|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zwarcie? |
Autor |
Wiadomość |
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-09-2008, 21:15 zwarcie?
|
|
|
Witam!!! Panowie dziś wsiadając do tipka spotkał mnie mały suprajs mianowicie nie był w stanie zakręcić rozrusznikiem... dziwne bo jak dotąd spisywał się jak złoto. Odpaliłem drania na pych ale okazało się ze nie uciaga nawet świateł, nie mówiąc już o wycieraczkach i nawiewie (trochę dziś u mnie leje). Kontrolka ładowania gaśnie normalnie, potrzymałem go chwile żeby się podładował i zacząłem jechać i było spoko.. światła i nawiew i wycieraczki wsio hulało... po czym zaś to samo... po podroży pełnej postojów w celu podładowania sprzętu na parkingu pod domem nagle stwierdziłem ze światła raz świeca jak wściekle a raz w ogóle jeden reflektor nie świeci a drugi i reszta elektryki ledwo zipie..
Wydaje mi się ze to sprawka jakiegoś zwarcia i tu mam prośbę do wtajemniczonych : jak zlokalizować zwarcie?? |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 16-09-2008, 21:24
|
|
|
czah666, sprawdź na początek skrzynkę bezpieczników czy nie jest zalana, i zobacz jakie masz ładowanie altka. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 16:31
|
|
|
no wiec dzis przejrzałem bezpieczniki i wyglądają ok. PO podłaczeniu woltomierza ładowanie wynosi 14v a jak tylko włączę jakieś urządzenie (swiatla wycieraczki nawiew) to momentalnie spada czasem az do 10v..... raz wydawało mi sie ze słyszałem jakies cykniecie w okolicach skrzynki bezpieczników i po nim przez chwile było ok... nie wiem czy to ważne ale jakis rok temu wymieniałem pasek alternatora bo piszczał... po wymianie nowy piszczał dalej wiec moze to piszczało łozysko w altku? kontrolka ładowania zachowuje sie normalnie tj gasnie po uruchomieniu auta... Pyzatym raz lutowałem w nim diodę w alternatorze bo lut (czy jak sie to fachowo zwie) pościł . |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-09-2008, 16:36
|
|
|
czah666, jak masz możliwość wymień regulator napięcia i sprawdź ładowanie. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 17:09
|
|
|
regulator jest razem ze szczotkami?? bo jesli tak to również koncem zeszlego roku go wymieniałem... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 17:17
|
|
|
czah666, zainteresuj się też czerwonym plusowym przewodem idącym do skrzynki bezpieczników, jest on przykręcany na nakrętkę, zobacz czy złącze nie zardzewiało możesz też poruszać kablem i zobaczyć czy coś się zmieni.
Ja miałem podobne problemy z urządzeniami elektrycznymi w samochodzie, raz działy raz nie i winnym okazał się właśnie styk plusowy w skrzynce bezpieczników. Dodatkowym problemem było to, że zewnątrz wyglądało wszystko ok a zardzewiał styk w środku skrzynki. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
czah666
Dołączył: 02 Paź 2007 Posty: 25 Skąd: Chrzanów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2008, 17:24
|
|
|
ok kukne i na przewodzik, a czy mozliwe jest ze to akumulator ma spiecie?? moze pozycze od kogos inny i sprawdze jak chodzi... a ponadto moze na jakim autozlomie alternator kupie...
** Dodano: 20-09-2008, 21:52 **
no wiec sprawdzony kabelek i jest ok. Naładowałem aku i po włożeniu do auta ładowanie wyglądało ok przejechałem 2km postawiłem samochód pod domem. Nastepnego dnia wsiadam i zas rozładowany...ledwo kreci rozrusznikiem, wkoncu jakos zapalil, podłaczylem mu woltomierz i zas pokazuje 10v.... nie wiem co go opętało... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-09-2008, 23:14
|
|
|
cykać Ci mógł jakiś przekaźnik jak był spadek w instalacji zbyt duży i się jakby obwody jakeiś zamykały 'w złym kierunku' przez spadki...
ogólnie najprostszą przyczyną takich jaj jak opisujesz są.. brudne zaśniedziałe klemy; choć czasem tego nie widać;
mogą momentami nie łączyć (problem z zapaleniem) i podczas jazdy też przerywać (zostaje sam alternator bez 'bufora' w postaci akumulatora); wyczyść pilnikiem dokładnie klemy od przewodów a także bolce od akumulatora; potem go jeszcze po założeniu klem naładuj prostownikiem i poobserwuj; no i jak też się zachowuje akumulator? może to ona pada sam w środku i stanowi jedno wielkie zwarcie w instalacji/ (za) mocny odbiornik?
jak go naładujesz na full prostownikiem i pojeździsz trochę i znowu podłączysz prostownik - jaki jest prąd ładowania prostownika? jak jeździłeś niedużo a prostownik ładuje prawie pełną parą - akku masz do d... zresztą po czyszczeniu klem od przewodów jeśli nie ustąpią problemy - podmień jak możesz na próbę akumulator; ładowanie też sprawdzaj jakie jest - czy nie siada regulator napięcia w alternatorze na przykład; jeśli nic z w/w nie pomaga - może jakieś zwarcie w instalacji... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|