F 1.6i @ 2.0i |
Autor |
Wiadomość |
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2010, 13:13 Astra F 1.6i @ 2.0i
|
|
|
Witam wszystkich posiadaczy Tipo/Tempra. Jako, że byłem użytkownikiem Tipo 1.6 i bardzo mi się to auto podobało, ale z przyczyn finansowych musiałem go sprzedać jakiś czas temu kupiłem inny środek transportu.
Oto i on:
ASTRA F
Silnik: 1.6 8v benzyna/LPG (instalacja od października 2008)
Wersja nadwozia : Hatchback
Rok produkcji 1993
Przebieg: 205000 km
Wyposażenie:
* ABS
* Centalny zamek + centralka na pilota
* Elektryczne lusterka (podgrzewane)
* Wspomaganie kierownicy
NAPRAWY
Obecnie jestem w fazie usprawniania auta, aby było 'jak nowe' pod względem mechanicznym.
Auto zostało kupione zimą, a próbna jazda nie wykazywała uszkodzenia przegubu z lewej strony, który został wymieniony po ok. 2 tyg od zakupu.
Następnie przyszła kolej na typowe 'awarie', tzn:
*wymiana łączników stabilizatora,
*guma drugiego przegubu,
*uszczelka pod aparatem zapłonowym
*wymiana filtra gazu
*klocki,
*mocowanie tłumika środkowego,
*uszczelka pod miską olejową.
*sprzęgło
PLANY
Plany jak zawsze są. Wszystko robie po woli, za w miare rozsądne pieniądze.
Pojawiło się m.in:
*bębny i zaciski na czerwono
*car-audio przełożone z Tipo
*antena wewnętrzna
*blenda
*sportowy wydech
*felgi alu już były (13"), ale poluje na 16"
*tarcze INDIGLO
*nowe mieszki
*lampy Angel Eyes FK DEPO
*tylne lampy GSi
*gril no name
W dalszych planach (w takiej kolejności zamierzam modzić):
*naba + kierownica sportowa
*lepsze car-audio
CAR AUDIO:
Jednostka sterująca to: ALPINE 9874R
Przód:
*głośniki w drzwiach HERTZ DSK 165
*tweetery w lusterkach PYLE
Tył:
*seryjne miejsce przy półce (13cm), Blaupunkt 50W
*bagażnik skrzynia Basowa Blaupunkt GTb 1200 MK II 250RMS -> 800W
*wzmacniacz Blaupunkt GTA 460 2x 400W
ZDJĘCIA:
Auto tuż po zakupie wyglądało tak:
Zmiana podświetlenia:
Następnie przyszedł czas na wymiane oring`a pod kopułką:
Malowanie bębnów i zacisków (niestety zdjęcia tylko tych pierwszych):
...tak już z kołami:
Wymiana filtra gazu, bo nazbierało się już tego pyłu troche :
Zmiana kierunków na białe CLEAR:
Próby przyciemnienia lamp fabrycznych:
Najpierw folią z Allegro:
Niestety moje nieumięjętne założenie, sprawiło, że zrobiły się zagniecenia i bąble:
...choć musze przyznać, że to mogło fajnie wyglądać...niestety OUT!
Próba II. Tym razem ze spray`em z Allegro:
Zacieki i bardzo ciemno. Spray OUT! (pojawiła się blenda)
I tak zrezygnowałem z przyciemniania seryjnych lamp. Będą GSi, albo później LEX Black.
Postanowiłem przyciemnić nieco zderzaki, bo były już szare.
Wyszło tak oto:
Wymiana sprzęgła przebiegała nie bezboleśnie, ale się udała. 2 dni ciężkiej pracy nie poszło na marne
Wkurzający mnie tłumik seryjny, który nie dawał nic poza parkotaniem, został zastąpiony taką dwururką
Odgłos może nie jest porażający, ale przy ponad 3 tyś obr. robi się dosyć głośno :
http://www.youtube.com/watch?v=7CjBxVK5CbQ
Brak zajęcia spowodował drobne zmiany upiększające :562:
Na pierwszy ogień poszedł...znaczek Opel, który był już zdarty do 'żywej blachy'. Odrysowałem wypukły znaczek na taśmie papierowej samoprzylepnej. Wyciąłem odrysowanie i zamaskowałem miejsca, które nie były malowane. Prysłem znaczek na czarno. Zdarłem maskowanie i doszlifowałem delikatnie srebrny znaczek.
