Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2007, 15:54   Rozrusznik

Witam.Mam takie pytanie odnośnie zapalania silnika gdy autko jest bardzo zimne.
Wsiadam,przekręcam kluczyk i gdy rozrusznik zaczyna kręcić,robi to bardzo wolno(tak jak by kręcił jakimś pięciolitrowym dieslem) a podświetlenie deski bardzo mocno przygasa.Silnik załapuje po trzech ,czterech obrotach więc nawet w miarę,ale czym więcej na minusie tym gorzej obraca.
Dziś było -8°C to myślałem że nie da rady go już obrócić.
Rozrusznik rozbierałem już dwa razy i niby wszystko jest w porządku.Rozebrałem nawet elektromagnes i wyczyściłem śruby bo po tylu latach były już troszkę podpalone,ale dalej to samo.
Aha akumulator już też zmieniłem na nowy i nic.POMOCY :!: :!: :sciana: :sciana:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-02-2007, 17:01   

u mnie też tak było (obecnie od 2ch dni mam wyjęty, uszkodzony rozrusznik)
Napięcie na aku 12,82 mysle że to wina gęstego oleju i w końcu zużytego już silnika, wszystko stawia większy opór i bardziej "trze"
Troche pomaga wciśnięcie sprzegła...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2007, 18:36   

Sprzęgło wciskam zawsze (sam sobie nie wierze czy jest na luzie ;D )
Olej zmieniłem ale zero różnicy.Silnik jest w miarę dobry.Mało oleju bierze no i kompresje też ma w okolicach 12.
Podczas kręcenia bardzo mocno przygasa deska(jest to digital,więc podświetlenie świeci się zawszę po włączeniu zapłonu)tak jak bym go odpalał na baterii z telefonu. */ */ :doubt:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 23-02-2007, 20:27   

To nie ma na tym czy olej wymieniłeś, jak jest mróz to sam z siebie olej mocno gęstnieje a jak jest poniżej -20 to masz budyń zamiast oleju...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-02-2007, 20:44   

A może przejrzyj sobie kable idace do rozrusznika,może gdzieś żle łaczy i jest duży spadek napięcia miedzy aku a rozrusznikiem.Ja miałem taka historię w swoim Tipaczu,kabel w miejscu łaczenia z klema minusowa żle łaczył i przy próbie odpalenia rozrusznik tylko raz obrócił wałem i potem cisza.Co ciekawe przy ponownej próbie odpalenia znów tylko jeden obrót wału i cisza.Po kupnie nowego aku nic sie nie zmieniło więc zacząłem szukać i wystarczyło dogniecenie kombinerkami miejsca łączenia klemy z kablem. :)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2007, 21:32   

MiKuS napisał/a:
To nie ma na tym czy olej wymieniłeś, jak jest mróz to sam z siebie olej mocno gęstnieje a jak jest poniżej -20 to masz budyń zamiast oleju...


Rozumiem Cię Mikus ale w tamtym roku gdy było około - 25°C to kręcił z normalną szybkością.

Qmaty kable przeglądnięte a klemy wymieniłem na mosiężne bo już nie było co skręcać.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
LuKaS 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 25
Skąd: Leicester
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2007, 09:09   

Sprawdź kabeli a dokładnie masę z silnika, a jak będzie w porządku to czeka cię demontaż i naprawa samemu lub warsztacik w okolicy. :|
_________________
Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-02-2007, 09:38   

LuKaS napisał/a:
Sprawdź kabeli a dokładnie masę z silnika :|


Kabel masowy odkręciłem od skrzyni,sprawdziłem i potraktowałem go pilnikiem-zero różnicy.

LuKaS napisał/a:
demontaż i naprawa samemu lub warsztacik w okolicy.


