Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Strzeliła uszczelka pod głowicą, olej zmieszał się z płynem
Autor Wiadomość
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-07-2009, 13:14   Strzeliła uszczelka pod głowicą, olej zmieszał się z płynem

Witam. W xsarze ojca strzeliła uszczelka pod głowicą. Jako, że ja liznąłem trochę mechaniki po przejściach z Tipo, postanowiłem sam to naprawić. Głowica splanowana, nowa uszczelka kupiona i olej lotos półsyntetyk 10W 40. Moje pytanie jest takie - czym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju?? Zmieszał się z płynem chłodniczym i zrobiło się z niego takie "mleko". I jeszcze jedno pytanie - xsarka ma 220 tys przebiegu (autentyczny przebieg bo jest u nas od nowości) i powiedzieli mi żebym wlał olej mineralny, ale jeżdżone było na półsyntetyku, a przy przebiegu 180 tys była robiona głowica i był jeszcze Mobil syntetyczny. Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 27-07-2009, 13:29   

meter30 napisał/a:
powiedzieli mi żebym wlał olej mineralny, ale jeżdżone było na półsyntetyku, a przy przebiegu 180 tys była robiona głowica i był jeszcze Mobil syntetyczny. Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku??

W zadnym wypadku ich nie słuchaj, jesli było jezdzone na półsyntetyku, to lej półsyntetyk, zwłaszcza jak niemasz nigdzie wycieków ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-07-2009, 15:07   

meter30 napisał/a:
zym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju??
kup preparat w spryskiwaczu do mycia silników. Dobre są K2, przynajmniej u mnie się sprawdza. Spryskujesz powierzchnię, czekasz 5-10 minut i spłukujesz najlepiej ciepłą wodą pod ciśnieniem (jak nie masz ciśnienia, sprawdzają się też plastikowe butelki po napojach z ciepłą wodą i przedziurawioną gwoździem nakrętką)

meter30 napisał/a:
Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku??
tak jak egon., napisał - jeśli silniczek nie brał oleju przed uszkodzeniem uszczelki pod głowicą - zostań na półsyntetyku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-07-2009, 15:19   

Oleju nic nie brał, silniczek igiełka, 40 tys km temu była robiona głowica. Chodziło mi o to jak wyczyścić silnik od wewnątrz przed wlaniem nowego oleju. Stary olej zmieszał się z płynem i przydałoby się żeby nie została w silniku żadna resztka. Przy wymianach oleju zawsze coś tam zostanie w zakamarkach silnika
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-07-2009, 15:34   

No tak :D ale
meter30 napisał/a:
czym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju??
to raczej oznacza komorę pod pokrywą silnika :D Ale mniejsza, nie wiem czy benzyna ekstrakcyjna się sprawdzi, ale to jest do wszystkiego :D Nie zniszczy uszczelnień i szybko odparuje.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-07-2009, 22:25   

Złożyłem dziś wszystko, głowicę dokręciłem zgodnie z instrukcją i grzeje się i bąbelki lecą w chłodnicę i wodę wywala... dokręciłem jeszcze bardziej głowicę i to samo... prawdopodobnie pękła głowica albo blok :sciana:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-07-2009, 23:07   

a odpowietrzyłeś układ?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-07-2009, 08:00   

A jak się odpowietrza układ?? Ma to coś do tego, że po dodaniu gazu lecą bąbelki z chłodnicy przy otwartym korku i poziom wody się podnosi??
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2009, 09:47   

Zakręć korek, niech się ciśnienie w układzie zrobi. Bąbelki to może być powietrze.

Na górze chłodnicy jest chyba odpowietrzenie w 1.4/1.6 poszukaj na forum, odkręć ciepłe powietrze, niech przez nagrzewnice płyn też ruszy.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 29-07-2009, 14:29   

Zrobione, dzięki Raku, już myślałem że po silniku :) Mechanik mi powiedział, że poszła głowica, albo tuleja bo nie przypuszczał że nie odpowietrzyłem układu :? Teraz jechałem 5 kilometrów - było cały czas równo - lekko poniżej 90 stopni, żadnych bąbelków. Masz ode mnie "pomógł" ;D
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-07-2009, 15:45   

niech się sprawuje ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load