Wyszło tak oto:
Zakupiwszy papier wodny o ziarnistości: 240->400->600->1000 Zabrałem się za 'polerke' pokrywy zaworów, która notabene będzie chyba w niedługim czasie zdejmowana, bo uszczelka zaczyna przepuszczać. Narazie jest to tylko pocenie się, ale jeśli zacznie ciec będzie trzeba to zrobić. Szybka robota
Oto moja polerka: Delikatnie wytarte szmatką po woskowaniu auta.
Wyczytałem na forum, że auta na gaz potrzebują mniejszej dawki powietrza. W mojej Asi od pewnego czasu (a nawet od zakupu) pojawiały się objawy opisane w/w tematach, tzn. szalejące obroty, nieczęste gaśnięcie i szarpanie. Postanowiłem więc wyjąć kolanko przy dolocie do filtra powietrza. Wsadziłem weń szpatke i teraz jak ręką odjął. Obroty są stałe (choć krokowiec zaczyna szwankować). Nie szarpie przy wyższych biegach przy niskich obrotach.
Tarcze INDIGLO
Lampy Angel Eyes FK DEPO
Przy okazji pierwszego w tym roku mycia. Auto przypozowało do małej sesyjki:
Zawieszenie Ta Technix -60/-40
Czas na swap. Silnik c20ne (2.0 8v seria 115KM, tutaj wersja lekko przerobiona i na hamowni wypluła 128,4 horsów)
W chwili obecnej jestem w fazie czyszczenia, malowania i przygotowywania silnika przed włożeniem do auta.
...poszło z górki...
Tu małe bonusy w postaci filmików demontracyjnych.
Diody LED do podświetlenia:
http://www.youtube.com/watch?v=it2ZJLM8ctA
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Demontaż zegarów do przeróbek pod LED:
http://www.youtube.com/watch?v=CZvnucojJAA
To chyba wszystko co zrobiłem jak narazie w aucie Opisane wraz ze zdjęciami |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-08-2010, 13:24
|
|
|
n-e-o napisał/a: | (2.0 8v seria 115KM, tutaj wersja lekko przerobiona i na hamowni wypluła 128,4 horsów) |
co tam w nim było robione ?
n-e-o napisał/a: | Zakupiwszy papier wodny o ziarnistości: 240->400->600->1000 Zabrałem się za 'polerke' pokrywy zaworów, |
a jak to wypolerowałeś ?
Ogólnie fajne auto |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2010, 13:36
|
|
|
Cytat: | co tam w nim było robione ? |
Nie wiem dokładnie Ogólnie wymieniony jest ostrzejszy wałek rozrządu, lekkie koło zamachowe, lekkie koło rozrządu i inny kolektor 4-2-1 na licencji irmscher oraz przestrojony komputer. Silnik był wcześniej w innej Astrze, ale zaczęła się sypać i była rozsprzedana. Przed zakupem silnika mogłem się nią przejechać i powiem, że mocy nie brakowało w każdym zakresie obrotów. Jeździłem już wcześniej Astra GSi z seryjnym silnikiem 2.0 8v i miała troche miej mocy
Widziałem też wykres z hamowni przed i po zabiegach. W tamtym aucie siedziała krótka skrzynia do ścigania, ale jako, że ja robie troche trasy, była by bardzo męcząca.
Polerka polegała na docieraniu papierem powierzchni polerowanej. Od grubego, do bardzo gładkiego papieru na wode. Wszystko ręcznie w jednym kierunku. Po polerce, pasta polerska.
Luczu napisał/a: | Ogólnie fajne auto |
Dzięki |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-08-2010, 14:23
|
|
|
n-e-o napisał/a: | Polerka polegała na docieraniu papierem powierzchni polerowanej. Od grubego, do bardzo gładkiego papieru na wode. Wszystko ręcznie w jednym kierunku. Po polerce, pasta polerska. |
pytam się bo może z nudów zrobił bym se coś takiego ;p Mam teraz papier wodny 1200 i 2500
Myślałem że do tego trzeba jakiejś maszynki. A Jaką pastą polerską ? Farecla ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2010, 14:25
|
|
|
Luczu napisał/a: | A Jaką pastą polerską ? |
Tempo |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 02-08-2010, 14:25
|
|
|
ile czasu zajęła Ci polerka pokrywki ?
