Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stożkowy filtr powietrza
Autor Wiadomość
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-02-2005, 21:04   Stożkowy filtr powietrza

W którym miejscu najlepiej umieścić stożkowy filtr powietrza?No i co wy o nim sądzicie?
______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2005, 21:33   

... no i byłbym Ci pokazał, ale wcięło gdzieś galerię zdjęć z Warszawsko Łódzkiego Spotu w Sochaczewie.

Ja mam duży stożek w miejscu oryginalnego filtra, z powerrurą do gaźnika (zrobione w El-Tec w Piastowie ).
Teraz jednak czekam na podkręcenie gaźnika - chyba muszę zestroić go do większej ilości powietrza... Chodzi dobrze, ale mam wrażenie, że może jeszcze lepiej.

Plany są i tak bardziej zaawansowane: najpierw podkręcić gaźnik, potem może sportowy, albo dwa ( na nowym kolektorze ), a może po jednym, motocyklowym na każdy cylinder?! :twisted: :twisted: :twisted:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-02-2005, 22:26   Stożkowy filtr powietrza

Powiedz mi czy jest jakis efek lepszy jest od zwykłego czy nie ? No i słyszałem że wydaje jakiś dzwięk.Czy to prawda jest?
______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-02-2005, 22:43   

Efekt... wazna jest suma przeróbek..., ale sam filtr na pewno poprawia dolot.
Dźwięk... no to coś jak niski, gardłowy charchot... :lol: , obrazowo, co?

Od czegoś trzeba zacząć... potem gaźnik, tłumik końcowy, reszta wydechu ze środkowym, sportowy kolektor wydechowy, silnik...... :twisted:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18-02-2005, 23:22   Stożkowy filtr powietrza

Ponoć ważne też jest umieszczenie jego w dobrym miejscu gdzie nie jest za cieplo :)
______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-02-2005, 13:45   

To jest mój dolot, w pocztkowych stadiach:

Ogólnie chodzi o to żeby stożek nie ciągnął ciepłego powietrza, czyli najlepiej schować go troszkę berdziej za podłużnicę (patrz zdjęcie). Można go jeszcze odgrodzić przegrodą od silnika no i skierować na niego strumień powietrza, np. małym wlotem :roll: !
pozdro
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-02-2005, 15:02   

Ja wróciłem do orginalnej puszki :evil: stożka wywaliłem,po pewnym przebiegu twierdze że nie daje on nic poza buczeniem heeh z początku myślałem że może ciut lepiej ale to złudzenie było przez buczenie według mnie on nie daje mocy?? na hamowni nie byłem w 100% nie wiem.Umnie
z końcowym sportowym było ciut głośno na zwykłym jest lepiej.Kolejna rzecz przez co to też wywaliłem to to że stożek niestety tak nie filtruje drobiny piasku przelecą na luzie!! szczególnie latem kurzzzz heeh
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
MaDBoYs 



Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 100
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-02-2005, 17:14   Filtr powietrza

Szukałem zdjęcia jak wyglada w Tipo stożkowy filtr no i umieszcze je tu żebyście też zobaczyli :)

_______________
Fiat Tipo 1.4 i.e
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-02-2005, 00:37   

Osobiście też jestem przeciwnikiem takich udogodnień, to tak jak magnetyzery efekt Placebo, jak bardzo się chce żeby silnik 1.4, 1.6 jechał jak rakieta to i tak pojedzie. Filtr taki powoduje buczenie i to nawet fajne i tylko to
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-02-2005, 05:35   

Buczy jak zasysa ,mnie to później drażniło jak buczał hehe tłumik starczy,pozatym filtracja jest beznadziejna i to najważniejszy minus tej zabawy :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 24-02-2005, 01:26   

Taki filtr żeby spełniał pokładane w nim nadzieje - albo przynajmniej nie pogarszał musi mieć rurę która go łaczy z kolektorem o określonej długości, co do określenia tej długości to już albo doświadczalnie albo na pewniaka czyli z jakiegoś katalogu. Rura ta zwie się wg. niektórych Power Rura śmiesnie ale tak na to mówią.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load