Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik elektryczny - sterowanie mocą
Autor Wiadomość
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2009, 22:12   Silnik elektryczny - sterowanie mocą

Pytanie w sumie nie ode mnie tylko mojego dziadka. Jako, że ja coś zawsze kombinuje to on poprosił mnie o pomoc, tyle, że ja nie bardzo się akurat na tym znam. Chodzi mi o to, że potrzebuję zrobić coś takiego, co sterowałoby obrotami silnika 12V. W czasie załóżmy ciągnięcia dźwigni obroty rosną, a po puszczeniu spadają. Coś jakby regulacja gazem w samochodzie z silniczkiem elektrycznym. Z tym, że nie ma być biegów tylko płynna regulacja jak potencjometrem.
_________________
     Moneta
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2009, 09:05   

A o jakiej mocy silnika mówimy?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2009, 10:13   

Napisz przeznaczenie tego silnika, bo to będzie determinowało sposób sterowania nim.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2009, 11:02   

Radke, Ciężko mi określić ile on może mieć kW, ale jest wymontowany ze starej pralki. Przeznaczeniem miał by być jakiś tam pas transmisyjny zamontowany na jakimś pojeździe (normalnie monster garage oldboy), tyle się dowiedziałem, bo mój dziadek z kolei pomaga jakiemuś też starszemu koleżce ze wsi ;D Zasada musiała by być taka, jak w maszynie doszycia. Pedał lekko wciśnięty to i maszyna powoli szyje, gaz do dechy to maszyna zasuwa.
_________________
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-04-2009, 11:54   

puścić plusa przez potencjometr, można kupić gotowe na 12V lub zrobić samemu :D samą np. gałkę potencjometru zainstalować do konstrukcji tej machiny poprzez sprężynę, która po dodaniu "gazu" i puszczeniu pozwoli jej wrócić do pozycji wyjściowej.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2009, 14:24   

I myślisz, że 12V pociągnie taki silnik?
Nawet jakby miał 1kW to prąd by pobietrał jakieś 83A

Pytania pomocnicze:

1. na jakim napięciu będzie pracować?
2. prąd stały czy zmienny?
3. czy z tego samego zasilania będzie zasilany układ sterowania?


to tak na początek.....
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-04-2009, 14:32   

Radke, silnik działa bo już był próbowany pod 12V (dopytałem i to jednak nie urządzenie pod 220V tylko z czegoś wymontowane pod 12V działające bezpośrednio). Prąd będzie płynął z osobnego akumulatora, nie ładowanego niczym, bo praca układu nie będzie ciężka i wyczerpująca ten akumulator. Nie powiem Ci z czego będzie zasilany układ sterowania, bo nie wiem jaki on będzie :lol: Pomysł ciechu, jest chyba najbardziej prawdopodobny, żeby wstawić odpowiedni potencjometr na 12V, tak, żeby była regulacja za pomocą tej żądanej wajchy
_________________
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2009, 21:37   

mrk69 napisał/a:
Radke, Ciężko mi określić ile on może mieć kW, ale jest wymontowany ze starej pralki
I to chcesz sterować potencjometrem :D przecież taki sinik w chwili startu pobiera prąd o takim natężeniu że usmaży ci każdy potencjometr :D Dowiedz się o parametry tego silnika to coś ci poradzę. Dokładnie, nominale napięcie robocze, (Możne i ruszył na 12V ale wcale nie jet powiedziane ze to jego napięcie robocze, może być np. 24V), moc, natężenie prądu w chwili rozruchu o ile ci to wiadomo. Spisz wszystko z tabliczki silnika o ile taką ma. Bo jak pisałem wcześniej inny układ będzie dla małego silniczka 12V a inny dla sporego kloca.

** Dodano: 27-04-2009, 22:52 **
W skrócie możesz płynnie starować obrotami silnika poprzez zwiększanie od 0 do maks. napięcia więc jedynie co potrzebujesz to gotowy układ sterujący napięciem np. od 0 do 12V który wytrzyma parametry twojego silnika, np. 1,5kW i 100A
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-04-2009, 11:46   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
I to chcesz sterować potencjometrem :D przecież taki sinik w chwili startu pobiera prąd o takim natężeniu że usmaży ci każdy potencjometr :D Dowiedz się o parametry tego silnika to coś ci poradzę.
taki wlasnie potencjometr sprawowal sie rewelacyjnie w quadzie elektrycznym z silnikiem 12V. Sam quad wazyl ponad 10kg i ze spokojem ruszal z dzieciakiem wazacym 20kg. Przez trzy lata nic sie w nim nie upalilo. Fakt tylko ze aku z maluszka bardzo szybko sie rozladowywal, ale to byla raczej wina aku.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load