|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Strzeliła uszczelka pod głowicą, olej zmieszał się z płynem |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 13:14 Strzeliła uszczelka pod głowicą, olej zmieszał się z płynem
|
|
|
Witam. W xsarze ojca strzeliła uszczelka pod głowicą. Jako, że ja liznąłem trochę mechaniki po przejściach z Tipo, postanowiłem sam to naprawić. Głowica splanowana, nowa uszczelka kupiona i olej lotos półsyntetyk 10W 40. Moje pytanie jest takie - czym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju?? Zmieszał się z płynem chłodniczym i zrobiło się z niego takie "mleko". I jeszcze jedno pytanie - xsarka ma 220 tys przebiegu (autentyczny przebieg bo jest u nas od nowości) i powiedzieli mi żebym wlał olej mineralny, ale jeżdżone było na półsyntetyku, a przy przebiegu 180 tys była robiona głowica i był jeszcze Mobil syntetyczny. Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 27-07-2009, 13:29
|
|
|
meter30 napisał/a: | powiedzieli mi żebym wlał olej mineralny, ale jeżdżone było na półsyntetyku, a przy przebiegu 180 tys była robiona głowica i był jeszcze Mobil syntetyczny. Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku?? |
W zadnym wypadku ich nie słuchaj, jesli było jezdzone na półsyntetyku, to lej półsyntetyk, zwłaszcza jak niemasz nigdzie wycieków |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 15:07
|
|
|
meter30 napisał/a: | zym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju?? | kup preparat w spryskiwaczu do mycia silników. Dobre są K2, przynajmniej u mnie się sprawdza. Spryskujesz powierzchnię, czekasz 5-10 minut i spłukujesz najlepiej ciepłą wodą pod ciśnieniem (jak nie masz ciśnienia, sprawdzają się też plastikowe butelki po napojach z ciepłą wodą i przedziurawioną gwoździem nakrętką)
meter30 napisał/a: | Czy posłuchać ich rad i zmienić na mineralny czy zostać przy półsyntetyku?? | tak jak egon., napisał - jeśli silniczek nie brał oleju przed uszkodzeniem uszczelki pod głowicą - zostań na półsyntetyku. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 15:19
|
|
|
Oleju nic nie brał, silniczek igiełka, 40 tys km temu była robiona głowica. Chodziło mi o to jak wyczyścić silnik od wewnątrz przed wlaniem nowego oleju. Stary olej zmieszał się z płynem i przydałoby się żeby nie została w silniku żadna resztka. Przy wymianach oleju zawsze coś tam zostanie w zakamarkach silnika |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 15:34
|
|
|
No tak ale meter30 napisał/a: | czym wyczyścić komorę silnika ze starego oleju?? | to raczej oznacza komorę pod pokrywą silnika Ale mniejsza, nie wiem czy benzyna ekstrakcyjna się sprawdzi, ale to jest do wszystkiego Nie zniszczy uszczelnień i szybko odparuje. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-07-2009, 22:25
|
|
|
Złożyłem dziś wszystko, głowicę dokręciłem zgodnie z instrukcją i grzeje się i bąbelki lecą w chłodnicę i wodę wywala... dokręciłem jeszcze bardziej głowicę i to samo... prawdopodobnie pękła głowica albo blok |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-07-2009, 08:00
|
|
|
A jak się odpowietrza układ?? Ma to coś do tego, że po dodaniu gazu lecą bąbelki z chłodnicy przy otwartym korku i poziom wody się podnosi?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-07-2009, 14:29
|
|
|
Zrobione, dzięki Raku, już myślałem że po silniku Mechanik mi powiedział, że poszła głowica, albo tuleja bo nie przypuszczał że nie odpowietrzyłem układu Teraz jechałem 5 kilometrów - było cały czas równo - lekko poniżej 90 stopni, żadnych bąbelków. Masz ode mnie "pomógł" |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|