Ale co mam naprawiać :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
LuKaS 



Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 25
Skąd: Leicester
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2007, 09:45   

A jak wyglądały tulejki mocny miały luz ? :roll:
_________________
Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-02-2007, 16:42   

Tulejki miały luz bo to nie nowy rozrusznik,ale jakiś specjalnie duży to nie był.
Jeszcze sprawdzę napięcie na aku przed zapaleniem.Jakie powinno mniej więcej być :?:

EDIT:
Napięcie na aku po całej nocy i kawałku dnia wynosiło 12.50V.Czy to trochę nie za mało :?: :?: :?: :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
popekpl666 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Gru 2006
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2007, 22:41   

Witajcie, ZielonyTBG, mi sie wydaje ze to mogły ci sie spirdzielić cewki w rozruszniku. są 4 cewki i zakładając że dwie padły to może być taki efekt.

POZDRAWIAM
_________________
Remonty autka się zaczynają więc bedzie co dodać do forum :D
     assistance
 
 skype
 
canguru 



Dołączył: 19 Mar 2007
Posty: 25
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-05-2007, 13:56   

czy przy rozgrzanym silniku występują podobne problemy ?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2007, 13:16   

canguru napisał/a:
czy przy rozgrzanym silniku występują podobne problemy ?


Po rozgrzaniu jest dobrze.Teraz jest już ciepło więc nie mam najmniejszych problemów z zapalaniem.

EDIT:Wymieniłem tulejki na nowe.Są wykonane w całości z brązu a nie takie jak były wcześniej czyli stalowe pokryte brązem.Nie dało to prawie żadnego efektu i rozrusznik dalej cieńko kręci.Znowu mierzyłem napięcie przed zapaleniem i wynosiło 12.60V.Wymiękam już. :sciana:
EDIT 2:Załączam nagranie kręcącego rozrusznika.Sory za jakość ale robione fonem.
Nagranie
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2007, 15:20   

ZielonyTBG, napięcie aku w sumie troche niskie ale jeszcze zupełnie do przyjęcia i wystarczające do poprawnej pracy. Jak masz możliwość to podenij miernik i patrz jak spada w czasie takiego ciężkiego kręcenia, jeśli poleci poniżej 11V to bym jednak dał do sprawdzenia elektrykowi rozrusznik bo moze czasami być zwarcie na uzwojeniach albo przerwa.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2007, 18:11   

Hipo to dobra,zobaczę przy następnej okazji co się dzieje z napięciem pod czas kręcenia rozrusznikiem.No i chyba tyle by mi zostało jak oddać go do fachowca.A może teraz się troszkę poprawi,bo właśnie wróciłem z wymiany regulatora napięcia i teraz na wolnych obrotach mam jakieś 14.30V :party!: a przedtem było nawet 12.60V. :doubt:
Dzięki Hipo za odpowiedź,bo człowiek jakoś tak bardziej podbudowany się czuje.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tygrysio25 



Wiek: 42
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 163
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-12-2007, 00:39   

Ja dolaczam sie do tematu....mianowicie moj Tipi znow odmowil posluszenstwa :( ..... prawdopodobnie rozsypal sie rozrusznik albo bendix bo kiedy przekrecam kluczyk, slychac jedynie jakby zaczelo sie obracac kolo zamachowe, ktore przeciez ma tryby, a to tak slychac jakby wlasnie te trybiki sie nie zazebialy....niestety coraz czesciej moj Fiacik zaczyna sie psuc :( zaczynam coraz bardziej zastanawiac sie nad remontem generalnym silnika, chociaz rozrzad, zawory byly juz wymieniane....ehhh sam tego nie zrobie wiec trza bedzie oddac do mechanika a to juz niestety bedzie kosztowac :(
_________________
było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-12-2007, 12:05   

Hipo, zmierzyłem napięcie pod czas zapalania(wczoraj było trochę na minusie) i miernik pokazał przez chwilę nawet 9.60V więc raczej nie jest dobrze.Jak dorwę parę złotych to przejadę się do jakiegoś elektryka żeby to przeglądnął.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load