Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zwarcie?
Autor Wiadomość
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-09-2008, 21:15   zwarcie?

Witam!!! Panowie dziś wsiadając do tipka spotkał mnie mały suprajs :) mianowicie nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem... dziwne bo jak dotąd spisywał się jak złoto. Odpaliłem drania na pych ale okazało się ze nie uciaga nawet świateł, nie mówiąc już o wycieraczkach i nawiewie (trochę dziś u mnie leje). Kontrolka ładowania gaśnie normalnie, potrzymałem go chwile żeby się podładował i zacząłem jechać i było spoko.. światła i nawiew i wycieraczki wsio hulało... po czym zaś to samo... po podroży pełnej postojów w celu podładowania sprzętu na parkingu pod domem nagle stwierdziłem ze światła raz świeca jak wściekle a raz w ogóle jeden reflektor nie świeci a drugi i reszta elektryki ledwo zipie..
Wydaje mi się ze to sprawka jakiegoś zwarcia i tu mam prośbę do wtajemniczonych : jak zlokalizować zwarcie??
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 16-09-2008, 21:24   

czah666, sprawdź na początek skrzynkę bezpieczników czy nie jest zalana, i zobacz jakie masz ładowanie altka.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 16:31   

no wiec dzis przejrzałem bezpieczniki i wyglądają ok. PO podłaczeniu woltomierza ładowanie wynosi 14v a jak tylko włączę jakieś urządzenie (swiatla wycieraczki nawiew) to momentalnie spada czasem az do 10v..... raz wydawało mi sie ze słyszałem jakies cykniecie w okolicach skrzynki bezpieczników i po nim przez chwile było ok... nie wiem czy to ważne ale jakis rok temu wymieniałem pasek alternatora bo piszczał... po wymianie nowy piszczał dalej wiec moze to piszczało łozysko w altku? kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie tj gasnie po uruchomieniu auta... Pyzatym raz lutowałem w nim diodę w alternatorze bo lut (czy jak sie to fachowo zwie) pościł .
  
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-09-2008, 16:36   

czah666, jak masz możliwość wymień regulator napięcia i sprawdź ładowanie.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 17:09   

regulator jest razem ze szczotkami?? bo jesli tak to również koncem zeszlego roku go wymieniałem...
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-09-2008, 17:17   

czah666, zainteresuj się też czerwonym plusowym przewodem idącym do skrzynki bezpieczników, jest on przykręcany na nakrętkę, zobacz czy złącze nie zardzewiało możesz też poruszać kablem i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja miałem podobne problemy z urządzeniami elektrycznymi w samochodzie, raz działy raz nie i winnym okazał się właśnie styk plusowy w skrzynce bezpieczników. Dodatkowym problemem było to, że zewnątrz wyglądało wszystko ok a zardzewiał styk w środku skrzynki.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
czah666 


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 25
Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-09-2008, 17:24   

ok kukne i na przewodzik, a czy mozliwe jest ze to akumulator ma spiecie?? moze pozycze od kogos inny i sprawdze jak chodzi... a ponadto moze na jakim autozlomie alternator kupie...

** Dodano: 20-09-2008, 21:52 **
no wiec sprawdzony kabelek i jest ok. Naładowałem aku i po włożeniu do auta ładowanie wyglądało ok przejechałem 2km postawiłem samochód pod domem. Nastepnego dnia wsiadam i zas rozładowany...ledwo kreci rozrusznikiem, wkoncu jakos zapalil, podłaczylem mu woltomierz i zas pokazuje 10v.... nie wiem co go opętało...
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-09-2008, 23:14   

cykać Ci mógł jakiś przekaźnik jak był spadek w instalacji zbyt duży i się jakby obwody jakeiś zamykały 'w złym kierunku' przez spadki...

ogólnie najprostszą przyczyną takich jaj jak opisujesz są.. brudne zaśniedziałe klemy; choć czasem tego nie widać;
mogą momentami nie łączyć (problem z zapaleniem) i podczas jazdy też przerywać (zostaje sam alternator bez 'bufora' w postaci akumulatora); wyczyść pilnikiem dokładnie klemy od przewodów a także bolce od akumulatora; potem go jeszcze po założeniu klem naładuj prostownikiem i poobserwuj; no i jak też się zachowuje akumulator? może to ona pada sam w środku i stanowi jedno wielkie zwarcie w instalacji/ (za) mocny odbiornik?
jak go naładujesz na full prostownikiem i pojeździsz trochę i znowu podłączysz prostownik - jaki jest prąd ładowania prostownika? jak jeździłeś niedużo a prostownik ładuje prawie pełną parą - akku masz do d... zresztą po czyszczeniu klem od przewodów jeśli nie ustąpią problemy - podmień jak możesz na próbę akumulator; ładowanie też sprawdzaj jakie jest - czy nie siada regulator napięcia w alternatorze na przykład; jeśli nic z w/w nie pomaga - może jakieś zwarcie w instalacji...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load