Rozrusznik |
Autor |
Wiadomość |
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2007, 15:54 Rozrusznik
|
|
|
Witam.Mam takie pytanie odnośnie zapalania silnika gdy autko jest bardzo zimne.
Wsiadam,przekręcam kluczyk i gdy rozrusznik zaczyna kręcić,robi to bardzo wolno(tak jak by kręcił jakimś pięciolitrowym dieslem) a podświetlenie deski bardzo mocno przygasa.Silnik załapuje po trzech ,czterech obrotach więc nawet w miarę,ale czym więcej na minusie tym gorzej obraca.
Dziś było -8°C to myślałem że nie da rady go już obrócić.
Rozrusznik rozbierałem już dwa razy i niby wszystko jest w porządku.Rozebrałem nawet elektromagnes i wyczyściłem śruby bo po tylu latach były już troszkę podpalone,ale dalej to samo.
Aha akumulator już też zmieniłem na nowy i nic.POMOCY |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 17:01
|
|
|
u mnie też tak było (obecnie od 2ch dni mam wyjęty, uszkodzony rozrusznik)
Napięcie na aku 12,82 mysle że to wina gęstego oleju i w końcu zużytego już silnika, wszystko stawia większy opór i bardziej "trze"
Troche pomaga wciśnięcie sprzegła... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2007, 18:36
|
|
|
Sprzęgło wciskam zawsze (sam sobie nie wierze czy jest na luzie )
Olej zmieniłem ale zero różnicy.Silnik jest w miarę dobry.Mało oleju bierze no i kompresje też ma w okolicach 12.
Podczas kręcenia bardzo mocno przygasa deska(jest to digital,więc podświetlenie świeci się zawszę po włączeniu zapłonu)tak jak bym go odpalał na baterii z telefonu. */ */ |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 20:27
|
|
|
To nie ma na tym czy olej wymieniłeś, jak jest mróz to sam z siebie olej mocno gęstnieje a jak jest poniżej -20 to masz budyń zamiast oleju... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Qmaty
Pomógł: 5 razy Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2007 Posty: 88 Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-02-2007, 20:44
|
|
|
A może przejrzyj sobie kable idace do rozrusznika,może gdzieś żle łaczy i jest duży spadek napięcia miedzy aku a rozrusznikiem.Ja miałem taka historię w swoim Tipaczu,kabel w miejscu łaczenia z klema minusowa żle łaczył i przy próbie odpalenia rozrusznik tylko raz obrócił wałem i potem cisza.Co ciekawe przy ponownej próbie odpalenia znów tylko jeden obrót wału i cisza.Po kupnie nowego aku nic sie nie zmieniło więc zacząłem szukać i wystarczyło dogniecenie kombinerkami miejsca łączenia klemy z kablem. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2007, 21:32
|
|
|
MiKuS napisał/a: | To nie ma na tym czy olej wymieniłeś, jak jest mróz to sam z siebie olej mocno gęstnieje a jak jest poniżej -20 to masz budyń zamiast oleju... |
Rozumiem Cię Mikus ale w tamtym roku gdy było około - 25°C to kręcił z normalną szybkością.
Qmaty kable przeglądnięte a klemy wymieniłem na mosiężne bo już nie było co skręcać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
LuKaS
Wiek: 43 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 25 Skąd: Leicester
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2007, 09:09
|
|
|
Sprawdź kabeli a dokładnie masę z silnika, a jak będzie w porządku to czeka cię demontaż i naprawa samemu lub warsztacik w okolicy. |
_________________ Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-02-2007, 09:38
|
|
|
LuKaS napisał/a: | Sprawdź kabeli a dokładnie masę z silnika |
Kabel masowy odkręciłem od skrzyni,sprawdziłem i potraktowałem go pilnikiem-zero różnicy.
LuKaS napisał/a: | demontaż i naprawa samemu lub warsztacik w okolicy. |
Ale co mam naprawiać |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
LuKaS
Wiek: 43 Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 25 Skąd: Leicester
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-02-2007, 09:45
|
|
|
A jak wyglądały tulejki mocny miały luz ? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 gaźnik LPG 93' byłą jest Honda Accord 2.0 1998 (150KM) anglik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-02-2007, 16:42
|
|
|
Tulejki miały luz bo to nie nowy rozrusznik,ale jakiś specjalnie duży to nie był.
