Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Parę pytań odnośnie pompy / serwa
Autor Wiadomość
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2009, 18:27   Parę pytań odnośnie pompy / serwa

Mam kilka pytań odnośnie układu hamulcowego, po pierwsze czy serwo montowane w układzie hamulcowym z silnikiem 1.8 jest takie mamo jak w 1.4-1.6 czy jest większe? Drugie pytanie jakie są objawy umierającej pompy hamulcowej? Mam takie wrażenie że z każdym dniem trzeba użyć więcej siły na hamulec by wyhamować auto. Na początku pedał idzie bardzo lekko w dół i auto wtedy również lekko hamuje potem robi się twardy i trzeba użyć dużej siły żeby układ właściwie zareagował. Hamulce działa ją poprawni gdyż mocno nacisnę to auto hamuje jak szalone ale martwi mnie to że trzeba mocno deptać w hamulec a tak jeszcze miesiąc temu nie było.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
jeryk3 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 67
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 34
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-06-2009, 19:50   

Witam, u mnie jak siedziała pompa to pedał hamulca wpadał w podłogę ponieważ jeżeli pompa siada to najczęściej jest nieszczelność między tłokiem a cylinderkiem moim zdaniem to serwo ,ma za zadanie wspomagać siłę hamowania ( miałem tak w poldku )
_________________
TEMPRA 1,8 ie 92' cat/159A4.000 Morski metalik
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2009, 20:13   

JAM_BELFEGOR, wydaje mi się że serwo było takie samo, a przyczyn Twoich problemów doszukiwałbym się własnie w serwie, skontroluj porządnie węża kolektor-serwo może coś przepuszcza, albo samo serwo ze starości się sypie, w końcu tam jest tylko sprężyna i membrana
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2009, 21:17   

yoyo, sprawdziłem połączenie serwa z silnikiem zanim napisałem temat i jest ok, poza tym jak wyłączę silnik to pedał w ogóle chodzi ciężko czyli tak jako powinno być, zaś po włączeniu lekko wpada w dół i chodzi dużo lżej czyli tak jak powinno być, niemniej jednak do skutecznego hamowania trzeba użyć większej siły co mnie trochę denerwuje już. Dodam tylko że pedał hamulca jest lekko rozchwiany delikatnie chodzi na boki w miejscu gdzie popychacz wchodzi ściankę grodzi silnika. Zaś przy gwałtownym nadciśnieniu słychać pisk jak by obcierał metal o metal (tu nie mogę ustalić źródła dźwięku, nie wykluczam że to mogą być obcierające szczeki bębna o tarcze kotwiczną bo przy zakładaniu bębnów zauważyłem ze szczęka leży na ściance i w tym miejscu jest wytarte - foto niżej ). Poza tym gdyby serwo było nie szczelne to chyba by falowały lekko obroty, gdyż mieli byśmy lewe powietrze, czyż nie? Myślałem też o zapowietrzanym układzie ale nie dawno zmieniłem u mechanika cały płyn na nowy :doubt: Boje się że pedał zrobi się zupełni twardy i kiedyś w coś się wrąbię. Jako dodatkowe informacje dodam że auto nie ściąga przy hamowaniu, hamulce dobrze hamują nic się nie blokuje, autko ładnie się stacza nawet z drobnej pochyłości, felgi się nie przegrzewają itp. Nie wiem za co się złapać.

_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
balwanekbuli 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 176
Skąd: Siemianowice Śląskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-06-2009, 21:31   

Po mojemu serwo się kończy...
_________________
Fiat Tempra 1,6 B+G 1993 wersja podstawowa
Ford Mondeo 1,8 16V B+G ver. GHIA
     assistance   Moneta
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-06-2009, 21:33   

JAM_BELFEGOR, hamulce mogą nie chamować jak się rozgrzeją za mocno i wtedy trzeba deptać, ale Ty zdaje się robiłeś cały przód więc nie powinny. Na serwo jest sposób, sprawdz jak chodzi na włączonym i zgaszonym silniku. Mówisz że pedał lata, sprawdź to bo coś może tam trzeć i blokować, no chyba że by się tłoczek w pompie zacierał powoli
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2009, 21:39   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Dodam tylko że pedał hamulca jest lekko rozchwiany delikatnie chodzi na boki w miejscu gdzie popychacz wchodzi ściankę grodzi silnika.

moja żona twierdzi:
nadmiernie go szorujesz pod maską i starłeś metal poniżej nominału :P

JAM_BELFEGOR napisał/a:
nie wykluczam że to mogą być obcierające szczeki bębna o tarcze kotwiczną bo przy zakładaniu bębnów zauważyłem ze szczęka leży na ściance i w tym miejscu jest wytarte - foto niżej ).

gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację)

JAM_BELFEGOR napisał/a:
gdyby serwo było nie szczelne to chyba by falowały lekko obroty, gdyż mieli byśmy lewe powietrze, czyż nie?

to zależy w którym miejscu, na koncu węża od serwa powinine być ( chyba ! ) zaworek zwrotny, ponadto jeśli membrana jest uszkodzona to tego na obrotach nie zauważysz
w autkach fso serwo było rozbieralne i można było samą membranę i spręzynę wymienić ale obawiam się, że w T/T nie ma tak dobrze
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-06-2009, 21:41   