** Dodano: 02-08-2010, 15:27 **
Nic się nie dzieje od temperatury po tej paście tempo ? Bo ona ma w sobie jeszcze wosk |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
n-e-o
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 332 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-08-2010, 14:47
|
|
|
Luczu napisał/a: | ile czasu zajęła Ci polerka pokrywki ?
** Dodano: 02-08-2010, 15:27 **
Nic się nie dzieje od temperatury po tej paście tempo ? Bo ona ma w sobie jeszcze wosk |
Troche robi się OT, ale spoko
Polerowałem to jakieś 3 godz. z przerwami. Pasta nie wchodzi w reakcje, gdyż było wszystko dopolerowane na sucho, a wosk wyparowywuje po pewnym czasie od temperatury wtedy pokrywa traci blask
** Dodano: 30-08-2010, 09:18 **
No i auto wyjechało do magika-mechanika co zrobi swap. Za 5 dni powinno być po wszystkim Szkoda, że to 100km ode mnie, bo nie moge na bieżąco śledzić poczynań
** Dodano: 12-09-2010, 12:40 **
Oto kilka fotków serca:
Niestety telefonowe (2 Mpx), bo aktualnie aparatu nie posiadam (siostra przepiła).
** Dodano: 09-11-2010, 11:22 **
Zmiany:
-usunięty został BAD BOY z blendy
-przymocowany został tłumik, gdyż wcześniej jeździłem na tzw. druciarni co powodowało brzękanie i tłuczenie o wnęke koła zapasowego
-oczyszczony pas przedni, zabezpieczony i przygotowany do malowania (czarny mat)
Na zime chce ogarnąć też reszte korozji na aucie (nadkola, progi). Nie ma tu mowy o malowaniu auta, ale raczej o poprawkach lakierniczych home made. Nie będzie to napewno profi robota, ale chodzi o praktyczność
Xenony (HiD), zostały odmówione. Mail miał iść ze zmianą koloru z 6000k na 4300k, ale ostatecznie poszła rezygnacja. Kasa, która miała iść na HiD, będzie przeznaczona na rzeczy bardziej potrzebne, czyli montaż LPG, które z powodów finansowych i wiecznej pustki w portfelu przez drogo wychodzącą benzyne, musze zamontować. Oczywiście instalacja II generacji, a wybór padł na STAG 150 + reduktor Lovato. Kuszony byłem założeniem sekwencji, ale to nie na moją kieszeń (chodzi o cene zestawy + montaż).
pare pierdnięć z tłumika
http://www.youtube.com/watch?v=HkG6YDzdW8E
-zakupiłem koła 14" 185/60 na stali- zima- opony Dębica i Hankok. Wiem, że szału nie ma, ale stan jest b. dobry, a i cena :564: Felgi idą w czarny ze srebrnym rantem (po głowie chodzi mi jeszcze czerwony, choć nie ukrywam, że do niczego by nie pasował ). Trzeba zmienić też tarcze+zaciski na 256 wentylowane, które leżą w garażu i rdzewieją :571:
-zamontowałem wreszcie bagnet z odmą (czy jak to się zwie ). Miarka wsadzona. Wyjęta. Oleju MAX.
-zakupione i zamontowane zostały kable WN firmy NGK. Za wszystko dziękuje Klubowiczowi- Saszka :564:
-ostatnio 'chwaliłem' się, że zabezpieczyłem pas przedni. Dziś został pomalowany w czarny mat. Jednolitość jakaś jest
-została zamówiona farba w sprayu (2x 400ml). Kolor dobrany względem kodu z tabliczki. Będzie malowany grill (w końcu ), no i drobne poprawki lakiernicze
-zamówiłem też zestaw LPG STAG 150 (elektronika).
** Dodano: 19-11-2011, 10:30 **
Auto przeszło metamorfoze od ostatnich zdjęć
Oto jak prezentowało się w ostatnich tygodniach swojej bytności u mnie:
Ostatnie zdjęcie pare dni przed sprzedażą:
Obecnie auto zmieniło właściciela i ktoś inny cieszy się, bądź narzeka na 'moją byłą' |
_________________ Był:
Fiat Tipo 1.6 KAT (1990r)...
Opel Astra 1.6 @ 2.0 (1993r)
Jest:
Vectra B 2.0 16V LPG Lovato (1998r)
Gość, Twoje auto jest najładniejsze |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|