Jeszcze sprawdzę napięcie na aku przed zapaleniem.Jakie powinno mniej więcej być
EDIT:
Napięcie na aku po całej nocy i kawałku dnia wynosiło 12.50V.Czy to trochę nie za mało |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
popekpl666
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Gru 2006 Posty: 46 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2007, 22:41
|
|
|
Witajcie, ZielonyTBG, mi sie wydaje ze to mogły ci sie spirdzielić cewki w rozruszniku. są 4 cewki i zakładając że dwie padły to może być taki efekt.
POZDRAWIAM |
_________________ Remonty autka się zaczynają więc bedzie co dodać do forum |
|
|
|
|
canguru
Dołączył: 19 Mar 2007 Posty: 25 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2007, 13:56
|
|
|
czy przy rozgrzanym silniku występują podobne problemy ? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2007, 13:16
|
|
|
canguru napisał/a: | czy przy rozgrzanym silniku występują podobne problemy ? |
Po rozgrzaniu jest dobrze.Teraz jest już ciepło więc nie mam najmniejszych problemów z zapalaniem.
EDIT:Wymieniłem tulejki na nowe.Są wykonane w całości z brązu a nie takie jak były wcześniej czyli stalowe pokryte brązem.Nie dało to prawie żadnego efektu i rozrusznik dalej cieńko kręci.Znowu mierzyłem napięcie przed zapaleniem i wynosiło 12.60V.Wymiękam już.
EDIT 2:Załączam nagranie kręcącego rozrusznika.Sory za jakość ale robione fonem.
Nagranie |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2007, 15:20
|
|
|
ZielonyTBG, napięcie aku w sumie troche niskie ale jeszcze zupełnie do przyjęcia i wystarczające do poprawnej pracy. Jak masz możliwość to podenij miernik i patrz jak spada w czasie takiego ciężkiego kręcenia, jeśli poleci poniżej 11V to bym jednak dał do sprawdzenia elektrykowi rozrusznik bo moze czasami być zwarcie na uzwojeniach albo przerwa. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-11-2007, 18:11
|
|
|
Hipo to dobra,zobaczę przy następnej okazji co się dzieje z napięciem pod czas kręcenia rozrusznikiem.No i chyba tyle by mi zostało jak oddać go do fachowca.A może teraz się troszkę poprawi,bo właśnie wróciłem z wymiany regulatora napięcia i teraz na wolnych obrotach mam jakieś 14.30V a przedtem było nawet 12.60V.
Dzięki Hipo za odpowiedź,bo człowiek jakoś tak bardziej podbudowany się czuje. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tygrysio25
Wiek: 42 Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 163 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-12-2007, 00:39
|
|
|
Ja dolaczam sie do tematu....mianowicie moj Tipi znow odmowil posluszenstwa ..... prawdopodobnie rozsypal sie rozrusznik albo bendix bo kiedy przekrecam kluczyk, slychac jedynie jakby zaczelo sie obracac kolo zamachowe, ktore przeciez ma tryby, a to tak slychac jakby wlasnie te trybiki sie nie zazebialy....niestety coraz czesciej moj Fiacik zaczyna sie psuc zaczynam coraz bardziej zastanawiac sie nad remontem generalnym silnika, chociaz rozrzad, zawory byly juz wymieniane....ehhh sam tego nie zrobie wiec trza bedzie oddac do mechanika a to juz niestety bedzie kosztowac |
_________________ było Tipo 1.4 i.e DGT 75 KM ok 230 tys
jest FORD MONDEO ''99 kombi 1.8 90 KM diesel
byc moze bedzie kiedys VW SHARAN DIESEL 2.0 116 KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-12-2007, 12:05
|
|
|
Hipo, zmierzyłem napięcie pod czas zapalania(wczoraj było trochę na minusie) i miernik pokazał przez chwilę nawet 9.60V więc raczej nie jest dobrze.Jak dorwę parę złotych to przejadę się do jakiegoś elektryka żeby to przeglądnął. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|