lazik666 napisał/a:
Na serwo jest sposób, sprawdz jak chodzi na włączonym i zgaszonym silniku.
Przeczytaj post wyżej ;D sprawdzone
lazik666 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, hamulce mogą nie hamować jak się rozgrzeją za mocno i wtedy trzeba deptać, ale Ty zdaje się robiłeś cały przód więc nie powinny.
nie ma znaczenia czy dopiero ruszam czy już jadę od dobrych kilku nastu minut, zimne czy ciepłe reagują tak samo. Poza tym teraz mam tarcze wentylowane więc nie łatwo je przegrzać. Jak wracałem z Chorzowa to testowałem hamulce z dużej prędkości i nawet felga się nie zagrzała. Tych tarcz swoim 1.4 nie zagotuje chyba że będę trzymał hamulec i gaz razem :lalala:
lazik666 napisał/a:
Mówisz że pedał lata, sprawdź to bo coś może tam trzeć i blokować, no chyba że by się tłoczek w pompie zacierał powoli
no i właśnie tu dylemat serwo czy pompa. Jak na razie 3 do 1 dla serwa ;D

yoyo napisał/a:
w autkach fso serwo było rozbieralne i można było samą membranę i sprężynę wymienić ale obawiam się, że w T/T nie ma tak dobrze
serwo jest nie rozbieralne w T/T, przynajmniej na takie wygląda, (fabrycznie zgrzewane).
Cytat:
moja żona twierdzi:
nadmiernie go szorujesz pod maską i starłeś metal poniżej nominału :P
taaa... akurat do serwa i pompy nie mam dostępu bo mi LPG zasłania :D

yoyo napisał/a:
gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gdy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację)
znam twoją sytuacje ale, u mnie to zupełnie inna bajka, klocki mam nowe tarcze pełno wymiarową (jest parę mm większa za każdej strony od klocka) :lalala: u mnie nic się nie spotyka, jedynie co to właśnie szczeki bębnów mogą wydawać pisk przy szybkim depnięciu, lub mogą to być zgrzyty z serwa albo pompy ciężko mi to ustalić. Tak się tylko dzieje jak energicznie i głęboko naciskam pedał hamulca
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
sochun 



Wiek: 41
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 22
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-06-2009, 23:03   

Jak moja pompa poszła to przy delikatnym hamowaniu pedał szedł miękko do samej podłogi. Te falowanie obrotów to przy naciskaniu hamulca przy usterce serwa? Nie jest tak, że one zawsze trochę się zmieniają przy naciskaniu pedału?
     assistance   Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2009, 07:06   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
yoyo napisał/a:
gdyby szczęka blokowała się w tym miejscu to miałoby sens - miałem identyczny objaw gdy klocki spotykały mi się poza tarczą (znasz moją sytuację)
znam twoją sytuacje ale, u mnie to zupełnie inna bajka, klocki mam nowe tarcze pełno wymiarową (jest parę mm większa za każdej strony od klocka) :lalala: u mnie nic się nie spotyka, jedynie co to właśnie szczeki bębnów mogą wydawać pisk przy szybkim depnięciu, lub mogą to być zgrzyty z serwa albo pompy ciężko mi to ustalić. Tak się tylko dzieje jak energicznie i głęboko naciskam pedał hamulca

chodziło mi o to że jak coś blokuje hamulec mechanicznie to jest właśnie takie wrażenie że do pewnego momentu hamuje a później jakby opór i trzeba dużo mocniej nadepnąć
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2009, 11:04   

sochun napisał/a:
Te falowanie obrotów to przy naciskaniu hamulca przy usterce serwa? Nie jest tak, że one zawsze trochę się zmieniają przy naciskaniu pedału?
no tak przy deptaniu w pedał z chodzi trochę z obrotów na biegu jałowym, ale mnie chodziło że gdyby serwo było nie szczelne to podciśnienie wytwarzane przez silnik zasysało by lewe powietrze do kolektora co w efekcie dało by delikatne lub większe falowanie obrotów, to tylko moja teoria dlatego pytałem czy ktoś mia takie doświadczenia z uszkodzonym serwem. Dla przykładu jeśli zużyje się podstawa gaźnika to puszcza niechciane powietrze do kolektora i w tedy silnik nie pracuje równo a serwo jest podłączone nie wiele dalej.
yoyo napisał/a:
chodziło mi o to że jak coś blokuje hamulec mechanicznie to jest właśnie takie wrażenie że do pewnego momentu hamuje a później jakby opór i trzeba dużo mocniej nadepnąć
ok tył wydaje mi się że hamuje właściwie, poza tym gdyby blokowały się szczeki to wrosło by ciśnienie na przedniej osi i auto by hamowało mocno przodem, tak sobie myślę. Zresztą już tak kiedyś miałem tył mi nie hamował wcale (historia z korektorem) tylko przód i auto nurkowało nosem do przodu i hamowało normalnie pedał był do końca taki sam, żadnego takiego stanu na początku miękki potem twardy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-06-2009, 18:03   

JAM_BELFEGOR, przejedź się gdzieś na żużlową drogę i pohamuj trochę.Zobacz co i przy jakiej sile hamowania zostawia ślady.Może to tył teraz bierze bardziej niż powinien i stąd ten efekt.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-06-2009, 19:24   

ZielonyTBG, raczej nie, bębny dziś wymacałem po dość ostrej jeździe były zimne aż mnie to zmartwiło. Teraz jestem pewien że dźwięk pochodzi właśnie z nich. Jak zaciągnę ręczny i usiłuje hamować to nie ma tego pisku, spuszczę ręczny nagle się pojawia. Tylko co z tym zrobić dlaczego jedna szczeka dotyka ścianki tarczy kotwicznej i trze o nią i czy to ma wpływ na ten twardy pedał? Kurde teraz żałuje bo jakiś czas temu był cały zestaw na allegro oryginalny nowiutki Magnety mareli w którym były wszystkie sprężynki nowe szczeki (kpl.) samo regulatory x 2, jednym słowem wszystkie bebechy z bębna za na prawdę niezłą kasę bo około 100zł tyle kosztuje jeden samo regulator w aso :( szkoda ze tego nie kupiłem i nie wymieniłem hurtem gdy robiłem hamulce z przodu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load